Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Voisko patterin laadulla olla vaikutusta kylmäkestoon :?:

Mulla söi :saab: in toinen kake patterin muutamassa viikossa. En jaksanut vaivata päätäni sillä kun toinen kake toimi normaalisti, ja tuo toinenkin avain toimi manuaalisesti.

Otsikon kulkinetta sivuten: Voikos tuon VAGin kaken pariston vaihtaa ihan itse? (Ohjekirjathan on aivan liian työläitä lukea :mrgreen: )
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ainakaan keylesseihin ei ole liioittelua vaihtaa pattereita kerran vuoteen. Ovatten aika syöppöjä. Jos siis haluaa varman päälle pelata. Kattelin just, että Hiacen webaston kakeen vaihdoin pariston 26.8.2017 kun pyysi ja sitä on sen jälkeen kyllä kovasti käytetty, muttei vielä ole uutta pyytänyt.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja koistha »

McStadey kirjoitti:
Pe Helmi 22, 2019 22:10
Voisko patterin laadulla olla vaikutusta kylmäkestoon :?:
Voi. Mulla oli tuossa idän ihmeessä viime talvena kaken patterina Duracellin tuote ja.se valitteli kovin herkästi.sitä, ettei avainta tunnisteta. Tänä talvena laitoin Panasonicin tuotteen ja vastaavaa ei ole.ollut.
Patterin voi vaihtaa ihan itse.

Ja kuten sanottua, näihin kessyihin pariston vaihtaminen vuosittain ei ole ollenkaan yllättävää toisin kuin perinteisissä kakeissa. Toimintaperiaate kun on eri: kessyt kun lähettävät enemmän tai vähemmän koko ajan kun taas perinteinen vain silloin kun painetaan nappia. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juuri näin. Keylessit pitävät "herätettä" yllä koko ajan ja perinteinen kuluttaa vain kun aktivoi. Joku 8 vuotta samalla paristolla riippuen pariston tyypistä ei ole mitenkään tavatonta peruskakeissa, mutta mitä mulla on noita Toyotia ja Lexuksia ollut keylessillä, niin aina olen vaihtanut kun olen auton hankkinut, koska tarina kertoo, että esim. Priuksissa reilu vuosi on ihan normaali vaihtotahti.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja HEV »

NGfemma ei ole koskaan herjannut, mutta kun se oli huollossa (oikein 3D), oli kuitissa lista töistä, mitkä pitää tehdä, ja mukana ”kauko-ohjainten paristot vaihdettava” tms. Mahtaakohan perustua ihan kalenteriin niiden tarkistus vai saako MDIllä jonkun kuntostatuksen ulos?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Taitaa Skodillakki toimia liiankin hyvin kun täällä vaan keskustellaan paristonvaihdosta :mrgreen:

Omaan klonkswageniin kaivoin kaapista 2032 pariston vanhan 2025:n tilalle ja kas, sehän toimii ilman mitään koodailuja tms.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

McStadey kirjoitti:
Ma Maalis 18, 2019 11:18
Taitaa Skodillakki toimia liiankin hyvin kun täällä vaan keskustellaan paristonvaihdosta :mrgreen:

Omaan klonkswageniin kaivoin kaapista 2032 pariston vanhan 2025:n tilalle ja kas, sehän toimii ilman mitään koodailuja tms.
12 vuotta kesti 9-5 patterit. Vaihdoin samalla vara-avaimiin patterit kun rupesin vaihtamaan. Jos ovat uudet 1632 patterit lähellekkään saman laatuiset niin kestävät paaliin saakka.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tulipa tuossa viikolla taas kruisattua semmonen reipas 600km Skeidalla, kun kuskailin Kiinalaisten delegaatiota pitkin ja poikin. Porsimukseltakaan ei vältytty: https://photos.app.goo.gl/6Ahqupjw2ErKvk4T8

Pyyhkijästä irtosi päätykappale, jolloin kuminen sulkaosa alkoi vaeltamaan siinä rungossa. Oma jos ois ollu, niin eiku nippusidepatentilla korjaus ja kovaa ajoo, nyt kävin Hyvinkään LänsiAutosta hakemassa uuden parin sulkia Leaseplanin piikkiin.
Kädet meni kyllä likaiseksi kun pyyhkijän vaihtoi. Paskaa palvelua siis. Joskus Voordin aikana piti uusia sulat kesken huoltovälin, niin Vaunulan varaosatiskin miekkonen asensi sulan vielä paikalleenkin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Oli kyllä laiska myyjä, sehän sais laskuttaa siitä vaihtotyöstä LP:a, tai ehkä se laskutti :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja aero »

koistha kirjoitti:
La Helmi 23, 2019 10:19
Toimintaperiaate kun on eri: kessyt kun lähettävät enemmän tai vähemmän koko ajan kun taas perinteinen vain silloin kun painetaan nappia. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt.
Vähän wanha, mutta... Voi kai sen niinkin idioottimaisesti tehdä, mutta tuskin yksikään avain huutelee elämäänsä 24/7. Siinä kohtaa, kun autolle komentaa avaamisen (hiveltämällä kahvan hivelytunnistinta, painamalla kahvassa olevaa nappia tms) huutaa auto että olisikohan tässä avainta lähistöllä. Jos avain on lähistöllä, se kuulee kutsun ja vastaa että joo mää oon tässä, avaa vaan ovet.

Vastaavasti käynnistäessä auto huutaa sisätiloihinsa, että oliskohan täällä avainta läsnä. Mahdollinen avain kuulee ja vastaa että joo, jolloin lyyään kone tulille ja lähetään meneen. Käydessäänkin toki juttelevat ja varmistavat että avain pysyy mukana, hyvä kysymys on että kuinka tiheästi pollaavat. Todennäköisesti koventavat tahtia, jos ikkuna tai ovi avataan, jolloin avaimen poistumismahdollisuudet nousee huomattavasti.

Ei ollut edellisen auton kanssa parin vuoden ja yli 90tkm aikana kessyongelmia. Ostaessa vaihdoin molempien kapuloiden patterit kun toinen oli jo täysin mykkä, suhasin tuon matkan käytännössä yhdellä avaimella ja nappia käytin pääosin katon kaukosäätöön (jolloin se kapula kyllä huutaa tauotta jonkun 40 sekuntia). Joko toteutuksissa on eroja tai käyttämäni patterit (oliskohan olleet Vartaa?) oli todella laadukkaita. Autohan oli siis niinkin ihmeellinen kuin vuosimallin 2007 kolmossarjan avobemari, eli ihan nyt uusinta hifistelyä tuskin sen avaintekniikkakaan oli.


Enivei, oli auto keylessi tai ei, niin jos avain kuolee pienestäkin pakkasesta ja herää taas lämmetessään olisin aika tiukkana keskustellessani aiheesta huollon (tai takuunalaisen auton kohdalla myyjän) kanssa. Vihjaisin vahvasti avaimessa olevan ihan oikeaa vikaa myös sen puolesta, että efekti tapahtuu yhtäkkiä, ilman vajaan patterin varoituksia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Niin eihän se tietty lähetä koko aikaa, mutta kessy avaimen pitää olla koko ajan linjoilla kuuntelemassa sitä auton pyyntöä, jos sellainen sattuisi tulemaan. Eli avain on koko ajan "päällä" ja kuluttaa virtaa, verrattuna perinteiseen joka on täysin mykkä ellei jotain avaimen nappia paineta, eli virran kulutus muulloin on nolla. Eli kessy avaimessa paristo tyhjenee pikku hiljaa vaikka se roikkuisi vaan naulakossa. Kylmän kestämättömyys taas on lähinnä pariston ominaisuus, toki elektroniikkakin vaikuttaa paljonko se vaatii esim. piikkivirtaa jota kylmä patteri ei anna kunnolla ja/tai paljonko jännitteen putoamista se sietää.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, on se hereillä, mutta ei tosiaan lähetä kokoaika. Jos lähettäisi, kuluisi se patteri alta aikayksikön.

Voi se kylmänkankeus olla elektroniikankin ongelma, mutta todennäköisemmin patterin. Yhtä kaikki, ei orggispatteritkaan saisi olla niin onnettomia, että hyytyvät heti kun vesi alkaa kangistua - kuten todettu, oikeasti toimiviakin on kuitenkin olemassa. Ei vaan välttämättä pääse tieto perille asti, ellei siitä tiukasti marmorille informoi. Toki volkkarin tapauksessa voi olla, että se marmorin into viedä viestiä etelään ei maailman suurin ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

En muuten laiskuuksissani ole jaksanut edes vaihtaa tuota hiihtolenkillä hyytyneen kaken patteria. Toimii ihan normaalisti edelleen. Eli kylmästä se kangistui. Molempiin kaukoihin on vaihdettu patterit jo ainakin kerran (toiseen vissiin kahdesti), joten orkkispattereilla ei enää mennä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Jaa ne ovat laittaneet kuitenkin nuukuuksissaan jonkun tarvikepariston sinne, ei se sitten toimi jos se on vaan joku "alkuperäistä vastaava". :mrgreen:
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Toisessa kakessa on ihan itse vaihtamani patteri (oisko ollu Panasonikki), toisessa merkkihuollon. Nytpä en muista että kummassa kakessa on kumpi. Oman aktiivisuuteni tietäen en lähde edes lupailemaan, että selvitän asian :D :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin