Taas nousi bemaristien pisteet
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Ote bemaristin ohjekirjasta: Kun et pärjää valoista, niin aja seuraavissa päin punaisia niin voitat. Jestas kun mulla oli hauskaa
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Osaa ne Mäntyharjulaiset Avensiksen kuljettajatkin. Oikein vihaksi pistää. Syyttömiä kuolee kaljanhakureissun takia. Mökkiläinen saatana. Taksilla olisit jo saunomassa olut kädessä.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Täh, eiks se tappaja rattijuoppo ajanut ooppelia.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
No nyt oli ilmestynyt kuva jostain vanhasta omegan tapaisesta. Aluksi ei näkynyt kuin peräänajettu astra ja huolella murjottu avensis.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Noo... Olihan tuosta kuvia tarjolla jo jonnin aikaa... Se mikään omegan-tapainen ollu, vaan ihan selkee vanha farmarimallinen Opel Omega V6.
Ja tää ketju on ihan väärä tälle keskustelulle, Bemareita lähimaillakaan...
Ja tää ketju on ihan väärä tälle keskustelulle, Bemareita lähimaillakaan...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
....mutta talteen...hei9n kirjoitti:Osaa ne Mäntyharjulaiset Avensiksen kuljettajatkin. Oikein vihaksi pistää. Syyttömiä kuolee kaljanhakureissun takia. Mökkiläinen saatana. Taksilla olisit jo saunomassa olut kädessä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Pasternakki neuvoo että näin ei kannattaisi toimia jos maha on kuralla->
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0afd ... eabaf32ddf
Eski
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0afd ... eabaf32ddf
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Ei noussu pisteet ei, yli - 10c pakkanen oli saksanseisojalle liikaa.
Eilen sai neljännellä käyntiin, tänään jo 12. pyöräytys jätti käyntiin, kun oli - 20..
Vaimolla meinas jo hymy hyytyä, ettei pääse maaseudulta kaupunkiin perheensä luo..
Ja ohjaus natisi/vinkui kun pyöritteli puolelta toiselle, ja myös taka-akselin kompuran kotelo jäätyy joka tuntuu kuin joku vähän kiviporaisi auton lattiaa aina välillä.
Ei sakuista ole talviautoiksi.. Mutta saipahan ainakin luvan vaihtaa taas autoa
Eilen sai neljännellä käyntiin, tänään jo 12. pyöräytys jätti käyntiin, kun oli - 20..
Vaimolla meinas jo hymy hyytyä, ettei pääse maaseudulta kaupunkiin perheensä luo..
Ja ohjaus natisi/vinkui kun pyöritteli puolelta toiselle, ja myös taka-akselin kompuran kotelo jäätyy joka tuntuu kuin joku vähän kiviporaisi auton lattiaa aina välillä.
Ei sakuista ole talviautoiksi.. Mutta saipahan ainakin luvan vaihtaa taas autoa
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Rommitommi kirjoitti:Ei sakuista ole talviautoiksi.. Mutta saipahan ainakin luvan vaihtaa taas autoa
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Kai sen korjatakin voisi, mutta onhan vaihto aina vaihtoharrastajalle mieluinen ratkaisu. Etenkin, kun ei sen kanssa vissiin elo muutenkaan ole ihan huoletonta ollut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Rattiin nukahtanut slovakialaismies teki hurjan ilmalennon BMW:llään – poliisi julkaisi videon erikoisesta onnettomuudesta https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005947012.html
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Joo voishan sen korjata, jos tietäis mitä korjata, mutta ei tule mitään koodeja mistään, vai ilmoittaako nämä edes hehkujen vioista? Sieltä kun olisin itse lähtenyt vikaa hakemaan. Saabissa tulee tieto siitä mikä hehku on pimeänä...aero kirjoitti:Kai sen korjatakin voisi, mutta onhan vaihto aina vaihtoharrastajalle mieluinen ratkaisu. Etenkin, kun ei sen kanssa vissiin elo muutenkaan ole ihan huoletonta ollut.
Käsittääkseni kompurakotelon jäätymiseen ei ole muuta korjausta kuin sulattaminen, ohjauksen ääntelystä en osaa sanoa, ainakin öljyä on riittävästi. Nyt nollakelillä kaikki vaivat katosi ja taas toimii.
Ja ei tästä bemarista taida millään järkisummalla päästä eroon, eli tää on varmaan mun kiusana niin kauan kun menee lopullisesti hermot, suurin ongelmahan tässä on toi kakkosnelosesta tehty comfort-istuin joka ei tue mun alaselkää tippaakaan ja kaupan päälle msport-alusta, joten max 200km välein on pysähdyttävä reissussa, muutenhan tää oliskin ihan hyvä auto; sisusta on näyttävä ja vielä 8-vuotiaana nykyaikaisen tuntuinen, ei ruostetta(alustakin oikein siisti), penkinlämmittimet supernopeat, kone ja vaihteisto toimii loistavasti, ja toisaalta tällä on alle puolessa vuodessa tullut rullattua yli 15tkm, ja jos ei olis katsastusmies kuullut ääniä ja sitä kautta generoitunut vaihdettavaa, niin todella pienillä korjauksilla on mennyt Saabeihin verraten, vaikka onkin jo lähemmäs 200tkm taulussa, ilman tota katsastussekoilua tein vain pelkän öljynvaihdoin ja tiivistin takaovet, yhteensä varmaan 100€ tms. Nyt meni noin 400€ kun vaihtoi tukivarret, jarrukilvet eteen ja käytti suuntauksessa ja joku 150€ nyt taas kun laittelen koiranluut ja jarrupalat eteen ja taakse, eli yhteensäkin alle yhden kk arvontiputuksen uuteen verrattuna
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Pitäisi sen niistä koodia antaa, mutta voihan ne mitata vaikkei antaisikaan. En tiedä vieläkö tuota koskee, mutta perinteisesti nokipolttoisissa bemariessa rikkinäiset hehkut syövät myös ohjausyksikön ("hehkureleen"), joten rikkinäiset hehkut kannattaa vaihtaa heti, jos niitä löytyy. Lisäksi tietty kannattaa varuiksi vaihtaa naftafilsu, ellei ole hiljattain vaihdettu. Ja se diagnostiikka lie tehty jollain oikeasti merkkiä ymmärtävällä diagnostiikkajärjestelmällä eikä bulkkimallin vikakoodilukijalla? Vastaava homma siis kuin Saabeissa, joissa Tech II vie ja bulkit vikisee.
Se kompurakotelo voi joo olla ongelma. Noista pussimalleista ei omaa kokemusta ole, mutta tiettävästi niiden toteutus on osien sijaintien osalta vähän kyseenalainen. Ohjaustehostimeen voi ainakin kannattaa vaihtaa ne tehostinöljyt - sen ääntely ei näissä kai kovin yleistä ole, mutta muiden merkkien parista on opittu, että teharissa olevan litkun laatu ja kunto voi asiaan vaikuttaa.
Comforttipenkeistä voi hyvinkin löytää bemariharrastajilta diilin, jossa ne vaihtuu sportteihin tai bulkkeihin ja tulee vielä rahaakin mukana. Ne kun yleensä on ne halutuimmat (ja uutena kalleimmat) jakkarat. Toki penkkien vaihto pilaa auton alkuperäisyyden varustelistaan suhteutettuna ja etenkin bulkit voi jopa hankaloittaa myymistäkin, mutta jos sen auton saa muuten kuntoon ja jos siitä muuten tykkäisi, niin varteenotettava vaihtoehto voi olla sekin.
Se kompurakotelo voi joo olla ongelma. Noista pussimalleista ei omaa kokemusta ole, mutta tiettävästi niiden toteutus on osien sijaintien osalta vähän kyseenalainen. Ohjaustehostimeen voi ainakin kannattaa vaihtaa ne tehostinöljyt - sen ääntely ei näissä kai kovin yleistä ole, mutta muiden merkkien parista on opittu, että teharissa olevan litkun laatu ja kunto voi asiaan vaikuttaa.
Comforttipenkeistä voi hyvinkin löytää bemariharrastajilta diilin, jossa ne vaihtuu sportteihin tai bulkkeihin ja tulee vielä rahaakin mukana. Ne kun yleensä on ne halutuimmat (ja uutena kalleimmat) jakkarat. Toki penkkien vaihto pilaa auton alkuperäisyyden varustelistaan suhteutettuna ja etenkin bulkit voi jopa hankaloittaa myymistäkin, mutta jos sen auton saa muuten kuntoon ja jos siitä muuten tykkäisi, niin varteenotettava vaihtoehto voi olla sekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
BMW kerää taas pisteitä ja loistaa jälleen listaykkösenä ->
https://www.is.fi/autot/art-2000005972685.html
Aika hauska maininta löytyy myös saapeista:
https://www.is.fi/autot/art-2000005972685.html
Aika hauska maininta löytyy myös saapeista:
EskiToisaalta listan loppupäässä, eli suhteellisesti siistimmin näyttäisivät ajavan monet japanilaismerkkien omistajat, sekä Saab- ja Lada-kuljettajat.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
^kootut selitykset:
https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html
Vaikka ajomukavuudessa ja isoissa kilometrimäärissä olisikin osasyytä, niin olisiko kuitenkin niin, että Bemarikerhon puheenjohtaja lipsauttaa sen päällimmäisen syyn Bemarien suurimpaan ylinopeussakkomäärään, eli tietynlaisen asennevamman:
https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html
Vaikka ajomukavuudessa ja isoissa kilometrimäärissä olisikin osasyytä, niin olisiko kuitenkin niin, että Bemarikerhon puheenjohtaja lipsauttaa sen päällimmäisen syyn Bemarien suurimpaan ylinopeussakkomäärään, eli tietynlaisen asennevamman:
Jantusen mukaan vastaavanlaiset ylinopeusuutiset eivät tee hallaa merkille tai merkkikerholle.
– Päinvastoin, sehän korostaa merkkiä ja sen paremmuutta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K