Olipa hyvä, että katsoin tänään mihin asti olivat täyttäneet öljyt kuten tapanani on öljynvaihdon jälkeen. Ollaan ajettu max. 30 kilometriä huollon jälkeen ja öljytikussa taso puolivälissä.
Lisäsin puoli litraa ja ajattelin et se oli sillä selvä. Samassa tuli päähän ajatus, että mihin h€&@ttiin on puoli litraa öljyä hävinny?!?? Hmm, eilen illalla annoin vähän lenkkaria autolle nopeusrajoitusten sallimissa rajoissa joten ei kai vain öljynsuodatin falskaa, kun auto ei savuta eikä käryä mistään. No äläpä huoli, kun on suodattimen ja jalan väli märkä ja pohjamuovissa melkein koko matkalla jotain märkää.
Ei muutako Halpa-hallista M-filterin purkki ja työkalu, että saa suodattimen irti. Auton keula ryömintäkorkeuteen, suojamuovi etuosasta irti ja suodatin irti. Käsin se ei lähtenyt vaikka kuinka lujaa väänsi joten verktyg käteen ja suodatin pois. Silmämääräisesti osassa ei näy mitään erikoista ja hiuksia halkoen kierreosa/kohta on 0.25mm vinossa (mittasin tönärillä) kuoreen ja tiiviste on 1mm korkeampi kuin sille oleva ura mikä kuulostaa aika vähältä.
Uusi filtteri paikoilleen, öljyt maksimiin käyttöohjekirjan mukaan ja testilenkille. Vingutin konetta pari kiihdytystä melkein rajoittajaan asti väkisinpykällys päällä 2-vaihteella ja kävin konttaamassa auton alla. Suodattimen ja jalan väli oli rutikuiva, ja öljyt oli edelleen tapissa
Niin, reilu 20€ oli filtteri, työkalu ja Prismasta 1-litra lisäysöljyä.