Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Poistunut valikoimasta:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Cadilla tehdä ja 3D-printtailla uudet kaukalot.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Pitää ajan kanssa hakea noita kaukaloita ja nuppeja...
Satku on nyt kuitenkin pihalla odottamassa ajokauden alkua
Satku on nyt kuitenkin pihalla odottamassa ajokauden alkua
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Syksyllä rakentamani pakoputki on vaatinut muutaman korjauksen ja hienosäädön tämän viikon aikana, pari hitsausta petti kun laippojen kulma ei ollut täydellinen, hitsasin ne uudelleen kiinni paremmassa kulmassa, lisäksi lisäsin katalysttorin jälkeen yhden kannakkeen putkelle. Nyt pitäisi lastentaudit hoidettu
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Nyt on jo useampi ajolenkki takana ja tekniikka tuntuisi pelittävän kaikinpuolin
Ainostaan pakoäänet on liian räyhäkkäät pitää vielä lisätä yksi äänenvaimennin taka-akselin jälkeen, jos sillä hiljenisi sen verran ettei aamuisin herätä kaikkia naapureita
Ainostaan pakoäänet on liian räyhäkkäät pitää vielä lisätä yksi äänenvaimennin taka-akselin jälkeen, jos sillä hiljenisi sen verran ettei aamuisin herätä kaikkia naapureita
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Olen jo pidemmän aikaa kaivannnut muhkeampaa ääntä stereoihin mutta en halunnut autoon mitään perinteistä subbaria. Olin jo joskius aikaisemmin leikkinyt ajatuksella rakentaa subbarikotelon vanhan matkalaukun sisään. Nyt päätin lähteä toteuttamaan sitä ajatusta. Aloitin tekemällä sabluunan subbarin vaatimasta aukosta ja sitten piirsin aukon laukun pintaan. Laukkua oli helppo leikata ja kun pala oli irti pääsin helpomin mittaamaan laukun syvyyden.
Varsinaisen subbarikotelon teen 19 mm paksuisesta mdf levystä. Mitattuani tarkkaan laukun sisämitat leikasin levystä tarvittavat palat koteloa varten. Sitten kokosin kotelon liimaamalla ja ruuvaamalla. Kotelo mahtui juuri sopivasti laukkuun sisälle täyttäen sen lähes 100 %.
Sitten käytin laukun kantta sabluunana ja leikkasin koteloon aukon subbarille. Subbari kiinni koteloon ja kokonaisuus alkaa näyttä valmiilta. Vielä tarvitsee tehdä aukko johon kiinnitän terminaalin.
Varsinaisen subbarikotelon teen 19 mm paksuisesta mdf levystä. Mitattuani tarkkaan laukun sisämitat leikasin levystä tarvittavat palat koteloa varten. Sitten kokosin kotelon liimaamalla ja ruuvaamalla. Kotelo mahtui juuri sopivasti laukkuun sisälle täyttäen sen lähes 100 %.
Sitten käytin laukun kantta sabluunana ja leikkasin koteloon aukon subbarille. Subbari kiinni koteloon ja kokonaisuus alkaa näyttä valmiilta. Vielä tarvitsee tehdä aukko johon kiinnitän terminaalin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Hieno Tuohon sopis vielä integroitu radio.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Hyvä idea ja hieno toteutus kuha ei joudu kattotelineel
Sopeis museopeliinki
Sopeis museopeliinki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Aivan mahtavaa
Musiikki-ihmiset, mikseivät muutkin, tietävät Peesu Helasen Kumu-rummut. Kun aloitti rumpujen valmistusta 90-luvulla, yksi aivan ensimmäisistä seteistä oli muistaakseni sellainen, jossa basarin virkaa toimitti vanha matkalaukku ja loput pömpelit sai pakattua sen sisään.
Edit. Melkein oikein muistettu. Ehkä toi ei ole tehty vanhasta matkalaukusta, mutta idea ja tyyli sama.
Musiikki-ihmiset, mikseivät muutkin, tietävät Peesu Helasen Kumu-rummut. Kun aloitti rumpujen valmistusta 90-luvulla, yksi aivan ensimmäisistä seteistä oli muistaakseni sellainen, jossa basarin virkaa toimitti vanha matkalaukku ja loput pömpelit sai pakattua sen sisään.
Edit. Melkein oikein muistettu. Ehkä toi ei ole tehty vanhasta matkalaukusta, mutta idea ja tyyli sama.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Kiitos vaan positiivinen palaute on aina mukavaa.
Tein reikäsahalla aukon laukun ja kotelon sivuun terminaalia varten. Nyt täytyy vielä keksiä kuinka tiivistän laukun ja kotelon välisen kolon etteivät äänenpaineet pääse kotelosta karkuun.
Saabi on jo viime kesänä antanut oireita että jäähdytysjärjestelmä ei aivan jaksa pitää konetta kylmänä kuumina kesäpäivinä. Tulin siihen lopputulokseen että jäähdytin alkaa olla ehtoopuolella palveltuaan 27 vuotta ja 412 000 kilometriä. Ostin uuden jäähdyttimen ja siihen vielä tuulettimen anturin, näillä luulisi koneen lämpöjen pysyvän kurissa.
Tein reikäsahalla aukon laukun ja kotelon sivuun terminaalia varten. Nyt täytyy vielä keksiä kuinka tiivistän laukun ja kotelon välisen kolon etteivät äänenpaineet pääse kotelosta karkuun.
Saabi on jo viime kesänä antanut oireita että jäähdytysjärjestelmä ei aivan jaksa pitää konetta kylmänä kuumina kesäpäivinä. Tulin siihen lopputulokseen että jäähdytin alkaa olla ehtoopuolella palveltuaan 27 vuotta ja 412 000 kilometriä. Ostin uuden jäähdyttimen ja siihen vielä tuulettimen anturin, näillä luulisi koneen lämpöjen pysyvän kurissa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Tarvittaessa väliin soviterengas, ettei laukku painu kasaan eikä välissä ole ilmarakoa, tiivistys joka väliin ja terminaali kiinni niin pitkillä ruuveilla, että tarraa suoraan itse koteloon asti kiinni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Sitten hommaat vielä toisen matkalaukun johon integroi vahvistimen sisään ja sekin konttiin, niin saa tyyliin käypäsen ratkaisun sillekin
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Jotain tuollaista ajattelin kanssa.
Tota ajatusta oon pyöritellyt kanssa ainoa mitä oon arvuutellut on Vahvistimen jäähdytys, ettei vahvari ylikuumene... Siellä laukussa ei ilma vaihdu...pullasorsa kirjoitti: ↑Ma Huhti 29, 2019 19:51Sitten hommaat vielä toisen matkalaukun johon integroi vahvistimen sisään ja sekin konttiin, niin saa tyyliin käypäsen ratkaisun sillekin
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Ensimmäinen avainsana on D-klasse, toinen on "mitenniin ei ilma kulje? Ei kai se ole kuin järjestelykysymys", etenkin jos ajatuksena on kiinteä asennus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Niin... Saisi siihen rakennettua vaikka tuulettimen
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.