Tarkista autosi sadeveden poisto, tarkoitan moottori huoneen kautta kulkevia vedenpoisto kanavia.
Tässä esim. eräästä Passatin ohjauslevystä, joka sijaitsee kuskin jalkatilassa maton alla. Vettä tullut lattialle, koska poistoaukot tukossa. Kosteus ja vesi on saanut aikaan hapetusta.
https://cl.ly/706314551338
Tarkista autosi sadeveden poisto
Tarkista autosi sadeveden poisto
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tarkista autosi sadeveden poisto
Passatin ollessa kyseessä kannattaa myös tarkistaa omat autovalintansa
Kaverilla meni hermot n. 70tkm ajettuun Pasuunaan kuluneena talvena. Viimeinen niitti DSG yms. ongelmien jälkeen oli se, kun takalasin pesuri oli lirutellut pesunesteet takakontin verhoilun sisään ja vaihtoon olis mennyt koko takakontin johtosarja.
Kaverilla meni hermot n. 70tkm ajettuun Pasuunaan kuluneena talvena. Viimeinen niitti DSG yms. ongelmien jälkeen oli se, kun takalasin pesuri oli lirutellut pesunesteet takakontin verhoilun sisään ja vaihtoon olis mennyt koko takakontin johtosarja.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tarkista autosi sadeveden poisto
Täällä myös kokemusta samaisesta ongelmasta,myös johtosarjat olivat aika huonossa hapessa.Passatin ohjauslevystä, joka sijaitsee kuskin jalkatilassa maton alla.
Kottero lähti kiertoon.
Eikös tuo "boksi" ohjannut keskuslukitusta yms..ainakin ne toimi miten sattuu,jos nyt ylipäätään toimi ollenkaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tarkista autosi sadeveden poisto
Varsin aiheellinen pointti, mutta laajennetaan vähän eikä jätetä siihen moottoritilaan. Se sadevesi kuitenkin tekee hallaa myös ovikoteloissa, varapyöräkotelossa (tai vastaavassa poterossa), takaluukussa itsessään, joten on kohtalaisen merkittävää, että se päätyy oikeaan suuntaan ja pääsee sieltä pois. Ovikoteloista tyypillisesti helmakotelon päälle ovitiivisteiden ulkopuolelle ja siitä pihalle, kattoluukulta tuppaa menemään ihan oikeat viemäröinnit, jotka tukkeutuessaan työntää veden jonnekin väärään paikkaan ja joko sähkölaitteet tai metalliosat ottaa itseensä pidemmän päälle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tarkista autosi sadeveden poisto
Audiin toki tuli vedet sisälle myös, kun erehdyin talvella käyttämään autopesussa. Sadevesikanavat oli kyllä putsattu, mutta tuulilasin alaosan muovilevyn klipsit oli kaikki hukattu jonnekin edellisten omistajien (tai todennäköisemmin tuulilasin vaihtaneen liikkeen) toimesta ja vesi huilasi iloisesti sen muovin alta suoraan raitisilmasuodattimeen (jonka päällä ei tietenkään ole mitään muovikoteloa) ja sieltä kautta matkustajan jalkatilaan.
Purin matkustajan jalkatilan verhoilua, jossa on muuten yllättävän paksusti sitä vaahtomuovia eristämässä ääntä tai tässä tapauksessa imemässä litratolkulla vettä itseensä. No, nyt pitäisi olla kuiva.
Ettei ihan pelkän VAGin haukkumiseksi menisi, niin myös oma vanha Kolkki kyllä vuoti vettä konttiin. Toissa talvena kävin myös koeajamassa toista 9-3:a, jossa kontti oli aivan märkä ja homeinen. Eli osattiin sitä Saabillakin.
Purin matkustajan jalkatilan verhoilua, jossa on muuten yllättävän paksusti sitä vaahtomuovia eristämässä ääntä tai tässä tapauksessa imemässä litratolkulla vettä itseensä. No, nyt pitäisi olla kuiva.
Ettei ihan pelkän VAGin haukkumiseksi menisi, niin myös oma vanha Kolkki kyllä vuoti vettä konttiin. Toissa talvena kävin myös koeajamassa toista 9-3:a, jossa kontti oli aivan märkä ja homeinen. Eli osattiin sitä Saabillakin.
Viimeksi muokannut Saabatti, Ke Touko 15, 2019 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tarkista autosi sadeveden poisto
Rellun Grand Scenic -12 oli kyllä surkuhupaisa tän suhteen, oli kuulemma tuulilasi asennettu väärin ja siitä johtui, mutta taisi olla vaan ne poistot tukossa tulipellin luona...Kun netistäkin löytyy aika monta kuvaa samasta tilanteesta. Ilmeisen heikko toteutus, on sitä muidenkin autojen päälle lehtiä ja havuja kertynyt, mutta ei vedet missään muussa ole noin pienillä kilsoilla sisään löytänyt.
Sateella kun ajeli, niin esim. kun lähti valoista, niin jostain kojelaudan uumenista heilahti saavillinen jaloille. Oli se raikasta ajamista. Lopulta sitten liikkeen piikkiin kuivateltiin autoa, niin ensimmäinen kuivausyritys oli seisottaa autoa ikkunat auki pari päivää pihalla...ei kuivunut ei. Lopulta sitten kun tähän ei tyydytty, niin penkit irti ja lattiamatto irti, huollon mukaan auto oli kuin uima-allas...Ja sitten kolhittiinkin jo sisustaa ja ties mitä kun noita penkkejä irroteltiin, ja siitäkin sai sitten vääntää ties kuinka monta kertaa..
Vedestä ei meidän omistusaikana aiheutunut mitään ongelmia itse autolle, vaan kaikki toimi kuten kuuluukin, mutta sellainen pieni epäilys oli, että toi saattaisi jossain vaiheessa ikääntymistään aiheuttaa niitä kuuluisia ranskalaisia sähköjä..
Sateella kun ajeli, niin esim. kun lähti valoista, niin jostain kojelaudan uumenista heilahti saavillinen jaloille. Oli se raikasta ajamista. Lopulta sitten liikkeen piikkiin kuivateltiin autoa, niin ensimmäinen kuivausyritys oli seisottaa autoa ikkunat auki pari päivää pihalla...ei kuivunut ei. Lopulta sitten kun tähän ei tyydytty, niin penkit irti ja lattiamatto irti, huollon mukaan auto oli kuin uima-allas...Ja sitten kolhittiinkin jo sisustaa ja ties mitä kun noita penkkejä irroteltiin, ja siitäkin sai sitten vääntää ties kuinka monta kertaa..
Vedestä ei meidän omistusaikana aiheutunut mitään ongelmia itse autolle, vaan kaikki toimi kuten kuuluukin, mutta sellainen pieni epäilys oli, että toi saattaisi jossain vaiheessa ikääntymistään aiheuttaa niitä kuuluisia ranskalaisia sähköjä..
Tomppa & Saabit myyty :(