Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Päivitetäänpäs tännekin kuulumisia:
Vatkaaminen selvisi, kesäpyörien tasapainotus viturallaan. Ei vatkaa talvipyörillä yhtään. Vähän vaan ärsyttää kun kesäpyörät kesällä tasapainotin ja maksoin vaan eipä sitten olekaan tasapainotettu.
Ainoa uusi vika on oikealta takaa vikakoodia heittelevä ABS-anturi joka saattaa toimia viikkoja, ja sitten viikkoja taas ei. MUTTA, vika ei ilmeisesti ole anturissa vaan johtosarjassa takapenkin lattian maton alla. En ole tuolla pakkasessa sitä enempää vielä tutkinut.
Viikossa tulee n. 1000km työmatka-ajoa ja mittariin kertyy kilsoja mukavaa vauhtia. Ei voi edelleenkään kyydistä valittaa.
Ps. Melkein unohtui. Olen syksystä asti kuunnellut jännää ulinaa vasemmalta edestä kun ajaa hitaasti vasuriin kääntäen, esim. jos liikenneympyrässä pyörii. Tai kun peruutan autokatoksesta pois ja käännän siitä vasuriin niin ujellus kuuluu kävelyvauhdissa. Olin varma että se on laakeri mutta kun ei tunnu mitään klappia. Pidemmän ajon jälkeen ei enää kuulu.
Vatkaaminen selvisi, kesäpyörien tasapainotus viturallaan. Ei vatkaa talvipyörillä yhtään. Vähän vaan ärsyttää kun kesäpyörät kesällä tasapainotin ja maksoin vaan eipä sitten olekaan tasapainotettu.
Ainoa uusi vika on oikealta takaa vikakoodia heittelevä ABS-anturi joka saattaa toimia viikkoja, ja sitten viikkoja taas ei. MUTTA, vika ei ilmeisesti ole anturissa vaan johtosarjassa takapenkin lattian maton alla. En ole tuolla pakkasessa sitä enempää vielä tutkinut.
Viikossa tulee n. 1000km työmatka-ajoa ja mittariin kertyy kilsoja mukavaa vauhtia. Ei voi edelleenkään kyydistä valittaa.
Ps. Melkein unohtui. Olen syksystä asti kuunnellut jännää ulinaa vasemmalta edestä kun ajaa hitaasti vasuriin kääntäen, esim. jos liikenneympyrässä pyörii. Tai kun peruutan autokatoksesta pois ja käännän siitä vasuriin niin ujellus kuuluu kävelyvauhdissa. Olin varma että se on laakeri mutta kun ei tunnu mitään klappia. Pidemmän ajon jälkeen ei enää kuulu.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Pommiaero meni heittämällä leimaan tiistaina Kieltämättä yllätyin positiivisesti
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Ehkä se onkin suutari
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Tuo satunnainen ABS-joulukuusi ei ole enää satunnainen, aloitti samana päivänä tuon katsastuksen jälkeen ja onkin ollut päällä siitä asti. Pimputtaa heti startin jälkeen vaikka ei ole metriäkään ajanut. Selkeästi auto tiesi että pitää vielä hetki toimia
Edit. Luin että jos ABS-valo EI syty virtojen kääntämisessä, ja nopeusmittari ei toimi niin boksivika. Kumpikaan ei päde tässä. Mutta ABS-valo ja TCS OFF palaa virtojen kytkemisestä kaikenaikaa. Eli meinaako nyt sitä että yhteys poikki anturiin - en toimi. Oikean takakulman anturasta on vikakoodia antanut.
Edit. Luin että jos ABS-valo EI syty virtojen kääntämisessä, ja nopeusmittari ei toimi niin boksivika. Kumpikaan ei päde tässä. Mutta ABS-valo ja TCS OFF palaa virtojen kytkemisestä kaikenaikaa. Eli meinaako nyt sitä että yhteys poikki anturiin - en toimi. Oikean takakulman anturasta on vikakoodia antanut.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Usko nyt että se on se johtosarjavika
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Uskotaan uskotaan Koitin vaan haulla löytää juttua aiheesta ja täytin mieleni kaikenlaisilla turinoilla ja prosessoin niitä tahdottomasti
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
...entäs kun nyt just pimeni nopeusmittari töihin mennessä?
Edit. ja alkoi toimimaan kun motarilta tiputin taajamaan.
Edit. ja alkoi toimimaan kun motarilta tiputin taajamaan.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ti Helmi 19, 2019 07:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Vaihda lamput mittaristoon
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Höhöhöhö
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Käytin ABS-boksin korjauksessa jolla loppui jatkuva ABS-valojen polttaminen sekä nopeusmittarin temppuilu. Iloa tosin kesti vain hetken kun pari viikkoa sitten pakkasten loppumisen jälkeen alkoi taas jatkuva joulukuusi sekä nopeusmittarin satunnainen tipahtelu. Korjaaja meinasi ettei boksi voi hajota uudestaan ja uskon kun en voi muutakaan. Tänään pääsen tech-hoitoon ja toivottavasti saan jotain tolkkua että missä nyt porsii.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Noniin, ABSit tulivat kuntoon. Syy oli aivan käsittämätön ranetus kuskinjalkotilan seinässä. Sinisessä liitinpaketissa oli ryöstöliitos toisen taka-anturin toisessa piuhassa mutta ryöstöpiuha oli kuitenkin sivareilla katkaistu niin että tynkä tökki auton runkoon. Mikä tarkoitus tällä kaikella on ollut, ei tiedä. Valot sammui taulusta ja auto taas kunnossa mutta ilo oli lyhytaikainen koska
Moottori alkoi ääntelemään, ehkä enemmänkin naputtaa kuin kolisee ja tuomio oli että yks tai kaks mäntää heiluu väljinä pytyissä. Viime kesänä oikein kuumana päivänä pitkän ajon jälkeen sain aikaiseksi vastaavaa ääntä hyvin lievänä mutta nyt se kuuluu selvästi jo duunimatkan (100km) päätteeksi. Moottoriremppaa siis tiedossa ja kiva tilanne kun se ei ole ihan halpaa ja autoa tarvitsen joka päivä.
Moottori alkoi ääntelemään, ehkä enemmänkin naputtaa kuin kolisee ja tuomio oli että yks tai kaks mäntää heiluu väljinä pytyissä. Viime kesänä oikein kuumana päivänä pitkän ajon jälkeen sain aikaiseksi vastaavaa ääntä hyvin lievänä mutta nyt se kuuluu selvästi jo duunimatkan (100km) päätteeksi. Moottoriremppaa siis tiedossa ja kiva tilanne kun se ei ole ihan halpaa ja autoa tarvitsen joka päivä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Moottoriremppa tehty Kangasalla ja nythän tuo kehrää kuin kissa. Syypää metelöintiin oli ilmeisesti kiero kampiakseli plus sitä myöten menneet laakerit.
Epäilin aiemmin pyöränlaakereita kun etupäässä äänteli käännettäessä mutta ne olikin vaan ruostuneet jarrukilvet kun otti levyihin kiinni.
Näillä mennään taas niin pitkään kuin kestää.
Epäilin aiemmin pyöränlaakereita kun etupäässä äänteli käännettäessä mutta ne olikin vaan ruostuneet jarrukilvet kun otti levyihin kiinni.
Näillä mennään taas niin pitkään kuin kestää.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Nyt porsi ilmastointi. Ensin näytti siltä ettei kompura pyöri kuin silloin tällöin ja kun käytti relettä irti niin lähti aina pyörimään joksikin aikaa.
Ostin uuden releen joka pyörittää kompuraa jo ihan niin kuin pitääkin mutta kylmää ei pahemmin tule vieläkään. Ilmastointihuoltoa seuraavaksi jossa selviää onko vuosi sitten täytetty systeemi vuotanut jo kuiviin, vai onko kompura vaan tiensä päässä.
Ostin uuden releen joka pyörittää kompuraa jo ihan niin kuin pitääkin mutta kylmää ei pahemmin tule vieläkään. Ilmastointihuoltoa seuraavaksi jossa selviää onko vuosi sitten täytetty systeemi vuotanut jo kuiviin, vai onko kompura vaan tiensä päässä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Kannattaa ehkä vilkaista varmuudeksi TECH2:lla mitä ilmastoinnin painetaso näyttää ennen ilmastointihuoltoa. Omassa femmassa oli mennyt paineanturin johto poikki, jonka vuoksi ilmastointi ei toiminut. Paineanturi on lauhduttimessa kiinni ja siihen menee todella ohuita johtoja.
Tai sitten se on vain tyhjä.. Nyt kun kompura pyörii kunnolla niin joku letku, putki tms. pettänyt kun järjestelmä on saanut painetta kunnolla.
Tai sitten se on vain tyhjä.. Nyt kun kompura pyörii kunnolla niin joku letku, putki tms. pettänyt kun järjestelmä on saanut painetta kunnolla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Olettaisin että jos paineanturissa olisi häikkää niin sittenhän se ei suostuisi pyörimään... Nyt tuntuu pyörivän nonstop eikä mitään tapahdu. Tonnarissa joskus painin ilmastoinnin kanssa ja siellä oli ylipaine-anturin johto poikki, eli kompura pyöri loputtomiin kunnes räkäsi aineet konehuoneeseen.
Tokihan tähän paineiden karkailuepäilyyn vaikuttaa vielä se että kun ostin auton vuosi sitten niin se oli edellisenä päivänä ilmastointihuollettu.
Tokihan tähän paineiden karkailuepäilyyn vaikuttaa vielä se että kun ostin auton vuosi sitten niin se oli edellisenä päivänä ilmastointihuollettu.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT