9-5 tunkki
9-5 tunkki
MOI!
Eilen hajosi 9-5 Aero wagonista (v. 2005) tunkki kesken renkaiden vaihdon. Onko kenelläkään tietoa onko sama tunkki esim. Saab 9-5 2.0t BioPower Farm 2006:ssa? Sellainen ainakin löytyy netistä.
t: 2571
Eilen hajosi 9-5 Aero wagonista (v. 2005) tunkki kesken renkaiden vaihdon. Onko kenelläkään tietoa onko sama tunkki esim. Saab 9-5 2.0t BioPower Farm 2006:ssa? Sellainen ainakin löytyy netistä.
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Re: 9-5 tunkki
Auton omaa tunkkia ei ole tarkoitus käyttää normi kausirenkaanvaihdoissa
Re: 9-5 tunkki
Miksei? Oon käyttänyt sitä 12 vuotta ja hyvin on pelittänyt.juntti kirjoitti:Auton omaa tunkkia ei ole tarkoitus käyttää normi kausirenkaanvaihdoissa
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 9-5 tunkki
Motonetistä 20€ lattiahallitunkki, riittäny itellään suunilleen pariks vuodeks aina. Kyl kannatti2571 kirjoitti:Miksei? Oon käyttänyt sitä 12 vuotta ja hyvin on pelittänyt.juntti kirjoitti:Auton omaa tunkkia ei ole tarkoitus käyttää normi kausirenkaanvaihdoissa
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 9-5 tunkki
Koska niitä ei oo suunniteltu kestämään. Lisäksi tuhoavat massapinnan pohjasta ja ovat monesti helvetin vaarallisia -> kaatumismahdollisuus. Sano nyt vielä, että meet sinne auton alle omalla tunkilla huoltohommiinkin ja et laita pukkeja, nehän on turhat2571 kirjoitti:Miksei? Oon käyttänyt sitä 12 vuotta ja hyvin on pelittänyt.juntti kirjoitti:Auton omaa tunkkia ei ole tarkoitus käyttää normi kausirenkaanvaihdoissa
Re: 9-5 tunkki
Kyllä nykyautojen mukana tulevat tunkit ovat tosiaan ainoastaan välttämättömään tarpeeseen tarkoitettuja, eli johonkin tienposkessa tapahtuvaan pakolliseen renkaanvaihtoon. 9-5 Saabit on tässä tilanteessa pakko luokitella nykyautoihin
Kerran vaihdoin -98 femmaan renkaat sen alkuperäisellä tunkilla, toinen kerta jäikin kesken, kun tunkista korkkasi kierteet. Ei saanut edes autoa alas, oli pakko noutaa toinen tunkki avuksi.
Himppasen ois voinut v*tuttaa tuo tilanne jossain erämaataipaleella
Kerran vaihdoin -98 femmaan renkaat sen alkuperäisellä tunkilla, toinen kerta jäikin kesken, kun tunkista korkkasi kierteet. Ei saanut edes autoa alas, oli pakko noutaa toinen tunkki avuksi.
Himppasen ois voinut v*tuttaa tuo tilanne jossain erämaataipaleella
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 tunkki
Ootte varmaan ihan oikeassa, mutta mä oon vaihtanut renkaat about 40 vuotta aina auton omalla tunkilla, eikä ikinä ole auto kaatunut tai tunkki pettänyt (paitsi nyt ei toiminut). Tietenkään en luottaisi mihinkään tunkkiin, jos joutuisin könyämään auton alle, mutta sitä vartenhan on korjaamot, eli tehkööt he ko. hommat. Sitä paitsi ei oma tunkki taida edes nostaa niin korkealle, että siellä voisi jotakin tehdä.
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: 9-5 tunkki
Sama täällä, korkkas tunkista jengat kun käytin tunkkia ekaa kertaa pakosta, kun oli jäänyt kunnon tunkki toisen auton konttiin, no nytte ostin pienen hallitunkin boxiin
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 tunkki
Eipä ole meikäläiselläkään ollut aiemmin mitään ongelmia autojen omien tunkkien kanssa. Suunnilleen 35 vuoden ajan olen niillä hoitanut renkaanvaihdot. Vaan nytpä sitten alkoi Saabin (-99) tunkki pitää senkaltaista naksuntaa, että kannattanee ostaa uusi tilalle. Tietääkös joku laadukkaan saksitunkkimerkin? Onko sellaisia? Motonetin yms. tunkit eivät ehkä ole sen kummoisempia kuin tuo Saabin oma.
Re: 9-5 tunkki
Ennen oli tunkeilla myös vähemmän massaa nostettavana
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 tunkki
Ostinpa sitten Biltemasta hienon saksitunkin (1,5 t). Kahden pyörän vaihto sujui sillä normaalisti, kolmannen pyörän veivaaminen ylös oli epänormaalin raskast ja neljännen yhtä tuskaa. Jokin kohta tunkista kanitti pahasti vastaan. Voitelusta ei ollut apua. Ei muuta kuin tunkki palautukseen.... Se joidenkin moittima Saabin alkuperäistunkki on kyllä tuohon kyseiseen tunkkiin verrattuna ihan laatutuotepilkkitikka kirjoitti: ↑Pe Loka 26, 2018 15:15Eipä ole meikäläiselläkään ollut aiemmin mitään ongelmia autojen omien tunkkien kanssa. Suunnilleen 35 vuoden ajan olen niillä hoitanut renkaanvaihdot. Vaan nytpä sitten alkoi Saabin (-99) tunkki pitää senkaltaista naksuntaa, että kannattanee ostaa uusi tilalle. Tietääkös joku laadukkaan saksitunkkimerkin? Onko sellaisia? Motonetin yms. tunkit eivät ehkä ole sen kummoisempia kuin tuo Saabin oma.