9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Eli -98 2.0 turbo kolkki ravistaa kovassa kiihdytyksessä ja minulta alkaa olla konstit loppu. Vaihdettuja osia vetarin holkki, väljät puslat edestä, iskarin yläpäät, moottorin taka tukikumi, molemman puolen vetomaljat tarkastettu, kannatinlaakeri tarkastettu ja olisikohan jotain muutakin yritetty. Onko kellään ideaa että mikä voisi vielä ahdistaa, vetarin holkin vaihdon jälkeen tuntui olevan parempi mutta nyt on taas entisellään.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Vetarin maljaan riittää todella pienen tuntuinen kuluma, että ravistaa kunnon kiihdytyksessä. Itse vaihtaisin vetarin varmasti ehjään. Sille puolelle, kummalta ravistus tuntuu tulevan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Maljat tarkistettiin minun sekä vielä kaverini toimesta hyvinki huolellisesti. Varmaan puoli tuntia per malja tuli käytettyä aikaa, ja ei tuntunut ei pienintäkään kulumaa. Yhdessa tripodin laakerissa tuntui kynnellä kokeillessa todella pieni painauma, mutta sekin sitten varuiksi vaihdettiin purkuautosta täysin ehjä. Alkaa kyllä siltä tuntumaan että pikkuhiljaa on vaa ihan satunnaisesti ruvettava vaihtelemaan uutta osaa mikä tuntuisi edes etäisesti loogiselta tärinän aiheuttajalta.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Onko eri renkaita kokeiltu?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
On, 7 eri sarjaa vanteita ja renkaita käytetty alla
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Ulommat vetonivelet jää enää jäljelle. Ei siellä oikeastaan muuta enää ole, mistä nimenomaan vedätyksessä olevat tutinat voisi tulla. Tietysti se, jos toinen iskari olisi ihan kuollut, niin se kyllä osaa tutista tai iskaritolpan mutteri löysällä tai se mutteriosa ruostunut irti. Ennen totaalista rikkoutumista voisi tutista mahdollisesti ennen täystuhoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Täytyy ne sitten ottaa seuraavaksi tutkinnan alle. Uloimman vetonivelen tosin kai luulisi naputtavan parkkipaikalla käännellessä ja kiihdytyksessä. Mitään ääntä ei kuulu, ravistaa vain. Etuiskarit on alle vuoden vanhat.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Omasta kolkista hävisi tärlnät alatukivarsien vaihdolla, jyristi huomattavasti noin satasen vauhdissa.Väljyys löytyi pallonivelestä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu
Kiitos vinkistä, oikea alapallo oli kyllä melko väljä jo kun kesällä vaihdoin jousijalan. Katsastuksessa tosin eivät vielä maininneet, mutta laitetaan listalle.9000CD23T kirjoitti:Omasta kolkista hävisi tärlnät alatukivarsien vaihdolla, jyristi huomattavasti noin satasen vauhdissa.Väljyys löytyi pallonivelestä.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98