Megasquirt projektista
Nyt on sitten imusarjasta+bensakiskosta kuvia. Pääsipä sinne livahtaa pari kuvaa tuosta holsetistakin. Kiitoksia turbo16:lle webbitilasta.
http://www.saab.1g.fi/heps/index.html
-tuomas-
http://www.saab.1g.fi/heps/index.html
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
En muista tarkkaan, mutta se on jonkun maansiirtokoneen tms. korvausahdin.
Ei tietoa A/R suhteesta, ja heräämisestäkin on vain hiljainen toive takaraivossa, että heräisi ennen 4000rpm.
-tuomas-
Ei tietoa A/R suhteesta, ja heräämisestäkin on vain hiljainen toive takaraivossa, että heräisi ennen 4000rpm.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Aluksi on tarkoitus käyttää tuota d-jetin läppärunkoa, mutta projektin edistyessä suunnitelmissa on rakentaa ihan oma läppärunko billet-alumiinistä. Mitään sen tarkempaa suunnitelmaa tuosta ole vielä.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Nyt on suomeenkin saatu MS aiheinen foorumi. Osoitteessa: http://www.finsquirt.net/
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Kerrankin foorumi, jonne rekisteröitymistä ei tarvinnut miettiä edes sitä sekuntiakaan. Nyt kun vaan foorumi kasvaisi ja sinne saataisiin joku tietopankin tapainen...hewidero kirjoitti:Nyt on suomeenkin saatu MS aiheinen foorumi. Osoitteessa: http://www.finsquirt.net/
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Noniin.. Nyt on taas päivittämisen aihetta, vaikkei tämä varsinaisesti liity megaan, mutta samaisesta autosta on silti kyse.
Sain vihdoin ja viimein s-tyypin etujarrusatulat. Ilmeisesti norminavoissa ei jäähdytetty jarrulaikka mahdu pyörimään, joten seuraava viritelmä on työnalla:
Otetaan uuden jaon etunavat ja vaihdetaan vanhoista navoista uusiin napoihin se laippa, mihin rengas ja jarrulevy tulevat kiinni. Näin pulttijako pysyy samana. S-tyypin satuloiden sovittaminen uusiin napoihin ei ole mahdoton tehtävä.
Samalla olisi tarkoitus tehdä säädettävät yläpallonivelet
-tuomas-
Sain vihdoin ja viimein s-tyypin etujarrusatulat. Ilmeisesti norminavoissa ei jäähdytetty jarrulaikka mahdu pyörimään, joten seuraava viritelmä on työnalla:
Otetaan uuden jaon etunavat ja vaihdetaan vanhoista navoista uusiin napoihin se laippa, mihin rengas ja jarrulevy tulevat kiinni. Näin pulttijako pysyy samana. S-tyypin satuloiden sovittaminen uusiin napoihin ei ole mahdoton tehtävä.
Samalla olisi tarkoitus tehdä säädettävät yläpallonivelet
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... c3fac6a53c
Tuommonen sattui eteen, kun selasin finsquirttia.
Tuommonen sattui eteen, kun selasin finsquirttia.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
No nyt on manuskakin suomeksi käännetty.
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Noniin. Nyt on jäähdytetyt levyt sovitettu 114.3 jaolliseen napaan. Satulat olivat suoraan bolt-on, mutta jarrupaloja joutui millin verran madaltamaan. Se kävi kätevästi tasaisella pinnalla ja 80-hiekkapaperilla.
Levyjä joutui siirtämään 5mm ulospäin. Sopiva spaceri vaan levyn alle ja se oli siinä. Levyiksi tuli motonetin lucaksen jarrulevyt ja paloiksi saabin orkkispalat. Katsotaan josko noita levyjä ja paloja päivittelisi parempiin kesän mittaan.
Normiajossa ei ole mitään eroa vanhoihin, mutta kun kävin syrjäisellä mutkatiellä vähän simuloimassa rata-ajoa, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Uudet jarrut eivät kadonneet juuri ollenkaan, kun taas umpilaikoilla jarrut alkoivat siirtyä takapainoisiksi muutaman rivakamman mutkaantulon jälkeen.
Seuraavaksi on ohjelmassa madallusjousien asentaminen ja megasquirtin bensapuolen läjääminen. 13.5 pitäisi paketti olla nipussa rata-ajoa varten.
-tuomas-
Levyjä joutui siirtämään 5mm ulospäin. Sopiva spaceri vaan levyn alle ja se oli siinä. Levyiksi tuli motonetin lucaksen jarrulevyt ja paloiksi saabin orkkispalat. Katsotaan josko noita levyjä ja paloja päivittelisi parempiin kesän mittaan.
Normiajossa ei ole mitään eroa vanhoihin, mutta kun kävin syrjäisellä mutkatiellä vähän simuloimassa rata-ajoa, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Uudet jarrut eivät kadonneet juuri ollenkaan, kun taas umpilaikoilla jarrut alkoivat siirtyä takapainoisiksi muutaman rivakamman mutkaantulon jälkeen.
Seuraavaksi on ohjelmassa madallusjousien asentaminen ja megasquirtin bensapuolen läjääminen. 13.5 pitäisi paketti olla nipussa rata-ajoa varten.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi