Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, tuo calibra-vertaus oli lähinnä tietoinen veto GM:ltä/Saabilta, koska A-vectrahan se sama platformi nimenomaan on, mutta vectrasta ei haluttu jostain syystä puhua aikanaan tässä yhteydessä
Palataanpa taas otsikon aiheeseen. Tuon vanhan hybridin tavaratilalla varmasti itsekin pärjäisi arkiajossa hienosti. Lähinnä olen tätä korostanut, että ero uuden ja vanhan hybridin takakontissa on huomattava... Edelleen oma valintani silti olisi vanha V60 D5 AWD, jossa on kohtuullinen tavaratila ja muutenkin teho/päästöt paremmin kohdallaan, kuin uudessa kesymmässä D4 WLTP-koneessa
Eski
Palataanpa taas otsikon aiheeseen. Tuon vanhan hybridin tavaratilalla varmasti itsekin pärjäisi arkiajossa hienosti. Lähinnä olen tätä korostanut, että ero uuden ja vanhan hybridin takakontissa on huomattava... Edelleen oma valintani silti olisi vanha V60 D5 AWD, jossa on kohtuullinen tavaratila ja muutenkin teho/päästöt paremmin kohdallaan, kuin uudessa kesymmässä D4 WLTP-koneessa
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mites volvon takapenkki ja sitä myöten myös etutilat taipuu perhekäyttöön? Meillä tuo esikoinen on reilu 3½-vuotias ja istuu nyt turvaistuimessa kuskin takana. Vaikka en itse kovin pitkä olekaan, niin mieluisin ja selkäystävällisin ajoasento syntyy kun laittaa etupenkin taimpaan asentoon ja selkänoja on melko pystyssä.
Tällöin kuitenkin poika ei enää kunnolla mahdu istumaan takana, koska turvistuimen etureunan ja etupenkin selkämyksen väliin jää kovin vähän tilaa. Ongelmaa korostaa vielä se, että pojalla on vielä jalat sen verran lyhyet, että istuessa jalat törröttää melko suoraan eteenpäin. Tämä korostuu nyt talvella kun jalassa on silitysraudan kokoiset talvisaappaat jotka tarvitsee tilaa. Kuskin penkkiä saa siis siirtää melko paljon eteenpäin että takana mahtuu muksu olemaan ja siitä huolimatta saa tuta aina välillä kunnon potkuja selkäänsä kun poika ojentelee jalkojaan.
Tämä tuntuu meillä ainakin olevan se pullonkaula kolkin tilojen kanssa. Tavaratilan kanssa on pärjäilty, mutta matkustamo alkaa käydä pituussuunassa lyhyeksi. Onneksi kovin pitkiä ajoja ei tule kuin kerran tai pari vuodessa, niin ei tämä kriittistä ole. Mutta lapsella on kai taipumus kasvaa isommaksi jolloin tilanteeseen ei ole tulossa helpotusta vaan päinvästoin ja parin vuoden päästä on sitten toinenkin mukula samassa kokoluokassa kuin eka nyt.
Tällöin kuitenkin poika ei enää kunnolla mahdu istumaan takana, koska turvistuimen etureunan ja etupenkin selkämyksen väliin jää kovin vähän tilaa. Ongelmaa korostaa vielä se, että pojalla on vielä jalat sen verran lyhyet, että istuessa jalat törröttää melko suoraan eteenpäin. Tämä korostuu nyt talvella kun jalassa on silitysraudan kokoiset talvisaappaat jotka tarvitsee tilaa. Kuskin penkkiä saa siis siirtää melko paljon eteenpäin että takana mahtuu muksu olemaan ja siitä huolimatta saa tuta aina välillä kunnon potkuja selkäänsä kun poika ojentelee jalkojaan.
