Kiitoksia tiedoista, eli hyvillä mielin reissuun.Rommitommi kirjoitti: Liikehän on tossa jopa joustava, itselleni vastaavassa tilanteessa on sanottu, etteivät luovuta ennen kuin prosessi on hoidettu. Kaksi viikkoa kuulostaa vähän pitkältä, yleensä alle viikossa homma selvinnyt, mutta ehkä liike ei halua antaa liian kireää aikataulua, jos ei onnistukaan.
Voit ja pitääkin aloittaa Suomessa prosessi kun tuot auton Suomen maaperälle, ei muuta kuin käyttöönottoilmoitus kehiin ja sitten teet veroilmoituksen niillä tiedoilla mitä on, niin sieltä tulee kyllä pyyntö toimittaa puuttuvat asikirjat tietyssä määräajassa (yleensä 14vrk, mahdollisuus pyytää lisäaikaa), eli voit toimittaa del1&2 sitten kun olet ne saanut.
Ei muuta kuin hakureissulle.
Riittääkö Suomeen tullessa sähköinen käyttöönottoilmoitus vai pitääkö käydä Tullissakin asioimassa?
Ja oliko niin, että voin ajella Suomessa ruotsalaisilla kilvillä vai tarviiko lisäksi Suomessa hankkia siirtomerkit? Vai tarviiko siirtomerkit vasta siinä vaiheessa, kun lähetän ruotsalaiset kilvet myyjälle ja odotan myyjän lähettämiä papereita?




 Myös yhdet oharit mahtui matkaan kun kovasti varatuksi sovittu TTID oli myyty edellisenä päivänä. Annoin palautetta niin hyvin kuin kielitaito antoi periksi ja vähän päälle.
 Myös yhdet oharit mahtui matkaan kun kovasti varatuksi sovittu TTID oli myyty edellisenä päivänä. Annoin palautetta niin hyvin kuin kielitaito antoi periksi ja vähän päälle.   Myyjä olisi hyvityksenä tarjonnut kovaa alennusta -14 Nevs-Saabiin, mutta oli silti reilusti yli budjetin tietysti. Halvempi TID oli sitten varavaihtoehtona ja vaikka kunto myyjän mukaan piti hyvä ollakin niin yllätti kyllä silti.
 Myyjä olisi hyvityksenä tarjonnut kovaa alennusta -14 Nevs-Saabiin, mutta oli silti reilusti yli budjetin tietysti. Halvempi TID oli sitten varavaihtoehtona ja vaikka kunto myyjän mukaan piti hyvä ollakin niin yllätti kyllä silti.