TTiD
Re: TTiD
Minulla meni kampiakselin laakerointi ja ties mitä muuta kun läppä asettui sopivaan asentoon ja kiertokanki välitti maksimaalisen takapotkun kampiakselille.. Jälkiviisaana suosittelen imuläppien poistoa, etenkin jos vaihdatte pakosarjan ja terhakat uudet turbot.
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Saab 9000 Aero RE85 -95
Re: TTiD
On se urakka mutta kannattaa varmaan aloittaa tähystelemällä jollakin apuvälineellä sinne imusarjan alle jos siellä vivusto ylipäänsä on paikallaan. Imusarjan saa muuten irti pienellä väkivallalla irroittamatta EGRää mutta takaisin ei mene
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Saab 9000 Aero RE85 -95
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Miten imuläppien poisto mahtaa vaikuttaa ominaisuuksiin TTiD:n kohdalla?
Re: TTiD
Imuläppien poiston vaikutuksista minulla ei ole mitään käsitystä, mutta tässäpä vielä pari fotoa 267K ajetusta ahtimesta. Sain purettua tuon pikkuahtimen imupuolen esille. Molemmissa akseleissa tuntuu pieni välys ja ainakin isommalta puolelta uusi ahti oli selvästi tiukempi. Molemmissa näkyy, että imusiivet ovat hanganneet pesän reunaan. On se vaan söpö ahtimen pienoismalli tuo pienempi puoli
Eski
Eski
Re: TTiD
Itse en ainakaan poistaisi läppiä. Meidän autosta oli läpät poistettu edellisen omistajan toimesta. Ihmettelin usein kun auto meinasi sammua ja sammuikin usein liikkeelle lähdössä, ja tuntuu että kaasua piti käyttää reilusti. Mutta nyt uudella imusarjalla en ole onnistunut sammuttamaan autoa kertaakaan liikkeelle lähdössä ja alavääntöä on oikeasti enemmän. Varsinkin aivan niillä pienillä kierroksilla eron oikeasti huomaa. Jos uusi imusarja maksaa n.250€ ja egr tulpattuna se kestää seuraavat 300-400tkm niin miksi ne läpät pitäisi ottaa pois siitä vanhasta imusarjasta.. Sekä tuon imusarjan irti repiminen on kohtuu iso työ jo muutenkin niin eikö se ole sama tehdä se kunnolla.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Jokin osa TTiD:stä ilmeisesti sai tänään tarpeekseen 227 tkm kohdalla. Valoista normaalisti lähtiessä (tosin kärry perässä) alkoi täristämään ja voima kateissa. Nilkuttelin muutaman sata metriä parempaan paikkaan ja hinuria odottelemaan, savua näkyi jonkun verran peräpeilissä. Olisiko sitten "vaan" turbo vaiko se ikävin eli läppä koneessa ja vaihtomottia etsiskelemään
Re: TTiD
Jos budjettiratkaisu houkuttaa ja turbo menee vaihtoon, niin minulla olisi tarjolla tuo noin 250K ajettu hyrrä hintaan 100e ja noin 90K ajettu 180e. Uuden saa neobrossilta noin 300e + rahti. Meidän ttid syö siis öljyä edelleen, joten turbosta se ei johtunut ... toinen Ahti on peräisin koneesta josta oli alakerta hajonnut.
Eski
Eski
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Ok. Kuunnellaanpa tuomiota onko koko motti särki vai riittääkö puhaltimen uusinta. Tai jotain muuta
Re: TTiD
Itsellä oli kansi halki TTiDssä ja oirehti tuollain.Trooper_75 kirjoitti: ↑Ti Kesä 11, 2019 16:40Jokin osa TTiD:stä ilmeisesti sai tänään tarpeekseen 227 tkm kohdalla. Valoista normaalisti lähtiessä (tosin kärry perässä) alkoi täristämään ja voima kateissa. Nilkuttelin muutaman sata metriä parempaan paikkaan ja hinuria odottelemaan, savua näkyi jonkun verran peräpeilissä. Olisiko sitten "vaan" turbo vaiko se ikävin eli läppä koneessa ja vaihtomottia etsiskelemään
Tämä oli 170tkm ajettu. Yksi imusarjan läppä oli irronnut kun kansi otettiin auki. Isompi turbo oli myöskin väljä ja antoi lävitse öljyä.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Vaikuttaa lupaavalta
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Onko tietoa, käykö sama kone kaikkiin TTiD-Saabbeihin? Eli jos vaihtomoottoria metsästää niin voiko luovuttaja olla M6/Automaatti ja vuosimalli 08-11?
Re: TTiD
Jep, tietääkseni ttid-kone on aina käytännössä sama. A6-koneeseen tarvitaan tietysti kytkin koneen ja lootan väliin. Jotain pieniä eroja löytyy, kuten parannettu imusarja M2010->
Minulta muuten voisi löytyä myös 90K ajettu venakansi nokkineen ja venat yms. Koko varakonetta ei omasta tallista löydy
Eski
Minulta muuten voisi löytyä myös 90K ajettu venakansi nokkineen ja venat yms. Koko varakonetta ei omasta tallista löydy
Eski
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TTiD
Koneessa mekaanista häikkää, avataan huomenna enemmän. Kannattanee tilata ainakin uusi imusarja Neolta. En löytänyt imusarjan tiivistettä, pitänee uusia samalla? Minkähän hintaista tuon kannen korjaaminen on?
Re: TTiD
Jos vaikkapa jakohihna katkeaa vesipumpun jymähtämisen myötä, niin usein koneesta menee venttiilit ja niiden keinujat vaihtoon. Hintaa en osaa arvata, mutta tuskin ovat ihan ilmaisia marmoritiskillä... Nuo keinujat on sinänsä hyvä sulake, ettei koko kone tuhodu samalla kertaa. Webshopista löytyy täydellinen DTH-kansi hiluineen hintaan 1494e. DTR-mäntiä (+0,1mm ylikoko) löytyisi hintaan 22,51e/kpl.
Eski
Eski
Re: TTiD
Päivän hinta uudelle DTR-kannelle on 2095e. Paketti sisältää venat ja vivut, mutta ei nokka-akseleita. Jos kansi on muuten ehjä, niin pelkät vivut maksaa erikseen 13,50e/kpl ja niitähän on 16kpl.
Eski
Eski