Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Cabben rekisteröintikatsastus ja Ng kolkkiin ölpät (satku pyörähti mittariin)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4204
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vaihdoin bensapumpun. Tosin lähinnä siksi kun olin jo uuden ostanut, koska vika oli ämpärin noston jälkeen aika selvä.

Kuva
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie tein 9-3:een uudet jarruputket kuskin lattian kohdalta taakse ja lisäksi uusin kaikki putket ja letkut aina satuloille saakka. Ai miksi? Katsastuksessa tuli hylätty ja ajokielto, kun alkoi nesteet vuotamaan. Huvittavaa asiassa on se, että jarrudynamometritestissä oli hyvät lukemat. Ehkäpä huomenna uusintakatsastusta sitten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Cona »

Pesin Cabben Ti-hallissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Femmaan vaihdoin etupyörän laakerin kuskin puolelle. Purkaessa ei ongelmia, kasatessa joutu painimaan alapallon kans. Onneksi oli isä kaverina. Joutu vielä kesken kaiken hakemaan uuden alapallon ko vanhasta oli kumi rikki. Seuraavasta tilistä sitten taakse puslia ja jarruhommia. Katsastaakkin pitäs. Mutta oli kyllä mukava ajella kotia ilman ylimääräsiä ääniä 8)
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kaveri vaihto tonnariin B4 etuiskarit vanhojen saab XL tilalle jotka olikin jo pehmeässä kunnossa, myös ylätuet samalla uusttu ja vanhoista vasen kääntölaakeri jumitti jo pahasti. Huomiselle jäi vielä raidetangon ulompipää kun tilatun oe osan saa.
Maanantaiksi myös varattu ohjauskulmien säätökin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

96 sai uudet käsijarru hilppeet vaijereineen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja eegas »

Latailin femmojen akut, muutaman kuukauden olleet ajamatta.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Tutkin 2pv sitruunahapossa olleiden jarrusatuloiden kuntoa. 96:sen satuloista tuli ku uudet , mut femman satulat meni vuorokaudeks takasin uiskentelemaan. Toki onhan femman satulat nähny sohjoa ja suolaa +++300tkm enemmän hi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2619
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Risto »

^Jos termostaatti ei aukea ei vesi kierrä syylärissä.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja aero »

Eikä ehjän tonnarin kanssa muutenkaan tartte lämpöjä jännitellä, joten jos tarttee niin vikaahan siellä on. Jos syylärikierto (eli se termari) toimii, mutta flekti vaan ei lähde itestään päälle, niin syylärissä oleva lämpöanturi/-kytkin ja sen johdotus tutkinnan alle (olettaen että auto on yhä tuo 1993 -malli). Pareehan sen olis oikein (automaattisesti) toimia, niin ei tarttis sormi napilla jännitellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja cc »

Piti hyödyntää viime vuonna hankitut ohjastehostimen stefa, kumitiiviste ja pari litraa tehostinöljyä. Cabbe sottasi konehuoneen ölynsekaisella tehostinnesteellä. Stefa vaihdettu ja nesteet huuhdeltu ja vaihdettu ja taas toimii.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2619
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

^^
Tuli huonosti esitettyä asiani, kun termostaatista puhuin. Eli vesikierron termostaatti pelaa kyllä, lähinnä syylärin anturi alkoi epäillyttää mikä pelasi vielä viime vuonna päästötestin oton yhteydessä. Nytkin oli kyseessä ääriolosuhteet, eli helle ja lähes tyhjäkäynnillä köröttely soramontun pohjalla jolloin lämpömittari alkoi kohota reilusti ylöspäin menemättä kuitenkaan punaiselle. En jäänyt siinä sen enempää ihmettelemään, että lyökö syylärin anturi puhaltimen pyörimään vai ei vaan kiihdytin montun pohjalta ylös metsäautotielle, jolloin ilmavirta sai lämmöt laskuun normaalitasolle. Normaaliajossa ei ole lämpenemisongelmia. Päätin nyt kuitenkin nopeaksi ensiavuksi laittaa puhaltimen käyttökytkimen hyttiin vastaavia harvinaisia ääriolosuhteita silmällä pitäen ja siellähän se on turvakytkimenä, mikäli se anturi päättää jokin päivä antautua. Ja voin nyt perehtyä anturin sielunelämään joskus paremmalla ajalla.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

ysitonnari93 kirjoitti:
La Kesä 08, 2019 16:46
Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Jos flekti ei pyöri kuin pakkosyötöllä anturille menevät johdotkin sekä anturinliitin syylärin alta kannattaa tsekata anturin lisäksi,.
Omassa -93 on vielä ehjät mutta -94 jossa vielä on sama systeemi piti uusia niitäkin poikkimenon ja liitinkin erittäin huonon kunnon takia.
Tuohon -94 oli edellinen uusinut anturiin piuhat abikoilla liittämällä ennen liitintä,, flekti ja releet itse testattu, termari uusittu muttei pelannut vieläkään flekti niin väliaikaisena käsikäyttö siihenkin oli pakko laittaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin