Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ei oo tullu pellin alle katseltua, että oisko ne hiljaksiin hävinneet,kun ei auton alla näkyny mitään ihmeellistä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
n. 6dl VAG G13 "purppuraa" laitettu paisariin. Mitään vuotoja ei tosiaan näy, seurailemme tilannetta silmä- ja muut munat kovana.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Aika suuri vajaus
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jep. Kollega tossa informoi, että sen 1,0TSi golffissa oli kakkoshuollossa lisätty 4dl jäähdytysliemiä.
On kyllä melekosta kun saa pari vuotta vanhojen autojen kanssa olla kyttäämässä, että onko ne öljyt ja jäähdytysnesteet pysyneet paikoillaan vai uhrattu VAG:n jumalien alttarilla
On kyllä melekosta kun saa pari vuotta vanhojen autojen kanssa olla kyttäämässä, että onko ne öljyt ja jäähdytysnesteet pysyneet paikoillaan vai uhrattu VAG:n jumalien alttarilla
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jäähynesteen osalta vielä todellinen mysteeri, kun ei niiden pitäisi olla tekemisissä liikkuvien osien kanssa (pl. vesipumppu) siten, että olisi ymmärrettävää, että ehjässäkin koneessa hieman aina nestettä vuotaa koneen sisuksiin tai "palaa" sylintereissä, kuten öljyn kanssa on ymmärrettävää. Ellei VAG sitten ole kehittänyt jotain aivan uudenlaista kansipahvimallia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Eikös tuollaisessa vagineessa ole tasoanturia paisarissa, joka ilmoittaisi mittaristossa jo tuollaisesta vajauksesta..? Meidänkin og-kolkki pukkaa check coolant leveliä sidiin jo ennen kuin paisari on edes tyhjä... Eihän nykyautoilijat katsele pellin alle huvikseen, joten vähillä nesteillä ja rasvoilla mennään kunnes kone räjähtää
Eski
Eski
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Tässähän selvittiin vielä vähällä. Ja samallahan sitä nesteet kattoo ja lisäilee, kun laittelee sitä longlifea lisää?
BTCF:llä on tarinaa aiheesta EGR-venttiilin vuoto dieselmosissa, joka ensin johtaa jäähdytysnesteen häviämiseen ja lopputulema voi olla sulanut imusarja ja palo konehuoneessa.
BTCF:llä on tarinaa aiheesta EGR-venttiilin vuoto dieselmosissa, joka ensin johtaa jäähdytysnesteen häviämiseen ja lopputulema voi olla sulanut imusarja ja palo konehuoneessa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Kyllähän se anturi nimenomaan kertoi liemen vähyydestä, mutta aika tyhjäksi päästää paisarin ennen kuin varoittelee.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ennenvanhaan jäähdytysneste tuppasi häviämään aina talvisaikaan, kun suuret lämpötilanvaihtelut aiheuttivat hävikkiä milloin mistäkin. Nyrkkisääntö oli, että mitä enemmän käytti lohkoa ja mitä kovemmat pakkaset, sitä useammin sai olla lisäilemässä nestettä, mm. faijan -74 Saab 99 oli tässä aika etevä. Luulisi kuitenkin, että moinen olisi nykyaikana jo saatu eliminoitua... Hyvä kuitenkin, että on varoitus, näillä keleillä ei liiemmin tule kurkittua missä nesteet menevät, esim. Hiacen paisarista on vanhemmiten vaikea saada selvää, ellei ole tarjota valonheitin-tasoista läpivalaistusta.
No, eiköhän tämäkin vika/ominaisuus selviä, kun Skodillaciin poljette lisää kilometrejä. Turhan hyvin onkin toiminut
No, eiköhän tämäkin vika/ominaisuus selviä, kun Skodillaciin poljette lisää kilometrejä. Turhan hyvin onkin toiminut
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Luulisin että suurin ero vanhoissa autoissa nykyisiin oli siinä, että paisuntasäiliö oli paineeton ja siten huohotti ulkoilmaan. Tällöin on luonnollista, että nestettä hiljalleen haihtuu, varsinkin talvikeleissä. Nykyautoissa, kun 100 % nesteestä on suljetussa järjestelmässä, on järjestelmässä jossain pakko olla vuoto, jos nestettä häviää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Tieto lisää tuskaa. Voi jösses toikin on yleinen ongelma (toki pieni määrä suht valtavassa massassa). 1.6 TDI:ssä vuotaa vesipumput, EGR:t, putket, on "ilmalukkoa" jne.
Uskaltaako tässä enää miettiä eurooppalaisia autoja, toisaalta esim. Kia tekee nykyään varsin hyvännäköisiä autoja...
Uskaltaako tässä enää miettiä eurooppalaisia autoja, toisaalta esim. Kia tekee nykyään varsin hyvännäköisiä autoja...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^...ja vieläpä Euroopassa suunniteltuja sekä valmistettuja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Onkos ne sitten sen luotettavampia kuin vaggineet
Appiukolla on nyt toinen uutena ostettu ceed putkeen. Huolto toimii kuulemma niin, että kun käy marmorilla valittamassa jotain vaivaa, niin lopputulema on että vikaa ei löytynyt mutta vaivat häviää. Pysyypähän tilastot kunnossa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Hyundai tarjoaa 7 vuoden takuuta ilman kilometrirajaa nykyään. Pistää kyllä miettimään, kun emännälle seuraavaa autoa laitetaan. Ehtii tuossa ajassa ajaa n. 250 tkm, siinä saattaa jo takuuta joutua käyttämään. Tuntuu siltä, että pääosa nykyvehkeistä on täyttä skeidaa!, mitä enemmän kuristetaan päästöjä, sitä enemmän tulee ongelmia. Hep, sähköautoCona kirjoitti: ↑Su Tammi 27, 2019 16:03Tieto lisää tuskaa. Voi jösses toikin on yleinen ongelma (toki pieni määrä suht valtavassa massassa). 1.6 TDI:ssä vuotaa vesipumput, EGR:t, putket, on "ilmalukkoa" jne.
Uskaltaako tässä enää miettiä eurooppalaisia autoja, toisaalta esim. Kia tekee nykyään varsin hyvännäköisiä autoja...
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Näiden korean vehkeiden pitkät takuut on väitetty säilyvän voimassa vain, jos auton huoltaa merkkihuollossa. Huollot on tietenkin hinnoiteltu siten, että tuollaisella 250K ajosuorituksella takuuaikana on maksanut auton pariin kertaan uudelleen marmoritiskille
Eski
Eski