Puslat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Puslat

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Etuapurungon etummaisten puslien vaihto, onnistuko ilman halli nosturia
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

uskallan väittää, että onnistuu.

kunnei onnistuis..?
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Onko vinkkejä talliin lattialla työskentelyyn, miten vanhat lähtee pois ja kuinka uudet asennetaan?
Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

Moro

Tässä olis yks tapa ottaa vanhat puslat pois
https://www.youtube.com/watch?v=p5-kj7wO5dM
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
makumaku
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Kesä 10, 2018 10:47

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja makumaku »

Kyllähän tuossa videolla ihan vähän auttoi se että oli hallinosturi käytössä :)
9-5 2.3t Vector wagon MY07
Ex: 99L -73 , 99GL -80
Tech2
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

tottakai se auttoi :D
ei kai sitä nyt kukaa väittänykkää. helpottaahan autonosturi nyt esim. renkaidenvaihtoa mut en sitä onnistumisen kannalta pakolliseks sanois.

tunkkailee autoa jonkinverran ylöspäin ja pistää jottain palikkaa renkaiden alle. sit ku on sen verran tavaraa renkaiden alla ettei vatta ota kii alle mentäessä ni nostaa vielä muutaman sentin liikkumatilaa ja eiku askartelemaan. toki kannattaa sovittaa eka niitä tarvittavia työkaluja sinne alle.. että mahtuuko optionaalinen pulttipyssy ja vieläpä niin että sieltä tulee pitkä pultti ulos.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos »

Hdjanne kirjoitti:Moro

Tässä olis yks tapa ottaa vanhat puslat pois
https://www.youtube.com/watch?v=p5-kj7wO5dM
Nuo videossa asennetut puslat näyttivät kovasti Powerflexin tuotteilta.
Powerflexien mukana tulee myös isot prikat, joita videossa ei asennettu. Muistaakseni (jossain määrin geneerisessä) asennusohjeessa kehotettiin asentamaan prikat puslan ja auton rungon rungon väliin.
Sinnehän minä ne sujautin, kaikkiin kuuteen puslaan. Menikö tuo nyt pieleen, tartteeko tässä ruveta kaivamaan nuo prikat pois :?

Sillä vaan kyselen, kun puslien vaihdon jälkeen syyläripaketti resonoi rumasti tyhjäkäynnillä. Siinähän on nyt prikkojen paksuuden (~2 milliä) verran enemmän välystä apurungon ja lukkopellin välissä. Ja siinä välissähän syyläripaketti "kelluu".
Eikä peltistä pastillirasiaa kärsi säilyttää keskikonsolissa, hermo menee liikennevaloissa siihen pärinään :mrgreen:

ViiruAerossa Powerflexin Street Series apurungon puslasarja siis huononsi käytännön ajomukavuutta. Auto on kyllä mukavan jämäkkä, mutta konttorissa resonoi liikaa.

Ja ketjun aloittajalle: Uretaanipuslien asennus tosiaan onnistuu apurunkoa löysäämällä, alkuperäistyyppisten puslien asennus taas ei.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Miksi ei alkuperäisten onnistuisi. Takimmaiset puolen tunnin homma vaihtaa alkuperäistyyppisillä, jämäköityy jo niillä eikä uretaanisten haittapuolia
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Janza »

Termos kirjoitti: Powerflexien mukana tulee myös isot prikat, joita videossa ei asennettu. Muistaakseni (jossain määrin geneerisessä) asennusohjeessa kehotettiin asentamaan prikat puslan ja auton rungon rungon väliin.
Sinnehän minä ne sujautin, kaikkiin kuuteen puslaan. Menikö tuo nyt pieleen, tartteeko tässä ruveta kaivamaan nuo prikat pois :?
En minäkään huomannut siinä videossa prikkojen asennusta mutta kyllä siinä kuvateksti on kohdassa 1:46 missä neuvotaan ne prikat sinne puslien yläpuolelle laittamaan :wink:
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos »

Janza kirjoitti: En minäkään huomannut siinä videossa prikkojen asennusta mutta kyllä siinä kuvateksti on kohdassa 1:46 missä neuvotaan ne prikat sinne puslien yläpuolelle laittamaan :wink:
No perhana, niinpäs siinä tosiaan luki :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos »

pvdriver kirjoitti:Miksi ei alkuperäisten onnistuisi. Takimmaiset puolen tunnin homma vaihtaa alkuperäistyyppisillä, jämäköityy jo niillä eikä uretaanisten haittapuolia
Palaan aiheeseen pienellä viiveellä :) Minä oletan että etummaisten puslien vaihtoon ei mahdu sopivaa prässäystyökalua.
Oletus perustuu pelkästään lukemiini juttuihin, joiden mukaan alkuperäispuslat ei napsahda paikoilleen apurunkoa prässinä käyttäen, kuten videon uretaanit napsahti. Olen hyvin mielelläni väärässä oletuksineni :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin