Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Erittäin hyvin sanottu, ei tohon voi oikeen mitään lisätä
Tänään pyörähti 1000 km rikki tänki trippiin. Alkaa jo kyllästyttään. Ehkä jo huomenna sais Astran takasi... Tai sitten ei. Toisaalta kun tästä autosta ei varsinaisesti ole kuluja (siis joo, uuden auton hintalappu, se on se kulu), niin mikäs tällä pörräillessä, vaikka vähän isoruokainen onkin. Mutta ei mee huoltoihin, renkaisiin ja muihin kuluviin osiin rahaa. Eli vaikka Astra olis jouluun nosturilla, niin ewk nykymallilla. Täytyy vaan sit muistaa ottaa pois liikennekäytöstä, jos oikeen venahtaa Mut jos sen Astran huomenna saa takaisin, niin ehkä nippa nappa sais 1500 km "nautintoa" tälläki kipolla.
Noh niin tai näin. Selvis mullekki, mikkä ne "muotopeltivanteet" ovat, kun niitä tänkin topicin alussa haukuin uudelleen brändätyksi pellivanteeksi. Tässähän on siis sellaiset.
Ihan hyvin feikattu. Kun ei tarkemmin katsellut, niin tuo väliin kimmonnut murskeen palanen sen paljasti.
Tästä en sitten tiä, että ennustaako kuolemaa Opelille vai Zafiralle, nyt Combo Lifen kolkutellessa ovella. Huomatkaa myös säleikön ja puskurin välinen pykälä/rako, joka kerää kuolleet ötökät sisäänsä.
Hassuuksiakin tässä vehkeessä on tullut vastaan:
-Radion näytöllä on pienet kuvakkeet ja paljon tyhjää tilaa. Voisi skaalata kuvakkeet kolme kertaa isommiksi niin osuisi sormet niihin.
-Vaikka tankin täyttää kolmella naksulla täyteen, mittari näyttää pykälää vaille vajaata.
-Cruise hyppää kaksi kilometriä kerrallaan parittomia lukemia alle 120 km/h vauhdissa, mutta hyppää suoraan 119 -> 122 parillisiin. Ja vaikka ajaisi siis parillisen lukeman vauhtia alle 120 km/h, niin ei saa parilliseen cruisea. Ja siis 120 ja 121 eivät ole mahdollisia nopeuksia cruisella.
Tänään pyörähti 1000 km rikki tänki trippiin. Alkaa jo kyllästyttään. Ehkä jo huomenna sais Astran takasi... Tai sitten ei. Toisaalta kun tästä autosta ei varsinaisesti ole kuluja (siis joo, uuden auton hintalappu, se on se kulu), niin mikäs tällä pörräillessä, vaikka vähän isoruokainen onkin. Mutta ei mee huoltoihin, renkaisiin ja muihin kuluviin osiin rahaa. Eli vaikka Astra olis jouluun nosturilla, niin ewk nykymallilla. Täytyy vaan sit muistaa ottaa pois liikennekäytöstä, jos oikeen venahtaa Mut jos sen Astran huomenna saa takaisin, niin ehkä nippa nappa sais 1500 km "nautintoa" tälläki kipolla.
Noh niin tai näin. Selvis mullekki, mikkä ne "muotopeltivanteet" ovat, kun niitä tänkin topicin alussa haukuin uudelleen brändätyksi pellivanteeksi. Tässähän on siis sellaiset.
Ihan hyvin feikattu. Kun ei tarkemmin katsellut, niin tuo väliin kimmonnut murskeen palanen sen paljasti.
Tästä en sitten tiä, että ennustaako kuolemaa Opelille vai Zafiralle, nyt Combo Lifen kolkutellessa ovella. Huomatkaa myös säleikön ja puskurin välinen pykälä/rako, joka kerää kuolleet ötökät sisäänsä.
Hassuuksiakin tässä vehkeessä on tullut vastaan:
-Radion näytöllä on pienet kuvakkeet ja paljon tyhjää tilaa. Voisi skaalata kuvakkeet kolme kertaa isommiksi niin osuisi sormet niihin.
-Vaikka tankin täyttää kolmella naksulla täyteen, mittari näyttää pykälää vaille vajaata.
-Cruise hyppää kaksi kilometriä kerrallaan parittomia lukemia alle 120 km/h vauhdissa, mutta hyppää suoraan 119 -> 122 parillisiin. Ja vaikka ajaisi siis parillisen lukeman vauhtia alle 120 km/h, niin ei saa parilliseen cruisea. Ja siis 120 ja 121 eivät ole mahdollisia nopeuksia cruisella.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
En tiä minäkään, mut uskoisin että nonsense-autonostajia on jatkossakin niin paljon, ettei Combo Life kelpaa, kun joku päivä saattaa putkimies ajaa samanlaisella umpikylkisellä pihaan. Turvallisempaa ostaa Tsafira. Ihminen on vaan outo eläin noiden asioiden suhteen.JP_Vette kirjoitti: Tästä en sitten tiä, että ennustaako kuolemaa Opelille vai Zafiralle, nyt Combo Lifen kolkutellessa ovella.
Tosin koko Opelin mallisto elää vähän sellaista väliaikaa nyt PSAn haltuunoton jälkeen. Esimerkiksi PSA-pohjainen Crossland X lanseerattiin viime vuonna kilpailemaan muutamaa vuotta vanhemman GM-pohjaisen Mokan kanssa. Kai niillä joku idea oli tuoda toinen saman kokoluokan auto markkinoille, vaikka näin tavan miehelle mallisto muuttui hämmentäväksi. Samoin se ehkä muuttuu vieläkin hämmentävämmäksi Combo Lifen tullessa markkinoille, kun sekin on sukupolvesta sukupolveen muuttunut aina henkilöautomaisemmaksi ja kosiskelee siksi Tsafiristeja. Ehkä se 90-luvun Corsa-pohjainen Combo ei ihan astunut ykköskoppasen Zafiran varpaille, mutta uusin Combo alkaa olla aika kaukana pakulaatikosta. Ja kun muistaa sen hintaeron, niin kiinnostaisi syksyllä käydä haastattelemassa Iiristä, että miksi esim. meidän perheen pitäisi päätyä Zafiraan.
Yksi peruste voisi olla kohtuukova arvonalenema. Alan hiljalleen uskoa, että autokauppiaat pitää no-nonsense-autojem jälleenmyyntiarvoja alhaalla maksimoidakseen uusissa autoissa katteet siirtämällä asiallaat sinne 10k€ kallikmpien nonsense-autojen hankintaan. Veho ei ainakaan arvosta valemersujaan kovin korkealle:
https://autot.veho.fi/vaihtoautot/merce ... an/1387533
Tuo saksanrellu on uutena ilman lisävarusteita 29 tonnin auto, nyt puolitoistavuotiaana hinta kymppitonnin vähemmän. Tuolla hintapyynnillä arvonalenema on 25 % per annum, eikä edes ole vielä kysytty mitä auton omistaja on siitä vaihtohyvityksenä saanut ja mitä uutena varusteineen maksanut. No-nonsense-autokin muuttuu vaihtoautomyyjän käsissä tavallaan nonsense-autoksi, mitä arvonalenemaan tulee. Muttaa toki sitäkin houkuttelevammaksi sille, joka on nähnyt valon ja lopettanut markkinointihyypiöiden mukaan tanssimisen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Itseasiassa se hyppää 1.6kmh(1mph)/naksu ja pyöristelee sitten lähimpiin kilsoihin. Sama ominaisuus on saabeissa, mutta diginopeudenhan näkee vain opensidillä tai obd-pulikalla tms., niin ei monikaan sitä hoksaa.JP_Vette kirjoitti: -Cruise hyppää kaksi kilometriä kerrallaan parittomia lukemia alle 120 km/h vauhdissa, mutta hyppää suoraan 119 -> 122 parillisiin. Ja vaikka ajaisi siis parillisen lukeman vauhtia alle 120 km/h, niin ei saa parilliseen cruisea. Ja siis 120 ja 121 eivät ole mahdollisia nopeuksia cruisella.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^Tuo raha on varmasti yksi. Ja toisaalta ymmärrän kyllä sen ulkonäkökysymyksenki nois pakettiautois. Nyt on pää alkanut pehmiämään, kun ikää on tullut ja toisaalta jos vertaa vaikka ykkössukupolven Tourneo Connectia uusimpaan, niin onhan siinä vissi ero Mut hyvä auto se vanhaki on, vaikkaki ruma. Mulla oli sellanen muutaman kuukauden käytös.
^No toi käy järkeen. Tosin en katsonut nopeutta digitaalimittarista, vaan cruisen saa asetettua tiettyyn nopeuteen ja niitä nopeusvaihtoehtoja ei ollut. Femmassa kun tottu vain ottamaan tavotenopeuden ja klikkas sitte siihen ja viisarin huimalla tarkkuudella sitte köröteltiin.
Auto makaa edelleen Levorannassa. Vastoinkäymisiä siellä. Noh, takuu voimas niin ewk. Samalla tiedustelin varovasti kilometrirajasta, kun oli jo 1500 km tullu tuupattua kolmes päiväs uuteen esittelyautoon. Tuli kohtelias pyyntö, jos vaihdettaisiin toiseen
Ja voi veljet toi on sitte laiska auto Sastamalan ja Nokian välillä ylämäkeä ei jaksa nousta sata lasis lappu lattias vitosvaihteella Noh, ihan sama. Toi olis pitäny saada jo maanantaina, kun pikasella laskulla Zafira makso mulle ainaki 50 € enemmän täs viikon aikana Se kun imi ainetta kaheksan satasella. Tää Micra mennee samoihin Astran kanssa.
^No toi käy järkeen. Tosin en katsonut nopeutta digitaalimittarista, vaan cruisen saa asetettua tiettyyn nopeuteen ja niitä nopeusvaihtoehtoja ei ollut. Femmassa kun tottu vain ottamaan tavotenopeuden ja klikkas sitte siihen ja viisarin huimalla tarkkuudella sitte köröteltiin.
Auto makaa edelleen Levorannassa. Vastoinkäymisiä siellä. Noh, takuu voimas niin ewk. Samalla tiedustelin varovasti kilometrirajasta, kun oli jo 1500 km tullu tuupattua kolmes päiväs uuteen esittelyautoon. Tuli kohtelias pyyntö, jos vaihdettaisiin toiseen
Ja voi veljet toi on sitte laiska auto Sastamalan ja Nokian välillä ylämäkeä ei jaksa nousta sata lasis lappu lattias vitosvaihteella Noh, ihan sama. Toi olis pitäny saada jo maanantaina, kun pikasella laskulla Zafira makso mulle ainaki 50 € enemmän täs viikon aikana Se kun imi ainetta kaheksan satasella. Tää Micra mennee samoihin Astran kanssa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No sepä. Ne aikalaiset kiraffinkuljettimet, 127 Fiat-pohjaset, Kadett-pohjaset, Escort-pohjaset ja ekan polven Berlingot ym. oli aika kopperon näkösiä. Nykynen Berlingo on jo tila-auton näkönen, eli pakuna tyylikkäimmästä päästä. Ja uusi Berlingo/Rifter/Combo ei enää tavan perhesukkuloille ulkonäössä häviä tippaakaan, niissä on mun silmään mukavasti pientä pakumaista kulmikkuutta, samaan tapaan kuin Kia Soulissa tai mitä katumaastureihin on tuotu oikeista maastureista.JP_Vette kirjoitti:...jos vertaa vaikka ykkössukupolven Tourneo Connectia uusimpaan, niin onhan siinä vissi ero Mut hyvä auto se vanhaki on, vaikkaki ruma. Mulla oli sellanen muutaman kuukauden käytös.
Tää on mun mielestä uuden kolmikon tyylikkäin laite, ja ihan oikeasti hyvännäköinen, paremman näköinen kuin 3008 tai 5008.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^Löikö ne sulle 70-heppasen Micran alle
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tulihan se auto viimein takasi. Tosin aika nopeesti soitin perään ja viikon päästä uudestaan pajalle (muiden piikkiin). Luovutettiin kai keskeneräsenä kun nelipyöräsuuntaus kuulemma oli työlistalla ja asennushaalarisuojaki penkis paikallaan kun lähdin. Noh, olishan sillä Micralla viä toiset 500 km voinu ajaa.
Se Micra oli kyl ihan auto. Iso plussa siitä, että liikennemerkkitunnistin näytti yllättävän usein kolmee viivaa eikä arponu GPS:n kans jotain joskus voimassa ollutta rajoitusta.
Kulutus oli aika jees kun tankates laskin 5,6 l/100km. Tankkauksen jälkeen viisari oli asteikon yli, auton luovitukses taas pari viisarin leveyttä alle maksimin. Eli vie todnäk sen vitosen. Ja kolmosella lappu lattias sai kaikki mäet ajaa, ettei vauhti hyytyny. En siis ekoillu oikeastaan ollenkaan.
Se Micra oli kyl ihan auto. Iso plussa siitä, että liikennemerkkitunnistin näytti yllättävän usein kolmee viivaa eikä arponu GPS:n kans jotain joskus voimassa ollutta rajoitusta.
Kulutus oli aika jees kun tankates laskin 5,6 l/100km. Tankkauksen jälkeen viisari oli asteikon yli, auton luovitukses taas pari viisarin leveyttä alle maksimin. Eli vie todnäk sen vitosen. Ja kolmosella lappu lattias sai kaikki mäet ajaa, ettei vauhti hyytyny. En siis ekoillu oikeastaan ollenkaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Oma isolohko bensa Astma kävi tänään ekassa huollossa ja samalla tuli uusi softa moottorille. Jonkin verran parani moottorin käytös ku aiemmin sitä vaivasi empiminen ja vedon epätasaisuus 2-4k välillä, sekä nyt reagoi vähän paremmin kaasuunkin (ainakin näin kuvittelen).
Näin kesäaikaan on ihan tyytyväinen olo kun suurin osa ominaisuuksista toimii kuten kuuluu ja ihan mukavahan tuolla on ajella (laiska!!!). Bensaa tuo on vienyt ajotietokoneen mukaan meidän sekalaisessa 18tkm ajossa 5,5L satkulle, mutta tosiaan omien empiiristen tutkimusten valossa sitä palaa todellisuudessa 0,5-0,8L enemmän kun kalkuloi todellisuuden (Tähän toki vaikuttaa talvella webasto omalta osaltaan). En pidä kulutusta kuitenkaan kovin pahana. Matka-ajo täydellä kuormalla on mennyt myös esim 5,5L todellisella kulutuksella kesärajoituksilla sisältäen myös motaria ja kolmen kaupungin läpi kurvailut.
Opel ei edelleenkän aiheuta sen suurempia omistushaluja vaan on puhtaasti kulkine. Toisaalta tänään kun kävi istumassa odotellessa vastaavan kokoisia erimerkkisiä edustajia sekä vähän vierestä, niin täytyy todeta että on opel onnistunut hienosti matkustamon ilmeellään sekä penkkien ja hallintalaitteiden ergonomilla ja käytettävyydellä. Onhan tuossa myös varauksin aika mukavasti varusteitakin hintaansa nähden.