Tämä tuntuu meillä ainakin olevan se pullonkaula kolkin tilojen kanssa. Tavaratilan kanssa on pärjäilty, mutta matkustamo alkaa käydä pituussuunassa lyhyeksi. Onneksi kovin pitkiä ajoja ei tule kuin kerran tai pari vuodessa, niin ei tämä kriittistä ole. Mutta lapsella on kai taipumus kasvaa isommaksi jolloin tilanteeseen ei ole tulossa helpotusta vaan päinvästoin ja parin vuoden päästä on sitten toinenkin mukula samassa kokoluokassa kuin eka nyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Meillä nuorempi on aina istunut vänkärin takana niin ei ole kuskin penkin kanssa ollut ongelmaa. Näin mentiin 9-3 SC kanssakin. Vaimo on minua sen verta lyhyempi että sopii istumaan vaikka penkki olisi vähän edempänäkin. Minusta sisätiloiltaan tuo ei juurikaan poikkea 9-3 SC:stä. Ainakin meillä nelihenkinen perhe on sopinut molempiin ongelmitta.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, meillä oli pojat aikanaan tuollaisia jalat suorana istujia ja silloin OG9-3:ssa tuli monoa kuskin selkään hyvin herkästi. Molemmat pojat olivat vieläpa niin samankokoiset, että potkija löytyi molemmille puolille... Sitten kolmannen takamatkustajan ansiosta hankittu OG9-5 oli selvästi parempi, koska sisätilojen merkittävin ero näissä saapeissa on juurikin tuossa takapenkin jalkatiloissa. Tuossa suhteessa NG9-3 lienee hyvinkin sama tilanne kuin OG9-3:ssa, mutta nykyään meidän lapset mahtuvat myös takapenkille, koska eivät enää istu jalat suorana (eivätkä nuo pojat edes asu enää samassa osoitteessa) Kannattaa tosiaan kokeilla V60, mutta epäilen, että tuo jalat suorana -moodi onnistuu huomattavasti paremmin tässä uudemmassa versiossa...
Eski
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Se uusi D4 ei ole niin kesy enää kun vähän viritetään Ahtimia on sentään 2 kpl.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tämähän se iso pullonkaula tuntuu olevan autossa kuin autossa, joku voisi kuvitella, että tollasessa 5-sarjan bemarissa olisi isommat tilat kuin kolkissa, mutta ne on hyvin samaa tasoa takapenkin jalkatilan osalta ja omaa penkkiä saa ottaa reilusti eteenpäin, ettei tunne potkuja selässään, joka sitten tekee sen, että pidemmillä matkoilla ei saa kunnollista ajoasentoa.AZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 08, 2019 08:58Mites volvon takapenkki ja sitä myöten myös etutilat taipuu perhekäyttöön? Meillä tuo esikoinen on reilu 3½-vuotias ja istuu nyt turvaistuimessa kuskin takana. Vaikka en itse kovin pitkä olekaan, niin mieluisin ja selkäystävällisin ajoasento syntyy kun laittaa etupenkin taimpaan asentoon ja selkänoja on melko pystyssä.
Tällöin kuitenkin poika ei enää kunnolla mahdu istumaan takana, koska turvistuimen etureunan ja etupenkin selkämyksen väliin jää kovin vähän tilaa. Ongelmaa korostaa vielä se, että pojalla on vielä jalat sen verran lyhyet, että istuessa jalat törröttää melko suoraan eteenpäin. Tämä korostuu nyt talvella kun jalassa on silitysraudan kokoiset talvisaappaat jotka tarvitsee tilaa. Kuskin penkkiä saa siis siirtää melko paljon eteenpäin että takana mahtuu muksu olemaan ja siitä huolimatta saa tuta aina välillä kunnon potkuja selkäänsä kun poika ojentelee jalkojaan.
Tämä tuntuu meillä ainakin olevan se pullonkaula kolkin tilojen kanssa. Tavaratilan kanssa on pärjäilty, mutta matkustamo alkaa käydä pituussuunassa lyhyeksi. Onneksi kovin pitkiä ajoja ei tule kuin kerran tai pari vuodessa, niin ei tämä kriittistä ole. Mutta lapsella on kai taipumus kasvaa isommaksi jolloin tilanteeseen ei ole tulossa helpotusta vaan päinvästoin ja parin vuoden päästä on sitten toinenkin mukula samassa kokoluokassa kuin eka nyt.
