Onhan siinä polttomoittorin 135hv lisäksi 177hv tehoa sähkömoottoreissa. Ja 0-100 kiihtyvyys on yksin melko huono käytännön suorituskyvyn mittari.
Outlander PHEV:n osalta en ole etsimisestä huolimatta löytänyt tietoa siitä paljonko tehoa on enimmillään käytössä yhtäaikaisesti. Tuskin kuitenkaan 135 hv + 177 hv = 312 hv, koska on melko varmaa että 0-100 kiihtyvyys ei olisi yli 10 sekuntia niillä tehoilla, vaikka kyseessä onkin raskas auto.
Iltalehti kirjoitti:Uudella voimalinjalla varustettu Outlander PHEV kiihtyy vaivattoman kevyesti ilman että bensakone alkaa parkua. Uusi PHEV on numeroillakin mitattuna nopeampi: kiihtyvyys nollasta sataan on kolme kymmenystä edeltäjää parempi - 10,5 sekuntia.
IL kirjoitti:kiihtyvyys nollasta sataan on kolme kymmenystä edeltäjää parempi
kolme kymmenystä
kiihtyy vaivattoman kevyesti
Vaimolle yrittäny kaupitella, että Kia lähtis ja tilalle tollanen Outlander PHEV. (Ei oo kuulemma tulossa kun on liian öky... , stanan naiset) Menis kaikki kulmapyöritykset (90%) ajoista sähköllä ja duunissa sais akut täyteen. Outlanderissa bensamotti lähtee vetämään etupyöriä vasta noin 100kmh vauhdissa, siinä ei ole mekaanista vaihdelaatikkoa moottorille. Sitä pienemmissä nopeuksissa bensamoottori toimii vain generaattorina tarvittaessa ja sähkömoottorit hoitaa renkaiden pyöritystä.
Onkohan satasen jälkeen sitten saatavilla se 312 hv? Aika kiinnostava kiihtyvyyskäppyrä siitä syntyisi kun ensin hinuttaa sähköllä reilut 10 sekuntia nollasta sataan aja sitten potkaisee melkein tuplatehot päälle. Todellinen rajoitusten mukaan ajavien unelma-auto
Se 200 hv taitaa olla siitä vanhasta mallista, jossa bensakone n. 120 hv ja sähkömoottorit 40 hv edessä ja takana. Nämä aina mainitaan, mutta tarkempaa speksiä siitä miten ja missä olosuhteissa auto noita pystyy käyttämään yhdessä ei oikein ole missään näkynyt.
Kävimmä vuosihuollossa eilen. Emäntä kävi P**lulääkärissä kierukan vaihdossa ja minä käytin saapin luottokorjaamossa m***toriöljynvaihdossa. Iltapäivällä sitten ruokapöydässä keskusteltiin ja totesin että doddiih, molemmat huollot tehtiin alakautta . Saikin sitten hetken juosta talon ulkopuolta ympäri. Minä määräsin suunnan ja emäntä vauhdin. Onneksi naurun kanssa
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S