Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Vaihdoin Sony Xperiaan näytttömoduulin, kun oli lasi rikki. Voin kertoa, että ruuvit oli pirun pieniä .
Mutta toimii kaikesta korjaamisesta huolimatta!
Mutta toimii kaikesta korjaamisesta huolimatta!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Opastin ihteäni nuorempaa noin työpäivän verran kuinka ajetaan/toimitaan Keskolla.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Tein ekan tilauksen trollpartsista. Saab parking only ja Saab service kyltit pitäisi tulla joku päivä.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Haettiin uusi -19 mallin auto työkäyttöön, yli kolmen kuukauden odotuksen jälkeen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Ostin diesel femman
#6367
Saab 9-3 SC Linear-05
EX Saab 9-3 Aero sedan-03 RE85
EX Saab 9-5 TID wagon-07
EX Saab 9-5 Aero Wagon-05 RE85
Saab 9-3 SC Linear-05
EX Saab 9-3 Aero sedan-03 RE85
EX Saab 9-5 TID wagon-07
EX Saab 9-5 Aero Wagon-05 RE85
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Kiertelin tyttären kanssa moottoripyöräliikkeissä. Ihan vaan kokeilemassa miten jalat yltää maahan enskan päältä. Sain asiantuntijalta vinkin että tuommonen asia kantsii ottaa huomioon, ja lähdettiin kiertelemään.
Ja semmonen ylläri tuli tuolla reissulla, että KTM-myyjä oli myös saabisti. . Eipä mikään ihme, onhan näin ollut ennenkin, mut ylläri kumminkin.
Ja semmonen ylläri tuli tuolla reissulla, että KTM-myyjä oli myös saabisti. . Eipä mikään ihme, onhan näin ollut ennenkin, mut ylläri kumminkin.
9000CS 2,0tA sport MY98(nuorison käytössä)
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Levensin saab 99:n takakontin luukun 2.2 metriä leveäksi.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Asentelin laminaattia lattiaan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Tämä kuuluisi ennemmin johonkin "mitä opit tänään, mitä et tiennyt ettet osannut". Opin nääs irrottamaan ja kiinnittämään 12-napasen peräkärrytökkelin. Saabissa oli mulle tullessaan rasiassa kiinni muuntaja 12->7-napainen, ja se on saanut siinä olla kun kaikki vetämäni kärryt on olleet 7-napaisella töpselillä. Mutsi hankki viime syksynä 12-napasella töpselimlä varustetun ison jarrukärryn, jota kertaalleen keväällä Saabilla siirsin korttelin verran, mutta tänään ekaa kertaa oikeasti vedin.
Keväällä jäi töpselin kiinnitys autoon tekemättä, koska "adapteri on jumissa" eli en saanut sitä vetämällä irti auton pistorasiasta. Tänään revin sitä taas hetken apinain voimilla, kunnes huomasin kärryn irti olevassa töpselissä epäilyttävän näköiset urat, jotka antoivat vinkkiä siitä, että 12-napaista pitää kääntää samalla kun sen avaa tai kiinnittää.
Ja katso: ei ollut adapteri jumissa, vaan saabistilla väärät olettamat irrotus/kiinnitysmetodista
Keväällä jäi töpselin kiinnitys autoon tekemättä, koska "adapteri on jumissa" eli en saanut sitä vetämällä irti auton pistorasiasta. Tänään revin sitä taas hetken apinain voimilla, kunnes huomasin kärryn irti olevassa töpselissä epäilyttävän näköiset urat, jotka antoivat vinkkiä siitä, että 12-napaista pitää kääntää samalla kun sen avaa tai kiinnittää.
Ja katso: ei ollut adapteri jumissa, vaan saabistilla väärät olettamat irrotus/kiinnitysmetodista
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Tämä on yksi syy iso siihen, miksi tuo tuoreempi, 13-napainen tökkeli on liittimenä valovuoden edellä vanhaa 7-napaista rouskua. Tuo on helppo kiinnittää kunnolla, helppo irroittaa ja näiden välissä se pysyy kunnolla kiinni.AZP kirjoitti:töpselissä epäilyttävän näköiset urat, jotka antoivat vinkkiä siitä, että 12-napaista pitää kääntää samalla kun sen avaa tai kiinnittää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Juu, 13, saabistilla ei pysy numerotkaan päässä oikein
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Kävin Vihdin karting-radalla ajelemassa. Kierrosajat oli sen verran säälittäviä, että ei varaa leijumiseen. Jos en väärin ymmärtänyt niin ekat 8 kiekkaa TAG-autolla ja toinen mokoma Raketilla. TAG:ssa on n. 35 kaakkia ja Raketissa 15. Näemmä sitä vähän oppi, kun raketilla pääsin samaan kierrosaikaan, 1.11, jälkimmäisellä setillä. Otin aika rennosti ja hain tuntumaa, mutta kyllähän nämä rattimiehet veteli 10s/kiekka nopeammin.
Aiempaa kokemusta ei satunnaisia sisärata-ajeluita lukuunottamatta ole ja se on kyllä ihan eri laji.
TAG:lla suoran päässä 120km/h tuntui kyllä jo ihan mukavalta. Nyt etenkin vasen käsi on kyllä aika puutunut
Edit. Jostain syystä kotimatkalla Capturin ohjaustunto vaikutti melko epätäsmälliseltä. Liekkö eturenkaat puhjenneet
Aiempaa kokemusta ei satunnaisia sisärata-ajeluita lukuunottamatta ole ja se on kyllä ihan eri laji.
TAG:lla suoran päässä 120km/h tuntui kyllä jo ihan mukavalta. Nyt etenkin vasen käsi on kyllä aika puutunut
Edit. Jostain syystä kotimatkalla Capturin ohjaustunto vaikutti melko epätäsmälliseltä. Liekkö eturenkaat puhjenneet
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Ajoin kevarilla laillisesti tiellä, edellisestä kokeilusta kerkesikin vierähtää hieman yli 30 vuotta.
+ olin Dodge Ramin kyydissä.
+ olin Dodge Ramin kyydissä.
9000CS 2,0tA sport MY98(nuorison käytössä)
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Pesin (autopesussa) Renaultin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05