Saab 9-3 2008
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 15:08
Saab 9-3 2008
Iltaa arvon saabistit.
Suunnitteilla olisi ensi kesänä hakea ruotsista vm.2008 Saab 9-3. Pohdinnassa olisi että automaatti vai manuaali? Kuinka monta vaihdetta automaatissa on? Ja kuinka luotettavia nämä yleensä ovat? Autolla olisi ajettu joku 160-180tkm. Miten osien saatavuus näihin? Ja muitakin mielipiteitä olisi mukava kuulla
Ps.haku ja faq on luettu
Suunnitteilla olisi ensi kesänä hakea ruotsista vm.2008 Saab 9-3. Pohdinnassa olisi että automaatti vai manuaali? Kuinka monta vaihdetta automaatissa on? Ja kuinka luotettavia nämä yleensä ovat? Autolla olisi ajettu joku 160-180tkm. Miten osien saatavuus näihin? Ja muitakin mielipiteitä olisi mukava kuulla
Ps.haku ja faq on luettu
Re: Saab 9-3 2008
Taisipa olla kaikissa koneissa vuonna 2008 jo 6-portainen automaatti. Sitä suosittelen lämpimästi erityisesti TTID-koneen kaveriksi. Toimii se toki bensakoneenkin kanssa. Automaattilootaan olisi kuitenkin kannattanut vaihtaa öljyt mielummin vähän useammin kuin huolto-ohjelman 120K vaihtoväli. Varsinkin jos huollot on laiminlyöty, niin lootan venttiilipesä saattaa jumitella ja vaihtaminen nykii ikävästi. Tämäkään ei ole lopullinen naula arkkuun, koska uuden lootan saa saabilta noin tonnilla. Manuaalin kanssa kannattaa varautua noin tonnin kaksoismassaakykäremontiin... Osien saannissa ei ole isompia ongelmia, mitä nyt välillä pieniä saatavuuskatkoja, kuten CIM.
EDIT: eipäs ollutkaan A6-lootaa tarjolla bensakoneisiin kuin vain 2.0Turbo XWD ja 2.8 V6-koneissa. TIDS ja TTID oli A6 jo 2008.
Eski
EDIT: eipäs ollutkaan A6-lootaa tarjolla bensakoneisiin kuin vain 2.0Turbo XWD ja 2.8 V6-koneissa. TIDS ja TTID oli A6 jo 2008.
Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 15:08
Re: Saab 9-3 2008
Bensa 2.0t koneella ajattelin. Paljonko tuollaisesta uskaltaa tehoa repiä? Ja E85 olisi paljon ajella.
Re: Saab 9-3 2008
Suosittelisin aitoa biopoweria ettei vaan imuventtiilit ala falskaamaan. Imuventtiilit ovat vuotaneet useammassa vm. 2008 bensakoneessa, vuodon huomaa yleensä vain kylmästarttien yhteydessä. Tehoja saa etanolisoftalla 1.8t:sta noin 220hp. 1.8t:n ja 2.0t:n välillä ei taida olla merkittäviä eroa.
9-3 SC 1.8t -07
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
Re: Saab 9-3 2008
Miten tuon huomaa/miten ilmenee?Metu kirjoitti:Suosittelisin aitoa biopoweria ettei vaan imuventtiilit ala falskaamaan. Imuventtiilit ovat vuotaneet useammassa vm. 2008 bensakoneessa, vuodon huomaa yleensä vain kylmästarttien yhteydessä. Tehoja saa etanolisoftalla 1.8t:sta noin 220hp. 1.8t:n ja 2.0t:n välillä ei taida olla merkittäviä eroa.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 15:08
Re: Saab 9-3 2008
Mitä kannattaa myyjältä kysyä kun hälle soittaa? Siis tarkoitan onko näissä jotakin mitä erikseen kannattaa kysyä? Tietty perus että onko huollot tehty ajallaan yms yms, mutta mitään uniikkia pelkästään saabissa olevaa?
Ps. Tää foorumi toimii kyllä paljo paremmin ku vagarena, siellä kun kysyt niin vastausta saa odotella viikon, tai sitten sitä ei tule ollenkaan.
Ps. Tää foorumi toimii kyllä paljo paremmin ku vagarena, siellä kun kysyt niin vastausta saa odotella viikon, tai sitten sitä ei tule ollenkaan.