Joko olen itse liian iso, autot ovat ihan hemmetin ahtaita tai sitten noi turvaistuimet on pullistuneet järjettömän kokoisiksi. En ymmärrä miten perhe mahtuu esim. Toyota Aurikseen, Espanjassa menin sellaisen ottamaan alle ja jo kahden pienen ja heppoisen istuimen kanssa itsellä oli ratti sylissä ja tuntui otsa olevan kiinni tuulilasissa, aivan käsittämätön kippo koko auto.
NG9-5 on ainut itsellä ollut auto, missä mahtuu istumaan normaalisti lapset takapenkillä, mutta siinä sitten tavaratila on ihan onneton, saa rattaat mahtumaan ja loput tavarat jää ulos..
Varmaan ois sen Berlingon aika, niin loppuis nää ongelmat
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Berlingollahan se oikenisi, kun penkit on korkeammat niin ei tarvi säätää sitä kuskin penkkiä niin taakse jotta saa asiallisen ajoasennon. Kyllähän Rommitommin esimerkki kertoo siitä että toiset autot suunnitellaan perhekäyttöön, toiset näyttäytymiseen. Ja ne parhaat perheautot on yleensä niitä vähän korkeampia, joissa ehkä tyyliä on hieman uhrattu sisätiloille eikä toisin päin.
Auto jossa takapenkin etäisyyttä saa säädettyä (esim Roomster tai Jeti) , olisi yksi mahdollinen ratkaisu. Tällöin tavaratilaa voi uhrata matkustusmukavuudelle ja päinvastoin aina tulanteen mukaan.
Mäkin voisin istuttaa pojan pelkääjän taakse, niin tämä ongelma poistuisi kunnes tyttö kasvaa isommaksi. Mutta kun se yleisin ajomatka on aamulla päiväkotiin pojan kanssa kahdestaan, ja auto on tallissa oikea kylki seinän puolella, niin nykyinen istumajärjestys on paitsi näppärämpi, myös turvallisempi oikean takaoven maalipinnan kannalta. Voisin toki peruuttaa auton tallista ennen pojan lastaamista autoon, mutta pojan käyttäytymistavat tuntien päästäisiin pian viettämään hautajaisia.
Auto jossa takapenkin etäisyyttä saa säädettyä (esim Roomster tai Jeti) , olisi yksi mahdollinen ratkaisu. Tällöin tavaratilaa voi uhrata matkustusmukavuudelle ja päinvastoin aina tulanteen mukaan.
Mäkin voisin istuttaa pojan pelkääjän taakse, niin tämä ongelma poistuisi kunnes tyttö kasvaa isommaksi. Mutta kun se yleisin ajomatka on aamulla päiväkotiin pojan kanssa kahdestaan, ja auto on tallissa oikea kylki seinän puolella, niin nykyinen istumajärjestys on paitsi näppärämpi, myös turvallisempi oikean takaoven maalipinnan kannalta. Voisin toki peruuttaa auton tallista ennen pojan lastaamista autoon, mutta pojan käyttäytymistavat tuntien päästäisiin pian viettämään hautajaisia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Huutaa selkeästi isompaa tallia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, eipähän tuo vanhemman D5:n 224hv vs. uuden D4:n 190hv nyt ihan niin valtava ero ole edes vakiona, mutta täällä Suomessa voi tuo uudemman 30g/km korkeampi co2 koitua vielä ylitsepääsemättömäksi haasteeksi... Jospa nämä bernerit keksivät seuraavaksi, että yli 150g/km pukkaavalla vehkeellä ei saa ajaa ollenkaan ja uusi D4 pukkaa sopivasti 155g
Niin se vain aika kuluu ja tilanteet muuttuu. Meidän perhe pärjäsi kuitenkin aikanaan sisätiloiltaan niin surkean ahtaalla og-kalustolla ihan hienosti
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Se olis kyllä aina tarpeen. Mutta todellisuudessa nykyinenkin on aika messevän kokoinen 69 neliötä, kun se on aikanaan rakennettu kahden bussin talliksi
Tapana on vain ajaa auto aika lähelle seinää jotta siihen vierelle jää tilaa puuhata muuta. Eli toki yksi ratkaisu olisi siirtää poika hanttarin taakse ja koukata auto kauemmas seinästä. Sisäleveyttä on kuitenkin 5,5 metriä ja tallissa vain yksi auto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Se vanha D4/D5/D6 awd on kuitenkin 2.4l 5pyttyä tuplaturbo ja saa siitäkin tehoa lisää. Vakiona vääntö taisi olla 420Nm ja vetää aika tasaisesti koko alueella. Ja ääni mukavampi kuin 4-sylinterissä. V60 on paljon parempi ajaa kuin esim V70 ( ainakin Saabin tottuneella) vaikka tilaa onkin vähemmän..
