V4 nokka-akseli?
Re: V4 nokka-akseli?
Elikä onko noi (nascar) nostimet siis samalla halkaisijalla kuin alkuperäset?
Re: V4 nokka-akseli?
Liia pitkät noi "nascar" nostajat, mutta tein kuplan tangoista sopivat eikä ollut hintavat sai yhdestä tangosta 2kpl.
http://janicolracing.fi/tuote/scat-tyon ... vw-t-1-279
http://janicolracing.fi/tuote/scat-tyon ... vw-t-1-279
Re: V4 nokka-akseli?
Onko kukaan laittanu kuuppaan bmw:n 7millin varrella olevia 42/36mm venttiilejä? Ovat muutaman millin lyhemmät kun kuupan vakiot vaan eiköhän venttiilikoneiston saa noillakin toimimaan.Juha K kirjoitti:Noniin olis omallakohdalla ajankohtainen isompien venttiilien/jäykempien josien asennus. Yritin katella tuolta että minkä auton venttiileitä porukka on käyttänyt, mutta tiedot tuntuvat aina olevan vähän vajaat.
Eli ainakin 900 Turbon ja Ford 2,8 V6:n venttiileitä on käytetty. Pitääkö tehdä minkäänlaisia muutoksia venttiileihin että passaa?
Ja sama juttu venttiilijousien kanssa.
Kuplan jousiin ainaki joutu muokkaan kansia/lautasia.
Mutta entäs näissä muissa joita on käytetty?
-Ford V6
-Opelin CIH (Imu vai pako)
Onko porukka käyttäny muita venttiileitä/ jousia? ja tartteeko tehä muutoksia?
Sattusko kellään oleen kuvaa tollasesta säädettävästä nokkapyörästä? Onko muokattu alkuperäsestä?
Re: V4 nokka-akseli?
Laitoin venttiilit ja lukot tilaukseen, jos ei venttiilikoneistossa riitä liikevara ni muokkaan kantta tai laitan lash capsitJuha K kirjoitti:Onko kukaan laittanu kuuppaan bmw:n 7millin varrella olevia 42/36mm venttiilejä? Ovat muutaman millin lyhemmät kun kuupan vakiot vaan eiköhän venttiilikoneiston saa noillakin toimimaan.Juha K kirjoitti:Noniin olis omallakohdalla ajankohtainen isompien venttiilien/jäykempien josien asennus. Yritin katella tuolta että minkä auton venttiileitä porukka on käyttänyt, mutta tiedot tuntuvat aina olevan vähän vajaat.
Eli ainakin 900 Turbon ja Ford 2,8 V6:n venttiileitä on käytetty. Pitääkö tehdä minkäänlaisia muutoksia venttiileihin että passaa?
Ja sama juttu venttiilijousien kanssa.
Kuplan jousiin ainaki joutu muokkaan kansia/lautasia.
Mutta entäs näissä muissa joita on käytetty?
-Ford V6
-Opelin CIH (Imu vai pako)
Onko porukka käyttäny muita venttiileitä/ jousia? ja tartteeko tehä muutoksia?
Sattusko kellään oleen kuvaa tollasesta säädettävästä nokkapyörästä? Onko muokattu alkuperäsestä?
Re: V4 nokka-akseli?
Asennutin taannoin pösön venttiilit, jotka ovat muistaakseni kooltaan 39mm ja 33mm. Lähinnä tuossa maltillisessa koon kasvattamisessa oli ajatuksena, että pakopuolelle pystyi vielä asentamaan kovametalliseetit. Venttiilien pituus on noin 0.5mm lyhyempi kuin alkuperäisten ja jousilautanen on matalammalla venttiilin päähän nähden. Tämän takia venttiilin liikealue ainakin tönärillä mitattuna menee melko lähelle vakio nokan 9.7mm(?) venttiilinnousua. Tavoitteena olisi laittaa jossain vaiheessa 7.2 nokka ja mietin pitäisikö kannen venttiiliohjurista napata yläjyrsimellä pieni siivu pois vai jousilautasesta tai sitten hankkia ohuemmat 8mm venttiilikumit, jos sellaisia löytyy? Jousilautaset on vakiot ja pösön kiilalukko tuntuu lukittuvan niihin.
Sama asia voi tulla eteen noissa BMW:n lyhyemmissä venttiileissä, mutta olet sen Juha K varmaankin ottanut huomioon.
Sama asia voi tulla eteen noissa BMW:n lyhyemmissä venttiileissä, mutta olet sen Juha K varmaankin ottanut huomioon.
96 V4i -73
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Maalis 31, 2018 12:23
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: V4 nokka-akseli?
Saab 8 ventiilisen ventiilejä käytin siitä imu 42 mm ja omasta kannesta imu pakopuolelle. tai pako myös kuupan kanteen.ventiilivarsien lukituskin hyvä kun on kolmella uralla.
