Oli vähän hämmentävä sanavalinta itseltä tuo kartelli. Tarkoitin sitä, että hinnat ovat hyvin linjassa ja isoja poikkeuksia ei ole ainakaan itselleni vastaan tullut. Akuston hinnasta muistan joskus lukeneeni maininnan (samassa jutussa viitattiin e-golfin ja leafin akkujen hintoihin, olisiko ollut jossakin puolen vuoden sisään ilmestyneessä Moottori/TL/TM-lehdessä kun ei google löytänyt), mutta muistan vain että se oli 2-3 kertaa mainittua leafin akkupakettia kalliimpi. 8 vuoden ja 160tkm akkutakuu toki vähän helpottaa tuossa.Näiden hintoja tullut seurattua pidempään, enkä mä noita kovin kalliiksi haukkuisi, kun max. 5,5-vuotiaan nelivetoisen, automaattivaihteisen, tilavan lataushybridin saa alle 200 tkm ajettuna alkaen luokkaa 17-18 t€. Ottaa kilsoista vähän pois niin hinnat on reilussa 20 tonnissa.
NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Anopilla on Pösö. Tarviiko perustella enempää?
Eräs taannoin autoja viikottain vaihtanut foorumilainen sen taisi joskus mainita, että toiset käy ulkomailla ja toiset harrastaa autojen vaihtoa. No mä en kuulu kumpaankaan, mutta kai se sitä rajoittunutta terapiaa sitten on itsellä kattella vanhoja romuja, kun elämä on muuten työtyötyö -> max 2h lasten kans -> chättiauto-saab-saabismi -> nukkumaan -> työtyötyö. Eli menkööt krooninen autokuume sitte terapiasta ja/tai yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä kun raha ei makaa tilillä.
Ei pysty. Liian pieni. Jos ei olis koiraa ja toista lasta, niin vaihtaisin heti päittäin AZP:n kolkkiin. Ei sillä, että se hetkellisellä rahanarvolla olisi fiksu veto, mutta jos AZP tekee edes puolet siitä mitä kirjottaa, niin vuodenki tähtäimellä se olis ihan houkutteleva kauppa.pari kaveria kirjoitti:NG9-3
Outlander on AZP:n taannoisen mittailun tuloksena muistaakseni myöskin nafti. Menisi ok, mutta ei tilaihme ainakaa tän möhköfantin rinnalla. Niissäkin hintaa on vain ehkä se viis tonnia liikaa. No siis joo, olisin tolla hintaa valmis ostamaan Volvon, mut joku tos riisikipos tökkii. En mä oikeen edes tiedä, että mikä. Varmaan se sama syy, miksi se Berlingo pitää kuitenki kiertää. Toinen on tietty se, että akun loputtua automaattilaatikollinen bensafemmaki tuntuu säästöpossulta ton Outlanderin rinnalla.pari kaveria kirjoitti:Mitsu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Piskin voisin ottaa Volvon mukana, mutta sori, tää kauppa taitaa kaatua siihen että meidän talouteen ei tule kolmatta lasta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Mä en kyllä käsitä, että miten ei Sport Combiin mahdu siinä missä ysifemmaankin.
Täs on nyt joku ulkomusiikillinen juttu, eli väärät prioriteetit. Jos nyt ei lapsia ja koiria valita auton mukaan, niin rattaat, vaunut, turvakaukalot ja -istuimet todellakin.
Täs on nyt joku ulkomusiikillinen juttu, eli väärät prioriteetit. Jos nyt ei lapsia ja koiria valita auton mukaan, niin rattaat, vaunut, turvakaukalot ja -istuimet todellakin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Kolkin konttiin mahtunee samat kamat kuin femmaan, mutta matkustamo voi käydä ahtaaksi jos yhdistelmänä on pitkä aikuinen edessä ja lapsi turvaistuimessa takana. Femmassa on tehollista pituutta matkustajille enemmän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Mä olen 185cm, "normaalit" jalat. Kolkissa meni mun taakse aika monennäköistä turvaistuinta, ajoasentoni toki on aika oppikirjamainen, eli pysty.
Aika nopsaan tosin nuorempikin siirtyi naama menosuuntaan palkki-istuimeen, jolloin vähäinenkin merkitys pituussuunnan tiloille väheni entisestään.
Aika nopsaan tosin nuorempikin siirtyi naama menosuuntaan palkki-istuimeen, jolloin vähäinenkin merkitys pituussuunnan tiloille väheni entisestään.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Vähän riippuu tottumukssta joo. Mä olen sua melkein 10 cm lyhyempi ja pidän kuskin penkkiä taimmassa asennossa ja selkänojaa melko pystyssä. Manuaalissa ei onnistuisi, kun en ylettyisi painamaan kytkintä pohjaan. Kolmevuotias kun istuu mun takana naama eteenpäin, niin täytyy siirtää kuskin penkkiä eteenpäin, tai alkaa huuto.
Poika siis perinyt isältään halun pitää jalat suoraan eteenpäin ja tilaa pitää olla
Poika siis perinyt isältään halun pitää jalat suoraan eteenpäin ja tilaa pitää olla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Tässä joka suuntaan venytetyssä golfkärryssä saa selkä menosuuntaan istuimen myös keskipaikalle. Periaatteessa sais aika paljon lisäsenttejä. Tällaiselle 166 cm hobitille on tilaa helposti niin paljon että mikä tahansa lastenistuin mahtuu kuskin taakse.
Meillä menis ng 93 varmaan kolmenkin lapsen kanssa, jos sinne taakse mahtuis istuimia. Jos tähän yhtälöön lisäisi vielä koiran niin citikkakaupoille se olis kurvattava
E:tanskasta löytyis loppuunajettu Tourani vaikka AZP:lle tai Vettelle jotakuinkin budjetissa
Meillä menis ng 93 varmaan kolmenkin lapsen kanssa, jos sinne taakse mahtuis istuimia. Jos tähän yhtälöön lisäisi vielä koiran niin citikkakaupoille se olis kurvattava
E:tanskasta löytyis loppuunajettu Tourani vaikka AZP:lle tai Vettelle jotakuinkin budjetissa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Tänään sit kävin Ideaparkis kattomas yhtä Volvoa. Yleensähän rekisteröintivuoden peräs juoksevat haluavat rekisteröinnin 1.1. mut tää on poikkeus Tai sit verovähennysten peräs rekisteröity, mene ja tiedä sit...
Mut on toi V60 auttamatta liian pieni. Viisto lasi syö sek vähänki tilan. Noh, säästypähän rahat.
Konetilaski huomas, et olis 1.6 eikä wanhan liiton D5, kun jakopään vieres on vajaa 10 cm tyhjää
Noh se siitä Volvosta. Leuka rinnas kohti uusia pettymyksiä. Lahdes olis yks HopLopin sininen femma, mut en sit tiiä jos ei oo edes sisältä kuvattu... Ja Nokialta Lahteen on liian pitkä matka, et sinänsä ei kiinnosta. Väri olis kyl pirtee harmaaseen massaan verrattuna. Olkoonki pappa-Linear.
https://m.nettiauto.com/saab/9-5/104105 ... 5&vifNav=Y
Mut on toi V60 auttamatta liian pieni. Viisto lasi syö sek vähänki tilan. Noh, säästypähän rahat.
Konetilaski huomas, et olis 1.6 eikä wanhan liiton D5, kun jakopään vieres on vajaa 10 cm tyhjää
Noh se siitä Volvosta. Leuka rinnas kohti uusia pettymyksiä. Lahdes olis yks HopLopin sininen femma, mut en sit tiiä jos ei oo edes sisältä kuvattu... Ja Nokialta Lahteen on liian pitkä matka, et sinänsä ei kiinnosta. Väri olis kyl pirtee harmaaseen massaan verrattuna. Olkoonki pappa-Linear.
https://m.nettiauto.com/saab/9-5/104105 ... 5&vifNav=Y
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Voi myös olla, että päivittyvät vaatimukset ajavat kauppiaita rekisteröimään varastoyksilöitä loppuvuodesta. Mulla oli yksi Alfa rekattuna 31.12.2018, se on aika tiukille vedetty
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
V60 ei ole perheauto, jos mittapuuna on esim. isojen rattaiden mahtuminen konttiin. Mallinimi ja kokoluokkaa hämää tuossa pahasti...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
^^AIvan, mä unohdin vallan ton pointin...
^V60 sentään on farkku. Keskimmäinen V40 on V:stä huolimatta Volvonkin esitteissä hatchback
^V60 sentään on farkku. Keskimmäinen V40 on V:stä huolimatta Volvonkin esitteissä hatchback
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Otinpa tuossa vapunpäivänä nopeasti mitat kaverin viimevuotisesta Hyundai i30 farkun peräkontista. Speksin mukaanhan sen pitäisi olla auton kokoluokkaan nähden valtava (602 litraa), mutta mittanauha paljasti käytännössä jotain muuta. Lattian leveys pyöränkoteloista 103 cm, lattian pituus 100 cm ja korkeus verhoon muistaakseni 43 cm ja kattoon alle 70 cm. Siis nuo lattian perusmitat melko samat kuin SC-kolkissa, mutta korkeudet jää molemmat vajaiksi Saabiin verrattuna. Saabissa kuitenkin kontti on saman normin mukaan mitattuna paperilla 477 litraa.
Mittaamisen jälkeen kaveri nosti kontin lattian kumimattoa ja näytti kohtalaisen suuret säilytyslokerot lattian alla. Sinne sopii sitten tunkea pikkutavaroita kun se varsinainen kontti täyttyy. Nämä laskettaneen mukaan tuohon 602 litraa, mikä selittää kohtalaisen merkittävän eron noissa tilavuuksissa paperilla.
En ole V60:n mittoja ottanut, mutta voisin kuvitella että tuo lattiamitta on taas aika samoissa, mutta korkeudessahan tuo hybridimalli antaa aika paljon tasoitusta. Ja se korkeus on sinänsä melko merkittävä, että lattian pituuden ja leveyden ollessa ne isoimmat ulottuvuudet, korkeusero tekee merkittävimmän eron kontin tilavuudessa. Metri x metri -lattian kanssa 10 cm enemmän/vähemmän korkeutta tekee 100 litraa enemmän/vähemmän tilavuutta. Tuohan se on Berlingonkin salaisuus; kontin lattiapinta-ala on samaa luokkaa kuin normaalifarkuissa, mutta hattuhylly huitelee 60 cm lattiasta ja katto reilusti yli metrin.
Mittaamisen jälkeen kaveri nosti kontin lattian kumimattoa ja näytti kohtalaisen suuret säilytyslokerot lattian alla. Sinne sopii sitten tunkea pikkutavaroita kun se varsinainen kontti täyttyy. Nämä laskettaneen mukaan tuohon 602 litraa, mikä selittää kohtalaisen merkittävän eron noissa tilavuuksissa paperilla.
En ole V60:n mittoja ottanut, mutta voisin kuvitella että tuo lattiamitta on taas aika samoissa, mutta korkeudessahan tuo hybridimalli antaa aika paljon tasoitusta. Ja se korkeus on sinänsä melko merkittävä, että lattian pituuden ja leveyden ollessa ne isoimmat ulottuvuudet, korkeusero tekee merkittävimmän eron kontin tilavuudessa. Metri x metri -lattian kanssa 10 cm enemmän/vähemmän korkeutta tekee 100 litraa enemmän/vähemmän tilavuutta. Tuohan se on Berlingonkin salaisuus; kontin lattiapinta-ala on samaa luokkaa kuin normaalifarkuissa, mutta hattuhylly huitelee 60 cm lattiasta ja katto reilusti yli metrin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Litrat ei tosiaan kerro mitään tilavuudesta. V60:n mittoja ei tarvinnu edes kaivaa, kun sen näki heti et jos koira loikkaa konttiin, sen pitää olla siä poikittain. Ja jos päättääki kääntyä 180 astetta, niin melkein pitäs kieriä kun se ei lasin ja takapenkin välis mahdu kääntymään. K Astraki on tila-auto noilla spekseillä V60:n rinnalla
Se täs on tietty hyvä puoli, et XC60 putos pois listoilta. Säästy iso pinkka rahaa
Se täs on tietty hyvä puoli, et XC60 putos pois listoilta. Säästy iso pinkka rahaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Käypä ny viimein koejamassa kunnon kirahvinkuljetinta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K