pikku kysymyksiä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Autolla ajettu viimeksi viime kesänä. Tänä kesänä alko kiihytyspumpun kalvo tulvimaan, kaasari irti ja uudet tiivisteet. Auto kävi myös vajailla joten uusin aiemmassa viestissä mainitsemiani osia. Mitenkäs tuo kannen irroitus menee? Näin vanhasta koneesta ei juurikaan ole kokemusta.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Nollaa moottori, laske vedet, irroita virranjaotin, letkut, ilmanputsari, kaasuvipu, kaasari, venakopat, imusarja, koneen sivupönkkä, laturi, pakoputket ja kannet. Älä sekoita työntötankoja, töki tangot vaikka pahvista läpi ja merkkaa paikat.
Viimeksi muokannut P:n Vee, Ke Touko 15, 2019 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
progress
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 13:44

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja progress »

1. Joskus ostin 96seen uudet korvamerkit.. Nyt vaan puuttuu se korvamerkin kanta, eli se millä se tulee sinne korviin kiinni. Saakohan sellaisen jostain? Yritin googlailla korvamerkin asentamista ja tuli enemmän karjanhoidollisia neuvoja.

2. Kesä tulee ja kaasarin höyrystymisen ongelmat. Onko sitä kuparikolikkoa parempia vinkkejä mielessä? Autossa vakiona mukana kylmäspray.

3. Tuossa ostin mätänetistä tarjouksesta uuden akun saparoiseen ja hetken starttailun jälkeen huomasin, että kohokammio oli tyhjä, no kaasari irti ja hoonattiin paikat ja saatiin bensa virtaamaan. Ongelmana vaan se, että joutui kellaritallista peruuttaessa sain saparon pysähtelemään muutamia kertoja ja piti sitten antaa enemmän kaasua ettei moottori sammu. Kiihdytyspumppua ihmettelin, kaikki oli näennäisesti ok. pari vuotta sitten vaihdoin kiihdytyspumpun kalvon. Ajatuksia. Tyhjäkäynti on oikein miellyttävä ja tasainen, käy mukavasti kun kone lämmin.

Kun nyt saa tuon käyntiongelman kuosiin, niin pitäisi vielä vaihtaa pakoputkisto ja pallonivel ja kokeilla sitten leimalle.
Saab 96 (1975), Chevrolet Corvette (1973), Chevrolet Corvette (1982) Collector Edition, Alfa Romeo
http://ruosterausku.blogspot.fi/
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mistä tulpanjohdot v4:Seen :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
progress
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 13:44

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja progress »

nalleolut kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 14:13
mistä tulpanjohdot v4:Seen :mrgreen:
Eikös Raumalla ole motonet? 🤔
Saab 96 (1975), Chevrolet Corvette (1973), Chevrolet Corvette (1982) Collector Edition, Alfa Romeo
http://ruosterausku.blogspot.fi/
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Meijän motonetti möi ainakin väärät tulpanjohdot. Yks liian lyhyt.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Jep sen takia kysynkin täältä. No ongelma tais jo ratketa tilaan saksasta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Jep, se prikkahan siellä 2 pytyssä oli.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

mikä prikka? kuvaa?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Haaveilija kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 15:40
Meijän motonetti möi ainakin väärät tulpanjohdot. Yks liian lyhyt.
Ostin paikallisesta motonetista jonkun Fordin johdot, missä oli sama V4 käytössä, Consul tai Granada ehkä. Muistelen että toi mikä siellä on listattu on sama kuin 99n.
Ei sekään kyllä ihan ole sitä mitä pitäisi, mutta toimiva. Jostain syystä saa olla välillä venkslaamassa niitä johtoja ja 1 pytyn liittimen käänsin kulmalle että sain sen sopimaan paremmin.
Pitäsi varmaan itse vääntää noita, onks noissa alkujaan liittimet kulmalla? tuntuisi fiksumalta kuin noi suorat, ainakin se mikä jää laturin taakse.

Muoks: Ei ollutkana 99n, oli joku Opel/Lada.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Mulla on saksan v6:n johtosarja. Kaksihan pisintähän siitä jäi varalle. Tämäkin saattoi olla Motonetistä. Niitten veenelkkuun tarkoitettu sarja oli jo muinoin paperisten kuvastojen aikaan sama kuin Ladaan ja lyhin piuha liian lyhyt.
V6 sarja oli pakattu vaan muovipussiin missä ei tainnut olla mitään merkintöjä. Tulpan hatuissa on lähdöt 45 °, väistää hyvin laturinkin.
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Caprin ja Consulin V4 satsi on numerollla 11-2131 Mazda/Fiat/VW. En kyllä muista oliko toi mikä mulla oli, pituudet oli omassa ihan riittävät. Ainut oli se että ainakin se yksi liitin olisi saanut olla kulmalla.
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

mestari kirjoitti:
To Touko 16, 2019 20:18
mikä prikka? kuvaa?
En osaa kuvaa tänne laittaa mutta ilmansuodattimen kotelon kiinnitysruuvin alla oleva prikka sujahtanu huomaamatta kaasariin. Kansi purettu eikä vahinkoa syntynyt onneksi. Kohta ajoon.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Miksi levy hankaa satulan runkoon yläreunasta? Kohde saab 97 vm78
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 477
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Onko sonettia tehty vielä -78? :?:
Jarrulevyn ulkoreuna paksussa ruosteessa.
Vastaa Viestiin