SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Hei,

Täm on hauska :) kuka tekee Suomessa vastaavan :saab: in?

https://www.youtube.com/watch?v=uKuc5Wv0ruQ
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9000cs kirjoitti:Hei,

Täm on hauska :) kuka tekee Suomessa vastaavan :saab: in?

https://www.youtube.com/watch?v=uKuc5Wv0ruQ
Tuskin kukaan ainakaan niin että tehot olisivat laillisesti otteessa, täällä Suomessa kun kaikki kiva on kiellettyä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Tuha kirjoitti:
9000cs kirjoitti:Hei,

Täm on hauska :) kuka tekee Suomessa vastaavan :saab: in?

https://www.youtube.com/watch?v=uKuc5Wv0ruQ
Tuskin kukaan ainakaan niin että tehot olisivat laillisesti otteessa, täällä Suomessa kun kaikki kiva on kiellettyä.
Paitsi se kivan kieltäminen, joka on päättäjistä kivaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Hei,

No ilmeisesti kyseessä on "liikenneturvallisuus" ,mutta turvattomia autoja tulee myös "laillisilta" valmistajila. Takaisinkutsuja on "harvasepäivä" - joistakinirtoaa ojauspyörä - jostakin irtoaa ratti jne...
Osa autonvalmistajista on sunnitellut jopa tietoisesti turvattomia autoja ..esim. jotka saattavat räjähtää onnettomuuden sattuessa.

Tässä viedeossa esiintyvä ruotsalainen auto on ilmeisesti "harrasteautorekisterissä" tai museokilvissä?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsalai ... sterikilpi

Utta on tulossa ja varman kohta myös meillä..

http://www.autotoday.fi/Ruotsiin+tulee+ ... sterikilpi

Tämä kuullostaa hyvältä - eli utta suunnitellaan.

http://www.wheels.fi/harrasteautoille-o ... aantoihin/
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Suomessakin loppuvat kilvet...

Vaikka uutinen on muutaman vuoden vanha :)

https://www.is.fi/autot/art-2000000656108.html
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja eegas »

9000cs kirjoitti:Suomessakin loppuvat kilvet...

Vaikka uutinen on muutaman vuoden vanha :)

https://www.is.fi/autot/art-2000000656108.html
Kyllä noita riittää aika helposti, tekee niinkuin uusissa moottoripyörissä, ensin numerot ja sitten kirjaimet.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vähän ihmetyttää että miten tunnukset meinaa loppua, kun jos Ruotsin järjestelmä mahdollustaa 12 miljoonaa kilpeä, niin Suomen järjestelmässä pitäisi olla suunnilleen saman verran.

Ja nopeasti laskien ääkköset pois jättäen kuusimerkkisiä yhdistelmiä pitäisi kyetä tekemään 26x26x26x900 kappaletta, eli 15,8 miljoonaa yhdistelmää.

Sitä mukaa kun autoja menee paaliin, pitäisi poistuneet tunnukset lyödä uusiin autoihin, niin nettolisäys vuosittain ei pitäisi olla aivan hirveä.

Ja sori, tää kääntyi nyt vähän otsikon ulkopuolelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja aero »

Ääkkösten lisäksi ainakin peruskilvistä pois jää muistaakseni D ja Q (ettei sekotu O:hon) ja ekaksi kirjaimeksi ei autolle kelpaa ainakaan P, V eikä W (nämä on varattu perävaunuille).

Eli 21*24*24*900 tekee vajaat 10,9 miljoonaa. Helpolla se maksimi kutistuu...

Edit: otetaas takaisin, kelpaahan ainakin nykyään nuo vaunutunnusalut autoihinkin. 24*24*24*900 = reilut 12,4 miljoonaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin ja jos ne tunnukset meinaa loppua, niin rohkeasti vain ne nykyiset kielletyt kirjaimet käyttöön. Ja vielä nolla sallituksi alkunumeroksi ni avot sitä löytyy miljoonia tunnareita lisää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Q:sta en tiedä, mutta ite just eilen hypistelin kilpeä, jossa esiintyi D.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja AZP »

D on P:n ja W:n lisäksi ainskin yksi perävaunukilpien alkukirjaimista nykyisin. Vanhoja kilpiä voi löytyä myös kirjaimilla joita ei tällä hetkellä jaeta, edim aikanaan skandit oli kokonaan poissuljettuja (pl. Å Åålannissa) , mutta vanhoja autoja saattoi silti näkyä ääkkösillä okevilla kilvillä. Nykyisinhän niitä taas saa tilauskilpiin, mutta ei normijaossa.

Joka tapauksessa noita permutaatioita tarvittaessa kyllä löytyy jos hätä tulee käteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja aero »

Niin siis, D:ssä (ja vissiin myös Q:ssa) on sama kuin skandeissa, eli niitä ei ainakaan aiemmin normijaossa jaettu, että kilpi on selvästi varmaksi tunnistettavissa kauempaakin, eikä OVI-101, QVI-101 ja DVI-101 sekoitu keskenään. Erikoiskilpinä taitaa nykyään saada "mitä tahansa", mutta samalla blokaten vastaavan normimerkkikilven, eli jos joku on ostanut ÄIT-1, niin AIT-1 ei ole enää saatavilla, etteivät sekotu keskenään.

Muutenhan tuo olisi pahiksille pirun näppärä ostaa vaikka AFK-666, ÄFK-666 ja ÅFK-666 samanlaisiin autoihin, niin silminnäkijähavainnot on helppo kyseenalaistaa kysymällä, että eihän nyt varmasti ollut kumpikaan noista kahdesta muusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja Risto »

aero kirjoitti:Erikoiskilpinä taitaa nykyään saada "mitä tahansa", mutta samalla blokaten vastaavan normimerkkikilven, eli jos joku on ostanut ÄIT-1, niin AIT-1 ei ole enää saatavilla, etteivät sekotu keskenään.
Muuten hyvä esimerkki, mutta nuo ovat molemmat käytössä.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Offtopiciksi menee, mutta Suomikin voisi myös ottaa käyttöön standardin eurolevyisen kilven.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Täysin samaa mieltä T. Saarela :)

Kun ollaan kerrran EU:ssa kilpien pitäisi olla helposti tunnistettavia ja kooltaan samanlaisia kuten vaikka kurkuissakin on :D

Siellä ei ole enää montaakaan "änkeröä" jäljellä - Vatikaani :saab: pitää ihan millaisia kilpiä haluaa.....

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Vastaa Viestiin