P0016

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

P0016

Viesti Kirjoittaja Laivo »

P0016 Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'A'
Tollasta vikakoodia alkoi valittamaan eilen, mahtaakohan olla ketjuremontti edessä?
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: P0016

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Saman koodin antaa jos nokkien paineanturi viallinen.anturi rikki tai anturin sihti tukossa.pitkällä öljynvaihto välillä alkaa herjata myös.

veikkaan jos tuli käynnistyksessä se koodi niin anturi vika mutta jos ajaissa niin ketju. :?:
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: P0016

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Oli paineanturien sihdeissä aika paljon likaa, mutta vikavalo syttyi heti takaisin nollauksen jälkeen.
Todellinen vika löytyi heti kun avasin venttiilikopankannen, ketju siminnähden löysällä ja pienen tutkimisen jälkeen huomasin imupuolen laahaimen olevan poikki :(
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: P0016

Viesti Kirjoittaja tosu »

Paljonko on kilometrejä mittarissa tällä hetkellä?
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2021 Volvo XC40 Recharge T5
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: P0016

Viesti Kirjoittaja Laivo »

165tkm rullattu.
Täysin sama vika kuin tässä videossa. https://m.youtube.com/watch?v=6clP3hRzjeQ
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: P0016

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Nyt on jakopää kunnossa ja löytyihän sieltä vielä katkennut tasapanoketjun laahain.
Epäilykset kuitenkin heräsi kun selailin huoltokirjaa ja huomasin että jakoketjut oli vaihdettu länsi-autossa 138tkm kohdalla, eli 27tkm sitten :?:
Öljyt vaihdettuani huomasin suodattimen olevan n.8mm kasassa, onkohan suodatin aseteltu huonosti ja väännetty kansi väkisin kiinni? Öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan viimeksi 148tkm kohdalla lammin autoasi korjaamolla ja ilmeisesti ajeltu 17tkm suodattamattomalla öljyllä, mikä selittäisi hajonneen jakopään :x
https://www.dropbox.com/sh/yr03c9pjs6qu ... hhUea?dl=0
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Vastaa Viestiin