V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Itse juttelin viikonloppuna sen kaverin kanssa, jonka MY2011 Golf 1.4 TSI oli mun listassa kertaalleen jakoketju vaihdettuna. Kertoi että hänen tietääkseen VAG ei ole tehnyt mitään muutoksia siihen jakoketjuun, eli koneeseen on laitettu samanlainen kettinki kuin sieltä venyneenä poistettiinkin. Eli siitä sitten odottamaan sitä seuraavaa kettinginvaihtoa jossain ennen 200 tkm mittarilukemaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kuka käskee ajaa 30tkm öljynvaihtovälillä
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Niin ja mun duunipakussa vaihtoväli on 50tkm. Vaan toisaalta, eipä oo oma auto niin ihan sama.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tämä ei pidä paikkaansa. Ketju on päivitetty uuteen versioon.AZP kirjoitti: ↑Ti Huhti 09, 2019 14:55Itse juttelin viikonloppuna sen kaverin kanssa, jonka MY2011 Golf 1.4 TSI oli mun listassa kertaalleen jakoketju vaihdettuna. Kertoi että hänen tietääkseen VAG ei ole tehnyt mitään muutoksia siihen jakoketjuun, eli koneeseen on laitettu samanlainen kettinki kuin sieltä venyneenä poistettiinkin. Eli siitä sitten odottamaan sitä seuraavaa kettinginvaihtoa jossain ennen 200 tkm mittarilukemaa
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Vähän sitä itsekin epäilin, että oisko niin röyhkeää menoa ettei selkeästi alimitoitettua tai väärin suunniteltua komponenttia päivitettäisi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Taikasanat siinä lopussa, se alkuperäinen märillä monilevykytkimillä oleva 6v DSG on paljon mainettaan parempi ja pitkäikäinen laatikko järkevästi huollettuna. 7v kuivakytkinlaatikoille taas ei huollossa tehdä mitään, eikä öljynvaihdot niitä paskoja pelastaisikaan.McStadey kirjoitti: ↑Ti Huhti 09, 2019 12:54Juttelin tänään ex-työkaverin kanssa autoista ohimennen. Hänellä on vitoskoppainen Golf GT TDI DSG, ollut melkein uudesta saakka. Mittarissa nyt 350 000km eikä mitään ongelmia 6-vaihteisen DSG:n kanssa koko omistusaikana. Oletan, että on huollettu asianmukaisesti.
Se 1,4TSIn ketjua ihan oikeasti kyllä muutettiin, tosin en usko että se uusi on merkittävästi parempi, jos ollenkaan. Tuli uutta ja vanhaa joskus vertailtua rinnakkain (uusia osia)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Jöö, yks kaveri ajeli Golf 2,0TDi 6v DSG:llä reippaat parisataa donaa ilman laatikkomurheita. Konekin taisi olla melko OK, öljyä tais joutuu jonkun kerran lisäämään mutta melko maltillisesti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Työkaverilla ollut joku luokkaa 2009 Audi A3 1.9TDI 6-vaihteisella DSG:llä. Auto lähti kuulemma 160 tkm mittarissa vaihtoon eikä ollut siihen mennessä ilmaantunut ongelmia vaihteiston kanssa. Noista pitäisi aina vaan kaivaa tieto siitä mikä laatikkoversio missäkin on, kun kaikki menee vain kirjainyhdistelmän DSG alle.
Toki ajosyklillä on varmasti paljon vaikutusta kestoon. Vaihtoja tulee kaupunkitaksissa aika paljon enemmän kuin jollain joka ajaa pitkää linjaa.
Toki ajosyklillä on varmasti paljon vaikutusta kestoon. Vaihtoja tulee kaupunkitaksissa aika paljon enemmän kuin jollain joka ajaa pitkää linjaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kyllä se on toi kuiva 7-pykäläinen mikä on pilannut kyseisen kirjainyhdistelmän maineen. Se taas on käytännössä kaikissa, joissa vääntöä on max 250Nm.
Kahdella kaverilla on Audissa tullut jotain pikkumurhetta vaikka autoissa on vahvempi 7-pykäläinen märkä DSG. Toiselle ei oo vielä selvinnyt missä vika on, toinen laitto auton kiertoon. Jälkimmäisessä (3l TDi) oli muutakin murhetta; arvonaleneman ja huoltojen kanssa audismi tuli kuulemma maksamaan noin tonnin kuussa viimeisen vuoden ajalta. Fiksuina insinöörinä vaihtoi Bemariin
Summa summarum, 6 pykälää on varmin valinta omalla mutulla. Sellainen piti itsellekin tulla jos Klonkswageniin päädyn, mutta lopulta keskipaikan isofix ja bensa-zafiran istiset kulutuslukemat ohjasivat valinnan nykyiseen Touraniin.
Sormet ristiin ja kohti auringonlaskua
Kahdella kaverilla on Audissa tullut jotain pikkumurhetta vaikka autoissa on vahvempi 7-pykäläinen märkä DSG. Toiselle ei oo vielä selvinnyt missä vika on, toinen laitto auton kiertoon. Jälkimmäisessä (3l TDi) oli muutakin murhetta; arvonaleneman ja huoltojen kanssa audismi tuli kuulemma maksamaan noin tonnin kuussa viimeisen vuoden ajalta. Fiksuina insinöörinä vaihtoi Bemariin
Summa summarum, 6 pykälää on varmin valinta omalla mutulla. Sellainen piti itsellekin tulla jos Klonkswageniin päädyn, mutta lopulta keskipaikan isofix ja bensa-zafiran istiset kulutuslukemat ohjasivat valinnan nykyiseen Touraniin.
Sormet ristiin ja kohti auringonlaskua
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tämä pitää vahvasti paikkansa monessa muussakin kohtaa, varsinkin kun kyseessä on VAG, jolla on varsin paha tapa piilottaa saman markkinointitermin alle paljon erilaista tavaraa. Ei voi sanoa että TDI on hyvä tai huono, kun se kattaa paljon. Ei voi edes sanoa että poikittainen 2.0 TDI PD on hyvä tai huono, vaikka sen alle mahtuu tunnetusti vahvasti suuttimia syövä murheenkryyni, kun termin alle mahtuu myös luotettavampaa myllyä. Pahamaineisesta 1.4 TSI:stäkin on muutama erilainen versio, aina alkaen alkuperäisestä tupla-ahdetusta sen jakopäävammaisen turboversion kautta vähemmän ongelmallisiin versioihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Se 7-vaihteinen pitkittäin oleva S-tronic on aika surkea myös (audit A4 ja ylöspäin), vaikka märät kytkimet onkin. 7v märkäkytkin poikittain on melkein yhtä hyvä kuin se 6v.
Ensimmäiset 100/103kW 2,0 16v TDI:t on myös hyviä, kunhan ei ole passatissa tai pitkittäin.
Ensimmäiset 100/103kW 2,0 16v TDI:t on myös hyviä, kunhan ei ole passatissa tai pitkittäin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
^^Onko tietoa onko Jeep Patriotin 2.0 CRD sellainen huono vai hyvä versio tuosta moottorista? (Eikös se VAG 2.0 TDI PD ole oikeasti...)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Ei voi kait olla; crd viittaa vahvasti commonrailiin, pd taas on pumpdose (kirjoitusvirheistä en ole tässä varma) eli pumppusuutin. PowerDiesel on maahantuojan keksimä mainos samasta yhdistelmästä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Niin viittaa, mutta intternetti tosiaan kyllä väittää, että Patriotin CRD olisi VAG:n tekosia ja pumpedüse. Ne speksit (tilavuus, teho, suurinpiirtein vääntö), mitä minä lonkalta muistan, täsmää poikittaisen 2.0 TDI-PD:n laiskemman (140hv) version kanssa. Muistaakseni se pahin ongelma on tietyt, 170-heppaisessa (tai siis osassa niitä) käytetyt Siemensin suuttimet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kyllä se Jeepin kone on 140 hp puNppusuutinkone, tainnut ameriikan mainosmiehellä lipsahtaa "vahingossa" tuollaiset commonrailiin viittaavat kirjaimet takaluukkuun. Koneen hyvyyteen en ota kantaa, mutta ei se taida ihan 1.9 PD koneille luotettavuudessa pärjätä.
Edit: Olinkin hidas ja toistan papukaijan tavalla asioita
Edit: Olinkin hidas ja toistan papukaijan tavalla asioita
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85