Mäntien sopivuus
Mäntien sopivuus
Käyköhän 900s 1994vm.vaparista männät ja kanget t7 moottoriin
Re: Mäntien sopivuus
Käy jos kyseessä oli ng 900 varustelutasolla S. 900S on og satku, jota ei kyllä -94 tehty kuin avona.. Toki olisi hyvä tietää, mikä kampura, kanget ja männät on käytössä. Moottorikokoja useampi.make2710 kirjoitti:Käyköhän 900s 1994vm.vaparista männät ja kanget t7 moottoriin
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Mäntien sopivuus
2.3 vapari siis900
Re: Mäntien sopivuus
Männät ja kanget 2.3 vaparista käyvät yhdessä 2.3 T7 moottoriin. Kannattaa laittaa T5 kansipahvi, jos haluaa varmistua, että männät eivät käy liian lähellä kantta. Muuten saattaa joutua hieman sorvaamaan männänlakia, jos haluaisi T7 kansipahvin laittaa.
Re: Mäntien sopivuus
Kiitoksia tiedosta
Re: Mäntien sopivuus
Itse neuvoisin asiassa sillain että. Kaikki männät ovat hieman eri muotoisia\kokoisia. Sama pätee myös sylintereihin. Nämä erot liikkuvat mikromillimetri tasoilla. Eli tarvitset erikoistyökaluja mittaakseen ensin sylinterin koon\kuluman ja sen mukaan ostetaan oikean kokoiset männät eli parhaimmassa tapauksessa kaikki männät ja sylinterit ovat eri kokoisia. Oikea tapa tehdä tämä operaatio on sorvata sylinterireijät ja asentaa sinne uudet sylinteriputket minkä jälkeen sorvata ne männän kokoon spoivaksi unohtamatta hoonausta.
Eli mikäli olet keltanokka etkä omista ammattimaisia moottorin käsittely työkaluja\tarvikkeita. Tulet toden-näköisesti epäonnistumaan. Ellei sinulla käy sellainen tuuri että luovuttajan männät sattuu olemaan just oikean kokoiset sinun lohkoosi. Mikä on hyvinkin epätoden-näköistä. Ja mikäli ne ovatkin väärän kokoisia paremmassa tapauksessa liian pienet niin öljyn kulutus tulee olemaan suuri ja puristuspaineet ovat pielessä. Pahemmassa tapauksessa eli liian isot männät tai edes yksi mäntä raskaissa olosuhteissa tai kovilla kierroksilla yksinkertaisesti leikkaa kiinni mikä johtaa sylinteriputken rikkoontumiseen eli palataan siihen sylinteriputken sorvaamiseen tai lohkon vaihtoon...
Terv: Saabismi ei ole sairautta se on intohimo
Eli mikäli olet keltanokka etkä omista ammattimaisia moottorin käsittely työkaluja\tarvikkeita. Tulet toden-näköisesti epäonnistumaan. Ellei sinulla käy sellainen tuuri että luovuttajan männät sattuu olemaan just oikean kokoiset sinun lohkoosi. Mikä on hyvinkin epätoden-näköistä. Ja mikäli ne ovatkin väärän kokoisia paremmassa tapauksessa liian pienet niin öljyn kulutus tulee olemaan suuri ja puristuspaineet ovat pielessä. Pahemmassa tapauksessa eli liian isot männät tai edes yksi mäntä raskaissa olosuhteissa tai kovilla kierroksilla yksinkertaisesti leikkaa kiinni mikä johtaa sylinteriputken rikkoontumiseen eli palataan siihen sylinteriputken sorvaamiseen tai lohkon vaihtoon...
Terv: Saabismi ei ole sairautta se on intohimo
Re: Mäntien sopivuus
Onhan näihin saabeihin vaihdettu mäntiä koneesta toiseen ilman ongelmia.
Hoonaus ja uudet männänrenkaat, niin on pelannut hyvin.
Hoonaus ja uudet männänrenkaat, niin on pelannut hyvin.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Mäntien sopivuus
Hoonilla hipasee vähä stanuporauksella olevaa pyttyjä ja pudottaa sinne stanumännät uusilla renkailla, ni homma o bueno. Ei tarvi yhtään mitään mikromillimetrimittailuja.just_igor kirjoitti:Höpön löpöä
jeeeeeee!
Re: Mäntien sopivuus
Niinkuin aikaisemmin mainitsin mikäli käy hyvä tuuri eli kummatkin lohkot ovat hyvässä kunnossa. Niin tämä on hyvinkin mahdollista. Mutta ilman mittamisia et voi olla 100% varma että moottori tulee toimimaan pitkään ja ilman ongelmia.
Ja btw vanhan hoonauksen päälle ei voi laittaa uutta hoonausta. Oikeaoppisesti tämä tehdään ainoastaan sorvattuun tai uuteen sylinteriputkeen
Ja btw vanhan hoonauksen päälle ei voi laittaa uutta hoonausta. Oikeaoppisesti tämä tehdään ainoastaan sorvattuun tai uuteen sylinteriputkeen
Re: Mäntien sopivuus
Oikeaoppisesti ostetaan uus auto.just_igor kirjoitti:Niinkuin aikaisemmin mainitsin mikäli käy hyvä tuuri eli kummatkin lohkot ovat hyvässä kunnossa. Niin tämä on hyvinkin mahdollista. Mutta ilman mittamisia et voi olla 100% varma että moottori tulee toimimaan pitkään ja ilman ongelmia.
Ja btw vanhan hoonauksen päälle ei voi laittaa uutta hoonausta. Oikeaoppisesti tämä tehdään ainoastaan sorvattuun tai uuteen sylinteriputkeen
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mäntien sopivuus
Tommosia putkituksia ei tehdä näihin koneisiin. Tyypilliset ratkaisut foorumillaisien tekemänä:
1. Vanhaan hyvään lohkoon hyvät std männät ja uudet renkaat
2. Sama kuin 1. + kevyt hoonaus
3. Ylikokoon poraus + hoonaus + uudet takomännät
1. Vanhaan hyvään lohkoon hyvät std männät ja uudet renkaat
2. Sama kuin 1. + kevyt hoonaus
3. Ylikokoon poraus + hoonaus + uudet takomännät
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mäntien sopivuus
Putkituksiakin on tehty vaurioituneeseen sylinteriin jos muuten hyvä lohko
Re: Mäntien sopivuus
mites vieläkö on saatavilla hymy lehden takakannesta tuttu holts virityspaketti. ei moottorin avaamista. ei suuria töitä riittää kun laitat tulpanreiästä kamaa ineen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,