Re: Saab 9-3 2008
Jos sen automaatin valitsee, niin sitten tietenkin sen öljynvaihto kannattaa selvittää. Viimeistään 120tkm olisi pitänyt tehdä. Mikäli on mennyt ilman vaihtoa paljonkin tuon yli, niin kannattaa melkein unohtaa.
Jakopäästä, vaikka ketjulla on, ei liiemmälti tarvitse murehtia, ellei ole ajettu jo pitkälti yli 200tkm. Jousia edestä ja takapoikittaistukivarsia näistä menee, mutta ei pahoja hommia ja "kulutustavaraa". Alustan osia on hyvin saatavilla. Tuo rattiaksielin yksikkö CIM on sitten hankalampi tapaus saatavuuden suhteen, mutta sen vikaa nyt ei voi oikein ennakoida. Se joko toimii tai ei. Eikä tiedä milloin hajoaa tai hajoaako ollenkaan.
Normaali virityksellä bensa tai bensa/etanoli saa juurikin sen reilut 220hv ihan pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä varmasti tuota pettymystä ja tuo riittänee useimmille. Kone on kyllä kestävä ettei sen suhteen kannata murehtia vaikka olisi vähän piristettykin.
Uudemmassa mallissa voi sitten äänentoistoakin parantaa itse helpohkosti jälkiasennuslaitteilla, ellei alkuperäiset soundit miellytä.
Jakopäästä, vaikka ketjulla on, ei liiemmälti tarvitse murehtia, ellei ole ajettu jo pitkälti yli 200tkm. Jousia edestä ja takapoikittaistukivarsia näistä menee, mutta ei pahoja hommia ja "kulutustavaraa". Alustan osia on hyvin saatavilla. Tuo rattiaksielin yksikkö CIM on sitten hankalampi tapaus saatavuuden suhteen, mutta sen vikaa nyt ei voi oikein ennakoida. Se joko toimii tai ei. Eikä tiedä milloin hajoaa tai hajoaako ollenkaan.
Normaali virityksellä bensa tai bensa/etanoli saa juurikin sen reilut 220hv ihan pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä varmasti tuota pettymystä ja tuo riittänee useimmille. Kone on kyllä kestävä ettei sen suhteen kannata murehtia vaikka olisi vähän piristettykin.
Uudemmassa mallissa voi sitten äänentoistoakin parantaa itse helpohkosti jälkiasennuslaitteilla, ellei alkuperäiset soundit miellytä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 2008
Eski onkin huumorimiehiä Tuo TTiD + A6 on kammottavista kammottavin yhdistelmä, aivan kertakaikkisen karmea ajettava, järkyttävän hidas yhdistelmä jumalattoman turboviiveen ja vähä-älyisen, vanhanaikaisen ja hidastoimisen automaattilaatikon vuoksi. Etenkin ruuhka-ajossa yhdistelmäå on täysin mahdoton ajettava, jos meinaa yhtään päästä tumpeloijista ohitse, jne. Ei tuollaisella kuminauhalaatikolla pysty ajamaan kuin maantiellä, ja siellä siitä ei ole mitään iloa, sielläkin manuaali toimisi paremmin. Melko varmasti tuo laatikko toimii yhtä huonosti myös bensamoottoreiden yhteydessä. Jos ostettavassa kolkisa on automaattilaatikko niin kannattaa sen vuoksi tinkiä hinnasta ainakin puolet pois, hinnanalennukseen on hyvät perusteet.Eski kirjoitti:Taisipa olla kaikissa koneissa vuonna 2008 jo 6-portainen automaatti. Sitä suosittelen lämpimästi erityisesti TTID-koneen kaveriksi. ...
Eski
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 9-3 2008
Makuasioita ilmeisesti. Enpä viitsi tätä offtopikkia pitempään jatkaa, mutta totean vain, että oman kokemukseni mukaan tuo A6 on paras automaagi mitä olen saapissa kokenut. Sentronicilla voi ajaa myös manuaaliasennossa, jos haluaa itse tehdä vaihdot... Vanhemmat A5-lootat olivat selvästi enemmän kuminauhoja ja vaihtokohdat erotti paljon selvemmin, puhumattakaan vielä vanhemmasta A4-aisinista... Kaikista järkyttävin TTID jolla olen ajanut, oli M6-manuaali. Mittaristossa paloi koko ajan shift up -valo, mutta jos halusi maantievauhdista kiihdyttää, piti vaihtaa monta pykälää pienempi vaihde sisään ja taas vemputtaa vaihteet kutoselle...
