Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
IDO ! Hehee, tästä tulee mieleen hauskoja tapahtumia eri kursseilta kultaisella 80-luvulla. Meillä tavattii huutaa auditioriossa aina sillöin tällöin "Puhelu IDO59:ssä!", mikä tarkoitti, että jollakin oli äkillistä tarvetta heittää pitkää sylkeä. Nämä tapahtuivat yleensä pikkulauantain jälkeisen aamun luennoilla.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
Vastoin kaikkia ennakkokäsityksiä, vaari meni ja hankki itselleen muutaman vuoden vanhan XC60 D4. Kaupanteko ollee maanantaina. Vaihdossa menee noin 45tkm ajettu kaskai. Luulin, että nissani olis ollut hänen viimeinen auto, kun ikää jo on ja ei kuntokaan enää kovin hääppöinen ole. Jos piristää leskimiehen mieltä, niin antaa palaa.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
Siinä on kaksi katumaasturia, jotka ei ulkoisesti eroa niin paljoa eli ovat samaa genreä. Ajossa sitä eroa onkin todella paljon, Volvon hyväksi.
Ei tarvitse miettiä, kummalla lähtisin heittämään 500km maantiesiirtymää.
Ei tarvitse miettiä, kummalla lähtisin heittämään 500km maantiesiirtymää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Vaari elää oikein, eli kuin viimeistä päivää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kumpaakaan en oo joskaan ajanut saati kyydissä istunut mutta tuskin tarvitsee olla mikään houdini että volvo vie 6-0 kumqvattia. Lähtöhinta tosin myös noin 2 kertainen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ihmettelyketju
Kiitokset kommenteista. Olen samaa mieltä Volvosta vs. KasKas. Vaarihan (appiukko) saa tehdä rahoillaan mitä lystää. Hautaan niitä ei mukaan saa. Auton vaihto on hänelle niitä ainoita ilonpilkahduksia, joilla ylläpidetään mielenkiintoa elämään ja mentaalista virkeyttä. Hän ei ole päässyt vieläkään ylitse pari vuotta sitten tapahtuneesta vaimonsa poismenosta. Olin onnekas, että mulla oli oikeasti upea anoppi. Olen yrittänyt saada vaaria matkustelemaan yms... mutta ei tahdo onnistua.
Hänen ehkä suurin haaste autohommissa ymmärtämättömyyden lisäksi on huonot jalat. Tämän vuoksi auto ei voi olla matala, kun siitä ei pääse ulos saatikka sitten sisään. Auton pitää olla sellainen johon "noustaan". Kaskas osui aikoinaan hinnaltaan appivanhempien rahapussille sopivasti ja siitä tuli silloisen Jeepin Compassin seuraaja. Molemmissa oli/on se hieman outo CVT-vaihteisto ja molemmat ovat sellaisia vähän väkisin luotuja ilman sen kummempia ajo-ominaisuuksia ja ideologiaa. Volvo on toisenlainen niin ajoltaan kuin mukavuudeltaan. Hän on käynyt Volvon koeajamassa ja on siihen tykästynyt kovasti. Kyllä Volvo vie mukavuudessa Kaskasia kuulemma 100-0.
Kirjoittelin omia kokemuksia toiseen ketjuun löytäessäni meidän vanhan vuonna 2006 hankitun XC90:n eräästä autoliikkeestä myynnissä Vantaalla. Vaikka kävin sitä katsomassa, niin eipä se enää herättänyt sellaisia kiksejä, että olisin sen kunnostettavaksi halunnut ottaa. Aika kauhtunut yksilö päällisin puolin, mutta voi toki olla tekniikaltaan vielä hyväkin. Käyttökulut alkavat tuon kokoisille autoille CO2-Suomessa olla jo sitä luokkaa, että pistää kyllä harkitsemaan tarkkaan käyttötarkoitusta. Alfa riittää mainiosti. Toki aika aikaansa kutakin eli mistä mies tietää milloin auto on vaihdettava?
Hänen ehkä suurin haaste autohommissa ymmärtämättömyyden lisäksi on huonot jalat. Tämän vuoksi auto ei voi olla matala, kun siitä ei pääse ulos saatikka sitten sisään. Auton pitää olla sellainen johon "noustaan". Kaskas osui aikoinaan hinnaltaan appivanhempien rahapussille sopivasti ja siitä tuli silloisen Jeepin Compassin seuraaja. Molemmissa oli/on se hieman outo CVT-vaihteisto ja molemmat ovat sellaisia vähän väkisin luotuja ilman sen kummempia ajo-ominaisuuksia ja ideologiaa. Volvo on toisenlainen niin ajoltaan kuin mukavuudeltaan. Hän on käynyt Volvon koeajamassa ja on siihen tykästynyt kovasti. Kyllä Volvo vie mukavuudessa Kaskasia kuulemma 100-0.
Kirjoittelin omia kokemuksia toiseen ketjuun löytäessäni meidän vanhan vuonna 2006 hankitun XC90:n eräästä autoliikkeestä myynnissä Vantaalla. Vaikka kävin sitä katsomassa, niin eipä se enää herättänyt sellaisia kiksejä, että olisin sen kunnostettavaksi halunnut ottaa. Aika kauhtunut yksilö päällisin puolin, mutta voi toki olla tekniikaltaan vielä hyväkin. Käyttökulut alkavat tuon kokoisille autoille CO2-Suomessa olla jo sitä luokkaa, että pistää kyllä harkitsemaan tarkkaan käyttötarkoitusta. Alfa riittää mainiosti. Toki aika aikaansa kutakin eli mistä mies tietää milloin auto on vaihdettava?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23991
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
miksi ei helpot projektit käy kaupaksi?
onko saab harrastus keskittyny vallan näiden uudempien viina piiri pieni pyörii leikkeihin vai eikö todellakaan kukaan enään harrasta old school tuning meininkiä??
myös honda monkey rintaman mopojen ja osien hinta ihmetyttää. alkuperäinen projekti ei mee kaupaksi tonnilla ,mut samankuntoinen 125cc kopio koneella menee 800e hintaan
onko saab harrastus keskittyny vallan näiden uudempien viina piiri pieni pyörii leikkeihin vai eikö todellakaan kukaan enään harrasta old school tuning meininkiä??
myös honda monkey rintaman mopojen ja osien hinta ihmetyttää. alkuperäinen projekti ei mee kaupaksi tonnilla ,mut samankuntoinen 125cc kopio koneella menee 800e hintaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Koskakohan mahtaa kesärajoitukset napsahtaa tauluihin, kun pakkasia on enää muutama tunti viikossa ja päivälämpötilat melkein kaksinumeroisissa luvuissa?
Risoo ajaa noiden laki-on-jumalan-sanaa-tampioiden perässä auringonpaisteessa 82 km/h.
Risoo ajaa noiden laki-on-jumalan-sanaa-tampioiden perässä auringonpaisteessa 82 km/h.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Noh noh , vaikkei lakeja nii kunnioittaiskaa nii ne on noi rikesakotkin nykyää kirotun kalliita köyhän maksella, ei turhan päiten arvaa paljoa riskeerataRattivaihde kirjoitti: ↑Ti Huhti 02, 2019 13:01Risoo ajaa noiden laki-on-jumalan-sanaa-tampioiden perässä auringonpaisteessa 82 km/h.
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23991
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
honda monkeyn etujarrut on loppu . ei montaa sataa kilsaa tullu työmatka ajoa tehtyä ,mut aika usein kyl jarrutin etujarrul liikennevaloihin.
säätö ei riitä joten motonettiin...
säätö ei riitä joten motonettiin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Ymmärrä ei tätä:
Tilattu osia jjotka pakkauslistan mukaan kahtena pakettina oli yht 9kg joista 3kg paketti tuli ja toinen meni väärään osoitteeseen. Loput osat eli se toinen paketti pyydetty toimittamaan uudelleen niin sen 6kg puuttuvien sijaan tulossa huomenna 14kg paketti.