Positiivista on olut huomata että kajuutta lämpenee tosi hienosti talvella ja tänään kun on menty +30-32 asteen lämmöissä, niin kajuutta myös viilenee kuin saabissa konsanaan
Näin kesäaikaan on ihan tyytyväinen olo kun suurin osa ominaisuuksista toimii kuten kuuluu ja ihan mukavahan tuolla on ajella (laiska!!!). Bensaa tuo on vienyt ajotietokoneen mukaan meidän sekalaisessa 18tkm ajossa 5,5L satkulle, mutta tosiaan omien empiiristen tutkimusten valossa sitä palaa todellisuudessa 0,5-0,8L enemmän kun kalkuloi todellisuuden (Tähän toki vaikuttaa talvella webasto omalta osaltaan). En pidä kulutusta kuitenkaan kovin pahana. Matka-ajo täydellä kuormalla on mennyt myös esim 5,5L todellisella kulutuksella kesärajoituksilla sisältäen myös motaria ja kolmen kaupungin läpi kurvailut.
Opel ei edelleenkän aiheuta sen suurempia omistushaluja vaan on puhtaasti kulkine. Toisaalta tänään kun kävi istumassa odotellessa vastaavan kokoisia erimerkkisiä edustajia sekä vähän vierestä, niin täytyy todeta että on opel onnistunut hienosti matkustamon ilmeellään sekä penkkien ja hallintalaitteiden ergonomilla ja käytettävyydellä. Onhan tuossa myös varauksin aika mukavasti varusteitakin hintaansa nähden.
Positiivista on olut huomata että kajuutta lämpenee tosi hienosti talvella ja tänään kun on menty +30-32 asteen lämmöissä, niin kajuutta myös viilenee kuin saabissa konsanaan
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Onnea sulle, kun viilenee. Ikävä tulee noita huollon sijaisautoja, Zafiraa ja Micraa, kun niissä tuli oikeasti kylmä. Muilta osin viime aikoina sorateillä ajaessa kuolleen kulman tunnistin ja peruutustutka ovat pudonneet pois pelistä. Nyt ne on lopullisesti pois pelistä. Piipittäjää en kaipaa, mutta kuolleen kulman anturi oli kiva. Pitää varmaan vinkua takuuhuolta taas...
Noh auto oli tänään pyöränsuuntauksessa, takuun piikkiin tietenkin, Levorannassa. Siinä samalla menin nopeesti koeajolle uudella Focuksella.
Pikatestauksella auto oli hyvin hajuton ja mauton, positiivisessa mielessä. Muutamia hassuuksia toki tuli vastaan, mutta ei suurempia. Sisältäkin ihan pelkistetyn moderni, jos toi jäätävä näyttö unohdetaan.
Kaikille tavarahamstereillekki on kunnon lokero keskikonsolis! Syvyyttä ainaki 20 cm.
Öljykorkkia taas ei oo suunniteltu siihen, että ostetaan 20 l kannu öljyä säästömielessä. Kai ne korjaamoilla suoraan pumpusta noihin päästää...
Peruutuskameran tarkkuus oli kyllä aika kova verrattuna Astraan. Toki eihän siitä ole tarkoitus tiirailla kuin ääriviivoja, mutta kai toikin on sitte kiva, tai nykyaikanen.
Noi hassunhauskat nolojen ihmisten ovisuojat pisti kans silmään ja heti muistui, että niin ne lehdekki noita jaksaa mainostaa. Vähän kuin Saabien mukitelineet.
Sitä en sit tiä, onko toi rikki, huonoissa säädöissä, vai rehdisti ominaisuus.
Mekanismihan on tollanen muovitanko, joka painautuu pilaria vasten. Ei sais olla realisti, mutta näen niin silmissäni kun auto on ollu yön -30 lämpötilas ja vaseliini hiukan jäykkänä huitastaan ovi kiinni reippaalla otteella jolloin joku nivel oven sisältä hajoaa ja noi puskurisuojat tekee korkeintaan lommon oveen Tai sitte vaseliinit jäykkänä ja ovenraot täynnä lunta noi on ja pysyy piilossa, jolloin hyöty on samaa luokkaa Astran jatkuvasti huutavan tutka-arsenaalin kanssa. Mutta hei, ompa varusteita!
Tutkista puheenollen, oli aika sivistynyt ääni verrattuna Astraan.
Kysyin myös tarjousta, mutta en saanut. Rehdisti kyllä sanoin olevani huollon asiakas ja myyjä meinasi, että jos nostan kilometrikorvauksia niin ajaa suosiolla toisen vuoden Ei kuulemma nuo uudehkot paljon ajetut ole mitään kysytyintä kamaa vaihtorivis, toki kaikki menee hinnallansa kaupaksi.
Muilta osin pihalla käppäillessä pisti silmään hauska uusien autojen hinnottelu.
Saattaa olla, että huoltokäyntien lukumäärää optimoidessa teetän 120 tkm huollon ja takuuruikutukset samalla kerralla Levorannassa. Pitää vaan muistaa kysyä, että onhan huollon hinta sitte alvillinen, ettei kassalla maksaessa yllätä
Noh auto oli tänään pyöränsuuntauksessa, takuun piikkiin tietenkin, Levorannassa. Siinä samalla menin nopeesti koeajolle uudella Focuksella.
Pikatestauksella auto oli hyvin hajuton ja mauton, positiivisessa mielessä. Muutamia hassuuksia toki tuli vastaan, mutta ei suurempia. Sisältäkin ihan pelkistetyn moderni, jos toi jäätävä näyttö unohdetaan.
Kaikille tavarahamstereillekki on kunnon lokero keskikonsolis! Syvyyttä ainaki 20 cm.
Öljykorkkia taas ei oo suunniteltu siihen, että ostetaan 20 l kannu öljyä säästömielessä. Kai ne korjaamoilla suoraan pumpusta noihin päästää...
Peruutuskameran tarkkuus oli kyllä aika kova verrattuna Astraan. Toki eihän siitä ole tarkoitus tiirailla kuin ääriviivoja, mutta kai toikin on sitte kiva, tai nykyaikanen.
Noi hassunhauskat nolojen ihmisten ovisuojat pisti kans silmään ja heti muistui, että niin ne lehdekki noita jaksaa mainostaa. Vähän kuin Saabien mukitelineet.
Sitä en sit tiä, onko toi rikki, huonoissa säädöissä, vai rehdisti ominaisuus.
Mekanismihan on tollanen muovitanko, joka painautuu pilaria vasten. Ei sais olla realisti, mutta näen niin silmissäni kun auto on ollu yön -30 lämpötilas ja vaseliini hiukan jäykkänä huitastaan ovi kiinni reippaalla otteella jolloin joku nivel oven sisältä hajoaa ja noi puskurisuojat tekee korkeintaan lommon oveen Tai sitte vaseliinit jäykkänä ja ovenraot täynnä lunta noi on ja pysyy piilossa, jolloin hyöty on samaa luokkaa Astran jatkuvasti huutavan tutka-arsenaalin kanssa. Mutta hei, ompa varusteita!
Tutkista puheenollen, oli aika sivistynyt ääni verrattuna Astraan.
Kysyin myös tarjousta, mutta en saanut. Rehdisti kyllä sanoin olevani huollon asiakas ja myyjä meinasi, että jos nostan kilometrikorvauksia niin ajaa suosiolla toisen vuoden Ei kuulemma nuo uudehkot paljon ajetut ole mitään kysytyintä kamaa vaihtorivis, toki kaikki menee hinnallansa kaupaksi.
Muilta osin pihalla käppäillessä pisti silmään hauska uusien autojen hinnottelu.
Saattaa olla, että huoltokäyntien lukumäärää optimoidessa teetän 120 tkm huollon ja takuuruikutukset samalla kerralla Levorannassa. Pitää vaan muistaa kysyä, että onhan huollon hinta sitte alvillinen, ettei kassalla maksaessa yllätä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ekaa kertaa corsan kanssa töissä näillä helteillä ja on se ilmastointi vähä mopo.JP_Vette kirjoitti:Onnea sulle, kun viilenee. Ikävä tulee noita huollon sijaisautoja, Zafiraa ja Micraa, kun niissä tuli oikeasti kylmä.
Mondeo tai ng900 lykkää minuutin päästä kylmempää mitä toi vartissa..
Pärjää sillä kai...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Toi XC90 on kans luksusta. Ei paljo kuumat ilmakanavat tunnu käynnistyksen jälkeen... Mut, parempi tää Astraki on kuin ilman ilmastointia
Tänää tuli ylläri:
Viimeksi n. 10 vuotta sitte piti tien päällä vaihtaa rengas...
Mut hei, uuden auton kun osti sai ruksia itse varusteet!
Tänää tuli ylläri:
Viimeksi n. 10 vuotta sitte piti tien päällä vaihtaa rengas...
Mut hei, uuden auton kun osti sai ruksia itse varusteet!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
On kyllä säälittävän kokoinen, mitäs tuollasesta kottikärryn renkaasta joutu maksaan?
Oisko koloon mahtunu vaiks talvirengas?
Toi olis saattanut paikkautuu paikkapullollakin.
Vaatinee oikein paikan sisäpuolelle vai meneekö samal uusiks?
Oisko koloon mahtunu vaiks talvirengas?
Toi olis saattanut paikkautuu paikkapullollakin.
Vaatinee oikein paikan sisäpuolelle vai meneekö samal uusiks?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
100e siitä joutu köyhtyyn. Kokoon en ota kantaa, mutta hyvin tolla pääsi korjaamolle...
Kyl mä uskon, että koloon mahtuis täyskokonenki pyörä. Paikkapullosta en sit tiiä, mitä mahtais paineanturi siitä tykätä? Ja maksaa neki, plus niis on parasta ennen -päiväys.
Kamelinpaskaa ehdotettiin, mut halusin sisäpuolisen paikan. Hintaeroa en kysyny, mut parempi tehdä kunnolla.
Mä oon jo tutkaillu, et seuraavat renkaat vois olla jokku All Terrainit. 215/65 koossa sais offipiireis naurettua BFG All Terrainia. Nousis maavara samalla vajaa 3 cm jos vaan mahtuu pyörimään. Näillä nykysilläki renkailla on tullu ruovuteltua niin paljo 65 mm murskeen päällä, et eihän mitää katurengasta oo tehty siihen. Toisaalta kestääkö se BFG:kään... Kilometrejä sen nyt ainaki pitäis kestää. Ja kulutusmerkinnän mukaan C-speksattu rengas säästäis joku 30 €/kk Ja tuskin se rengasmelukaa ainakaa laskee.
Kyl mä uskon, että koloon mahtuis täyskokonenki pyörä. Paikkapullosta en sit tiiä, mitä mahtais paineanturi siitä tykätä? Ja maksaa neki, plus niis on parasta ennen -päiväys.
Kamelinpaskaa ehdotettiin, mut halusin sisäpuolisen paikan. Hintaeroa en kysyny, mut parempi tehdä kunnolla.
Mä oon jo tutkaillu, et seuraavat renkaat vois olla jokku All Terrainit. 215/65 koossa sais offipiireis naurettua BFG All Terrainia. Nousis maavara samalla vajaa 3 cm jos vaan mahtuu pyörimään. Näillä nykysilläki renkailla on tullu ruovuteltua niin paljo 65 mm murskeen päällä, et eihän mitää katurengasta oo tehty siihen. Toisaalta kestääkö se BFG:kään... Kilometrejä sen nyt ainaki pitäis kestää. Ja kulutusmerkinnän mukaan C-speksattu rengas säästäis joku 30 €/kk Ja tuskin se rengasmelukaa ainakaa laskee.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Eiks nois ole F luokan kulutusmerkintä
https://www.bfgoodrich.fi/fi/valikoima/ ... nsion-tire
https://www.bfgoodrich.fi/fi/valikoima/ ... nsion-tire
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Juu on. Mutta noitten taulukoitten mukaan toi kulutusero toteutuu eurois mun ajomäärällä, jos speksi nousee C->F. Ja C on aika tyypillinen normirenkaas.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09