Pointti olikin että tällä autolla välin tulee olla pidempi tai kaasua pitää painaa jo siinä kohtaa kun se edellinen auto on vielä tulossa kohdalle (joka sekin vaatii rohkeutta). Hyvillä ominaisuuksilla olevalle autolle moinen väli ei ole siis mikään ongelma, ja muilla mun kulkineilla (edes Kuplalla) tai edellisellä automaattisaabillani tätä ei tarvitse tehdä.
TTiD
Re: TTiD
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: TTiD
Juuri tätä hain takaa kun tämän lootakeskustelun avasin, toi Aisinin A6 -loota on aivan *aska ja siihen pitäisi joko saada softapäivitys tai sitten vaihtaa joko auto manuaaliseksi, tai vaihtaa autoon manuaali. Asioista tulee puhua avoimesti ja niiden oikeilla nimillä, ongelma ei katoa laittamalla pää pensaaseenAZP kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 14:58Pointti olikin että tällä autolla välin tulee olla pidempi tai kaasua pitää painaa jo siinä kohtaa kun se edellinen auto on vielä tulossa kohdalle (joka sekin vaatii rohkeutta). Hyvillä ominaisuuksilla olevalle autolle moinen väli ei ole siis mikään ongelma, ja muilla mun kulkineilla (edes Kuplalla) tai edellisellä automaattisaabillani tätä ei tarvitse tehdä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Onko jollain muullakin ollut ongelmia vilkkujen kanssa, eli vilkkuviiksen kun painaa päälle niin vilkku vilkuttaa vain kerran? Sitten kun viikseä painaa (ei Fingerporilaisittain) niin vilkutus jatkuu? Mitä tuolla on rikki, muovitko jostain ruorin ympäriltä ehkä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Ilmeisesti kaikkien muiden tai sitten meidän a6-loota on hajalla, koska minä en tunnista tuota totaalista hyytymistä jarrutuksen jälkeen. Tietenkään se ei mikään rataloota se ei ole, mutta jos rata-autoksi on hankittu diesel-saappi automaattilootalla, niin voin onnitella lämpmästl
Itse asiassa tuo ttid a6 on varsin herkän tuntuinen paikaltaan liikkeelle lähtijä kun välillä ajaa muinaisella 300hv og9-3viinavirillä. En ainakaan suosittele tämän ketjun a6:n arvostelijoille tuollaista virisaappia, koska sellaisessa se turboviive vasta raju onkin. Mitä isompi holsettl, sitä paskempi vehje, koska veto iskee kuin muulin potku vasta yläkierroksilla ja alle 3krpm vehje on ihan hengetön...
Täällä on ennenkin väitelty laatikoista ja kepinvatkaajat ovat kehuneet, että ttid-manuaalissa pitää aina vaihtaa alle 2000rpm isommalle ja a6 on paska koska kierrättää konetta yli 2krpm ennen kuin vaihtaa... Myös 9-5 aero oli niin mahtava kun manuaalilla voi ajaa 5-vaihteella 80kmh ja kone vääntää hyvin kiihdytykseen. Eipä siinä mitään, mutta kelloa vastaan 150hv automaatilla pärjää aero-manuaalille tuossa tilanteessa
Eski
Itse asiassa tuo ttid a6 on varsin herkän tuntuinen paikaltaan liikkeelle lähtijä kun välillä ajaa muinaisella 300hv og9-3viinavirillä. En ainakaan suosittele tämän ketjun a6:n arvostelijoille tuollaista virisaappia, koska sellaisessa se turboviive vasta raju onkin. Mitä isompi holsettl, sitä paskempi vehje, koska veto iskee kuin muulin potku vasta yläkierroksilla ja alle 3krpm vehje on ihan hengetön...
Täällä on ennenkin väitelty laatikoista ja kepinvatkaajat ovat kehuneet, että ttid-manuaalissa pitää aina vaihtaa alle 2000rpm isommalle ja a6 on paska koska kierrättää konetta yli 2krpm ennen kuin vaihtaa... Myös 9-5 aero oli niin mahtava kun manuaalilla voi ajaa 5-vaihteella 80kmh ja kone vääntää hyvin kiihdytykseen. Eipä siinä mitään, mutta kelloa vastaan 150hv automaatilla pärjää aero-manuaalille tuossa tilanteessa
Eski
Re: TTiD
Eski tuntuu olevan vielä jääräpäisempi kuin minä, ja hyvä niin, mutta ei tuollainen uhriutuminen itselle rakkaan asian vuoksi kannata! Kun Eski tulee seuraavan kerran Stadiin niin ajatan hänetEski kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 18:55Ilmeisesti kaikkien muiden tai sitten meidän a6-loota on hajalla, koska minä en tunnista tuota totaalista hyytymistä jarrutuksen jälkeen. Tietenkään se ei mikään rataloota se ei ole, mutta jos rata-autoksi on hankittu diesel-saappi automaattilootalla, niin voin onnitella lämpmästl
Itse asiassa tuo ttid a6 on varsin herkän tuntuinen paikaltaan liikkeelle lähtijä kun välillä ajaa muinaisella 300hv og9-3viinavirillä. En ainakaan suosittele tämän ketjun a6:n arvostelijoille tuollaista virisaappia, koska sellaisessa se turboviive vasta raju onkin. Mitä isompi holsettl, sitä paskempi vehje, koska veto iskee kuin muulin potku vasta yläkierroksilla ja alle 3krpm vehje on ihan hengetön...
Täällä on ennenkin väitelty laatikoista ja kepinvatkaajat ovat kehuneet, että ttid-manuaalissa pitää aina vaihtaa alle 2000rpm isommalle ja a6 on paska koska kierrättää konetta yli 2krpm ennen kuin vaihtaa... Myös 9-5 aero oli niin mahtava kun manuaalilla voi ajaa 5-vaihteella 80kmh ja kone vääntää hyvin kiihdytykseen. Eipä siinä mitään, mutta kelloa vastaan 150hv automaatilla pärjää aero-manuaalille tuossa tilanteessa
Eski
tuolla meidät TTiD:llämme, (ja juotan sen jälkeen kännitilaan Kalliossa, olen naimisissa naisen kanssa eli ei missään homomielessä tms.), en mitenkään voi uskoa että Saabin automaattilaatikko voisi toimia tarkoituksella noin huonosti kuin omamme toimii. Aivan perseestä toi Aisinin 6V-loota kyllä on, ainakin tähänastisten kokemuksieni perusteella. Hyvä auto on pilattu moisella karmella automaattilaatikon irvikuvalla.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Kesä 17, 2019 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
^Ei se aski voi olla täysi susi, sen todistaa jo se, että sillä on paljon varsin tyytyväisiä käyttäjiä - senhän näkee tältäkin foorumilta.
Mutta tosiaan, se teikäläisen auto kuulostaa muutenkin vähän rikkinäiseltä DPF-ongelmiensa kanssa ja se voi hyvinkin heijastua noihin viiveongelmiin ja voimatarjontaan.
Mutta tosiaan, se teikäläisen auto kuulostaa muutenkin vähän rikkinäiseltä DPF-ongelmiensa kanssa ja se voi hyvinkin heijastua noihin viiveongelmiin ja voimatarjontaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TTiD
Jep, jos se loota on noin vastenmielinen kuin täällä kerrotaan, niin kannattaisi vaihtaa auto johonkin keppivatkaimeen tai hyväksihavaittuun porsseen... Jos itse olisin aikanaan hankkinut m6 ttidin, niin se olisi vaihtunut ajat sitten johonkin mieleisempään kulkupeliin...
Eski
Eski
Re: TTiD
Katsastuksissa on ollut K-arvo 0,01 eli ei se kovin pahasti rikki voi olla? Pääseekö muuten OP-comilla käsiksi moottorintieteoihin, esim. ajonaikaisiin suutinkorjausarvoihin, ahtopaineisiin jne?aero kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 23:17^Ei se aski voi olla täysi susi, sen todistaa jo se, että sillä on paljon varsin tyytyväisiä käyttäjiä - senhän näkee tältäkin foorumilta.
Mutta tosiaan, se teikäläisen auto kuulostaa muutenkin vähän rikkinäiseltä DPF-ongelmiensa kanssa ja se voi hyvinkin heijastua noihin viiveongelmiin ja voimatarjontaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Joo, ei pahasti rikki ole, muuten se olisi ilmoittanut ongelmistaan jo reilusti vahvemmin. Mutta kun noita palikoita yhdistelee, niin joko kuski on reilusti meikäläistäkin herkempi viiveille tai autossa on jotain pientä kipeetä, joka hidastaa sen reaktioita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TTiD
Jep, meidän ttidin k-arvo on aina ollut katsastuksessa 0,0, joten kyllä siinä selvästi on jotain vikaa
Tänä aamuna oikein testasin ja tunnustelin tuota jarrutuksen jälkeen kiihdyttämistä, niin ehkä siinä sekunnin viive on, kun A6 vetää kickdownin. Jos tuo häiritsee, niin voihan sinne jarruttaessaan veivata kepistä tai rattinapista pienemmän vaihteen valmiiksi ja veto alkaa välittömästi, kun painaa kaasun pohjaan... Manuaalilootalla en itse pystyisi nopeammin vaihtamaan kuin tuo a6 tekee sentronicilla. Erityisesti saapin vamhemmat manulootat on olleet melko järkyttäviä, jos vauhdissa haluaisi ykkösen pesään... Itse en kaupunkiajossa viitsi ihan joka pysähdyksestä tai liikennevaloista edes yrittää mitään maksimivetoja, mutta silti täällä maaseudulla useimmat jäävät valoihin seisomaan, kun itse lähden normaalisti tuolla ns. paskalla arpalaatikolla liikkeelle kun valot vaihtuu
Eski
Tänä aamuna oikein testasin ja tunnustelin tuota jarrutuksen jälkeen kiihdyttämistä, niin ehkä siinä sekunnin viive on, kun A6 vetää kickdownin. Jos tuo häiritsee, niin voihan sinne jarruttaessaan veivata kepistä tai rattinapista pienemmän vaihteen valmiiksi ja veto alkaa välittömästi, kun painaa kaasun pohjaan... Manuaalilootalla en itse pystyisi nopeammin vaihtamaan kuin tuo a6 tekee sentronicilla. Erityisesti saapin vamhemmat manulootat on olleet melko järkyttäviä, jos vauhdissa haluaisi ykkösen pesään... Itse en kaupunkiajossa viitsi ihan joka pysähdyksestä tai liikennevaloista edes yrittää mitään maksimivetoja, mutta silti täällä maaseudulla useimmat jäävät valoihin seisomaan, kun itse lähden normaalisti tuolla ns. paskalla arpalaatikolla liikkeelle kun valot vaihtuu
Eski
Re: TTiD
^teidän asemalla on vain vähemmän desimaaleja päästölaitteessa
Löytyihän sieltä siis se sama ominaisuus, mutta se ei ilmeisesti vain ole häirinnyt käyttäjää. Nämä on juurikin niitä mielipidekysymyksiä.
ng900aeron auton kohdalla sanoisin että jos ilmoitus DPF:n tukkeutumisesta tulee muutaman viikon välein niin ei se normaalilta kuulosta. DPF voi toimia ihan ok ja antaa päästömittareilla hyvän tuloksen, mutta kuulostaa siltä että jokin sitä partikkelia tuotaa normaalia enemmän. Ekana ahtoputket ja imusarja syynäykseen vuotojen varalta.
Löytyihän sieltä siis se sama ominaisuus, mutta se ei ilmeisesti vain ole häirinnyt käyttäjää. Nämä on juurikin niitä mielipidekysymyksiä.
ng900aeron auton kohdalla sanoisin että jos ilmoitus DPF:n tukkeutumisesta tulee muutaman viikon välein niin ei se normaalilta kuulosta. DPF voi toimia ihan ok ja antaa päästömittareilla hyvän tuloksen, mutta kuulostaa siltä että jokin sitä partikkelia tuotaa normaalia enemmän. Ekana ahtoputket ja imusarja syynäykseen vuotojen varalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: TTiD
^Juur näin. Voihan moni myös tykätä siitä, että auto ei lähde repimään täyyyyysiä heti kun nappaa lusikan lattiaan vaan antaa vielä harkintavaran. Eikä se ole väärin, makuja on erilaisia - minä tykkään siitä että auto reagoi kun sitä käskee, mutta toisaalta mun automakuni ei muutenkaan ole ihan ns. keskivertoihmisen automaku.
Tärkeintä on, että saa valita. Silloin voi kaikki olla omaansa tyytyväisiä. Tai tyytymättömiä ja kirota intternetissä
Tärkeintä on, että saa valita. Silloin voi kaikki olla omaansa tyytyväisiä. Tai tyytymättömiä ja kirota intternetissä
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TTiD
Vielä tuohon manuaali/automaattikeskusteluun:
En voi ainakaan tuota uudempaa kuusipykäläistä manuaalia varauksetta kehua. Se on niin harvaksi välitetty, että kaupunkiajossa siitä puuttuu täysin se nöyryys eli keppiä saa hämmentää ahkerasti. Maantielläkään ei vitosella saa kahdeksastakympistä mitään kovin rivakkaa kiihdytystä aikaiseksi.
En voi ainakaan tuota uudempaa kuusipykäläistä manuaalia varauksetta kehua. Se on niin harvaksi välitetty, että kaupunkiajossa siitä puuttuu täysin se nöyryys eli keppiä saa hämmentää ahkerasti. Maantielläkään ei vitosella saa kahdeksastakympistä mitään kovin rivakkaa kiihdytystä aikaiseksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: TTiD
Eski kirjoitti: ↑Ma Kesä 17, 2019 08:54Jep, meidän ttidin k-arvo on aina ollut katsastuksessa 0,0, joten kyllä siinä selvästi on jotain vikaa
Tänä aamuna oikein testasin ja tunnustelin tuota jarrutuksen jälkeen kiihdyttämistä, niin ehkä siinä sekunnin viive on, kun A6 vetää kickdownin. Jos tuo häiritsee, niin voihan sinne jarruttaessaan veivata kepistä tai rattinapista pienemmän vaihteen valmiiksi ja veto alkaa välittömästi, kun painaa kaasun pohjaan... Manuaalilootalla en itse pystyisi nopeammin vaihtamaan kuin tuo a6 tekee sentronicilla. Erityisesti saapin vamhemmat manulootat on olleet melko järkyttäviä, jos vauhdissa haluaisi ykkösen pesään... Itse en kaupunkiajossa viitsi ihan joka pysähdyksestä tai liikennevaloista edes yrittää mitään maksimivetoja, mutta silti täällä maaseudulla useimmat jäävät valoihin seisomaan, kun itse lähden normaalisti tuolla ns. paskalla arpalaatikolla liikkeelle kun valot vaihtuu
Eski
Jos viive on sekunnin luokkaa niin sehän on ihan ok, miedän omassamme viive on luokkaa 2 - 2,5s. ja se on jo liikaa. Täytyy varmaan käyttää auto lähiaikoina Öljypisteellä lootaöljyn vaihdossa, saavat samalla pestä lootan, jos siellä jotain likaa olisi venttiilikoneistossa tms.
Täytyy myös tutkia kunnolla ahtoletkut, ei ne nopeasti katsottuna ainakaan öljyisiltä näytä, revenneestä letkusta / putkesta luulisi tulevan jonkin verran öljyä läpi?
Onko kokemuksia My dieselistä, sopiiko se TTiD:een, ja palaako se oikeasti puhtaammin? Kalliimpi hinta ei kovin paljoa haittaa koska kilsoja tulee sen verran vähän joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Kesä 17, 2019 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Mulla DPF-poistetussa yksiturboisessa antanut päästömittarilla Myllä selkeästi alhaisempia päästölukemia kuin fossiilisilla. Ei se puhtaammin palaminen pelkkää mainoslausetta ole. Pelkällä Myllä ajettu yli kaksi vuotta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K