Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuota 0-50 kiihtyvyyslukua ihmettelen. 2.2 TiD femma (120 hv) kiihtyy samaan nopeuteen alle 3,5 sekunnissa. Sähköauto on toki raskas, mutta painaa dieselfemmakin kuskeineen jotain 1650 kg. Sähkömoottorissahan maksimivääntö on saatavilla heti kun kone alkaa kiertää, ja sen puolesta lähtöjen pitäisi olla sujuvia. Paljonkohan tuossa Nevsin Saabissa on vääntömomenttia?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivottavasti tuossa Acceleration-kohdassa on jonkinlainen käännös- tai kirjoitusvirhe.
E: Jaha, joku oli taas nopeempi. No kuitenkin, samaa hämmästelin.
E: Jaha, joku oli taas nopeempi. No kuitenkin, samaa hämmästelin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiihtyvyysluku ei vaikuta todennäköiseltä, jos vertaa toisiin saman tehoisiin sähköautoihin. Esim. BMW i3 malliin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saabit on aina olleet hitaita "viivalta" lähtijöitä, ehkä NEVS on halunnut kunnioittaa tätä(kin) perinnettä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kun ei voimalinjasta tiedä oikein mitään, niin vaikea arvioida. Sähkömoottorin kanssa ei useinkaan käytetä vaihteistoa, jolloin välitys voi olla melko pitkä paikaltaan lähtemiseen. Vääntöä on täydet käytössä heti liikkelle lähdössä, mutta tehollahan se auto kiihtyy ja sitähän ei ole sitten välttämättä käytössä kauhean paljon ennen kuin moottori on kelannut vähän enemmän kierroksia. Teho kun syntyy kaavalla kierrokset x vääntömomentti. Ja suoravetoisessa sähköautossa ei ole kierrosluvun nostamista avittamassa kytkimen luistattelua tai momentinmuunninta.
Siltikin tuo kuulostaa todella hitaalta, koska yleensä 50-100 km/h kiihdytys on se hitaampi puolisko kiihdytettäessä nollasta sataan. Mutta tämäkin tosin polttomoottoriautolla jossa päästään kunnon tehoalueelle aikaisemmin.
Siltikin tuo kuulostaa todella hitaalta, koska yleensä 50-100 km/h kiihdytys on se hitaampi puolisko kiihdytettäessä nollasta sataan. Mutta tämäkin tosin polttomoottoriautolla jossa päästään kunnon tehoalueelle aikaisemmin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oiskohan tuo 0-50 kiihtyvyys tulkittu vain eri tavalla. Menneet kilometrit ja mailit sekaisin. Saab planetilla puhutaan 0-60 (0-100km/h) mailiin kiihtyvyydeksi 5.5 sek
Tiiä sit kyllä miksi puhuvat tuossa ttela linkissä 0-50 km/h, eipä missään yleensä ilmoiteta kiihtyvyyttä 0-50km/h tai 0-30 mailiin
https://www.saabplanet.com/nevs-receive ... -vehicles/
Tiiä sit kyllä miksi puhuvat tuossa ttela linkissä 0-50 km/h, eipä missään yleensä ilmoiteta kiihtyvyyttä 0-50km/h tai 0-30 mailiin
https://www.saabplanet.com/nevs-receive ... -vehicles/
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vaikuttaa klassiselta "same same but different!" tapaukselta. Eli onko se nyt niin tarkkaa, kyse vain muutamasta sekunnistaJeppe96 kirjoitti:Oiskohan tuo 0-50 kiihtyvyys tulkittu vain eri tavalla. Menneet kilometrit ja mailit sekaisin. Saab planetilla puhutaan 0-60 (0-100km/h) mailiin kiihtyvyydeksi 5.5 sek
Tiiä sit kyllä miksi puhuvat tuossa ttela linkissä 0-50 km/h, eipä missään yleensä ilmoiteta kiihtyvyyttä 0-50km/h tai 0-30 mailiin
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kuulostaa paljon uskottavammalta toi saabplanetin ilmoitus jossa 5.5s on 0-100km/h eikä 0-50km/h, ellei noi sitten koita jollain todella pienellä moottorilla pärjätä, joka kyllä tuntuu vähän idioottimaiselta kohdalta säästää.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
https://teknikensvarld.se/nevs-elbilar- ... s-nasta-ar
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/all ... 1.11940387
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/all ... 1.11940387
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Melkein samoilla otsikoilla uutisoitiin viime vuoden joulukuussa:
https://www.motorauthority.com/news/111 ... s-in-china
https://www.motor1.com/news/223510/nevs ... on-starts/
Jotenkin pientä epäluotettavuutta tuntuu Nevsin tiedottamisessa olevan.
https://www.motorauthority.com/news/111 ... s-in-china
https://www.motor1.com/news/223510/nevs ... on-starts/
Jotenkin pientä epäluotettavuutta tuntuu Nevsin tiedottamisessa olevan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt on kuitenkin yritykselle ja sijoittajille tärkeät asiat paikallaan, nimittäin valmistus- ja myyntiluvat. Ilman niitä ei asiat olisi edistyneet eteenpäin. Tilanne kääntynyt siten taas positiiviseen suuntaan ja 10000 autoa on jo ennakkoon tilattu, niin vois ajatella että tuotanto lähtis käyntiin Kiinassa kevään aikana. Trollhättanissa tullaan valmistamaan osia autoon ja mahdollinen sarjatuotanto alkaisi 2020 lopulla Euroopan markkinoita varten. Nevsillä työssä olevat vaikuttavat ainakin positiiviselta asioiden kehitykseen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mutta kun ne luvatkin on aikaisempien tiedotteiden mukaan saatu jo kaksi vuotta sitten:
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... ction-lic/
Ja niitä autojahan oli tilattu jo kolme vuotta sitten 250 000 kappaletta:
https://www.yahoo.com/news/chinas-panda ... 38130.html
Ei siinä, toivon Nevsille kaikkea mahdollista menestystä ja unelmoin itsekin joskus ajavani Trollhättanissa valmistetulla Nevsiläisellä sähköautolla, mutta alkaa hiljalleen uskottavuus tiedottamiseen menemään, kun eivät tunnu keksivän enää edes uusia tiedotteita, vaan vanhat otsikot uusitaan.
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... ction-lic/
Ja niitä autojahan oli tilattu jo kolme vuotta sitten 250 000 kappaletta:
https://www.yahoo.com/news/chinas-panda ... 38130.html
Ei siinä, toivon Nevsille kaikkea mahdollista menestystä ja unelmoin itsekin joskus ajavani Trollhättanissa valmistetulla Nevsiläisellä sähköautolla, mutta alkaa hiljalleen uskottavuus tiedottamiseen menemään, kun eivät tunnu keksivän enää edes uusia tiedotteita, vaan vanhat otsikot uusitaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minä olen tilannut LinkedInissä NEVSin "kanavan", ja kommentoin sinne aina kun vain on mahdollisuus
Esimerkiksi sitä, että tulisivat Eurooppaan ASAP.
Ja nyt kun SAABilla (puolustushallinto) on kuulemma tarvetta YT -neuvotteluille finanssiasioiden vuoksi, niin nyt voisi olla hyvä sauma aloittaa uudelleen neuvottelut oikeudesta/lisenssoinnista käyttää SAAB -nimeä autojen valmistuksessa. Saattaisivat olla nyt vähän myötämielisempiä asian suhteen, jos rahalle olisi kysyntää
Esimerkiksi sitä, että tulisivat Eurooppaan ASAP.
Ja nyt kun SAABilla (puolustushallinto) on kuulemma tarvetta YT -neuvotteluille finanssiasioiden vuoksi, niin nyt voisi olla hyvä sauma aloittaa uudelleen neuvottelut oikeudesta/lisenssoinnista käyttää SAAB -nimeä autojen valmistuksessa. Saattaisivat olla nyt vähän myötämielisempiä asian suhteen, jos rahalle olisi kysyntää
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ford ja Volkswagen yhdistävät voimansa mm. itsenäisten ajoneuvojen, liikkumispalvelujen ja sähköajoneuvojen kehityksessä.
https://www.theguardian.com/business/20 ... technology
Syytäkin, kun takamatkalta lähtevät NEVSin kanssa kisaamaan.
https://www.theguardian.com/business/20 ... technology
Syytäkin, kun takamatkalta lähtevät NEVSin kanssa kisaamaan.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73