Korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä
Re: Korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä
Ei ole modea. Kovin suppea valikko on tuossa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä
Kannattaa lähteä siitä lambda anturista. Kaverilla oli Volvossa sama vika, päästöt eivät menneet läpi, vaihtoi lambdan katalysaattorin ilmanputsarin tulpat jne. Vei lopulta pajalle, jossa tarkisteltiin kaikenlaista (9h n460€)) Lopputulema oli että uuden lambda anturin asennuksessa oli kämmätty->yksi karva irti. Ei herjannut mitään ja muutenkin auto kävi moitteetta vain päästöarvot olivat liian suuret.
saab 2.0 turbo 16, CS 1997
saab 2.0 turbo 16, CC kat 1990
saab 2.0 turbo 16, CC kat 1990
Re: Korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä
Nyt reilun vuoden seisonnan jälkeen oli aika ruveta tekemään tällekin autolle jotain. Kun ei kotona pysty, niin siirtokilvet hain ja ajoin korjaamolle.
Tutkimuksissa ei löytynyt femmasta lambdavikaa. Vikaa ei myöskään ollu katissa, immussa, tulpissa eikä sytkäkasetissa.
Korjaaja kiinnitti huomionsa vinkumiseen, joka johtunee tukossa olevasta sihdistä tai GM:n öljynsuodattimesta. Vinkuminen kyllä katoaa kun kone hieman lämpiää. Koneesta kuuluu myös naputusta ja tuomioksi tuli, että yhdessä tai useammassa nostajassa vikaa.
Päätettiin, että käytetään öljypohja auki ja sitten vaihdetaan ehjät nostajat. Nostajat hankin käytettynä.
No, sihtihän todellakin oli lähes tukossa. Ja öljypohja kauttaaltaan mömmössä, ikäänkuin olis vaseliinilla voideltu
Näiden putsaamisen jälkeen uusilla öljyillä HC oli tyhjäkäynnillä jo tippunut lukemaan 163 ppm. Edelleen naputusta kuuluu.
Nostajien vaihdon jälkeen lukema on jo sallituissa arvoissa 54 ppm. Eikä enää naputa.
Jospa tähän nyt leima tulis...
Tutkimuksissa ei löytynyt femmasta lambdavikaa. Vikaa ei myöskään ollu katissa, immussa, tulpissa eikä sytkäkasetissa.
Korjaaja kiinnitti huomionsa vinkumiseen, joka johtunee tukossa olevasta sihdistä tai GM:n öljynsuodattimesta. Vinkuminen kyllä katoaa kun kone hieman lämpiää. Koneesta kuuluu myös naputusta ja tuomioksi tuli, että yhdessä tai useammassa nostajassa vikaa.
Päätettiin, että käytetään öljypohja auki ja sitten vaihdetaan ehjät nostajat. Nostajat hankin käytettynä.
No, sihtihän todellakin oli lähes tukossa. Ja öljypohja kauttaaltaan mömmössä, ikäänkuin olis vaseliinilla voideltu
Näiden putsaamisen jälkeen uusilla öljyillä HC oli tyhjäkäynnillä jo tippunut lukemaan 163 ppm. Edelleen naputusta kuuluu.
Nostajien vaihdon jälkeen lukema on jo sallituissa arvoissa 54 ppm. Eikä enää naputa.
Jospa tähän nyt leima tulis...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362