Saabin ylimaalaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mistähän tekijöistä appelsiinipinta johtuu? Voiko tulla liian ohuesta lakkakerroksesta yksinään?
Itse yhden akryylin maalasin spraymaalilla, pinta ok tasainen, mutta kun ohuesti suihkuttelin 20-25 asteen lämpötilassa spraylakkaa niin heti tuli appelsiinipinta. Hioin lakkapintaa ja vedin uuden maalikerroksen ja lakkakerroksen, tällä kertaa ulkona 5-8 lämpötilassa ja appelsiinipintaa ei tullut niin paljoa vaikka tuli kuitenkin (lakkakerrokseen), tosin suihkuttelin lakkaa reilummasti niin että valui kappaleen reunoja pitkin alas tehden paksummat reunat.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Appelsiini pinnan muodostukseen on monia syitä, viskositeetti, paine, lämpötila, ruiskutusetäisyys jne. Paukkupullojen maalit on pitkälti 1-komponenttisia, siksi ne kuivuvat melko äkkiä +20asteessa, niin ettei pinta kerkeä tasaantua. Parempi jos maalaa viileämmässä ja vie sen jälkeen lämpöseen kuivumaan. Paukkupullolla ei kannata yrittää maalata mitään yli 1/2 neliöö :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja jkotka »

är.jii kirjoitti:Appelsiini pinnan muodostukseen on monia syitä, viskositeetti, paine, lämpötila, ruiskutusetäisyys jne. Paukkupullojen maalit on pitkälti 1-komponenttisia, siksi ne kuivuvat melko äkkiä +20asteessa, niin ettei pinta kerkeä tasaantua. Parempi jos maalaa viileämmässä ja vie sen jälkeen lämpöseen kuivumaan. Paukkupullolla ei kannata yrittää maalata mitään yli 1/2 neliöö :wink:
esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia. paukkupullossa on about 30g maalia, voi miettiä että montako paukkupulloa tarvitaa saman maalipinnan saamiseksi ;)
-
Janne #2769 stcf #40
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja rökösö »

jkotka kirjoitti:esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia.
Sehän tekis millin maalikerroksen neliömetrin peltiin, jos pisaraakaan ei haihtuisi taivaalle. Parille kerralle ainakin myllytysvaraa :D
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja jkotka »

rökösö kirjoitti:
jkotka kirjoitti:esim jos puhutaa konepellistä, mulla meni litra siihen maalia.
Sehän tekis millin maalikerroksen neliömetrin peltiin, jos pisaraakaan ei haihtuisi taivaalle. Parille kerralle ainakin myllytysvaraa :D
9-5 pelti on isompi ku neliön, yks kerros kummallekki puolelle ja sit yläpuolelle viel toinen kerros.
-
Janne #2769 stcf #40
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Wanha topicci - mutta missä hintaluokassa vuonna 2018 liikutaan jos puhutaan esim, 9-5 farkun ylimaalauksesta?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Eiköhän ne hinnat kolmesta tonnista lähde ylöspäin. Jaken ja sepin pajan hinnat on sitten erikseen..
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja Julle »

Eli pari kertaa auton hinta :D
9-5 Aero - 00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mikä pahinta, et välttämättä pysty nostamaan auton myyntiarvoa sellaiseksi, että se vastaa autoon käytettyä rahasummaa. Vasta 20v päästä voisi arvo alkaa nousta selvästi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja Cona »

Riippuen vaatimustasosta ylimaalaus ei välttämättä ole järkevää.

9-5:ssä maalauksen pystyy rajaamaan esim. ovissa ovilistaan, jos esim. oven alaosassa on maalaustarvetta. Konepelti on massiivinen ja siinä on paljon maalauspinta-alaa, samoin kuin luonnollisesti katossa eli tuovat reilusti kustannuksia. Kyljen pokkaukseenkin saa rajan tehtyä melko huomaamattomaksi, jos esim. takalokasuojan alaosassa on maalaustarvetta. Etupuskurinkin saa maalattua lähes huomaamattomasti vain puolittain, kun rajaus tehdään rekisterikilven kohdalle.

Em. asioissa on toki sävystä riippuen eroja, esim. hopeassa autossa rajaaminen onnistuu huonommin kuin esim. perus-mustassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Cona kirjoitti:Riippuen vaatimustasosta ylimaalaus ei välttämättä ole järkevää.

9-5:ssä maalauksen pystyy rajaamaan esim. ovissa ovilistaan, jos esim. oven alaosassa on maalaustarvetta. Konepelti on massiivinen ja siinä on paljon maalauspinta-alaa, samoin kuin luonnollisesti katossa eli tuovat reilusti kustannuksia. Kyljen pokkaukseenkin saa rajan tehtyä melko huomaamattomaksi, jos esim. takalokasuojan alaosassa on maalaustarvetta. Etupuskurinkin saa maalattua lähes huomaamattomasti vain puolittain, kun rajaus tehdään rekisterikilven kohdalle.

Em. asioissa on toki sävystä riippuen eroja, esim. hopeassa autossa rajaaminen onnistuu huonommin kuin esim. perus-mustassa.
Thänks - luonnollisesti ymmärrän, että vaihtoehtoja on monia - tässä vaan "hetken mielijohteesta" ajattelin kysellä asiaa etukäteen, jos sattuu löytämään auton josta muuten pitää, mutta pellit on kuralla ja tarkoitus olisi tehdä siitä sitten pitkäikäinen käyttöauto... Tuossa nääs kävin katsomassa yhtä Femmaa - jossa oli koko konepelti kiveniskuja täynnä... Kuten myös a-pilarit ja ihmetyksekseni myös katon etureuna. Plus ilmeisesti liikkeessä oli lievästi telottu kartturinpuoleista takalokasuojaa... Maalina oli se lähes paskin, eli musta... Huulilasikin oli ihan puhallettu ja täynnä monttuja, kuten luonnollisesti myös xenon-valojen muovit täysin sumeat.... hintapyyntö oli hirveä - mutta kaupaksi sekin näemmä meni alta aikayksikön.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ole hyvä. Ps. Allekirjoittaneen Femma on edelleen kaupan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin