V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Rellussa on ilmeisen viaton suorakytkentäloota, markkinointinimeltään EDC Getragin tekele ja löytyy myös Fordeista, ainakin. Ei ole minusta niin äkkipikainen käytökseltään kuin alkupään DSG:t, uudemmista ei kokemuksia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Vag-konserni on kyllä saastuttanut noilla Dsg-vehkeillään kohtuuhintaisten automaattien markkinat aivan totaalisesti. Välillä leikittelen ajatuksella, että tuollaisen Tsi + Dsg-yhdistelmän laittaisi muutamalla tonnilla pihaan hyvillä varusteilla. Sitten havahdun siihen, että vaikka hullu olenkin, niin en kuitenkaan tyhmä (oma mielipide). Työsuhdeautot ja varttuneemmat joilla on varaa vaihtaa takuun puitteissa aina uuteen Volkkariin/Skodaan/Seatiin/Audiin jne., sieltä kai se suosio kumpuaa. Ei vaan palkkatyöläisellä ole kanttia laittaa käsiään käytettyyn tuommoiseen takuun ulkopuolella. Pari tuttua on sen tehnyt ja karseasti katunut. Taitaa työkaverilla olla vieläkin yksi Tsi-Touran pihalla konerikkoisena helevetin kalliina kukkalaatikkona...
Toisaalta, tekisi mieli kyllä kokeilla ja pistää tänne matkakertomusta. Kai sitä muutaman tonnin tappion kestäisi ihan vain kokemuksen vuoksi, jos sattuisi totaaliporsiminen. Olisi mielenkiintoista vääntää kauppaa tuollaisesta huonomaineisesta ongelmapesästä, käyttää vaikkapa puoli vuotta ja sitten kerätä kokemuksia millaista sellainen olisi myydä. Ensi kesän kesä-auto. Hmmm.
Toisaalta, tekisi mieli kyllä kokeilla ja pistää tänne matkakertomusta. Kai sitä muutaman tonnin tappion kestäisi ihan vain kokemuksen vuoksi, jos sattuisi totaaliporsiminen. Olisi mielenkiintoista vääntää kauppaa tuollaisesta huonomaineisesta ongelmapesästä, käyttää vaikkapa puoli vuotta ja sitten kerätä kokemuksia millaista sellainen olisi myydä. Ensi kesän kesä-auto. Hmmm.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Ole rohkea, ole erilainen, laita Alfa. Esimerkiksi Brera, Spider taikka joku muu QV-versiona. Siinä ei kuule tonnit haittaa korjauksessa, kun tien päälle pääsee. On hymy korvissa - rahamiehen pelejä
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
^Ei noissa Alfoissa oikein mikään puhuttele, mitäänhän ne eivät maksa, mutta siihen lienee syynsä Olis kiva jos sillä kesä-autolla pääsisi vähän ajamaankin ! Ei vainen, se on selvä, että jotain hassunhauskaa pitää olla, kun kesäkikottimen laittaa. Ei ihan perusCorollaa. Jos nyt tämä kesä hengataan ensteks Bemarilla ja ihmetellään sitten vuoden päästä, onko vaihtelua tarvis.
Mutta se siitä, vaikka kaippa tuossa noita laatupoikkeamia sivuttiin, kun kerran Alfasta oli asiaa...
Mutta se siitä, vaikka kaippa tuossa noita laatupoikkeamia sivuttiin, kun kerran Alfasta oli asiaa...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kieltämättä jokin Alfan GT Twin Sparkilla hieman houkuttelisi. Oman ymmärryksen mukaan tuo motti pitäisi huollettuna olla aivan tolkku ja kiekaisee kauniisti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Pysytääs aiheessa.
Olisko tässä IC1970 hyvä ehdokas kestotestiin? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8804830
Olisko tässä IC1970 hyvä ehdokas kestotestiin? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8804830
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Hienoa taas lueskella kuinka sujuvasti jeesustellaan ja Saab-lasien läpi T7 ja T8 on jumalamoottoreita joissa ei mitään ongelmia
LongLife on se kirosana joka tappaa moottorit. Öljynvaihtoväli kun on liki 2vuotta/30tkm niin kone on täynnä öljylietettä ja jakoketjut venyy. Aikoinaan femmasta meni jakopää uusiksi 108tkm ajettuna kiitos edellisen omistajan 1,5-2vuotta/15-20tkm öljynvaihtovälin. Isäukolla on vm.-11 Octavia 1.4tsi dsg:llä. 135tkm ajettu kiinteällä 15tkm vaihtovälillä 0W-40 öljyillä ja jakopää ei rallattele. Naapuriltansa meni samanlainen ja -ikäinen jakopääremppaan 93tkm ajettuna ja LL-huolloilla oli menty.
Kaikissa autoissa nykyään jakoketju tuntuu olevan alimitoitettu kun yritetään pienentää sisäisiä kitkoja. PSA-konserni loisti muutama vuosi sitten THP-koneiden kanssa. Ennätys Oulussa taisi olla kun 23tkm ajettu tuli huolton kun ketju rohisi
LongLife on se kirosana joka tappaa moottorit. Öljynvaihtoväli kun on liki 2vuotta/30tkm niin kone on täynnä öljylietettä ja jakoketjut venyy. Aikoinaan femmasta meni jakopää uusiksi 108tkm ajettuna kiitos edellisen omistajan 1,5-2vuotta/15-20tkm öljynvaihtovälin. Isäukolla on vm.-11 Octavia 1.4tsi dsg:llä. 135tkm ajettu kiinteällä 15tkm vaihtovälillä 0W-40 öljyillä ja jakopää ei rallattele. Naapuriltansa meni samanlainen ja -ikäinen jakopääremppaan 93tkm ajettuna ja LL-huolloilla oli menty.
Kaikissa autoissa nykyään jakoketju tuntuu olevan alimitoitettu kun yritetään pienentää sisäisiä kitkoja. PSA-konserni loisti muutama vuosi sitten THP-koneiden kanssa. Ennätys Oulussa taisi olla kun 23tkm ajettu tuli huolton kun ketju rohisi
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
^^Jotakuinkin täydellinen. Ketju kerran rempattu ja noilla kilsoilla taitaa olla toinen rupeama just edessä... Laatikosta ei puhuta mitään. Jotain tuommoista, nimenomaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Jos tuohon isän ocuun viittaat niin orkkisketju. Laatikko toimii niinkuin pitää ja alkuperäinen. 60tkm välein vaihdettu öljyt kun ikiöljyjä ei ole olemassa ja 7-pykäläiseen ei ole öljynvaihtoja.
Itsekään en koskisi pitkällä tikullakaan LL-huolloilla ajettuun vaggineeseen mutten myöskään 30tkm huoltovälillä ajettuun Saappiin
Uusista autoista ainoa vaihtoehto olisi Astra 1.4 tai 1.6 turbo perinteisellä automaatilla jos omalla rahalla ostaisi ja tarkoitus pitää yli takuuajan.
Itsekään en koskisi pitkällä tikullakaan LL-huolloilla ajettuun vaggineeseen mutten myöskään 30tkm huoltovälillä ajettuun Saappiin
Uusista autoista ainoa vaihtoehto olisi Astra 1.4 tai 1.6 turbo perinteisellä automaatilla jos omalla rahalla ostaisi ja tarkoitus pitää yli takuuajan.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
^ taisi viitata tähän:
Sinänsä hauskaa, että kun herätellään vanhaa keskustelua raportoimalla aika kovasta porsimisprosenteista näissä koneissa, niin keskustelu kääntyy pian siihen että minkä vaggineen hankkisi kesäautoksiCona kirjoitti: ↑Ke Huhti 03, 2019 08:33Olisko tässä IC1970 hyvä ehdokas kestotestiin? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8804830
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Joku rantakirppu olis kova.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
it on niin luotettavia et pitää ropaajilla jotain tekemistä olla
Oma Klonkswagen on valittu niin, että kone on hihnalla ja pelkällä turbolla. Sattumalta kävi vielä niin, että tuossa yksilössä ei ole sylinterien lepuutustoimintoa, joten yksi porsimiskohde vähemmän.
Jos oikein haluaa koettaa onneaan, kannattaa koittaa 1.4 fleksifuelia lastutettuna 7-lovisella DSG:llä.
Omastakin tuo kaikkien vaihdelaatikkojen kauhu löytyy - eihän se k a i k i s t a voi porsia
Laskin myös sen varaan, että maahantuoja joutuu tulemaan vastaan, jos alle 100Mm ajetusta menee laatikko muroiksi.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Noita DSG-lootia pystyy aika pitkälti itsekin pajoittamaan kuntoon, jos sattuu porsimus. Eli jos tykkää rassata, niin ihan ovat omin avuin korjattavissa nekin. Ja osia saa halvalla, kun ei marmorilta käy tilailemassa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
On, mutta GT:n koriin sitä ei ole tehtaalla koskaan pultattu. Nelisylinterinen GT:n bensakone on JTS, joka ei ole ihan yhtä hyvässä maineessa kuin TS, vaikka GT:n JTS:t liekin pääosin paremmasta päästä. Sopivasti kulunut JTS saattaa syödä öljyä lähes saksalaiseen tahtiin, eikä mahdolliset suutinvaivat ole kovinkaan hauskoja kavereita niissäkään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Onko nyt loppujen lopuksi nykymallisissa Golfien bensakoneissa mitään erityistä ongelmaa? Jakopää hihnalla ja siis nelipyttyisiä tarkoitan. DSG vaihteistoissa on ollut paljon vikoja, sitä ei voi kieltää. Onko kuitenkaan tiedossa hajonneita laatikoita v.2014 ja sitä uudemmissa? Siis noin niin kuin enemmissä määrin. Kai niissä vaikuttaa jonkin verran pidemmän päälle myös se, miten rauhallisesti osaa lähteä liikkeelle. Odottaako vaihteen kytkeytymisen, vaiko survaisee surutta kaasua ja aikaan saa joka kerta terävän rykäysyn. Ja toisaalta miten huolettomasti luistattaa kaupunkiliikenteessä, sehän ei ole perinteinen automaatti jota voi luistatella loputtomasti. Itselle mieluisin auto olisi nykyinen Golf, mutta Astran automaatilla.