Taas nousi bemaristien pisteet
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Jep, tuota merkin paremmuuden asennevammaahan tässä pisteiden keruu -ketjussa esitetyt tarinat usein korostavat.
Itsellenikin tuli taas lisävahvistusta aiheesta:
Männä viikolla saavutimme "aamuruuhkassa" Laukaantiellä lumityökoneen vetämän letkan. Letka oli ainakin 200m pitkä, eli aika monta autoa jonossa. Autot menivät luonnollisesti järjestyksessä raktorista ohi, mutta niinpä vain letkan perälle saatiin taas paremman merkin edustaja, joka alkoi ohitella autoja yksitellen aina kun pieni väli vastaantulijoiden letkassa antoi myötä. Lopulta seurasi jo ns. läheltä piti -tilanne, kun raktorin takaa ohitukseen lähtenyt natsipakastin ei älynnyt, että hänen takaa hyökännyt penari on jo tulossa vasenta kaistaa huomattavasti kovempaa... Eipä ollut kaukana ettei taas saatu tähän ketjuun uutislinkkiä kunnon ketjukolarista
Eski
Itsellenikin tuli taas lisävahvistusta aiheesta:
Männä viikolla saavutimme "aamuruuhkassa" Laukaantiellä lumityökoneen vetämän letkan. Letka oli ainakin 200m pitkä, eli aika monta autoa jonossa. Autot menivät luonnollisesti järjestyksessä raktorista ohi, mutta niinpä vain letkan perälle saatiin taas paremman merkin edustaja, joka alkoi ohitella autoja yksitellen aina kun pieni väli vastaantulijoiden letkassa antoi myötä. Lopulta seurasi jo ns. läheltä piti -tilanne, kun raktorin takaa ohitukseen lähtenyt natsipakastin ei älynnyt, että hänen takaa hyökännyt penari on jo tulossa vasenta kaistaa huomattavasti kovempaa... Eipä ollut kaukana ettei taas saatu tähän ketjuun uutislinkkiä kunnon ketjukolarista
Eski
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Joku luupää oli käynyt ajamassa rinkiä paikallisessa kaukalossa. Tietysti nastat alla. Miksi tuli ekana mieleen BMW?
Ei aavistustakaan siis syyllisestä.
Mitenkähän olisi käynyt jos olisi sattunut paikalle kesken ajelun ja laittanut kaukalon päädyn kiinni kesken kaiken...
Ei aavistustakaan siis syyllisestä.
Mitenkähän olisi käynyt jos olisi sattunut paikalle kesken ajelun ja laittanut kaukalon päädyn kiinni kesken kaiken...
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Mä en oikein ymmärrä mikä tässä oli se ongelma? Lain mukaan tuollaisessa jonoajelussakaan ei jaeta järjestysnumeroita ohittamiseen, vaan se menee joka ensin laittaa vilkun päälle ja lähtee ohitukseen. Natsipakastimen kuskilta taas pitäisi kortti ottaa pois jos ei osaa katsella peileihin ennen ohitukseen lähtöä.Eski kirjoitti: ↑To Tammi 24, 2019 12:44Männä viikolla saavutimme "aamuruuhkassa" Laukaantiellä lumityökoneen vetämän letkan. Letka oli ainakin 200m pitkä, eli aika monta autoa jonossa. Autot menivät luonnollisesti järjestyksessä raktorista ohi, mutta niinpä vain letkan perälle saatiin taas paremman merkin edustaja, joka alkoi ohitella autoja yksitellen aina kun pieni väli vastaantulijoiden letkassa antoi myötä. Lopulta seurasi jo ns. läheltä piti -tilanne, kun raktorin takaa ohitukseen lähtenyt natsipakastin ei älynnyt, että hänen takaa hyökännyt penari on jo tulossa vasenta kaistaa huomattavasti kovempaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
^Joo aika usein jonossa matelijoilta löytyy se kaasupoljin vasta siinä vaiheessa kun joku muu päättää mennä ohi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Jep, varmaan vika oli kokonaan natsipakastimen, mutta aika haastava tilanne oli kun jono muuten eteni koko ajan järjestyksessä raktorin takaa ja vastaantulijoita putkahteli esiin pöllyävästä lumesta... Jostain syystä vain tällä penarilla oli niin kiire, että hän sukelsi sekaan kaikkien takaa reilulla ylinopeudella vallitsevaan 80 rajoitukseen nähden. Esimerkillinen suoritus kaikille penaristeille, jotka ajavat paremmalla merkillä. Itsekin jäin letkaan odottamaan vuoroani, mutta olenkin tällainen hengenvaarallisilla kitkarenkailla liukasteleva hidastelilja...
