TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
aero
-

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja aero » Su Kesä 16, 2019 14:45

Eski kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 07:43
Itse en tuota aisinin a6-lootan hitautta oikein ymmärrä, koska se on kuitenkin selvästi parempi kuin vanhempi aisinin a5-loota. Itse olen omistanut aiemmin 9-5Aeron, jossa oli museotekniikkaa edustava A4-loota ja M2007 9-5:n A5-lootalla.
Se, että joku on parempi kuin sitä huonompi, ei tee siitä jostakin hyvää saatika täydellistä. Ei se A6 mikään umpipaska aski ole, mutta ei kestä vertailua esim. itseään vanhemman ZF:n 6HP:n kanssa. Toki jos ei paremmasta tiedä, niin on helpompi olla tyytyväinen ja kuten todettu, saa siitä Aisininkin käytöksestä tykätä. Aisinin luistelu ja miettiminen tekee menosta väkisin vähän rauhallisempaa ja se voi sopia jonkun makuun.

Hitaus ko. purkissa tulee esiin paitsi liikkellelähtiessä, myös mm. kickdowniin ja dieselissä kierrosrajoittimeen reagoinnissa. Dieselissä myös kickdownilla aski osaa työntää sisään liian pienen vaihteen ja saavuttaa sen rajoittimen käytännössä välittömästi vaihdon jälkeen. Softapäivitykset ovat helpottaneet molempia ominaisuuksia, mutta sellaista versiota, jossa noita ei tapahdu, en ole kohdannut. Silloin 2008 kun TTiD tuli ja sellaista kävin koeajamassa, softa oli aivan kauhea.

Liikkeellelähdössä en muista kokeneeni ongelmia tuon askimallin kanssa. En tosin muista sillä muita "race"-lähtöjä ottaneeni kuin yhden kokeilun TurboX:llä, joka (kesällä) meinasi heti lähteä tarjoamaan taka-akselille sivuttaisliikettä ja kaasupoljin nousi reaktiomaisen nopeasti.
Eski kirjoitti:
Ainakin nämä vanhemmat lootat häviävät A6:lle joka suhteessa toiminnassaan ja etenkin nopeudessaan... Itselläni ei ole kokemusta penarin nykyisistä huippulaatikoista, koska itse en suostu penarilla ajamaan liikenteesä.
Käy kokeilemassa vaikka Jaguar XE tai Alfa Romeo Giulia, niin pääset tutustumaan siihen 8-pykäläiseen, jota penareissa kehutaan.

Eski kirjoitti:
VAG:n loistavasta DSG-lootasta on muutama testikokemus ja onhan se toimiessaan hieno keksintö ja vaihtamista ei todellakaan huomaa muuten kuin kierroslukumittarista.
Tämä bensakoneella, kun aski vaihtaa niin pienillä kierroksilla ettei kone jaksa vetää kummallakaan pykälällä. Olen kuullut huhuja pehmeästi vaihtavasta DSG:stä, mutta mainittua lukuunottamatta en ole itse päässyt kokemaan. Näissä on myös vahvasti mukana se, että ajetaan niin pienillä kierroksilla että koko auto tärisee. Joistain kulkineista (koettuna ainakin Passat ja Q3 tämän saralta) VAG on naamioinut tämän moottorituennalla ja käytöksellä, jonka ansiosta auto tärisee jatkuvasti korkeammillakin kierroksilla.

Mulle koska tahansa tuoreen softan A6-Aisin mieluummin kuin yksikään kokemani DSG.
AZP kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 10:08
Omat mielipiteet Aisinin 6-lovisesta yhdistettynä yksiturboiseen dieseliin Saabissa:
- paikaltaan lähtiessä voima tulee sekunnin viiveellä, joka on ärsyttävää, tai jopa pelottavaa kun pitäisi ampaista rekan eteen ahtaaseen väliin
Tuohon kehtaisin yleisellä tasolla todeta, että silloin on arvottu liian pieni väli. Auton toistuva käytös on kuitenkin helpompi ennakoida kuin pieni köhäisy tai TCS:n aktivoiva ja tehot nopeassa lähdössä syövä irtosora.
ng900aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 12:46
Ehkä on sitten vikaa meidän TTiD:ssämme, joko moottoripuolella tai sitten automattilootassa, speksien mukaanhan tuon koneen pitäisi tuottaa 350Nm@1250rpm (ja olikohan 400Nm@4000rpm), mutta ei se siltä tunnu. Jollain lailla fiksusti suunniteltu momentinmuunnin osaisi hyödyntää noin matalilta kierroksilta aikaansaadun valtavan väännön, mutta meidän kolkkime Aisin ei.
Pitää muistaa että kyseessä on turbokone ja vieläpä DPF-diesel, niin se kova vääntö ei todellakaan ole instant vaan tulee vasta, kun ahdin on hereillä. Vakiosofta todennäköisesti pyrkii vähän säästelemään DPF:ää eikä herätä ahdinta ns. voimasavulla, niin se viivästyttää heräämistä.
ng900aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 12:46
Auto kun ostettiin (puolitoista vuotta sitten, ei me sitä Mimmin kanssa jaksettu edes koeajaa siinä lumimyräkässä, ja olihan meillä Tech2 mukana). Myyjä kertoi että autoon oli vaihdettu hiljattain uusi DPF/katalysaattori (alkuperäinen Saab-osa josta löytyy merkintäkin huoltokirjasta), syytä vaihtoon ei tullut selvitettyä.
Tosiaan DPF-herja tulee muutaman viikon välein, nyt ei muutamiin viikkoihin sitä ole tullut koska olen "kiusannut" moottoria ajamalla manuaalipuolella (sportilla) kovilla kierroksilla, ja auto on lemunnut palaneelle karstalle aina pysäköidessä.
Ettei vaan olisi korjattu oire eikä vikaa. Noinkohan siellä joku ahtovuoto tms vetää seokset syrjälleen ja pöntön tukkoon. Voi myös vaikuttaa muutenkin auton käytökseen...
ng900aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 14:05
Saako noihin laatikoihin mitään älykkäämpiä softia, osaako esim. Jcarlson koodata sellaisen? Onko muuten nykyään edes mahdollista muuttaa automaattia manuaaliksi, siis päästörajojen vuoksi tms?
Virisoftia ei välttämättä löydy, mutta kannattaa (vaikka sitten marmorilla) varmistaa/varmistuttaa, että askin softa on tuoreemmasta päästä, niissä tosiaan on kehitystä tapahtunut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Su Kesä 16, 2019 14:49

petrisa kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 14:19
Jos minulla olisi "noin huono" automaatti kuin edellä on kerrottu, minä vaihtaisin auton. Vaikka sitten merkkiä, joka täyttää vaatimukset: automaatti, riittävästi tehoa/vääntöä, bensa/diesel.
En ymmärrä miksi moisella laitoksella pitäisi ajaa, kun se ei kerta kaikkiaan miellytä 8O .

Minun puolesta tämä saa olla tältä erää tässä, kun en edes kyseistä dieseliä omista. Kumpahan vain osallistuin keskusteluun lähinnä automaatin "puolestapuhujana". Tilanne ei siitä muutu, kun minulle ei manuaalia tule. Ellei seuraavaa autoa, Saabia, saa minulle tyydyttävällä automaatilla niin sitten vaihtuu merkki. Automaatti on minulle tärkeämpi kriteeri kuin merkkiuskollisuus.
Ei kannata suhtautua henkilökohtaisesti näihin asioihin, autoistahan tässä vaan keskustellaan :) Itse olen ollut klubin jäsen jo ties kuinka kauan (välillä tosin epäaktiivisessa tilassa, ts. jättänyt jäsenmaksun suorittamatta), ja meillä oli vaimon ajossa 8 vuoden ajan (itsehän ajan ajoni pääsääntäöisesti Ducatolla) Alfa 156 2.4JTD (ja sen aikana oli pari tonnaria myöskin, aika pitkään Alfa kun oli telakalla vikojensa vuoksi), ja siitä kun aika jätti niin luonnollinen siirtymä olisi ollut kohti Alfa 159:ää tai Giuliettaa, mutta minä ylipuhuin vaimoni kokeilemaan vielä kerran Saabia, siis vielä kun oli/on hyviä yksilöitä myynnissä.
Aivan pirun hyvä auto tuollainen 9-3SC 1.9TTiD on, siis kaikin puolin, ja omaan makuumme ihan modernikin kaikkine kääntymisen mukaan säätyvine xsenoneineen, nopeuden mukaan adaptoituvine voluumisäätöineen, raintroniceineen, jnejne. Tykätään kyllä autosta todella paljon, ajettavuus, ohjattavuus, ym. on ihan huippuluokkaa ikäisekseen halpikseksi. Mutta se automaattilaatikko mokoma pilaa ihan kaiken ilon mitä tuolla ajamisesta saa irti, itse ajan mykyään mieluumin Ducatolla kuin Saanilla, koska se on äkkitilanteissa helpommin hallittava (jopa kuorma päällä). Ja käytännön suorituskyky on sillä ihan samaa luokkaa (tai parempi) kuin TTiD:llä, siis kun puhutaan Helsingissä ajamisesta, ja parkkipaikkoja (ilmaisia) löytyy sille melkein mistä vaan, kuorkki kun on.

Niin ihan vertailun vuoksi todettakoon, että itselläni on ollut tonnareita useita, muistaakseni 8kpl, siitä autosta pidin kyllä paljon, vaikkakin peltilaatikko-Lancia se oikeasti on, mutta sen ajettavuus oli ihan hyvällä tasolla, etenkin maantieajossa, ja huolimatta sontakärryn taka-akselistaan sen ohjattavuus äkkitilanteissa oli ihan ok (jos vaan iskarit ja puslat olivat kunnossa).
Toin Italiasta joskus 2005 9-5 2.0t:n, se oli kamalan huono ajettava, siis pääpiirteittäin samanlainen kuin tonnari, mutta Vectran alustan huonon toimivuuden huomasi, jos käänsi suoraan ajettaessa ruoria jyrkästi (väistäessään jotain tms. ) niin perä vetkuili viiveellä perässä, samoin kun suoraan ajaessa rattia käänteli niin perä tuli mukana sitten kun ehti, kamalan veltto laitos. Renkaita vaihtaessa huomasi sen korin / alustan velttouden. NG-kolkissa kun renkaita vaihtaa niin nousee yhtä kohtaa tunkatessa 1 tai jopa 2 rengasta ilmaan, riippuen miten auto on asetettu suhteessa nostokohtaan. Ng-ysisatasesta minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa ajettavuuden suhteen, etenkään avomallista, vetelä kuin banaaninkuori.

Edit: toki siis og9-5 oli jämäkämpi alustaltaan kuin umpiveltto 9000, mutta velttoudestaan huolimatta tonnarin alusta oli saatu tehtaalla viritettyä sellaiseksi että sillä oli kiva ajaa, eikä sen kanssa tullut koskaan ongelmia edes läheltä piti -tapauksissa.

Mulla oli myös kajakkeja eli 96:sia aika monta, ja väittäisin että se on ng-kolkin jälkeen ajettavuudeltaan paras Saab. Ysifemma eli oikea 95 oli paljon huonompi kuin oikea kuuppa. Jos pitäisi miettiä kummastako rakentaisi ralliin sopivan auon, kajakista vaiko ng9-3:sta, niin en äkkiseltään osaisi päättää, kolkin konehuoneessa on enemmän tilaa niin se mahdollistaa tehokkaaman voimalinjan asentamisen. Ajettavuudeltaan molemmat ovat todella hyviä (enkä nyt puhu mistään Suomi-iskelmiä kuunnellen, hitaita taipaleita ajaen suoritetuista naattimis-ajoista).
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Kesä 16, 2019 15:51. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

AZP
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Kesä 16, 2019 14:58

aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 14:45
AZP kirjoitti:
Omat mielipiteet Aisinin 6-lovisesta yhdistettynä yksiturboiseen dieseliin Saabissa:
- paikaltaan lähtiessä voima tulee sekunnin viiveellä, joka on ärsyttävää, tai jopa pelottavaa kun pitäisi ampaista rekan eteen ahtaaseen väliin
Tuohon kehtaisin yleisellä tasolla todeta, että silloin on arvottu liian pieni väli.
Pointti olikin että tällä autolla välin tulee olla pidempi tai kaasua pitää painaa jo siinä kohtaa kun se edellinen auto on vielä tulossa kohdalle (joka sekin vaatii rohkeutta). Hyvillä ominaisuuksilla olevalle autolle moinen väli ei ole siis mikään ongelma, ja muilla mun kulkineilla (edes Kuplalla) tai edellisellä automaattisaabillani tätä ei tarvitse tehdä.

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Su Kesä 16, 2019 16:21

AZP kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 14:58
aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 14:45
AZP kirjoitti:
Tuohon kehtaisin yleisellä tasolla todeta, että silloin on arvottu liian pieni väli.
Pointti olikin että tällä autolla välin tulee olla pidempi tai kaasua pitää painaa jo siinä kohtaa kun se edellinen auto on vielä tulossa kohdalle (joka sekin vaatii rohkeutta). Hyvillä ominaisuuksilla olevalle autolle moinen väli ei ole siis mikään ongelma, ja muilla mun kulkineilla (edes Kuplalla) tai edellisellä automaattisaabillani tätä ei tarvitse tehdä.
Juuri tätä hain takaa kun tämän lootakeskustelun avasin, toi Aisinin A6 -loota on aivan *aska ja siihen pitäisi joko saada softapäivitys tai sitten vaihtaa joko auto manuaaliseksi, tai vaihtaa autoon manuaali. Asioista tulee puhua avoimesti ja niiden oikeilla nimillä, ongelma ei katoa laittamalla pää pensaaseen :)
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Su Kesä 16, 2019 16:33

Onko jollain muullakin ollut ongelmia vilkkujen kanssa, eli vilkkuviiksen kun painaa päälle niin vilkku vilkuttaa vain kerran? Sitten kun viikseä painaa (ei Fingerporilaisittain) niin vilkutus jatkuu? Mitä tuolla on rikki, muovitko jostain ruorin ympäriltä ehkä?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Eski
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eski » Su Kesä 16, 2019 18:55

Ilmeisesti kaikkien muiden tai sitten meidän a6-loota on hajalla, koska minä en tunnista tuota totaalista hyytymistä jarrutuksen jälkeen. Tietenkään se ei mikään rataloota se ei ole, mutta jos rata-autoksi on hankittu diesel-saappi automaattilootalla, niin voin onnitella lämpmästl :twisted:

Itse asiassa tuo ttid a6 on varsin herkän tuntuinen paikaltaan liikkeelle lähtijä kun välillä ajaa muinaisella 300hv og9-3viinavirillä. En ainakaan suosittele tämän ketjun a6:n arvostelijoille tuollaista virisaappia, koska sellaisessa se turboviive vasta raju onkin. Mitä isompi holsettl, sitä paskempi vehje, koska veto iskee kuin muulin potku vasta yläkierroksilla ja alle 3krpm vehje on ihan hengetön...

Täällä on ennenkin väitelty laatikoista ja kepinvatkaajat ovat kehuneet, että ttid-manuaalissa pitää aina vaihtaa alle 2000rpm isommalle ja a6 on paska koska kierrättää konetta yli 2krpm ennen kuin vaihtaa... Myös 9-5 aero oli niin mahtava kun manuaalilla voi ajaa 5-vaihteella 80kmh ja kone vääntää hyvin kiihdytykseen. Eipä siinä mitään, mutta kelloa vastaan 150hv automaatilla pärjää aero-manuaalille tuossa tilanteessa :twisted:

Eski

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Su Kesä 16, 2019 19:56

Eski kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 18:55
Ilmeisesti kaikkien muiden tai sitten meidän a6-loota on hajalla, koska minä en tunnista tuota totaalista hyytymistä jarrutuksen jälkeen. Tietenkään se ei mikään rataloota se ei ole, mutta jos rata-autoksi on hankittu diesel-saappi automaattilootalla, niin voin onnitella lämpmästl :twisted:

Itse asiassa tuo ttid a6 on varsin herkän tuntuinen paikaltaan liikkeelle lähtijä kun välillä ajaa muinaisella 300hv og9-3viinavirillä. En ainakaan suosittele tämän ketjun a6:n arvostelijoille tuollaista virisaappia, koska sellaisessa se turboviive vasta raju onkin. Mitä isompi holsettl, sitä paskempi vehje, koska veto iskee kuin muulin potku vasta yläkierroksilla ja alle 3krpm vehje on ihan hengetön...

Täällä on ennenkin väitelty laatikoista ja kepinvatkaajat ovat kehuneet, että ttid-manuaalissa pitää aina vaihtaa alle 2000rpm isommalle ja a6 on paska koska kierrättää konetta yli 2krpm ennen kuin vaihtaa... Myös 9-5 aero oli niin mahtava kun manuaalilla voi ajaa 5-vaihteella 80kmh ja kone vääntää hyvin kiihdytykseen. Eipä siinä mitään, mutta kelloa vastaan 150hv automaatilla pärjää aero-manuaalille tuossa tilanteessa :twisted:

Eski
Eski tuntuu olevan vielä jääräpäisempi kuin minä, ja hyvä niin, mutta ei tuollainen uhriutuminen itselle rakkaan asian vuoksi kannata! Kun Eski tulee seuraavan kerran Stadiin niin ajatan hänet
tuolla meidät TTiD:llämme, (ja juotan sen jälkeen kännitilaan Kalliossa, olen naimisissa naisen kanssa eli ei missään homomielessä tms.), en mitenkään voi uskoa että Saabin automaattilaatikko voisi toimia tarkoituksella noin huonosti kuin omamme toimii. Aivan perseestä toi Aisinin 6V-loota kyllä on, ainakin tähänastisten kokemuksieni perusteella. Hyvä auto on pilattu moisella karmella automaattilaatikon irvikuvalla.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Kesä 17, 2019 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

aero
-

Viesti Kirjoittaja aero » Su Kesä 16, 2019 23:17

^Ei se aski voi olla täysi susi, sen todistaa jo se, että sillä on paljon varsin tyytyväisiä käyttäjiä - senhän näkee tältäkin foorumilta.

Mutta tosiaan, se teikäläisen auto kuulostaa muutenkin vähän rikkinäiseltä DPF-ongelmiensa kanssa ja se voi hyvinkin heijastua noihin viiveongelmiin ja voimatarjontaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Eski
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Kesä 17, 2019 05:31

Jep, jos se loota on noin vastenmielinen kuin täällä kerrotaan, niin kannattaisi vaihtaa auto johonkin keppivatkaimeen tai hyväksihavaittuun porsseen... Jos itse olisin aikanaan hankkinut m6 ttidin, niin se olisi vaihtunut ajat sitten johonkin mieleisempään kulkupeliin...

Eski

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Ma Kesä 17, 2019 07:29

aero kirjoitti:
Su Kesä 16, 2019 23:17
^Ei se aski voi olla täysi susi, sen todistaa jo se, että sillä on paljon varsin tyytyväisiä käyttäjiä - senhän näkee tältäkin foorumilta.

Mutta tosiaan, se teikäläisen auto kuulostaa muutenkin vähän rikkinäiseltä DPF-ongelmiensa kanssa ja se voi hyvinkin heijastua noihin viiveongelmiin ja voimatarjontaan.
Katsastuksissa on ollut K-arvo 0,01 eli ei se kovin pahasti rikki voi olla? Pääseekö muuten OP-comilla käsiksi moottorintieteoihin, esim. ajonaikaisiin suutinkorjausarvoihin, ahtopaineisiin jne?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

aero
-

Viesti Kirjoittaja aero » Ma Kesä 17, 2019 08:13

Joo, ei pahasti rikki ole, muuten se olisi ilmoittanut ongelmistaan jo reilusti vahvemmin. Mutta kun noita palikoita yhdistelee, niin joko kuski on reilusti meikäläistäkin herkempi viiveille tai autossa on jotain pientä kipeetä, joka hidastaa sen reaktioita.
-Agentti Tuplanolla

Eski
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Kesä 17, 2019 08:54

Jep, meidän ttidin k-arvo on aina ollut katsastuksessa 0,0, joten kyllä siinä selvästi on jotain vikaa :twisted:

Tänä aamuna oikein testasin ja tunnustelin tuota jarrutuksen jälkeen kiihdyttämistä, niin ehkä siinä sekunnin viive on, kun A6 vetää kickdownin. Jos tuo häiritsee, niin voihan sinne jarruttaessaan veivata kepistä tai rattinapista pienemmän vaihteen valmiiksi ja veto alkaa välittömästi, kun painaa kaasun pohjaan... Manuaalilootalla en itse pystyisi nopeammin vaihtamaan kuin tuo a6 tekee sentronicilla. Erityisesti saapin vamhemmat manulootat on olleet melko järkyttäviä, jos vauhdissa haluaisi ykkösen pesään... Itse en kaupunkiajossa viitsi ihan joka pysähdyksestä tai liikennevaloista edes yrittää mitään maksimivetoja, mutta silti täällä maaseudulla useimmat jäävät valoihin seisomaan, kun itse lähden normaalisti tuolla ns. paskalla arpalaatikolla liikkeelle kun valot vaihtuu :twisted:

Eski

AZP
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Kesä 17, 2019 09:11

^teidän asemalla on vain vähemmän desimaaleja päästölaitteessa :mrgreen:

Löytyihän sieltä siis se sama ominaisuus, mutta se ei ilmeisesti vain ole häirinnyt käyttäjää. Nämä on juurikin niitä mielipidekysymyksiä.

ng900aeron auton kohdalla sanoisin että jos ilmoitus DPF:n tukkeutumisesta tulee muutaman viikon välein niin ei se normaalilta kuulosta. DPF voi toimia ihan ok ja antaa päästömittareilla hyvän tuloksen, mutta kuulostaa siltä että jokin sitä partikkelia tuotaa normaalia enemmän. Ekana ahtoputket ja imusarja syynäykseen vuotojen varalta.

aero
-

Viesti Kirjoittaja aero » Ma Kesä 17, 2019 09:32

^Juur näin. Voihan moni myös tykätä siitä, että auto ei lähde repimään täyyyyysiä heti kun nappaa lusikan lattiaan vaan antaa vielä harkintavaran. Eikä se ole väärin, makuja on erilaisia - minä tykkään siitä että auto reagoi kun sitä käskee, mutta toisaalta mun automakuni ei muutenkaan ole ihan ns. keskivertoihmisen automaku.

Tärkeintä on, että saa valita. Silloin voi kaikki olla omaansa tyytyväisiä. Tai tyytymättömiä ja kirota intternetissä :D
-Agentti Tuplanolla

tsaarela
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 17, 2019 09:49

Vielä tuohon manuaali/automaattikeskusteluun:

En voi ainakaan tuota uudempaa kuusipykäläistä manuaalia varauksetta kehua. Se on niin harvaksi välitetty, että kaupunkiajossa siitä puuttuu täysin se nöyryys eli keppiä saa hämmentää ahkerasti. Maantielläkään ei vitosella saa kahdeksastakympistä mitään kovin rivakkaa kiihdytystä aikaiseksi.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02

Vastaa Viestiin