mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
viime talvena pyysin paikallista traktori yrittäjää 2x pihaan eli veti lingolla kerran 25m tiensuuhun peruutti käänsi sivuun reilun auton mitan eli sellasen loivan y kirjaimen muodon ja veti siitä lingolla tiensuuhun ja meni menojaan
34,80 oli lasku sitten
tänä vuonna yritän olla tilaamatta noin kallista rallia eli sen 5min max kerta
jos on runasluminen talvi ja traktorimies käy 100 kertaa sillä hintaa saa hyvä lumikoneen
34,80 oli lasku sitten
tänä vuonna yritän olla tilaamatta noin kallista rallia eli sen 5min max kerta
jos on runasluminen talvi ja traktorimies käy 100 kertaa sillä hintaa saa hyvä lumikoneen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kauankohan auraajalla meni edestakaisin ajeluun ennen kuin pääsi pihaasi? Minusta tuo ei ole kallis hinta.
9-5 Aero - 00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Talven laskutuksella 1403,23 € (alv 0%) et saa edes lumikolan hintaa maksuun muiden kulujen jälkeen. Suosittelen jotain muuta hommaa, jos tarkotus oli siis tuolla ryöstöhinnalla alkaa urakoimaan ja hankkimaan leipää pöytään.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En minäkään osaa pitää tuota veloitusta pahana, JOS kyseessä on urakoitsija, joka edes puoliksi ammatikseen tekee aurausta. Eri asia ne herrasmiessopimukset, joissa vaihdetaan esim polttopuita työsuoritukseen...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
tohtiiko sitä volvoa tontille ostaa.
menee maine vielä
menee maine vielä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pistä Saab tarrat.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Isä lähti ambulanssin kyydillä sairaalaan. Eteisvärinä ja syke välillä jopa 180
muoks: lääkityksellä hallinnassa nyt mutta tutkimuksia tarvitaan lisää. Akuutti hätä kuitenkin ohi.
muoks: lääkityksellä hallinnassa nyt mutta tutkimuksia tarvitaan lisää. Akuutti hätä kuitenkin ohi.
Viimeksi muokannut Mawerick, La Tammi 12, 2019 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Prkl ku menin ryssimään pedatun "kolmossuoran" Pösön instrumentoinnissa Oli vaan sen verta hektinen liikennetilanne, kun lukemat pyörähti tauluun, että tripin viimeinen numero pyörähti kutoseen ennen ku oli sauma pysähtyy ja ottaa foto
https://photos.app.goo.gl/yCSpCNMoZ4bKT1iS6
https://photos.app.goo.gl/yCSpCNMoZ4bKT1iS6
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mä onnistuin aikoinaan lähes täydellisesti:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Jotkut osaa ja jotkut vaan yrittää parhaansa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nooh, nelosilla sitten.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
mestari kirjoitti: ↑To Tammi 10, 2019 00:19viime talvena pyysin paikallista traktori yrittäjää 2x pihaan eli veti lingolla kerran 25m tiensuuhun peruutti käänsi sivuun reilun auton mitan eli sellasen loivan y kirjaimen muodon ja veti siitä lingolla tiensuuhun ja meni menojaan
34,80 oli lasku sitten
tänä vuonna yritän olla tilaamatta noin kallista rallia eli sen 5min max kerta :mrgreen:
jos on runasluminen talvi ja traktorimies käy 100 kertaa sillä hintaa saa hyvä lumikoneen 8O
– Eräskin rouva kertoi, että hän kiinnittää auran autonsa perään kauppareissulle lähtiessään ja jättää sen menomatkalla tienhaaraan. Kun hän palaa kaupasta, kiinnittää hän auran autoon uudelleen ja saa näin aurattua 3,5 metriä leveän tien vaivattomasti itse.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tap ... s.mu5xTFiS
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei tuo nyt järin hyvin tuota lunta poistanut ajoradalta vaan kuljetti lähinnä sitä mukanaan. Enkä muutenkaan ymmärrä näitä perässä vedettäviä rakennelmia muuta kuin traktorin perään (joka volvo tosin on ) sillä jos lunta on paljon niin kyllä henkilöauton meno hyytyy siihen hankeen, kun auraa vielä vedettävä perässä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllähän kaksivetoinenkin henkilöauto kahlaa sujuvasti vielä 10 cm lumessa kun renkaat on kunnossa eikä matkalla ole pahoja ylämäkiä, joihin ei saa vauhtia. Tuoretta lunta tuo aura varmaan poistelisi vaikka Saabin perään asennettuna mökkitieltä ihan tehokkaasti, heikkoutena perään asennettuna tietenkin se, että tuoreeseen lumeen pääsee yhdet renkaanjäljet painautumaan ennen auran saapumista paikalle.
Sen sijaan jos lunta on 20 cm, niin voi olla jo vaikeampaa muilla kuin nelivetoisilla ja vähän korkeammlilla autoilla. Voi loppua aurastakin kapasiteeti tuolloin, mutta sen luokan suorituksiin tuota ei kai kukaan ole ajatellutkaan.
Sen sijaan kun lumi ei enää ole tuoretta, vaan vaikkapa etelän talvessa kertaalleen osin sulanutta ja uudelleen jäätynyttä, tuo aura varmaan alkaa pomppia kovettuneen lumen päällä. Kunnolla jäätynyttä tallautumutta luntahan tuo ei varmasti tieltä höylää. Samoin jos lunta on tullut jo pidempään ja tien vierustoilla on kunnolla jäätyneet penkat edellisistä aurauksista, niin seuraava tuoreenkin lumen auraus voi tuottaa huonon tuloksen, kun ei se lumi sinne penkan päälle tai yli jaksa tuon auran ansiosta kiivetä.
Mutta pihatien auraamiseen satunnaisesti ja aina tuoreella lumella tuo on varmasti tehokkaampi kalu kuin lumikola.
Sen sijaan jos lunta on 20 cm, niin voi olla jo vaikeampaa muilla kuin nelivetoisilla ja vähän korkeammlilla autoilla. Voi loppua aurastakin kapasiteeti tuolloin, mutta sen luokan suorituksiin tuota ei kai kukaan ole ajatellutkaan.
Sen sijaan kun lumi ei enää ole tuoretta, vaan vaikkapa etelän talvessa kertaalleen osin sulanutta ja uudelleen jäätynyttä, tuo aura varmaan alkaa pomppia kovettuneen lumen päällä. Kunnolla jäätynyttä tallautumutta luntahan tuo ei varmasti tieltä höylää. Samoin jos lunta on tullut jo pidempään ja tien vierustoilla on kunnolla jäätyneet penkat edellisistä aurauksista, niin seuraava tuoreenkin lumen auraus voi tuottaa huonon tuloksen, kun ei se lumi sinne penkan päälle tai yli jaksa tuon auran ansiosta kiivetä.
Mutta pihatien auraamiseen satunnaisesti ja aina tuoreella lumella tuo on varmasti tehokkaampi kalu kuin lumikola.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K