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Vitosen ääni on kyllä kiva, muuten uusi kone on kyllä sukupolvea modernimpi ja parempi. Vaihteistokin (8v vs 6v automaatti) ihan eri planeetalta. Samoin ajettavuus uusissa V60/V90 loistava vrt. vanhempiin.
Ei nuo vanhemmat olleet itselle missään vaiheessa varteenotettavia vaihtoehtoja mutta uusi sai valitsemaan monen Audin jälkeen sellaisen. A4 B9 oli pitkään vaihtoehtona mutta V60 vei melkein kaikilla osa-alueilla voiton.
Ei nuo vanhemmat olleet itselle missään vaiheessa varteenotettavia vaihtoehtoja mutta uusi sai valitsemaan monen Audin jälkeen sellaisen. A4 B9 oli pitkään vaihtoehtona mutta V60 vei melkein kaikilla osa-alueilla voiton.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onhan tuota uutta voimalinjaa saanut myös vanhaan koppaan viimeisissä malleissa (etuveto ainoastaan) https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10074196
Neliveto https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10017628 awd taas oli aina vanhalla paketilla..
Muuten noissa aiemmin linkitetyissä on pakolliset varusteet ok. Eli sport-nahkat, harman/kardon, tech-paketti (digimittari+navi ), drivers-support yms.
Uudemmassa korissa toki nekin paranee, reisituki-säätöä ja bower&wilkins yms varustetta
Neliveto https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10017628 awd taas oli aina vanhalla paketilla..
Muuten noissa aiemmin linkitetyissä on pakolliset varusteet ok. Eli sport-nahkat, harman/kardon, tech-paketti (digimittari+navi ), drivers-support yms.
Uudemmassa korissa toki nekin paranee, reisituki-säätöä ja bower&wilkins yms varustetta
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Saisi loppua jo nämä pakkaset, all time high keskikulutus tuli tälle tankilliselle; 7.83l/100km. Ei ole juuri webastoa tullut säästeltyä ja about kaikki ajot menee dieselillä kun matkat on niin lyhyitä ettei auto kerkeä lämmetä tarpeeksi että kulkisi sähköllä. Mutta kyllä tämä mainio talviautokin on. Se hyvä puoli dieselillä ajamisessa on että auto on käytännössä koko ajan neliveto, aika raikkaasti pääsee risteyksistä jne.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Eikö sitä saa kylmänä pakotettua sähkölle? Ts. diesel nakuttaa oli sitten hybrid tai pure valittuna kunnes on lämmennyt?
Tästäpä tuleekin mieleen, kun se on pelkällä sähköllä takapotku niin saako esp ja tcs pois että voi mennä (liukkaalla) kylki edellä?
Tästäpä tuleekin mieleen, kun se on pelkällä sähköllä takapotku niin saako esp ja tcs pois että voi mennä (liukkaalla) kylki edellä?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.