Autodocin hinnoittelu

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja SS »

En ymmärrä tuota alekikkailua, tuskin tuo myyntiä lisää vaan ainoastaan siirtää tilaushetkeä. Ainakin ei-kiireellisten tilausten kanssa tulee toimittua näin. Aleprosentti on muuten vielä mobiilisovelluksella hieman isompi kuin nettisivuilla.
2 kertaa on tullut ostosten mukana -5% etukuponki. On jäänyt kokeilematta että saako sitä yhdistettyä jo olemassa olevaan tarjoukseen...
Ei saa, kuponki on ihan turha.

Kyllä tuolta tilattua tulee, kunhan ensin selvitän oikean osanumeron. Osien sopivuuksiin ei voi luottaa, liike ei vastaa virheistään eikä korjaa tietoja. Onneksi palautus toimii todella kätevästi jos mukaan ottaa tuon muutaman euron lisäturvan.
Tsekkasin huvikseni 9-3 SS ja SC lambdojen tarjonnan Autodocilla. Tarjoaa omaan 09 SC:hen kahta eri Boschin ykköslambdaa eri valmistusnumeroilla. Molemmissa kuitenkin OEN: 55353148.
Tässä lienee yksi esimerkki edellisestä kommentistani.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

SS kirjoitti:
Tsekkasin huvikseni 9-3 SS ja SC lambdojen tarjonnan Autodocilla. Tarjoaa omaan 09 SC:hen kahta eri Boschin ykköslambdaa eri valmistusnumeroilla. Molemmissa kuitenkin OEN: 55353148.
Tässä lienee yksi esimerkki edellisestä kommentistani.
Katsoin huvikseni mitä tarjoaa. Toinen on auton alkuperäisellä liittimellä ja toinen ns. yleismalli puristusjatkoilla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja AZP »

SS kirjoitti:Onneksi palautus toimii todella kätevästi jos mukaan ottaa tuon muutaman euron lisäturvan.
Mulla oli tuo palautusturva ruksitettuna tilaukselle, kun piti vahingossa tuplana tilattuja tavaroita palauttaa. En mä sitä prosessia todellä käteväksi kehuisi, siitä siis tuolla aikaisemmin lyhyt kuvaus.

Se lisäturva muuten tekee ainoastaan sen, että normaali verkkokaupan 14 vrk palautusoikeus laajenee 100 päivään, ja palautuksen postikuluja ei tarvitse maksaa itse.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja SS »

AZP kirjoitti:
SS kirjoitti:Onneksi palautus toimii todella kätevästi jos mukaan ottaa tuon muutaman euron lisäturvan.
Mulla oli tuo palautusturva ruksitettuna tilaukselle, kun piti vahingossa tuplana tilattuja tavaroita palauttaa. En mä sitä prosessia todellä käteväksi kehuisi, siitä siis tuolla aikaisemmin lyhyt kuvaus.

Se lisäturva muuten tekee ainoastaan sen, että normaali verkkokaupan 14 vrk palautusoikeus laajenee 100 päivään, ja palautuksen postikuluja ei tarvitse maksaa itse.
Mielenkiintoista... olen käyttänyt tuota kerran ja silloin tuli suoraan sähköpostiin lappu jonka sai tulostaa, liimata paketin päälle ja viedä paketin postiin. Ilmeisesti käytäntö vaihtelee tai on muuttunut. Mitään en sen enempi kyselty kun kerroin ettei osa ollut sopiva.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja aero »

SS kirjoitti:Osien sopivuuksiin ei voi luottaa, liike ei vastaa virheistään eikä korjaa tietoja.
Minusta tämä, etenkin tummennettu osuus, on jo syy tilata/ostaa jostain muualta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Gnek kirjoitti:Onko joku muukin pannut merkille että Autodoc nostaa lähtöhintoja samalla kun lyö näitä alennuskampanjahintoja? Huomasin tämän taas kun nyt oli -25% kaikista osista ja tallennetun ostoskorin kononaishinta oli kalliimpi kun hetki sitten 19% alennuksella. Ei ole eka kerta, olen seurannut tätä jo pidempään.

Ei siinä, halvat hinnat silti mutta erikoista toimintaa. :?

Noinhan se toimii ja samalla tavalla toimii mm. vakuutusyhtiöt . Ennen oli 70% bonareita ja uusi hinta 81% bonareilla on kalliimpi kuin vanha 70% bonareilla . Nostivat samalla puhelulla sekä bonaria , että lähtöhintaa :-)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja AZP »

SS kirjoitti: Mielenkiintoista... olen käyttänyt tuota kerran ja silloin tuli suoraan sähköpostiin lappu jonka sai tulostaa, liimata paketin päälle ja viedä paketin postiin. Ilmeisesti käytäntö vaihtelee tai on muuttunut. Mitään en sen enempi kyselty kun kerroin ettei osa ollut sopiva.
Varmaan joillakin kerroilla homma toimii heti ekalla kontaktilla. Mulla molemmilla palautuskerroilla kontakteja piti olla kolmesta viitren ennen kuin saivat sen lapun tulemaan. Eivät koskaan yrittäneet kieltää palautusoikeutta tai muuten kinastella asiasta, vaan joka kontaktilla aina uusi ja asiasta mitään tietämätön henkilö toisessa päässä. Vähän alkoi tuntua asiakkaan väsyttämistaktiikalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Gnek »

Kaide kirjoitti:Noinhan se toimii ja samalla tavalla toimii mm. vakuutusyhtiöt . Ennen oli 70% bonareita ja uusi hinta 81% bonareilla on kalliimpi kuin vanha 70% bonareilla . Nostivat samalla puhelulla sekä bonaria , että lähtöhintaa :-)
Kyllä kyllä, mutta Suomessa jos esim. Stockmann rupeaa hulluille päiville nostamaan lähtöhintoja ja samalla nostaisi aleprosentteja, siitä ei hyvä heilu lain puitteissa.
Hintojen nousu on normaalia, mutta se että OVH heittelee joskus useita kertoja kuukaudessa, joka päivä muuttuvien aleprosenttien kanssa ei ole.
Saksassa ehkä sitten on, ainakin nettikaupoissa?

Nythän olennaista on vaan se että loppuhinta on kohdallaan.
Mietitytti vain yleisesti tämä heidän harhaanjohtava markkinointitapansa. Hinnat ovat Autodocilla hyvät, siitä ei ole epäilystä. Mutta ne prosenit ovat ilmeisesti täysin tuulesta temmattuja. Huomenna saattaa olla osat halvempia 15% alennuksella kun eilen 25% super mega hyperventilointi lama halloween kummitus-alennuksella.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Aeromotors.fi

Löytyy ainakin femman osat, halvempi kuin saksalainen ja kamat ovella 2-3 päivää. Asiakaspalvelu pelaa viimesen päälle, omakohtaista kokemusta.

Autodocista kannattaa pysyä kaukana, kys. firman toiminnan saisi lakkauttaa kokonaan, jatkuvasti tuli väärää merkkiä vs mitä tilattu ja sitten kokonaan väärää osaa. Asiakaspalvelu on ihan perseestä, hommat vie aikaa viikkotolkulla, eikä kenelläkään työssäkäyvällä ole aikaa kymmenien viestien sähköpostimaratoniin hoonosuomi asiakaspalvelijan kanssa.

Ja tosta alekikkailusta voisi ilmoittaa kuluttajasuojaan, toihan on täysin laitonta toimintaa nostaa hintoja ja sitten laittaa alennusta.

Ihan oikeasti, unohtakaa koko lafka ja tilatkaa vaikka tuolta aerosta tai jostakin muusta puljusta, pääsee vähemmällä ja yleensä halvemmalla.

Kirjoitan tämän viestin lähinnä siksi tällä äänenpainolla, että kyseinen laitos meni mulla ja parilla kaverilla boikottiin, sen jälkeen kun kaikki saatiin pelkkää paskaa tilatun sijaan. Mitä vähemmän noilta ostaa tavaraa, sen parempi...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Olen tilannut useita osia autoihini erilaisista nettikaupoista ja ottanut eräisiin osiin hintareferenssin myös nk. marmorilta. Hinnat eri nettikauppojen välillä vaihtelevat ja etua tulee yleensä silloin, kun ostaa kerralla enemmän. Joissakin yksittäisosissa marmorin hinta on ollut täysin kilpailukykyinen, kun ottaa huomioon postituskulut nettikaupoista.

Autodoc:sta olen aina saanut sitä mitä olen tilannut ja toimitus on ollut kohtuullisen nopeaa. En seuraa ilmoitettuja alennusprosentteja vaan lopullista hintaa toimituskuluineen. Se on minulle merkitsevä. Toistaiseksi olen ollut Autodoc:iin yhtä tyytyväinen kuin muutamiin muihinkin varaosasivustoihin.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Bapsu kirjoitti:
Ke Maalis 27, 2019 01:18
Aeromotors.fi

Löytyy ainakin femman osat, halvempi kuin saksalainen ja kamat ovella 2-3 päivää. Asiakaspalvelu pelaa viimesen päälle, omakohtaista kokemusta.

Autodocista kannattaa pysyä kaukana, kys. firman toiminnan saisi lakkauttaa kokonaan, jatkuvasti tuli väärää merkkiä vs mitä tilattu ja sitten kokonaan väärää osaa. Asiakaspalvelu on ihan perseestä, hommat vie aikaa viikkotolkulla, eikä kenelläkään työssäkäyvällä ole aikaa kymmenien viestien sähköpostimaratoniin hoonosuomi asiakaspalvelijan kanssa.

Ja tosta alekikkailusta voisi ilmoittaa kuluttajasuojaan, toihan on täysin laitonta toimintaa nostaa hintoja ja sitten laittaa alennusta.

Ihan oikeasti, unohtakaa koko lafka ja tilatkaa vaikka tuolta aerosta tai jostakin muusta puljusta, pääsee vähemmällä ja yleensä halvemmalla.

Kirjoitan tämän viestin lähinnä siksi tällä äänenpainolla, että kyseinen laitos meni mulla ja parilla kaverilla boikottiin, sen jälkeen kun kaikki saatiin pelkkää paskaa tilatun sijaan. Mitä vähemmän noilta ostaa tavaraa, sen parempi...

Katotaan miten aeromotorsissa toimii valitukset. Edelliset toimitukset meni hyvin ja perille sekä kaikki osat mukana + oli juuri sitä laatumerkkiä mitä tilattiin mutta nyt tuli virhe joko heille tai Viron dpd.
Tilasin Volvoon osia ja 9,1kg painoinen paketti aeromotorsin mukaan lähetetty. Sain tänään tuon seurantanumeron paketin ja pieni vain 3kg painoinen tuli.

Puuttui suurin osa tilatuista osista eli puuttui 2kpl etutukivarsia, ulompi murros, etupyörän laakeri ja 2 kpl pitkittäisiä takatukivarsia.
Oli paketissa siis vain toinen etupyöränlaakeri, 2kpl raidetangon ulommat päät, ja 2kpl taka poikkitukivarsia.

Viestiä laittanut puoliltapäivin muttei tänään ole vastattu mikä tilaus/toimitus mättänyt. Tosin ensimmäinen meni suomeksi jota eivät osaa ja toisen väänsin lontooksi..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Kupari kirjoitti:
Ke Maalis 27, 2019 16:08
Bapsu kirjoitti:
Ke Maalis 27, 2019 01:18
Aeromotors.fi

Löytyy ainakin femman osat, halvempi kuin saksalainen ja kamat ovella 2-3 päivää. Asiakaspalvelu pelaa viimesen päälle, omakohtaista kokemusta.

Autodocista kannattaa pysyä kaukana, kys. firman toiminnan saisi lakkauttaa kokonaan, jatkuvasti tuli väärää merkkiä vs mitä tilattu ja sitten kokonaan väärää osaa. Asiakaspalvelu on ihan perseestä, hommat vie aikaa viikkotolkulla, eikä kenelläkään työssäkäyvällä ole aikaa kymmenien viestien sähköpostimaratoniin hoonosuomi asiakaspalvelijan kanssa.

Ja tosta alekikkailusta voisi ilmoittaa kuluttajasuojaan, toihan on täysin laitonta toimintaa nostaa hintoja ja sitten laittaa alennusta.

Ihan oikeasti, unohtakaa koko lafka ja tilatkaa vaikka tuolta aerosta tai jostakin muusta puljusta, pääsee vähemmällä ja yleensä halvemmalla.

Kirjoitan tämän viestin lähinnä siksi tällä äänenpainolla, että kyseinen laitos meni mulla ja parilla kaverilla boikottiin, sen jälkeen kun kaikki saatiin pelkkää paskaa tilatun sijaan. Mitä vähemmän noilta ostaa tavaraa, sen parempi...

Katotaan miten aeromotorsissa toimii valitukset. Edelliset toimitukset meni hyvin ja perille sekä kaikki osat mukana + oli juuri sitä laatumerkkiä mitä tilattiin mutta nyt tuli virhe joko heille tai Viron dpd.
Tilasin Volvoon osia ja 9,1kg painoinen paketti aeromotorsin mukaan lähetetty. Sain tänään tuon seurantanumeron paketin ja pieni vain 3kg painoinen tuli.

Puuttui suurin osa tilatuista osista eli puuttui 2kpl etutukivarsia, ulompi murros, etupyörän laakeri ja 2 kpl pitkittäisiä takatukivarsia.
Oli paketissa siis vain toinen etupyöränlaakeri, 2kpl raidetangon ulommat päät, ja 2kpl taka poikkitukivarsia.

Viestiä laittanut puoliltapäivin muttei tänään ole vastattu mikä tilaus/toimitus mättänyt. Tosin ensimmäinen meni suomeksi jota eivät osaa ja toisen väänsin lontooksi..
Kerro ihmeessä kuinka kävi. Itsellä ainoan kerran oli ongelmaa kun femmaan tilattu SKF:n vesipumpun laakerit oli valmiiksi jo leiponeet, huomasi kun laittoi käyntiin.

Lähettivät veloituksetta uuden pumpun ja kuriiri haki ovelta vanhan pumpun. Tämän jälkeen ei ole sen enempää kuulunut, uusi pumppu ainakin pelaa ja vanhan huomasi kädessä jo, että valmis.

Muutenkin sen muutaman tilauksen kun olen tehnyt niin juuri sitä tullut mitä tilattu.

Asiakaspalvelussa ilmeisesti tykkäävät englannista. Vastaukset tuli suhteellisen nopeasti ainakin itselle...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ilmoittelen miten käy. Tänään ei mitään viestiä ole takaisin mulle tullut. Firmaan jos tilaa on kuulemma viestintä nopeaa, yksityiselle ilmesesti hitaampaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja AZP »

Hyvä vinkki, pitääkin tilata seuraavaksi firman nimellä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Autodocin hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Kupari »

AZP kirjoitti:
Ke Maalis 27, 2019 18:55
Hyvä vinkki, pitääkin tilata seuraavaksi firman nimellä :D

Juu, lankomies autoliikkeessä verstaalla töissä niin kuulemma aeromotorsilta viestiin vastataan lähes heti. Heillä ei ole puuttuvia osia ollut, yksi väärin hinnoiteltu tuotte sekä pari lähetysseuranta ongelmaa mutta korjanneet asiat kuulemma aina oikein.

Laskin kun 275,92€ tilattu niin 190,29€ edestä osia puuttuu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin