NG 9-3 Saabien pikkuviat
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
kävin pihalla potkimassa tuommosen renkaita https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9452248
penkki toki nirhautunu ja tuulilasi halki mut muuten ihan siistin oloinen tuonikäseksi autoksi, hintakaan paha? kokemuksia ei mulla saabeista ole joten kiinnostais tietää mitä odotettavissa 250+ ajetulta 9-3:lta
penkki toki nirhautunu ja tuulilasi halki mut muuten ihan siistin oloinen tuonikäseksi autoksi, hintakaan paha? kokemuksia ei mulla saabeista ole joten kiinnostais tietää mitä odotettavissa 250+ ajetulta 9-3:lta
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Tämä on varmaan sopiva keskustelu jatkaa ihmettelemistä.
Onko muilla tällaista ominaisuutta kyynärnojassa? (linkki)
Myönnän olevani hieman neuroottinen ylimääräisten äänien kanssa mutta jos tämä on uudesta asti ollut tällainen 9-3:ssa, on pakko aloittaa kyynärnojan uudelleen kiinnitys ja tukirakenteiden kehittäminen kevään mittaan. Nitisee ja natisee ihan jatkuvalla syötöllä ajossa.
https://www.dropbox.com/s/egpow7bferb64 ... 0.mp4?dl=0
Onko muilla tällaista ominaisuutta kyynärnojassa? (linkki)
Myönnän olevani hieman neuroottinen ylimääräisten äänien kanssa mutta jos tämä on uudesta asti ollut tällainen 9-3:ssa, on pakko aloittaa kyynärnojan uudelleen kiinnitys ja tukirakenteiden kehittäminen kevään mittaan. Nitisee ja natisee ihan jatkuvalla syötöllä ajossa.
https://www.dropbox.com/s/egpow7bferb64 ... 0.mp4?dl=0
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
No ei ole tuollaista ominaisuutta. Olisiko hiekkaa, riisiä, marsuja tms. päässyt vääriin väleihin?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ensin olin varma että pelikaani on lentänyt keskikonsoliin, mutta olisihan se pitänyt tajuta! marsu se tietysti on syyllinen.anv kirjoitti:No ei ole tuollaista ominaisuutta. Olisiko hiekkaa, riisiä, marsuja tms. päässyt vääriin väleihin?
Ilmeisesti siis edellisillä omistajilla jäänyt sisäiset ruuvit tms kiristämättä, jos ei kerran ole normikauraa, kiitti vastauksesta.
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Niin, ja jos se marsu on syyllinen, kannattaa ostaa marsuteippiä. Kiekka marsun ympäri, niin se räjähdä kun sitä panee
Anteeksi huonosta vitsistä!
Anteeksi huonosta vitsistä!
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ai? Mitä se Gorilla Tape sitten on?anv kirjoitti:Niin, ja jos se marsu on syyllinen, kannattaa ostaa marsuteippiä. Kiekka marsun ympäri, niin se räjähdä kun sitä panee
Anteeksi huonosta vitsistä!
Yksi kaveri kävi aikoinaan mopoikäisenä kysymässä tiskiltä irtokipinöitä ja tehopakokaasua moponsa käyntiongelmiin kun ohjeistettiin "vahingossa" vähän väärin........
Noniin.
Tutkin konsolia tarkemmin ja se tosiaan vaikuttaa olevan osittain irti. Muistin että ostaessa autossa oli lapsilukot päällä takaovissa ja syyllinen on sen myötä jo melko varma. Konsoli ei välttämättä kestä potkimista kovinkaan kauaa takapenkiltä
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ootko katsonut, ettei kyynärnoja ota kiinni nahkapenkin sivuihin? Mä oon myös hiljentänyt tuota keskikonsolia kangasteipillä. Laitetaan paikkoihin missä muovi on muovia vasten.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ei osu penkkiin. Täytyy purkaa ja katsoa onko jokin irti/murtunut sisältä. Viime kädessä täytyy kokeilla laittaa jotain väleihin kuten mainitsit.jjasco kirjoitti:Ootko katsonut, ettei kyynärnoja ota kiinni nahkapenkin sivuihin? Mä oon myös hiljentänyt tuota keskikonsolia kangasteipillä. Laitetaan paikkoihin missä muovi on muovia vasten.
