Saab 900i16 -92
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Saab 900i16 -92
Perusmalli 900i16 2.1 moottorilla, vm -92.
Autossa on alkuperäinen alusta, kuinka paljon etujousista pitää ottaa pois, jotta auton saa vaateriin? Tuo keulan korkeus näyttää jotenkin ihmeelliseltä.
Autossa on alkuperäinen alusta, kuinka paljon etujousista pitää ottaa pois, jotta auton saa vaateriin? Tuo keulan korkeus näyttää jotenkin ihmeelliseltä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900i16 -92
onko combi ?
laita kuormajouset taakse ni saat suurinpiirtein vaateriin .
laita kuormajouset taakse ni saat suurinpiirtein vaateriin .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900i16 -92
Turbon jouset eteen ni keula laskee alemmas.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Saab 900i16 -92
Auto on combi. Perä on ok korkeudella, keulaa pitäisi saada alemmas. Jos laitan turbon jouset eteen, niin pärjääkö normi-iskareilla? Auto on kevyessä kesäajossa.
Re: Saab 900i16 -92
Onko ongelmana eri suuruiset etäisyydet renkaan pinnasta kaaren reunaan vai poikkeaako kylkilistan etäisyys maasta auto eri päissä? Etupyörien aukot korissa tulevat korkeammalle kuin takapyörien aukot. Oletko varma, että etupää on liian korkealla? Auttaisiko ensi hätään kiekot 10 mm kumilevystä takajousien yläpään ja korin väliin? Olisi ainakin helpompi ja halvempi vaihtoehto kuin etujousijumppa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Saab 900i16 -92
Keula on järkyttävän korkeella... sitä pitää saada alas.
Re: Saab 900i16 -92
Turbon jouset ja vakio iskarit, niillä pärjääpi kyllä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 900i16 -92
Mulla auttoi kun otti 1.5 kierrosta jousista pois
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 900i16 -92
nappaappa kuva niin arvioidaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 900i16 -92
Tuota satkun keulaa ei kyllä kannattais lähteä laskemaan. Kun katsoo alle, näkee että vaihteisto ja pohjapanssari on jo aika lähellä tienpintaa. Keulan madallus aiheuttaa sen, että lyhyt joustovara hupenee vielä lisää ja kaikki suojatiekorokkeet raapasee pohjaan. Ennemmin taakse lisää korkeutta. 99:ssä voimansiirtopaketti on taaempana ja ylempänä. Satkuun sitä pudotettiin, jotta konepeltiä saatiin matalammaksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Saab 900i16 -92
Isoin harmi madalluksesta oli se, että sadan markan hallitunkki ei enää mahtunut menemään keulan alle ...tai oikeastaan sekin oli hyvä asia, kun tuli hommattua kunnon tunkki ennen kuin hajotti mitään sillä halvalla.
Joustovaroillehan madallus tekee vaan hyvää kun saa lisää ulosjoustoa
Joustovaroillehan madallus tekee vaan hyvää kun saa lisää ulosjoustoa