Samoja osia kuin mitä pienemmässä myös tuli jäi myös uupumaan seuraavat ulompi murros, pyöränlaakeri ja 2 kpl tukea taakse, paino on noilla 2,8kg. Ainut lisä noihin on 2kpl etutukivarret jotka tekisi siis ykskaks 11kg aikaisemman 3,2kg sijaan
Huomenna näkee selviääkö S40 osat vai tuleeko nyt jonkun dieseliin tilattuja tojon osia
Ps. Oli mitä kuuluki olla. Peltisiin etutukivarrsiin on painoeroa, Ruville teräksinen on myös jämympi ja painavampi kuin Meylen teräksinen.
Tilattu osia jjotka pakkauslistan mukaan kahtena pakettina oli yht 9kg joista 3kg paketti tuli ja toinen meni väärään osoitteeseen. Loput osat eli se toinen paketti pyydetty toimittamaan uudelleen niin sen 6kg puuttuvien sijaan tulossa huomenna 14kg paketti.
Samoja osia kuin mitä pienemmässä myös tuli jäi myös uupumaan seuraavat ulompi murros, pyöränlaakeri ja 2 kpl tukea taakse, paino on noilla 2,8kg. Ainut lisä noihin on 2kpl etutukivarret jotka tekisi siis ykskaks 11kg aikaisemman 3,2kg sijaan
Huomenna näkee selviääkö S40 osat vai tuleeko nyt jonkun dieseliin tilattuja tojon osia
Ps. Oli mitä kuuluki olla. Peltisiin etutukivarrsiin on painoeroa, Ruville teräksinen on myös jämympi ja painavampi kuin Meylen teräksinen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Löytyy tälläinen https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000036620
Varmaan suurin osa nauraa jo maha kippurassa, mutta asiaan kuitenkin. Löytääkö joku jostain kohtaa internettiä tuohon sopivat uudet tallat edullisesti? Pitäisi kuitenkin suhteuttaa tuon laitteen hintaan. Tai jos joku sattuu omistamaan tuollaisen hylättynä niin yksikin talla riittäisi?
Olen aika varma että tallan kiinnityksen kierre on 5/16 UNF kun M8 pultti meni melkein kierteelle mutta ei sitten mennytkään.
Varmaan suurin osa nauraa jo maha kippurassa, mutta asiaan kuitenkin. Löytääkö joku jostain kohtaa internettiä tuohon sopivat uudet tallat edullisesti? Pitäisi kuitenkin suhteuttaa tuon laitteen hintaan. Tai jos joku sattuu omistamaan tuollaisen hylättynä niin yksikin talla riittäisi?
Olen aika varma että tallan kiinnityksen kierre on 5/16 UNF kun M8 pultti meni melkein kierteelle mutta ei sitten mennytkään.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Ihmettelyketju
Eikö tuossa samalla sivulla mainitut 17-0884 Kiilotustyynyt 2 kpl, hinta yhteensä 5,90 € ole tarpeeksi edulliset?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ihmettelyketju
Jos puolet saisi vielä hinnasta pois niin sitten.
Ei vaan asiallisesti jos ollaan, niin tallalla tarkoitin tuota koneen kuvassa näkyvää mustaa osaa joka kiinnittyy kierteiseillä tapilla koneeseen ja toisella puolella on tarrapinta johon voi sitten kiinnittää haluamansa tyynyn. Nyt on koneesta mennyt huonoksi toisen tallan tarrapinta.
Vaihtoehdot on siis omasta mielestä löytää edulliset, max puolet koneen hinnasta olevat tallat/talla tai heittää ehjällä koneella sitä surullisen kuuluisaa vesilintua.
Ei vaan asiallisesti jos ollaan, niin tallalla tarkoitin tuota koneen kuvassa näkyvää mustaa osaa joka kiinnittyy kierteiseillä tapilla koneeseen ja toisella puolella on tarrapinta johon voi sitten kiinnittää haluamansa tyynyn. Nyt on koneesta mennyt huonoksi toisen tallan tarrapinta.
Vaihtoehdot on siis omasta mielestä löytää edulliset, max puolet koneen hinnasta olevat tallat/talla tai heittää ehjällä koneella sitä surullisen kuuluisaa vesilintua.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85