Viiru käy puolella teholla
Viiru käy puolella teholla
Potilas on 2006 2,3t A, vakio, ajettu 250tkm.
Käy tyhjäkäyntiä melko normaalisti (vähän kierrokset jää hirttämään hetkeksi) ja kevyessä ajossa toimii myös melko normaalisti, mutta kunnon kaasulla tuo on aivan laiska! Täyskaasulla kiihtyy huonohkosti n.80km/h vauhtiin, mutta siihen loppuu meno. Myös vaihtaminen tapahtuu todella laiskasti/viiveellä. P1300 vikakoodia vilkuttaa.
Vaihdettu:
-uusi orggis sytkäkassu ja NGK tulpat.
-IMM
-turbon mankku (se mistä lähtee 3 keskikokoista letkua)
-pienet huonokuntoiset alipaineletkut vaihdettu
-bypass
Nuo muut osat, paitsi kasetin ja tulpat lainasin hyvin toimivasta 2004 2,3T:stä. MAP anturit ovat erilaiset, joten sitä en saanut vielä vaihdettua.
Voiko kaasuläppäkotelo olla mahdollinen syypää? Entä turbon hukkaportti? ---> Miten sen pystyy toteamaan?
Ilmavuotoja en enää itse löydä! Open sidistä olen joskus lukenut, mutta sellainen ei ole käytössä..
JOS Porin alueella sattuisi olemaan joku harrastaja joka näistä oikeasti tietää ja viitsisi tuota katsoa, niin maksan paljon mieluummin kohtalotoverille kuin Satakunnan Autotalolle (tai mikä Palin nykyään onkaan)
edit. nyt vasta huomasin että noita MAP(??) -antureita on 2kpl (55560162). Toinen imusarjan vasemmalla puolella, toinen bypassin yläpuolella. Mitä nuo oikein ovat ja onko ihan hakuammuntaa noita edes miettiä?
Käy tyhjäkäyntiä melko normaalisti (vähän kierrokset jää hirttämään hetkeksi) ja kevyessä ajossa toimii myös melko normaalisti, mutta kunnon kaasulla tuo on aivan laiska! Täyskaasulla kiihtyy huonohkosti n.80km/h vauhtiin, mutta siihen loppuu meno. Myös vaihtaminen tapahtuu todella laiskasti/viiveellä. P1300 vikakoodia vilkuttaa.
Vaihdettu:
-uusi orggis sytkäkassu ja NGK tulpat.
-IMM
-turbon mankku (se mistä lähtee 3 keskikokoista letkua)
-pienet huonokuntoiset alipaineletkut vaihdettu
-bypass
Nuo muut osat, paitsi kasetin ja tulpat lainasin hyvin toimivasta 2004 2,3T:stä. MAP anturit ovat erilaiset, joten sitä en saanut vielä vaihdettua.
Voiko kaasuläppäkotelo olla mahdollinen syypää? Entä turbon hukkaportti? ---> Miten sen pystyy toteamaan?
Ilmavuotoja en enää itse löydä! Open sidistä olen joskus lukenut, mutta sellainen ei ole käytössä..
JOS Porin alueella sattuisi olemaan joku harrastaja joka näistä oikeasti tietää ja viitsisi tuota katsoa, niin maksan paljon mieluummin kohtalotoverille kuin Satakunnan Autotalolle (tai mikä Palin nykyään onkaan)
edit. nyt vasta huomasin että noita MAP(??) -antureita on 2kpl (55560162). Toinen imusarjan vasemmalla puolella, toinen bypassin yläpuolella. Mitä nuo oikein ovat ja onko ihan hakuammuntaa noita edes miettiä?
Viimeksi muokannut 900S, Ke Touko 29, 2019 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Tukkoiselta kuulostaa, jossain vaiheessa joudut dp:n tai catbackin vaimentimia epäileen josko ovat tukossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Vieläkö 2006 mallissa on tää evap? Turbon mankulta r letku irti ja tulppa letkuun.
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Ei ole evapin haaraa mankuvenalle viiruissa, poistuis joskus 2003-4 paikkeilla
Vikakoodeissa ei mainittu olisko läppäkotelo limpissä, osa oireista kyllä sopis siihenkin mutta ei noihin sytytyshäiriöihin
Vikakoodeissa ei mainittu olisko läppäkotelo limpissä, osa oireista kyllä sopis siihenkin mutta ei noihin sytytyshäiriöihin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Ei ole limpissä. Sen tarkistin jo..
Motonetin korjaamolla oli yksi ukko joka on jonkunverran Saabien kanssa pelannut, niin se tuota tutki pari tuntia, vaihtoi bensasuodattimen ja lopulta oli melko varma että joko bensapumppu tai bensapaineensäädin vetelee viimeisiään.
Soppaa auto ei siis tunnu saavan tarpeeksi.
Motonetin korjaamolla oli yksi ukko joka on jonkunverran Saabien kanssa pelannut, niin se tuota tutki pari tuntia, vaihtoi bensasuodattimen ja lopulta oli melko varma että joko bensapumppu tai bensapaineensäädin vetelee viimeisiään.
Soppaa auto ei siis tunnu saavan tarpeeksi.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Reguja ei ole mennyt ensimmistäkään mutta pumppu voi olla. Ei haittaa vaikka noilla kilsoilla pumpun vaihtaiskin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Eikä ollut pumppukaan
Alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän tuo vehje!
Mitä maksaa / mistä halvimmalla noita dp:n ja catbackin pönttöjä???
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Laita ostoilmoitus foorumille. Käytettyjä kaksikattisia downpippeja irtoaa alkaen 50€ markkinoilta kun konevikaisia paalataan kiihtyvällä tahdilla. Eli kaikki 2001 mallivuoden b2x5 femmat kelpaa, vanhemmatkin jos olet kakkoslambdan mykistänyt softasta kun ei sitä ruostunutta kakkoslambdan tulppaa saa millään irti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Viiru käy puolella teholla
onko vikakoodit luettu oikealla lukijalla eikä motonetin arpalaitteella?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Viiru käy puolella teholla
Ei vielä, mutta pakko kai tuo on Saabilla käydä näyttämässä piakkoin.
9-5 2,3t Wagon `06
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Viiru käy puolella teholla
ehkä lähialueen saabisteihin yhteyden otto auttaa myös.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Viiru käy puolella teholla
Joo, jos vaan tuntisi edes jonkun.. Ja lähin tech2 näyttää olevan kartan mukaan Raumalla ja niin pitkälle (50-60km) en tuolla vehkeellä nyt lähde.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viiru käy puolella teholla
Ei tuossa P1300:ssa ole mitään epäselvää, multiple missfire. Ei se olisi ensimmäinen katti tai takavaimennin mikä olis tukossa ja kun polttoaineen syöttö on jo varmistettu niin voisko sen pakopuolen tukkoisuutta seuraavaksi jo tutkia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!
Mulla olis joutilaana -06 Aeron täydellinen, 130tkm ajettu alkuperäinen putkisto. Joutais kyllä testikäyttöön, mutta sijaitsee kaukana pohjois-pohjanmaalla, tarkemmin Ylivieskassa.
Hommaa sille kyydit, niin pääset testaamaan. Ei maksa mitään, hyvä virkistää katalysaattoreita välillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Viiru käy puolella teholla
Miulla oli kans kummallista tehottomuuden tunnetta tuossa femma aerossa 2.3T stage1 biopower ja turbo heräili ihmeen laiskasti, kunnes mitä ilmeisemmin syyllinen löytyi tuolta takavaimentimesta "tukkoisuutta", ronklasin ja rassasin sitä niin nytte alkoi toimiin huomattavasti paremmin, tosin tulossa kokonaan uusi putkisto katilta taaksepäin maptunelta.
Kerran on mennyt totaallisesti tukkoon tonnarissa tuo takavaimennin ja sylki villoja ulos putken päästä
Kerran on mennyt totaallisesti tukkoon tonnarissa tuo takavaimennin ja sylki villoja ulos putken päästä
Saab 9-5 A 2.3t stw