Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gothika »

No se jäähdytinneste selvisi. Oli pakko viedä turbo huoltoon, niin siinähän samassa tyhenty nesteet.. :mrgreen:

Jätin öljyputket kiinni kun irrotin turboa (en tarkkaan muista mihin kiinnittyvät). Toinen kiinnityskohta on niin hankalassa paikassa että päädyin antamaan ne olla siinä, mutta ne tulisi puhdistaa kuitenkin huolellisesti. Onko tässä ainoa vaihtoehto yrittää venkslata ne irti sieltä, ja kannattaako niitä edes putsata vaiko ostaa uudet heti? Voiko yrittää "imeä"ne mahdolliset liat yms imupumpulla?

Onko todennäköisempää että rikkoontuneiden siivekkeiden metalliosia on intercoolerissa, eikä öljypohjassa? Vai pahimmassa tapauksessa molemmissa? Tohtorin mukaan cooleri tykkää säilytellä tavaraa.
900 T8 Special
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä ne todennäköisemmin on siellä kuulerissa. Imupuolen osat lähtee ekana sinne, pakopuolen taas pakoputkeen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Kuupo
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Loka 11, 2018 20:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kuupo »

Ng900 avon katon takalukkojen moottori ei vedä lukkoja auki. Onko kuinka yleinen vika? Moottori kyllä lämpiää kun koittaa saada leikittyä että sais ne aukee. Nyt joutuu ajaa katon reuna auki ku ei vaan lukot aukee.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuosta ehkä löytyy ratkaisu https://1drv.ms/b/s!Aj3BQWixNOGFiZF2KxvpPPZokIn9HQ
Ainaki osien nimet.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Mites nää Saabit kestää rata-ajoa...? Huomenna olis sopiva vuoro ja tekis mieli vähän käskeä saappia.

NG93, -03 Aero automaatti, viinasoftattu (onks se sit stage1 tms.). Kilsoja nyt lasissa 100tkm rauhallista ajoa
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tää on vähä vääräs osios...
Jos on tiedos et lootan öljyt joskus vaihdettu niin kai sitä vähä uskaltaa kokeilla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

:lol: Roger. On vaihdettu. Funtsin yön yli, tuleeko lähdettyä.

Meinasin et semi-oikee osasto nopeat kysymykset jos ajo jo huomenna
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No joo, melko samat jutut näihi pätee rata-ajon suhteen.
Tankki täydehkö ettei hörpi ilmaa, tiukkojen kierrosten jälkeen rauhalline jäähdytyskierros ja varikollaki jäähdyttelee enne sammuttamista niin ainaki itel on pysyny ehjänä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tuukkaj
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 08:27

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tuukkaj »

Osaatteko sanoa, onko og 9-3 Saabeissa johdot valmiina peräkoukun sähköille, vaikka autossa ei ole alunperin koukkua?
rungo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja rungo »

Og9-5
Mikä aiheuttaa tyhjäkäynnillä korkean mreq? Bensaatankissa 2litran pata t5 osilla. Acc kompura poistettu. Apulaitehihnan kanssa 180-190, hihna kokonaan irti 160-165 ?alhainen mreq syyt on tiedossa, mutta korkean aiheuttajia ei pahemmin etsimisestä huolimatta löytynyt
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1426
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja HEV »

Eikös se nosta mReq:in niin ylös, että saavutetaan pyydetty tk-kierrosluku. Joku muukin kuin apulaitteet vastustaa käyntiä. Putki ahdas/tukossa ennen tai jälkeen koneen - tulee ekaksi mieleen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
kapitänmies
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
Paikkakunta: Pusula

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kapitänmies »

Tuukkaj kirjoitti:
La Touko 04, 2019 09:12
Osaatteko sanoa, onko og 9-3 Saabeissa johdot valmiina peräkoukun sähköille, vaikka autossa ei ole alunperin koukkua?
Hakeminen auttaisi tässäkin; jopa google löysi tämän viewtopic.php?t=122062 jossa
"Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Viesti Kirjoittaja jusa_71 » Ti Huhti 10, 2012 05:41
(peräkontista löytyy valmis johtosarja koukkua varten verhoilun alla piilossa vasemmalla puolella)"

Tuolla tehtaan asennusohjeet alkuperäiselle koukulle: http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 5118fi.pdf
ja alkup. sähköasennussarjalle: http://saabdocs.com/Finnish/instruction ... 2074fi.pdf
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
k_Allu
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2019 22:15

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja k_Allu »

Morjensta! Pitäisikö olla huolissaan magneettiventtiilin kovasta nakutuksesta? t7 mankkuvena t5:ssa.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

k_Allu kirjoitti:
La Touko 11, 2019 21:43
Morjensta! Pitäisikö olla huolissaan magneettiventtiilin kovasta nakutuksesta? t7 mankkuvena t5:ssa.
Tonnarissa t7 modattu vena nakuttaa enemmän ja äänikin on selvempi kuin oma t5 oli eli normaalia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Onko kukaan sattunut kokeilemaan motonetin erillisiä alapallon suojakumeja satkun tai kolkin alapalloon? Molemmat kumit sökönä, mutta nivelet muuten olisi ihan timmejä..
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Vastaa Viestiin