Saabin ylimaalaus
Re: Saabin ylimaalaus
Mistähän tekijöistä appelsiinipinta johtuu? Voiko tulla liian ohuesta lakkakerroksesta yksinään?
Itse yhden akryylin maalasin spraymaalilla, pinta ok tasainen, mutta kun ohuesti suihkuttelin 20-25 asteen lämpötilassa spraylakkaa niin heti tuli appelsiinipinta. Hioin lakkapintaa ja vedin uuden maalikerroksen ja lakkakerroksen, tällä kertaa ulkona 5-8 lämpötilassa ja appelsiinipintaa ei tullut niin paljoa vaikka tuli kuitenkin (lakkakerrokseen), tosin suihkuttelin lakkaa reilummasti niin että valui kappaleen reunoja pitkin alas tehden paksummat reunat.
Itse yhden akryylin maalasin spraymaalilla, pinta ok tasainen, mutta kun ohuesti suihkuttelin 20-25 asteen lämpötilassa spraylakkaa niin heti tuli appelsiinipinta. Hioin lakkapintaa ja vedin uuden maalikerroksen ja lakkakerroksen, tällä kertaa ulkona 5-8 lämpötilassa ja appelsiinipintaa ei tullut niin paljoa vaikka tuli kuitenkin (lakkakerrokseen), tosin suihkuttelin lakkaa reilummasti niin että valui kappaleen reunoja pitkin alas tehden paksummat reunat.
Re: Saabin ylimaalaus
Appelsiini pinnan muodostukseen on monia syitä, viskositeetti, paine, lämpötila, ruiskutusetäisyys jne. Paukkupullojen maalit on pitkälti 1-komponenttisia, siksi ne kuivuvat melko äkkiä +20asteessa, niin ettei pinta kerkeä tasaantua. Parempi jos maalaa viileämmässä ja vie sen jälkeen lämpöseen kuivumaan. Paukkupullolla ei kannata yrittää maalata mitään yli 1/2 neliöö
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Saabin ylimaalaus
esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia. paukkupullossa on about 30g maalia, voi miettiä että montako paukkupulloa tarvitaa saman maalipinnan saamiseksiär.jii kirjoitti:Appelsiini pinnan muodostukseen on monia syitä, viskositeetti, paine, lämpötila, ruiskutusetäisyys jne. Paukkupullojen maalit on pitkälti 1-komponenttisia, siksi ne kuivuvat melko äkkiä +20asteessa, niin ettei pinta kerkeä tasaantua. Parempi jos maalaa viileämmässä ja vie sen jälkeen lämpöseen kuivumaan. Paukkupullolla ei kannata yrittää maalata mitään yli 1/2 neliöö
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Saabin ylimaalaus
Sehän tekis millin maalikerroksen neliömetrin peltiin, jos pisaraakaan ei haihtuisi taivaalle. Parille kerralle ainakin myllytysvaraajkotka kirjoitti:esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Saabin ylimaalaus
9-5 pelti on isompi ku neliön, yks kerros kummallekki puolelle ja sit yläpuolelle viel toinen kerros.rökösö kirjoitti:Sehän tekis millin maalikerroksen neliömetrin peltiin, jos pisaraakaan ei haihtuisi taivaalle. Parille kerralle ainakin myllytysvaraajkotka kirjoitti:esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Saabin ylimaalaus
Wanha topicci - mutta missä hintaluokassa vuonna 2018 liikutaan jos puhutaan esim, 9-5 farkun ylimaalauksesta?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
-
- "Viggen"
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Saabin ylimaalaus
Eiköhän ne hinnat kolmesta tonnista lähde ylöspäin. Jaken ja sepin pajan hinnat on sitten erikseen..
Re: Saabin ylimaalaus
Mikä pahinta, et välttämättä pysty nostamaan auton myyntiarvoa sellaiseksi, että se vastaa autoon käytettyä rahasummaa. Vasta 20v päästä voisi arvo alkaa nousta selvästi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saabin ylimaalaus
Riippuen vaatimustasosta ylimaalaus ei välttämättä ole järkevää.
9-5:ssä maalauksen pystyy rajaamaan esim. ovissa ovilistaan, jos esim. oven alaosassa on maalaustarvetta. Konepelti on massiivinen ja siinä on paljon maalauspinta-alaa, samoin kuin luonnollisesti katossa eli tuovat reilusti kustannuksia. Kyljen pokkaukseenkin saa rajan tehtyä melko huomaamattomaksi, jos esim. takalokasuojan alaosassa on maalaustarvetta. Etupuskurinkin saa maalattua lähes huomaamattomasti vain puolittain, kun rajaus tehdään rekisterikilven kohdalle.
Em. asioissa on toki sävystä riippuen eroja, esim. hopeassa autossa rajaaminen onnistuu huonommin kuin esim. perus-mustassa.
9-5:ssä maalauksen pystyy rajaamaan esim. ovissa ovilistaan, jos esim. oven alaosassa on maalaustarvetta. Konepelti on massiivinen ja siinä on paljon maalauspinta-alaa, samoin kuin luonnollisesti katossa eli tuovat reilusti kustannuksia. Kyljen pokkaukseenkin saa rajan tehtyä melko huomaamattomaksi, jos esim. takalokasuojan alaosassa on maalaustarvetta. Etupuskurinkin saa maalattua lähes huomaamattomasti vain puolittain, kun rajaus tehdään rekisterikilven kohdalle.
Em. asioissa on toki sävystä riippuen eroja, esim. hopeassa autossa rajaaminen onnistuu huonommin kuin esim. perus-mustassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabin ylimaalaus
Thänks - luonnollisesti ymmärrän, että vaihtoehtoja on monia - tässä vaan "hetken mielijohteesta" ajattelin kysellä asiaa etukäteen, jos sattuu löytämään auton josta muuten pitää, mutta pellit on kuralla ja tarkoitus olisi tehdä siitä sitten pitkäikäinen käyttöauto... Tuossa nääs kävin katsomassa yhtä Femmaa - jossa oli koko konepelti kiveniskuja täynnä... Kuten myös a-pilarit ja ihmetyksekseni myös katon etureuna. Plus ilmeisesti liikkeessä oli lievästi telottu kartturinpuoleista takalokasuojaa... Maalina oli se lähes paskin, eli musta... Huulilasikin oli ihan puhallettu ja täynnä monttuja, kuten luonnollisesti myös xenon-valojen muovit täysin sumeat.... hintapyyntö oli hirveä - mutta kaupaksi sekin näemmä meni alta aikayksikön.Cona kirjoitti:Riippuen vaatimustasosta ylimaalaus ei välttämättä ole järkevää.
9-5:ssä maalauksen pystyy rajaamaan esim. ovissa ovilistaan, jos esim. oven alaosassa on maalaustarvetta. Konepelti on massiivinen ja siinä on paljon maalauspinta-alaa, samoin kuin luonnollisesti katossa eli tuovat reilusti kustannuksia. Kyljen pokkaukseenkin saa rajan tehtyä melko huomaamattomaksi, jos esim. takalokasuojan alaosassa on maalaustarvetta. Etupuskurinkin saa maalattua lähes huomaamattomasti vain puolittain, kun rajaus tehdään rekisterikilven kohdalle.
Em. asioissa on toki sävystä riippuen eroja, esim. hopeassa autossa rajaaminen onnistuu huonommin kuin esim. perus-mustassa.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Saabin ylimaalaus
Ole hyvä. Ps. Allekirjoittaneen Femma on edelleen kaupan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00