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ei siellä mitään ole murtunut, se muovi nyt vaan on sellaista joka natisee. Ei auta ku rasvata saranoita ja kangasteippiä joka paikkaan vaan mihin keksii. Ruuveja kans kannattaa kiristellä niin paljon kun vaan uskaltaa ja pystyy.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Kyllä se konsoli täälläkin natisee jos sitä vähän heiluttelee, ei nyt normaalikäytössä kyllä vaikka oma korva on turhankin herkkä sivuäänille. Myös kyynärnojan ja penkkien nahka hangatessaan pitävät hieman ääntä. Kovin laadukkaan tuntuiseksi tuota ei voi kehua, mutta marsuja tai muitakaan jyrsijöitä en ole mistään välistä löytänyt
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Siellä konsolissa on niin paljon muovien liitoksia, että ne natisee. Mä oon todennut, että eniten natisee se kyynärnojan alla oleva säilytyskotelo ja sen laidat ja se on ainaki omilla vaimenteluilla osoittautunut hankalimmaksi vaimentaa nitinöistä.SS kirjoitti:Kyllä se konsoli täälläkin natisee jos sitä vähän heiluttelee, ei nyt normaalikäytössä kyllä vaikka oma korva on turhankin herkkä sivuäänille. Myös kyynärnojan ja penkkien nahka hangatessaan pitävät hieman ääntä. Kovin laadukkaan tuntuiseksi tuota ei voi kehua, mutta marsuja tai muitakaan jyrsijöitä en ole mistään välistä löytänyt
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Täällä on "sirissyt" hantin puolella joku nyt parisen vuotta enkä vikaa ole löytänyt. Aluksi luulin äänen tulevan kaiuttimesta, mutta sirinä ei lakkaa vaikka hiljentää soittimen. Ääni tuntuu voimistuvan vuosi vuodelta. Hermoja raastavaa
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Keskikonsolin ollessa pöydällä purettuna havaitsin että monessa muoviosassa on tehtaan jäljiltä teipin palasia estämässä muoviosien toiseensa hinkkautuminen. Samankaltaista karvaista kun huonekalutassuissa.
Ne oli tosin teipattu tehtaalla osittain vääriin paikkoihin, muutaman sentin ohi, ja esim vaihdekepin ympärillä olevan koristemuovin alla oli oikeassa yläkulmassa pieni kangasteipin palanen vinossa, vaikka sitä voisi olla joka kulmassa estämässä sirinöitä ja naksumista.
Ihan vaan vinkiksi muille ääniallergisille
Ne oli tosin teipattu tehtaalla osittain vääriin paikkoihin, muutaman sentin ohi, ja esim vaihdekepin ympärillä olevan koristemuovin alla oli oikeassa yläkulmassa pieni kangasteipin palanen vinossa, vaikka sitä voisi olla joka kulmassa estämässä sirinöitä ja naksumista.
Ihan vaan vinkiksi muille ääniallergisille
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Mikähän näissä kun lähes järestäen maalivikaisia lokasuojistaan kun jopa tuoreemmatkin kuten vm2010 ja vähemmän ajetuissakin yksilöissä maali irtoilee ja kupruilee orastavana pintaruosteena lokarin reunassa taitoskohdassa. vm 03-07 perusmustat ja punaset jo niin huonoja että näkyy jo kauas. Muutamissa sisälokarit kummallisesti kantaa jostain syystä tai sitten on reuna lähes kiinni pellissä niin ei kyllä ihme että sonta ei huuhtoudu kunnolla pois ja jää ajan myötä muhimaan sinne lokasuojamuovin alle ja taitoksen väliin. Ei viittis yli kymppitonnia tommosesta maksaa vaikka muuten oliskin vähemmän kilometrejä ja hyvässä kunnossa jos kori ruostumassa jo hyvää vauhtia. Vai liekö sitten vaan kohdalle sattunut huonoa tuuria ja huonoa hoitoa tai suunnittelua... varmaan noita kaikkea.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Luulen että on kaikkea noita. Meillä on ollut viisi kolkkia 06-08 ikäisiä ja kaikissa ollut takakaarissa korjattavaaNG900T kirjoitti:Mikähän näissä kun lähes järestäen maalivikaisia lokasuojistaan kun jopa tuoreemmatkin kuten vm2010 ja vähemmän ajetuissakin yksilöissä maali irtoilee ja kupruilee orastavana pintaruosteena lokarin reunassa taitoskohdassa. vm 03-07 perusmustat ja punaset jo niin huonoja että näkyy jo kauas. Muutamissa sisälokarit kummallisesti kantaa jostain syystä tai sitten on reuna lähes kiinni pellissä niin ei kyllä ihme että sonta ei huuhtoudu kunnolla pois ja jää ajan myötä muhimaan sinne lokasuojamuovin alle ja taitoksen väliin. Ei viittis yli kymppitonnia tommosesta maksaa vaikka muuten oliskin vähemmän kilometrejä ja hyvässä kunnossa jos kori ruostumassa jo hyvää vauhtia. Vai liekö sitten vaan kohdalle sattunut huonoa tuuria ja huonoa hoitoa tai suunnittelua... varmaan noita kaikkea.
Yksilöissä on toki eroja mutta autot on olleet 90-235 tuhatta ajettuja ja silti kaikissa jonkinlaista maalivikaa saanut korjata. Nytkin on työn alla vaimon my08 Jet Black farkku jossa molempia takakaaria sai korjata ja myös vasemmassa etukaaressa oli kiveniskusta lähtenyt vähän ruostumaan. Muutaman päivän homma korjata noi kun hiekkapuhaltaa ja maalaa uudestaan....
Siten se kestää taas hyvänä muutaman vuoden hoidosta riippuen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.