Re: V4 nokka-akseli?
löytyi tällainen ruotsalainen sivu, jossa V4:ään oli laitettu mustangin 289/302 V8 moottorin crane camsin valmistamat kevyemmät venttiilinostimet. Jos oikein ymmärsin, niin sopisivat suoraan.
http://blogfink.blogspot.com/2010/08/la ... as-v4.html
Onko kukaan kokeillut? Samalla kun koneistuttaa 7.2 nokan, niin voisi vaihtaa venttilinnostimet kevyempiin.
http://blogfink.blogspot.com/2010/08/la ... as-v4.html
Onko kukaan kokeillut? Samalla kun koneistuttaa 7.2 nokan, niin voisi vaihtaa venttilinnostimet kevyempiin.
96 V4i -73
Re: V4 nokka-akseli?
Mulla on mustangin nostajat ja käyvät suoraan. Säätö riittää orggis tikuilla ja 7,6 nokalla nippanappa, vaan kannattaa hommata lyhennettävät tikut. Vanhoilla nostajilla nokka ei todnäk kestä kovin kauan, ainakaan jos et oikase laahainpintoja. Vaan noita mustangin nostajia saa melko halvalla.AnttiK kirjoitti:löytyi tällainen ruotsalainen sivu, jossa V4:ään oli laitettu mustangin 289/302 V8 moottorin crane camsin valmistamat kevyemmät venttiilinostimet. Jos oikein ymmärsin, niin sopisivat suoraan.
http://blogfink.blogspot.com/2010/08/la ... as-v4.html
Onko kukaan kokeillut? Samalla kun koneistuttaa 7.2 nokan, niin voisi vaihtaa venttilinnostimet kevyempiin.
Re: V4 nokka-akseli?
Nuo crane camsin 289/302 V8 nostimet lienevät mallia 99257-2, joissa pohjasta työntötankokupin pohjaan on 1.635" eli 41.5mm, kun V4:ssä mitattuna noin 37.5mm. Sama ero kuin JuhaK:n mittaama 4mm. 0.874" on halkaisija ja V4:ssä 22.2mm mitattuna eli sama tai ainakin todella lähelle.
96 V4i -73
Re: V4 nokka-akseli?
Mikä nokka 87T stansattu päätyyn?
varmaan vakio ?
Löytyi SAAB V4 moottorista.
olisin lähettänyt kuvan jos osaisin
varmaan vakio ?
Löytyi SAAB V4 moottorista.
olisin lähettänyt kuvan jos osaisin
Re: V4 nokka-akseli?
Alkuperäisessä 7,2 nokassa on stanssattuna varaosanumero 10074. Siitä voisi olettaa, että 7,6:sta löytyy 10082 ja 8,3 12765 ...hiotut nokat sitten on erikseen.
Vakionokan mitat löytyy vaikka luokitustodistuksesta sivulta neljä: https://historicdb.fia.com/sites/defaul ... roup_1.pdf
Vakionokan mitat löytyy vaikka luokitustodistuksesta sivulta neljä: https://historicdb.fia.com/sites/defaul ... roup_1.pdf
Re: V4 nokka-akseli?
Crane camsin nostimet tuli summitracingilta ja noin 105€ jäi paketille hintaa. 97g näyttäisi keittiövaaka painoksi eli nuo Juhan Nascar nostimet ovat 81g painollaan selvästi kehyemmät. Yhden tiedon mukaan alkuperäinen painaisi 104g eli kyllä noistakin pienehkö hyöty on. 4mm korkeusero alkuperäiseen pienenee osittain jo virinokalla, kun 7.2 on ymmärrykseni mukaan noin 0.7mm alkuperäistä matalampi ja venttiilit omassa tapauksessa 0.5mm alkuperäisiä lyhyempiä. Säätö siis riittää vallan mainiosti.AnttiK kirjoitti: ↑Ke Kesä 20, 2018 20:51Nuo crane camsin 289/302 V8 nostimet lienevät mallia 99257-2, joissa pohjasta työntötankokupin pohjaan on 1.635" eli 41.5mm, kun V4:ssä mitattuna noin 37.5mm. Sama ero kuin JuhaK:n mittaama 4mm. 0.874" on halkaisija ja V4:ssä 22.2mm mitattuna eli sama tai ainakin todella lähelle.
96 V4i -73
Re: V4 nokka-akseli?
200€ (+lähetyskulut) on päivän hinta hionnalle 7.2:ksi GT-motorissa. Alunperin nokassa oli muutamia syöpymiä, mutta hiottuna 7.2:ksi syöpymät hävisivät
96 V4i -73
Re: V4 nokka-akseli?
Tuli itellekki tehtyä uus (nokka) akseli öljypumpun pyörittämiseen... saa nähdä tuleeko koskaan käyttöön. Onkohan kukaan muu tutkinut tuota fordin 2,9 v6 cosworthin (boa/bob) ja V4:n risteyttämistä??