OG 9-3 sisäpuhallin
OG 9-3 sisäpuhallin
Eli saako ton sisätilapuhaltimen vaihdettua purkamalla raittarin pois ja sieltä? Meni puhallin pimeeksi ni pitäs päästä mittaamaan onks puhallin menny vai se tehonsäätö yksikkö? Kuitenki ac paneelissä kaikki toimii, nii en usko et siinä vika.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
saa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Fetti palanu säätöyksiköstä joka sijaitsee apparin jalkatilas.
Partcosta saat uuden fetin, juotat paikoillee ja taas puhaltaa.
ETSI toiminto pelastaa taas... -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=8802
Partcosta saat uuden fetin, juotat paikoillee ja taas puhaltaa.
ETSI toiminto pelastaa taas... -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=8802
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Jos haluat testata puhaltimen, niin automaatti-ilmastoidussa nopeudensäädin on maan puolella, eli jos mittaat moottorilta niin (+) tulee sulakkeelta ja (-) nopeudensäätimeltä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Jos puhallin mykkä, niin todennäköisempää että vika on itse puhaltimessa. Jos puhallin huutaa jatkuvasti vaikka virrat sammutettuna, niin fetti on palanut (oikosulussa maahan).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Ite nähny että fetti hajonnu niin että puhataa täysillä ja että on täysin mykkä. Vaikuttais olevan vähä vifty sixty että miten se porsii.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Itsellä puhallin joka ei inahtanutkaan korjaantui uuden fetin juottamisella.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Sain kaverilta puhaltimen ja sen tehoyksikön, kattelen ensviikolla missä on/oli vika, niin palaan astialle.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Onko tuosta säätöyksiköstä diagnosoitu muita vikoja kuin FET? Itsellä kerran aikaisemmin tuo FETti mennyt oikosulkuun ja vaihdon jälkeen pelasi pari vuotta (IRF064N). Nyt taas puhallin jää päälle, mutta perusmittauksien perusteella FETti on ehjä, samoin kuin vieressä oleva BC547 joka periaatteessa voisi myös saada lämpöhalvauksen FETin kuollessa. Vaihdoin kuitenkin molemmat varmuuden vuoksi, mutta ei vaikuttanut tilanteeseen.
Erikoiseksi asian tekee, että testailujen jälkeen laitoin palikan kiinni ja puhallin tuntui tottelevan jonkin aikaa, mutta jäi taas päälle muutaman startin jälkeen. Hetken vika ilmeni niin, että jos sulakkeen otti pois ja laittoi takaisin niin puhallin pysyi sammuneena kunnes laittaa virrat päälle avaimesta. Muutamien testailujen jälkeen puhallin jäi taas päälle aina, kun sulake oli paikoillaan riippumatta käynnistysavaimen asennosta. Helpointa olisi tietysti kokeilla toista säätöyksikköä niin näkisi onko vika pelkästään siinä. Eihän tuossa toki kovin montaa aktiivikomponenttia ole, mutta ei varmaan toimiva käytettykään paljoa maksa.
Käytöstä poistettu AC kompura ei varmasti auta asiaa, koska säätö/ohjainyksikkö ei saa kunnon jäähdytystä.
Erikoiseksi asian tekee, että testailujen jälkeen laitoin palikan kiinni ja puhallin tuntui tottelevan jonkin aikaa, mutta jäi taas päälle muutaman startin jälkeen. Hetken vika ilmeni niin, että jos sulakkeen otti pois ja laittoi takaisin niin puhallin pysyi sammuneena kunnes laittaa virrat päälle avaimesta. Muutamien testailujen jälkeen puhallin jäi taas päälle aina, kun sulake oli paikoillaan riippumatta käynnistysavaimen asennosta. Helpointa olisi tietysti kokeilla toista säätöyksikköä niin näkisi onko vika pelkästään siinä. Eihän tuossa toki kovin montaa aktiivikomponenttia ole, mutta ei varmaan toimiva käytettykään paljoa maksa.
Käytöstä poistettu AC kompura ei varmasti auta asiaa, koska säätö/ohjainyksikkö ei saa kunnon jäähdytystä.
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Nostellaan vanhaa ketjua, kun itsellä ollut riittävästi haastetta tämän kanssa. Ensimmäisen kerran puhallin hyytyi maaliskuussa 2017, sen jälkeen vaihdoin FETin. Toimi vuoden päivät kunnes alkuviikosta jäikin puhallin käyntiin jatkuvasti. Vaihdoin taas FETin, toimi tällä kertaa vain pari päivää ok kunnes taas tänään jäi puhallin päälle vaikka virrat katkeaa.
Kysymykset / mietinnät:
-Onkohan asentaessa tullut tehty joku virhe tuon FETin kanssa (piitahnaa olen käyttänyt)?
-Voiko vika ollakin puhaltimessa, sulaketta ei kyllä polta ja pelaa ok, olettaisin että sulake pitäisi olla se heikoin paikka piirissä?
-Olisiko FETeistäkin liikkeellä kiinalaista kuraa, omani ostin Partcolta?
-Kenelläkään hajua järeämmästä FETistä (mistä sopiva tyyppi)?
-Onko jollakulla toiminut pelkällä FETin vaihdolla pitkään? Asennuksessa jotakin jippoja?
edit: vaihdetut tyyppiä 054, datasheetin perusteella ilmeisesti 064 vähän järeämpi(?).
edit2: ei huvittanut enää pelata fettien kanssa, joten koko säätömurikka vaihdettu uuteen alkuperäiseen osaan. Kestänyt ainakin toistaiseksi jokusen viikon läjässä.
Kysymykset / mietinnät:
-Onkohan asentaessa tullut tehty joku virhe tuon FETin kanssa (piitahnaa olen käyttänyt)?
-Voiko vika ollakin puhaltimessa, sulaketta ei kyllä polta ja pelaa ok, olettaisin että sulake pitäisi olla se heikoin paikka piirissä?
-Olisiko FETeistäkin liikkeellä kiinalaista kuraa, omani ostin Partcolta?
-Kenelläkään hajua järeämmästä FETistä (mistä sopiva tyyppi)?
-Onko jollakulla toiminut pelkällä FETin vaihdolla pitkään? Asennuksessa jotakin jippoja?
edit: vaihdetut tyyppiä 054, datasheetin perusteella ilmeisesti 064 vähän järeämpi(?).
edit2: ei huvittanut enää pelata fettien kanssa, joten koko säätömurikka vaihdettu uuteen alkuperäiseen osaan. Kestänyt ainakin toistaiseksi jokusen viikon läjässä.
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
-02 kolkki. Uus puhallin paikallaan. Ei pyöri eikä toimi. Onko vika fetissä? Perkele että on ikävässä paikassa moottori. Suunnittelijan vois teloittaa.
Saab 9-3 Aero 2002
Pääasia että bensa kelpaa
Pääasia että bensa kelpaa
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
Minusta puhaltimen moottori on kolkissa hyvässä paikassa, jos vertaa vanhaan 900:een. Siinä ei ole moottorin vaihto ollut päällimmäisenä mielessä.
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
KN/Lieto kirjoitti:Minusta puhaltimen moottori on kolkissa hyvässä paikassa, jos vertaa vanhaan 900:een. Siinä ei ole moottorin vaihto ollut päällimmäisenä mielessä.
No eka kertaa ku purkaa niin noidututtaa. Lämmintä prkl 28 ja aurinko paistaa suoraan selkään
Saab 9-3 Aero 2002
Pääasia että bensa kelpaa
Pääasia että bensa kelpaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: OG 9-3 sisäpuhallin
ite vaihdoin fetin joskus semmoseen mikä speksien mukaa olis pitäny olla kestävempi. kesti pari päivää ni porsi.
sitte ostelin kiinasta kympillä neljä oikeenlaista ja rupes toimimaa. taitaa noita vielä tuolla jäljellä olla, että jos uudessakaupungissa päin liikut ni noutamaa vaa
ei saa kolvilla pistää liikaa lämpöä sitte... ja putsasitko pinnat ennen piitahnaa? jollain tieskariliikkeen "prosessorin puhdistusaine" tjsp. kanssa ite putsailin ku semmosta sattus nurkista löytymää.
niinkusta tän tyyppisellä: https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/66 ... n-kit-60ml
sitte ostelin kiinasta kympillä neljä oikeenlaista ja rupes toimimaa. taitaa noita vielä tuolla jäljellä olla, että jos uudessakaupungissa päin liikut ni noutamaa vaa
ei saa kolvilla pistää liikaa lämpöä sitte... ja putsasitko pinnat ennen piitahnaa? jollain tieskariliikkeen "prosessorin puhdistusaine" tjsp. kanssa ite putsailin ku semmosta sattus nurkista löytymää.
niinkusta tän tyyppisellä: https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/66 ... n-kit-60ml
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90