Radion näppäinten kuluminen

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Radion näppäinten kuluminen

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Laittelinkin jo tonne facebookin puolelle kuvia, mutta ajattelinpa nyt laitella tännekin, kun kaikki eivät sitä varmaan seuraa.

Itseltäni toisesta oli aika kulunut monta nappia ja oli tullut tilattua Hugh Jandan markkinoima overlay-kit, eli uudet päälliset radion ja ilmastoinnin näppäimille.

Harmikseni en tajunnut ottaa lähtövaiheesta kummoisiakaan kuvia, mutta kai näistä jotenkin selvää saa:

Tästä siis lähdettiin: kuluneet näppäimet olivat mm. nav, det, vol, radio/band, seek >> ja back.

Täydellinenhän tuosta ei ainakaan mun taidoilla tule, vaan näyttää tältä.
NAV-nappi ei ole ihan noin heikosti mennyt kuin tuossa kuvassa, vaan siihen palasia, kun laittelin ylempiä nappeja. Volume-nappi puolestaan meni vähän ruttuun alaosastaan ja radio-näppäintä laittelin kiinni moneen kertaan, joten sekin vähän venähti reunastaan..
Kokonaisuutena näyttää kuitenkin paremmalta kuin kuluneet napit ja ei noita kauempaa edes erota vaihdetuksi ellei todella tarkasti katso. Jos vielä haluaisi lopputulosta hioa, niin pitäisi vaihtaa enemmänkin noita nappeja, että kaikki samassa ryhmässä olevat napit näyttäisivät samalta, kuten kummatkin seek-napit samanlaisia jne.

Myöskin taustavalot toimii: kuva Dest-napin kohdilla olin näköjään laitellut tussia pohjalle vähän turhan innokkaasti, joten otin näppäimen pois nyt parin päivän jälkeen, ja tulihan siihenkin vähän jälkiä, mutta kyllä se vielä takaisin meni paikalleen.

Nyt kun noita on laitellut paikalleen, niin pitäisi varmaan toinen sarja tilata, että onnistuisi täydellisesti noiden laitot, mutta ihan tyytyväinen olen, ja tähän onkin tyytyminen, kun ei noita ohjauspaneeleita näytä saavan edes purkuosina enää naviautoille.

E: niin unohdin ihan kokonaan kirjoittaa miten itse etenin homman kanssa, eli aloitin käynnistysnapista ja siinä tuntui tarra olevan todella tiukassa ja rapsuttelin sitä irti ties millä, ja lopulta sitten sain lähtemään irti edes jotenkin. Tässä vaiheessa ajattelin, että mitenköhän paljon jää jälkiä itse radioon, jos siinäkin vanhat tarrat on yhtä tiukassa ja voimalla joutuu irrottamaan. No siirryin radioon, niin radion nappien tarrat on kyllä niin haperoa, ettei tarvitse paljoa yrittää, että niistä lähtee pinta. Kynnellä voi rapsutella pois kuin vanhaa hapertunutta maalia, ilmeisesti noi alkuperäiset pinnat ei ihan laadukkainta kamaa ole ollut alkujaankaan.
Viimeksi muokannut Rommitommi, Ke Elo 29, 2018 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :(
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Radion näppäinten kuluminen

Viesti Kirjoittaja keisari »

Moro Tommi!
Koska olen puupää, siis mistä tilast tuon hienon overlay kitin.....!????
Kiitos etukäteen,
Keisari
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Radion näppäinten kuluminen

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

keisari kirjoitti:Moro Tommi!
Koska olen puupää, siis mistä tilast tuon hienon overlay kitin.....!????
Kiitos etukäteen,
Keisari

Vaikka tuolta löytyy:

https://www.ebay.com/itm/SAAB-Radio-Cli ... Sw5wRazT0b
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin