Jousitus/iskunvaimennus
Jousitus/iskunvaimennus
Tuli hankittua NG 9-5 1.6t, alusta tuntuu tosi kovalle, onko kukaan saanut pehmennettyä. Pyörät on 19" 245/40.
Saapilla 1987.........
Re: Jousitus/iskunvaimennus
Vähän pintakovahan se on. Ainakin sporttialusta. 17" vanteet ja renkaat helpottaa. Mulla on talvirenkaat noilla 17" vector vanteilla. Kesikset on 18" ja omaan makuun hyvät.
Ja onnea uudelle hankinnalle!
Ja onnea uudelle hankinnalle!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Jousitus/iskunvaimennus
Täältä myös onnea hankinnalle. Kova ja välillä myös täristävä alusta tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Maantie- ja varsinkin moottoritienopeuksissa toimii hyvin, mutta hiljaisemmissa nopeuksissa kaipaisi pehmeämpää alustaa. Itsellä on 17" tuuman vanteet niin kesällä kuin talvella, paremmalta tuntuu talviaikaan kitkoilla kun ovat pehmämmän oloiset.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Jousitus/iskunvaimennus
Samoin onnittelut - hienohan se on verrattuna tasajalkapremiumiin (A6,5,E) Sporttialusta on tosiaan aika napakka, mutta eipä ole edes naisväeltä tullut siitä arvostelua - aeron alustoilla ovat toisaalta joutuneet ajamaan viimeiset 10 v (ja tytär aina). Itsellä on ollut aina jäykkäalustaisia siviilejä ja as-kilpureita, joten "hyppykelpoinen" alusta tuntuu aina turvalliselta ajossa.
Tulee mieleen, että jos Ruotsin romiksilta löytyisi vakioalustan vähän ajetut jouset ja iskarit, niin nillähän se löysenisi (EPCn mukaan 1,6ssa olisi vain koodi 86 iskareita edessä eli onko edes sport-alustaa saanut?). Alustakoodit kannattaa kyllä käydä EPCn kanssa huolella läpi. Vakaajia tuskin kannattaa vaihtaa. Vakaajat kyllä jättäisin ennalleen, vaikka löytyisikin ohuempia.
Tulee mieleen, että jos Ruotsin romiksilta löytyisi vakioalustan vähän ajetut jouset ja iskarit, niin nillähän se löysenisi (EPCn mukaan 1,6ssa olisi vain koodi 86 iskareita edessä eli onko edes sport-alustaa saanut?). Alustakoodit kannattaa kyllä käydä EPCn kanssa huolella läpi. Vakaajia tuskin kannattaa vaihtaa. Vakaajat kyllä jättäisin ennalleen, vaikka löytyisikin ohuempia.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH