Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Elikkäs mietinnässä olisi Saab 9-5 2.3 bensa automaatti vm 2002 ostaminen. Kilometrejä autossa 340 000.
Suurin huolenaihe on jakopään ketjun kestäminen/vaihtaminen. En ole autoa vielä käynyt katsomassa joten en tiedä ääntääkö ketju.
Myyjän mukaan sitä ei ole vaihdettu.
Onko tuo ketju joka tapauksessa vaihdettava jossakin vaiheessa ja joko noilla kilometreillä se on välttämätöntä (vaikkei ääntäisikään vielä)?
Sen verran olen tutkinut että on aika kallis remontti..
Suurin huolenaihe on jakopään ketjun kestäminen/vaihtaminen. En ole autoa vielä käynyt katsomassa joten en tiedä ääntääkö ketju.
Myyjän mukaan sitä ei ole vaihdettu.
Onko tuo ketju joka tapauksessa vaihdettava jossakin vaiheessa ja joko noilla kilometreillä se on välttämätöntä (vaikkei ääntäisikään vielä)?
Sen verran olen tutkinut että on aika kallis remontti..
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
No ilman muuta se pitää jossain vaiheessa vaihtaa. Ei mikään ole ikuista. Kyllähän se noille kilometreille lienee jo aika lopussa. Hintaa remontille tulee varmaan pari tonnia. Tietenkään tuon ikäinen auto noilla kilometreillä tuskin on tavattoman kallis, joten eipä se remontinkaan jälkeen ole kallis.
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Niin, siellä on myös tasapainoakselien ketju. Omassa 9-3:ssa se ketju oli venynyt jo 160tkm kohdalla ja hankasi jakopään koteloon. Ääni kylmänä oli samaa luokkaa, kuin vetäisi koiran riimua peltiämpäristä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Omaan femmaan, myös vm 2002, jakopääremppa töineen ja osineen yhteensä maksoi 1300 euroa. Autolla oli ajettu 210tkm, kun remppa tehtiin.Polkkari kirjoitti: ↑La Kesä 01, 2019 16:05Elikkäs mietinnässä olisi Saab 9-5 2.3 bensa automaatti vm 2002 ostaminen. Kilometrejä autossa 340 000.
Suurin huolenaihe on jakopään ketjun kestäminen/vaihtaminen. En ole autoa vielä käynyt katsomassa joten en tiedä ääntääkö ketju.
Myyjän mukaan sitä ei ole vaihdettu.
Onko tuo ketju joka tapauksessa vaihdettava jossakin vaiheessa ja joko noilla kilometreillä se on välttämätöntä (vaikkei ääntäisikään vielä)?
Sen verran olen tutkinut että on aika kallis remontti..
Nyk. Toyota Camry Hybrid -21
Ent. SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet T16S -93
Ent. SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet T16S -93
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Onko tuossa hinnassa jo vesipumppu ja laturikin? Perin edullinen remontti on ollut.
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Miksi jakopäärempassa pitäisi vaihtaa vesipumppu ja laturi?
Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Vesipumpun ymmärrän, kun konetta on kiilattu sivuun jakopääremonttia varten, mutta avittaako se laturin irroitustakin?
Pirullinen irroitettavahan se kyllä on. Enivei, eihän noita tarvitse varalta vaihtaa jakopääremontissa, ei niitä vaihdettu meidän femmavanhukseenkaan aikoinaan. Ja turhaa se olisi ollutkin
Mutta tosiaan tuossa reilun tonnin hintaluokassa jakopään ja tasapainoakselien täydellinen remontti pyörii, kun sen tekee osaava Saabikorjaamo, kantta irroittamatta. Jos kansipahvi vaurioituu osia irroitettaessa, niin kansi pois ja + 500 euroa minimissään lisää remonttikuluja
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Pakkohan ne on irroittaa ja kiinnittää takaisin kun ovat kiinni jakopään kotelossa. Hyöty on siinä, että pelkillä osien hinnoilla ne saa paikalleen jakopääremontin yhteydessä. Työ sisältyy jo tuohon jakopään tekoon (vaikka mistä sen tietää, laittavatko niihinkin jonkun ohjeajan, jos jossain hienommassa korjaamossa teettää )
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
No tätä minä hain. Ovat pirullisia irroitella ja kun tuolla suunnalla jo valmiiksi ollaan ja ne vanhat rojut nököttävät siinä pöydällä ja niillä on jo rullattu se 300tkm+ niin kuulostaa hupsulta sovitella niitä enää takaisin. Noilla kilometreillä molemmat laitteet alkavat kuitenkin jo olla elinikänsä ehtoopuolella. Saattaahan ne tietenkin vielä kestää hyvänkin tovin, mutta itse näkisin, että vaihtaa ne samalla, jos budjetti ei ole parista satasesta kiinni.HEV kirjoitti: ↑Ma Kesä 03, 2019 08:20Pakkohan ne on irroittaa ja kiinnittää takaisin kun ovat kiinni jakopään kotelossa. Hyöty on siinä, että pelkillä osien hinnoilla ne saa paikalleen jakopääremontin yhteydessä. Työ sisältyy jo tuohon jakopään tekoon (vaikka mistä sen tietää, laittavatko niihinkin jonkun ohjeajan, jos jossain hienommassa korjaamossa teettää )
Re: Saab 9-5 ostosuunnitelmissa
Vesipumppu vaihdettiin uuteen, laturia ei vaihdettu.PaulMuadDib kirjoitti: ↑Su Kesä 02, 2019 14:01Onko tuossa hinnassa jo vesipumppu ja laturikin? Perin edullinen remontti on ollut.
Nyk. Toyota Camry Hybrid -21
Ent. SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet T16S -93
Ent. SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet T16S -93