Kiitos tiedosta, pitää kysellä jos noita jossain vaiheessa tulisi taas tarjolle.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Huhti 04, 2019 05:23Kannattaa varmaan kysellä Henrik Blomilta, josko noita tulisi uudestaan tarjolle lähitulevaisuudessa.
Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
juu mun vanha
quote=peteyj post_id=1217186 time=1554363903 user_id=12897]
Eli ng 9-5 2010 biopower tuli hommattua talouteen.
Saabeja ollut ennenkin:
Saab 90, ng900sensonic ja viimeisin 9-3 jota ennen ajettiin tila-autolla useita vuosia.
Ensi vaikutelma:
+ hyvä ajettavuus. Kulkee tasaisesti ja vääntöä löytyy mukavasti.
+ hyvät penkit ja jalkatilaa myös takapenkillä
+ hud ja liikennemerkkitunnistin
+ todella siisti ja hyvän näköinen
- varaosien saanti voi olla hankalaa
[/quote]
quote=peteyj post_id=1217186 time=1554363903 user_id=12897]
Minähän se taitaa olla sinun vanha?
Eli ng 9-5 2010 biopower tuli hommattua talouteen.
Saabeja ollut ennenkin:
Saab 90, ng900sensonic ja viimeisin 9-3 jota ennen ajettiin tila-autolla useita vuosia.
Ensi vaikutelma:
+ hyvä ajettavuus. Kulkee tasaisesti ja vääntöä löytyy mukavasti.
+ hyvät penkit ja jalkatilaa myös takapenkillä
+ hud ja liikennemerkkitunnistin
+ todella siisti ja hyvän näköinen
- varaosien saanti voi olla hankalaa
[/quote]
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Meinas jo olla urheilumieli koetuksella, kun auto täristi kesärenkailla niin pirusti, ratti vaan väpätti päälle 80kmh nopeuksissa ja ajonautinto oli täysi nolla, oikeastaan 120kmh oli jo ihan mahdoton kun koko auto hytkyi siihen malliin.
Kaksi kertaa tasapainoteltiin samassa liikkeessä, tokalla kerralla sanoivat, että "joo on näissä vanteissa pientä pystyheittoa, saattaa se vähän täristää jatkossakin". Vähän skeptinen olin asian suhteen, joten menin sitten toiseen liikkeeseen, jossa totesivat, että painothan on ihan päin sitä itseään, ja että varmasti täristi ajaessa noin "tasapainotettuna".
Eilen laittelin sitten kolmatta kertaa tasapainotetut renkaat alle ja aika vähäisin odotuksin suuntasin kehä III:lle, mutta perhana sentään; nyt ei täristä, ei ravista eikä mitään muutakaan, vaan auto menee niin vähillä värinöillä kuin ikinä vaan voi 19" vanteilla mennä. Kylläpä on taas kiva ajella!
Näköjään tässäkin hommassa on "ammattilaisia" ja sitten niitä ihan oikeita ammattilaisia.
E: ja lisätääs vielä sen verran, että on ollut kaikista seitsemästä NG9-5:stä aivan selvästi huolettomin mitä on itselläni ollut, vaikka kilsoja tässä on jo päälle 180tkm, eli eniten omistamistani autoista. Ilmeisesti tähän on jo ne suurimmat n. 100-150tkm kohdilla tulevat tyyppiviat hoidettu edellisten omistajien toimesta, ja joiden kanssa on saanut myös itse tapella aiempien kanssa kyllästymiseen asti. Tähän ei ole taidettu tehdä hirveästi mitään sitten viime syksyn, nyt pitäis laakeri vaihtaa taakse (näyttää olevan hattumaisempi homma tähän autoon kuin tavallisella alustalla olevaan, pitää takajousi säätää puristimilla ja ”hämähäkki” ottaa kokonaan irti WIS:n mukaan jne, alinta navan pulttia ei muuten saa auki), ledilista korjata ja takajarrut laitella..
Kaksi kertaa tasapainoteltiin samassa liikkeessä, tokalla kerralla sanoivat, että "joo on näissä vanteissa pientä pystyheittoa, saattaa se vähän täristää jatkossakin". Vähän skeptinen olin asian suhteen, joten menin sitten toiseen liikkeeseen, jossa totesivat, että painothan on ihan päin sitä itseään, ja että varmasti täristi ajaessa noin "tasapainotettuna".
Eilen laittelin sitten kolmatta kertaa tasapainotetut renkaat alle ja aika vähäisin odotuksin suuntasin kehä III:lle, mutta perhana sentään; nyt ei täristä, ei ravista eikä mitään muutakaan, vaan auto menee niin vähillä värinöillä kuin ikinä vaan voi 19" vanteilla mennä. Kylläpä on taas kiva ajella!
Näköjään tässäkin hommassa on "ammattilaisia" ja sitten niitä ihan oikeita ammattilaisia.
E: ja lisätääs vielä sen verran, että on ollut kaikista seitsemästä NG9-5:stä aivan selvästi huolettomin mitä on itselläni ollut, vaikka kilsoja tässä on jo päälle 180tkm, eli eniten omistamistani autoista. Ilmeisesti tähän on jo ne suurimmat n. 100-150tkm kohdilla tulevat tyyppiviat hoidettu edellisten omistajien toimesta, ja joiden kanssa on saanut myös itse tapella aiempien kanssa kyllästymiseen asti. Tähän ei ole taidettu tehdä hirveästi mitään sitten viime syksyn, nyt pitäis laakeri vaihtaa taakse (näyttää olevan hattumaisempi homma tähän autoon kuin tavallisella alustalla olevaan, pitää takajousi säätää puristimilla ja ”hämähäkki” ottaa kokonaan irti WIS:n mukaan jne, alinta navan pulttia ei muuten saa auki), ledilista korjata ja takajarrut laitella..
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Renkaissakin on eroja. Minulla oli aikanaan NG900:ssa Nokian kesärenkaat, jotka ravistivat aivan h*lv*tisti, vaikka ne tasapainotettiin neljä kertaa peräkkäin, ja yhden kerran vielä niin, että olivat kiinni autossa.Rommitommi kirjoitti: ↑Su Touko 19, 2019 12:03Meinas jo olla urheilumieli koetuksella, kun auto täristi kesärenkailla niin pirusti, ratti vaan väpätti päälle 80kmh nopeuksissa ja ajonautinto oli täysi nolla, oikeastaan 120kmh oli jo ihan mahdoton kun koko auto hytkyi siihen malliin.
Kaksi kertaa tasapainoteltiin samassa liikkeessä, tokalla kerralla sanoivat, että "joo on näissä vanteissa pientä pystyheittoa, saattaa se vähän täristää jatkossakin". Vähän skeptinen olin asian suhteen, joten menin sitten toiseen liikkeeseen, jossa totesivat, että painothan on ihan päin sitä itseään, ja että varmasti täristi ajaessa noin "tasapainotettuna".
Eilen laittelin sitten kolmatta kertaa tasapainotetut renkaat alle ja aika vähäisin odotuksin suuntasin kehä III:lle, mutta perhana sentään; nyt ei täristä, ei ravista eikä mitään muutakaan, vaan auto menee niin vähillä värinöillä kuin ikinä vaan voi 19" vanteilla mennä. Kylläpä on taas kiva ajella!
Näköjään tässäkin hommassa on "ammattilaisia" ja sitten niitä ihan oikeita ammattilaisia.
Luulin jo, että vika on raidetangoissa tai vetonivelissä, mutta loppuen lopuksi tuli sitten hommattua Michelinin Premacy -renkaat. Ravistus lakkasi heti. Sen jälkeen en ole enää ikinä laittanut mihinkään autoon alle Nokian kesärenkaita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Taas päivitettyä huoltopäiväkirjaa / menolista:
Auto ollut nyt reilu 4 vuotta omistuksessa ja 97tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa 187tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900km 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
186663km 9/2019, Iso huolto, Jakopäänhihna, vesipumppu ja kaikki rullat. Kaikki suodattimet ja öljyt. Eberiä ei irroitettu, paineilmalla törky pois sisältä ja palopuhallin alkoi pyöriä. Lukituksen poisto ja taas toimii, nähtäväksi jää kuinka kauan. Kun tekee stopin uudestaan niin vien irroitettavaksi ja purkuun.
Pitänee vahailla ennen talvea kun tuota myllytys ja nanopinnoite operaatiota ei vaan millään näköjään saa aikaiseksi, 2 vuotta tainnu jo kamat odottaa hommaa tallissa
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
2 lediä on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Auto ollut nyt reilu 4 vuotta omistuksessa ja 97tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa 187tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900km 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
186663km 9/2019, Iso huolto, Jakopäänhihna, vesipumppu ja kaikki rullat. Kaikki suodattimet ja öljyt. Eberiä ei irroitettu, paineilmalla törky pois sisältä ja palopuhallin alkoi pyöriä. Lukituksen poisto ja taas toimii, nähtäväksi jää kuinka kauan. Kun tekee stopin uudestaan niin vien irroitettavaksi ja purkuun.
Pitänee vahailla ennen talvea kun tuota myllytys ja nanopinnoite operaatiota ei vaan millään näköjään saa aikaiseksi, 2 vuotta tainnu jo kamat odottaa hommaa tallissa
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
2 lediä on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Meilä tuli mittariin eilen 175 000 km.tturku kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 08:46Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
2 lediä on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Kuskin penkin ja apparin penkinlämmittimiä ei saa kuntoon muuta kuin asentamalla sinne alkuperäiset lämmityselementit.
Kun ostettiin tuo NG9-5, niin siihen yritettiin asentaa tarvike-elementit toimimattomien orkkiksien tilalle. Eipä toiminut. Oli pakko ottaa pois ja laittaa orkkikset, jotta toimisi.
Hyvä tietää, että cabbella voi ajaa talvenkin Taitaa olla sellainen seuraavaksi hankintalistalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Mulla ng95 kesän seisonnassa ja avolla ajelen. Nyt on taas avo telakalla ja äitienpäivään asti ajellaan femmalla.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eilen tuli vaihdettua lisäjarruvalo, taisi olla neljäs kerta kun homman tekee, niin alkaa jo menemään rutiinilla
Mutta ekaa kertaa käytin Hblomin settiä ja suosittelen tätä Glafenheimin vaataavaan verrattuna.
Hblomin settien etuja
+alkuperäisen näköinen lopputulos, Glafenheimin vastaavassa ledejä on paljon vähemmän, tämä on tyylikkäämpi
+alkuperäinen liitin, ei tarvitse säätää mitään johtojen kanssa
+nopeampi toimitus, ei tullien kanssa säätämistä
+tuntuu muutenkin laadukkaammalta ja viimeistellymmältä, vaikka en teknisestä toteutuksesta mitään ymmärräkään
-tullienkin jälkeen hitusen kalliimpi
Mutta ekaa kertaa käytin Hblomin settiä ja suosittelen tätä Glafenheimin vaataavaan verrattuna.
Hblomin settien etuja
+alkuperäisen näköinen lopputulos, Glafenheimin vastaavassa ledejä on paljon vähemmän, tämä on tyylikkäämpi
+alkuperäinen liitin, ei tarvitse säätää mitään johtojen kanssa
+nopeampi toimitus, ei tullien kanssa säätämistä
+tuntuu muutenkin laadukkaammalta ja viimeistellymmältä, vaikka en teknisestä toteutuksesta mitään ymmärräkään
-tullienkin jälkeen hitusen kalliimpi
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Mitä tuo Cold Climate Zone muuten oikeasti tarkoittaa auton varustuksessa?Red Dragon kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2016 23:20Perslämppärit puuttuu, mutta vin koodin mukaan auto on tehty kylmiin oloihin:ristos kirjoitti:Red Dragon on saanut hienon auton. Onnea ja hyvää matkaa uudelle autollesi.
Täytyy kuitenkin esittää kysymys? Onko alunperin Italiaan tehty auto varusteltu samalla tavalla kuin tänne Pohjolaan valmistettu auto? Asia varmaan selviää Win-numeron avulla? Toivottavasti kysymykseni on turha. Auto on kuitenkin perusominaisuuksiltaan hieno peli!
Climate Zone Cold Climate Zone
Sami
Eli mitä hyötyä siitä on, jos auton tuo Suomeen?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei hajuakaan, oliskos lämppäreissä jotain eroa esim Australia vs. RuotsiTurbo Sensonic kirjoitti: ↑La Loka 12, 2019 08:31Mitä tuo Cold Climate Zone muuten oikeasti tarkoittaa auton varustuksessa?Red Dragon kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2016 23:20Perslämppärit puuttuu, mutta vin koodin mukaan auto on tehty kylmiin oloihin:ristos kirjoitti:Red Dragon on saanut hienon auton. Onnea ja hyvää matkaa uudelle autollesi.
Täytyy kuitenkin esittää kysymys? Onko alunperin Italiaan tehty auto varusteltu samalla tavalla kuin tänne Pohjolaan valmistettu auto? Asia varmaan selviää Win-numeron avulla? Toivottavasti kysymykseni on turha. Auto on kuitenkin perusominaisuuksiltaan hieno peli!
Climate Zone Cold Climate Zone
Sami
Eli mitä hyötyä siitä on, jos auton tuo Suomeen?
Joskus jollain oli Espanjan VW vento ja siinä oli ihan sukka lämppäri
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Olisko näissä kylmän alueen autoissa se sähköinen vastus joka lämmittää sisäilman nopeammin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
QuickHeat ei ollut vakiona kuin dieseleissä ainakaan meidän markkinoilla. Muihin sai lisähintaan 400€ + verot.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei mitään hajua, siksi kyselinkin sitä.
Mutta meni jo. Tuli ostettua tuo Cabbe ja ajettua se eilen Suomeen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Oho, mistä hait ja minkälainen löytyi? Onnea hankinnalle!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kiitos
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta Etelä-Virosta tuli hankittua, ajettua perjantaina Tallinnaan ja siitä eteenpäin Helsinkiin.
Vector -varusteinen kaksivärisillä sporttipenkeillä, navi, sadetunnistin, pysäköintitutka takana jne. Diesel ja manuaali, niin kuin halusinkin.
Mm. kytkin uusittu edellisen omistajan toimesta, mutta kyllä tuossa pientä laittoa on. Mm. WISissäkin mainittu MY2007:n malleissa oleva penkinkäännön tyyppivika kuskin penkissä.
Saisikohan tähän laitettua tuon myyntikuvia...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007