Eski
Eski
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Nämä on näitä käyttäytymissääntöjä vs. liikennesäännöt, joista käyttäytymissäännöt on aina enemmän tilannekohtaisia. Vähän sama kuin kaupan kassajonossa kun avataan uusi kassa, niin varmaan on teoriassa ihan ok, että se jonon viimeiseltä sijalta avatulle kassalle ekana ponnistanut tyyppi saa mennä ekana, mutta menikö se nyt ihan hyvien tapojen mukaisesti? Toisaalta jos ne muut siinä kassajonossa ei tee elettäkään lähteäkseen avattavalle uudelle kassalle, niin pitääkö sen viimeisenä olevan tyypin siinä odotella, että muut reagoi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Jep, kassajonossa pemarointi on kuitenkin vähemmän riskialtista kuin tuo liikenteessä törmäily. Nakkikioskilla voi toki saada turpiinsa
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Joo, suurin osa kuskeista tuntuu olevan ohituskammoisia ja etenkin talvella jopa mopoauton/traktorin/yms. selvästi hitaammankin ohittaminen vaikuttaa olevan lähes ylitsepääsemättömän vaikea paikka. Ei ole ihan yks eikä kaksikaan kertaa ku tossa työmatkahinkkauksissa Itä-uudenmaan kinttupoluilla on pitänyt tempasta muutaman auton letkan ohi, kun edessä nysväävästä traktorista tms. ei millään uskalleta lähteä ohi. Viimeisimpänä esimerkkinä viime viikolla Hanko-Porvoo tiellä rekka saavutti edellä nysvänneen jännittäjän, joka ajeli n. 60-70km/h 80km/h alueella. Siinä oli pari autoa rekankin perässä ja kun lähitienoon ainut kunnon suora aukesi, niin ei muuta ku liisinkiskeidan pedaali pohjaan ja ohi koko konkkaronkasta.Mawerick kirjoitti: ↑To Tammi 24, 2019 20:12Lain mukaan tuollaisessa jonoajelussakaan ei jaeta järjestysnumeroita ohittamiseen, vaan se menee joka ensin laittaa vilkun päälle ja lähtee ohitukseen. Natsipakastimen kuskilta taas pitäisi kortti ottaa pois jos ei osaa katsella peileihin ennen ohitukseen lähtöä.
Lopun matkaa (n. 20km) saikin ajella rauhakseen cruisella omaa marssivauhtia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Joo, ei siellä jonotuslappuja jaella, siis siellä hitaamman takana.
Ja taitaapa se olla ohitukseen lähtevän vastuulla, että ohitus on turvallista tehdä, mm. niin että kaista on tyhjä eli takaa ei tule ketään jo ohi. Ja takana mähivän yksi tehtävistä on pitää turvaväli edellä olevaan, eli siellä ei saa ajaa puskurit puskurissa.
Itse esim. toissa kesänä ohitin rekan ja viisi sen takana mähöillyttä ajoneuvoa, kun eivät lähteneet sitä rekkaa ohittamaan. Ko. tilanne sattui siellä Iin suorien pohjoispäässä eli olin jo hyvän tovin seurannut tätä lähestyvää maantiemadon perää, ja kun tuli madon perä vastaan loivasti vasempaan kaartuvassa mutkassa ja mutkan jälkeen horisonttiin ylettyvä naulasuora tyhjä tie edessä niin en jäänyt odottamaan vuoroani.
Ja taitaapa se olla ohitukseen lähtevän vastuulla, että ohitus on turvallista tehdä, mm. niin että kaista on tyhjä eli takaa ei tule ketään jo ohi. Ja takana mähivän yksi tehtävistä on pitää turvaväli edellä olevaan, eli siellä ei saa ajaa puskurit puskurissa.
Itse esim. toissa kesänä ohitin rekan ja viisi sen takana mähöillyttä ajoneuvoa, kun eivät lähteneet sitä rekkaa ohittamaan. Ko. tilanne sattui siellä Iin suorien pohjoispäässä eli olin jo hyvän tovin seurannut tätä lähestyvää maantiemadon perää, ja kun tuli madon perä vastaan loivasti vasempaan kaartuvassa mutkassa ja mutkan jälkeen horisonttiin ylettyvä naulasuora tyhjä tie edessä niin en jäänyt odottamaan vuoroani.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
(vanha viesti, mutta silti...)
Havaittavaa on, että mainitun lausunnon antoi sen hiljaisemman, vähemmän tunnetun bemarikerhon pj. Tunnetumman, pahempaa/huonompaa/tms mainetta kantavan BTCF-kerhon pj näkee tilanteen huomattavasti negatiivisemmin ja on selvästi tuomitsevampi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Hieman olen ihmetyksellä lukenut tätä ketjua. Itselläni on rauhallinen ajotyyli ja ei kyllä ole mieli tehnyt kertaakaan lähteä räppäämään liikenteessä vaikka ketjun merkkinen kulkine alla onkin.
Päinvastoin, tämän auton tultua on tullut ajettua huomattavasti rauhallisemmin kuin menneillä Saabilla ja Volvoilla
Kanssa-autoilijoiden käytös on sen sijaan muuttunut täysin. Aivan käsittämättömiä ohituksia ja vaaratilanteiden aiheuttamista on tämän kulkineen kanssa saanut nähdä, kun joka välissä on näytettävä ja päästävä ohi...
Tunteita herättävä merkki puolin ja toisin, syystä jota en ainakaan itse ole löytänyt...
Päinvastoin, tämän auton tultua on tullut ajettua huomattavasti rauhallisemmin kuin menneillä Saabilla ja Volvoilla
Kanssa-autoilijoiden käytös on sen sijaan muuttunut täysin. Aivan käsittämättömiä ohituksia ja vaaratilanteiden aiheuttamista on tämän kulkineen kanssa saanut nähdä, kun joka välissä on näytettävä ja päästävä ohi...
Tunteita herättävä merkki puolin ja toisin, syystä jota en ainakaan itse ole löytänyt...
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Kyllähän niitä asennevammaisia sopii jokamerkkisen auton rattiin, eikä tämän ketjun tarkoitus varmaankaan ole mustamaalata jokaista bemarilla ajavaa häiriintyneeksi. Tietenkin yksinkertaisemman tyypin päässä voi niinkin käydä.
Tässäpä yksi uutinen taas ketjun otsikkoon liittyen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c519 ... 70feffc882
Tässäpä yksi uutinen taas ketjun otsikkoon liittyen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c519 ... 70feffc882
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Tuo on täysin normaalia, itse olen ajanut työn puolesta (en taksia) bemareilla vuodesta 2007 vuoteen 2018, ensimmäisellä noin 350tkm, toisella noin 200tkm ja kolmannella noin 80tkm.
Toki itselläni ollut myös samalla muun merkkisiä kulkuneuvoja koska en ole BMW harrastaja, mutta se on ainakin omalla kohdalla täysin todistettu fakta että kun hyppää vaikka Volkkarista tai Opelista bemariin, valoissa viereiset autot paljon todennäköisemmin rupeavat yhtäkkiä kiihdyttelemään valoissa, ja muutenkin provosoitumaan. Kaistan vaihtaminen vaikeutuu koska yllättävän moni ottaa sikailuna sen jos bemari yrittää vaihtaa kaistaa, jolloin painetaan kaasua suomalaiseen tapaan ettei toi vaan missään nimessä pääse tuohon kolmen autonvälin kokoiseen valmiiseen rakoon, vaikka kaikki ajelevat rauhassa 50km/h alueella letkassa.
En ole antanut tämän vaikuttaa omiin ajoihini, mutta esimekiksi yllämainitun kaltaisessa tilanteessa jos bemarilla painaa kaasua, ja vaihdat silti kaistaa edelleen vilkku päällä, voit olla varma että tämä auto ajaa pitkät päällä torvi pohjassa huomattavan kauan perässä koska silloin olet muuttunut juuri tyypilliseksi bemari mul...ksi
Ajan itse todella paljon, ja pyrin aina ajamaan sääntöjen mukaisesti. Kuitenkin kaikille sattuu joskus matkan varrella virhe, ja bemari on se auto jolla olet todella vahvasti syyllinen jos satut tekemään sen pienen virheen.
Vastapuolen suusta on helposti luettavissa se legendaarinen: "ja ...tu bemarilla!" jonka jälkeen nousee vastapuolella keskisormi pystyyn.
Saabilla saa taas olla täysin rauhassa, tuntuu ikäänkuin kanssa autoilijat muuttuisivat ympärillä, ja mikäs siinä, sopii hyvin!
Samaa voi sanoa saabisteista, en muista että koskaan olisi ollut "tilannetta" Saabien kanssa liikenteessä, riippumatta omasta kulkineesta.
Mutta sellaista Iltapäivälööppiä jossa lukee: Mies kaahasi SAABILLA 200km/h moottoritiellä" saamme kyllä odottaa, koska niitä ei ole olemassa,
ei tule olemaan Nissanilla, Peugeotilla, ym merkeillä myöskään. Ne ei yksinkertaisesti myy koska eivät ole tarpeeksi provosoivia ja "mediaseksikkäitä" autoja.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Saabilla oli kyllä 80-luvulla vähän samanlainen maine kuin Bemarilla nykyisin. Turbosaabit oli kansan mielessä kaahailevien myyntitykkien ja johtajien suosikkiautoja. Eli eiköhän tuollainen otsikko ole ollut lehdessä useammankin kerran, mutta ei enää vuosiin.Gnek kirjoitti: ↑Ke Tammi 30, 2019 15:29Mutta sellaista Iltapäivälööppiä jossa lukee: Mies kaahasi SAABILLA 200km/h moottoritiellä" saamme kyllä odottaa, koska niitä ei ole olemassa,
ei tule olemaan Nissanilla, Peugeotilla, ym merkeillä myöskään. Ne ei yksinkertaisesti myy koska eivät ole tarpeeksi provosoivia ja "mediaseksikkäitä" autoja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Kappas vaan, enpä tiennyt