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 2008
Ainakin oma 2.0t toimii 5v automaattina hyvin. Tottahan se on että varsinkin kolmoselle asti vallitsee jonkinlainen "kuminauhamaisuus" mutta Stage 1:llä varsinkin vääntö riittää tästä huolimatta sen verran hyvin ettei se ajoa ole haitannut. Vaihdot sujuu erittäin nätisti ja oman käsityksen mukaan automaatti kestää ehjänä sellaisenaan enemmän tehoa kun manuaali sen heikon kytkimen vuoksi, joka on tarinoiden mukaan ruvennut luistelemaan joskus jo stage 1 kohdalla.
Olen kiertänyt Suomea yli 300tkm firman 8-vaihteisilla Bmw:illä eikä Saabin automaattiin hyppääminen tuonut mitään pettymyksen oireita vaikka täysin eriluontoinen ja vuosia vanhemman mallinen teknologialtaan onkin. Täytyy vain muistaa että kaikki kehittyy.
Käy kokeilemassa automaattia ja manuaalia ja totea itse kumman valitset.
Olen kiertänyt Suomea yli 300tkm firman 8-vaihteisilla Bmw:illä eikä Saabin automaattiin hyppääminen tuonut mitään pettymyksen oireita vaikka täysin eriluontoinen ja vuosia vanhemman mallinen teknologialtaan onkin. Täytyy vain muistaa että kaikki kehittyy.
Käy kokeilemassa automaattia ja manuaalia ja totea itse kumman valitset.
Re: Saab 9-3 2008
Se, josta tykkäät enemmän - käy koeajamassa etukäteen molemmat. Näistä voidaan jauhaa vaikka kuinka, että kumpi on parempi aski, mutta lopulta molemmat on teknisesti ihan hyviä, ne on vaan erilaisia. Ja kun sillä kuitenkin ajat sinä eikä kukaan meistä muista, niin tärkeintä on, että aski on omien mieltymystesi mukainen, eikä jonkun muun valitsema.Sammakkomies kirjoitti:Pohdinnassa olisi että automaatti vai manuaali?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-3 2008
Turboviiveen? TTiD:ssä?ng900aero kirjoitti:Tuo TTiD + A6 on kammottavista kammottavin yhdistelmä, aivan kertakaikkisen karmea ajettava, järkyttävän hidas yhdistelmä jumalattoman turboviiveen ja vähä-älyisen, vanhanaikaisen ja hidastoimisen automaattilaatikon vuoksi. Etenkin ruuhka-ajossa yhdistelmäå on täysin mahdoton ajettava, jos meinaa yhtään päästä tumpeloijista ohitse, jne. Ei tuollaisella kuminauhalaatikolla pysty ajamaan kuin maantiellä, ja siellä siitä ei ole mitään iloa, sielläkin manuaali toimisi paremmin.
Samaa mieltä, ei tuo paikaltaan lähtiessä maailman nopeimmin reagoi, mutta ei mulla kyllä yksikään kaistanvaihto tai ohitus ole jäänyt laatikon takia tekemättä. Hyvä kompromissi mukavuuden ja suorituskyvy suhteen TTiD + A6 combo, ainakin tehokkaimmat versiot.Eski kirjoitti:Makuasioita ilmeisesti. Enpä viitsi tätä offtopikkia pitempään jatkaa, mutta totean vain, että oman kokemukseni mukaan tuo A6 on paras automaagi mitä olen saapissa kokenut. Sentronicilla voi ajaa myös manuaaliasennossa, jos haluaa itse tehdä vaihdot...
Kannattaa käydä kokeilemassa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 2008
Kolmen vuoden kokemuksella 6v tomaatista. Se on todellakin perseestä
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab 9-3 2008
Neljän vuoden kokemuksella 6 tomatista, se on todella hyvä ja toimiva piristää pikkasen konetta niin ei jää jalkoihin
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Saab 9-3 2008
Vaikka pitäis olla se 300hv. Niin ei se silti tee siitä laatikosta hyvää
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.