Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Volvolaiset käyneet Volkkarilaisten koulutuksessa siitä miten jälkimarkkinointi sössitään oikein kunnolla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Käsittääkseni viisi vuotta. Tämä oma meni nyt varaosatakuuseen koska edellisen vaihdon maksoin omasta pussista.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Uusin tapahtumaketju on vielä kesken mutta kirjoitellaanpa tarinaa silti kun on vielä tuoreessa muistissa. Elikkä vuosi sitten vaihdettu ilmastoinnin kompura tosiaan lopetti yhteistyön liki päivälleen vuoden käytön jälkeen. Uuden onneksi sai varaosatakuun piikkiin tällä kertaa ja sen merkeissä auto Wetterille keskiviikkona 19.6.2019. Olin tilannut jakopään- sekä apulaitehihnan vaihdon tehtäväksi samalla koska noiden vaihto vaatii osaltaan samoja toimenpiteitä mitä kompuran vaihtokin vaatii niin säästin siinä hieman työn osuudesta ja nuo olisi jokatapauksessa pitänyt vaihtaa seuraavassa huollossa. Työpäivän jälkeen menin noutamaan autoa; maksu hihnanvaihdosta ja sitten kotiin... tai näin luulin. Hyppäsin autoon ja laitoin käyntiin, hetkisen mietiskeli ja iski tauluun tällaisen ilmoituksen ja sammui:
Ei muuta kuin takaisin omamekaanikon juttusille. Mekaanikko otti läppärin kainaloon ja autosta löytyi kuutisen kappaletta uusia vikakoodeja. Sen verta sai autoa käymään että sen sai siirrettyä takaisin korjaamolle. Minulle sijaisauto (Volvo V40) ja aikoi jäädä töiden jälkeen tutkimaan mikä mättää. Seuraavana päivänä tuli soitto että uusi ilmastointilaite oli hajonnut samantien ja vikakoodit kuulemma hävisi kun ilmastointilaitteesta irrotti korkeajännitekaapelin. Uutta kompuraa olisi luvassa vasta seuraavaksi maanantaiksi joten auto oli jäämässä juhannukseksi seisomaan korjaamolle. Ilmoitin että pitäisi päästä juhannuksena reissuun ja tuohon V40 ei kyllä perhe ynnä koira tule mahtumaan, varsinkin kun auton lainaehdoissakin luki ettei koiraa ko. autolla saa kuljettaa. Pari tuntia myöhemmin sain soiton että saan käyttöön yhden heidän yksityiskäytössä olevan Volvo V90 T6 Cross Countryn juhannuksen ajaksi, mahtavaa palvelua siis Wetteriltä! Tällaisen kävin siis torstaina Wetteriltä noutamassa:
Kuusamossa pääsi Cross Country omanlaiseensa ympäristöönkin:
No, tarina jatkuu... maanantaina sain soiton että voin ajaa V90:llä vielä tiistaihin asti koska eivät kerenneet uutta kompuraa vielä asentamaan. Tiistaina sain sitten ikävän puhelun; eristemittaus ei mene korkeajännitepuolella läpi ja V90:lle jatkoaikaa perjantaille asti. Eilen mittausten ja jatkoselvitysten jälkeen sitten selvisi että hybridiakusto täytyy vaihtaa. Kilometrejä tuossa on tällä hetkellä 160321 ja akustolla on takuu 8v/162tkm eli melkoinen joulu ja uusivuosi sattui kerralla kun tuo menee vielä akkutakuuseen... Toisaalta olisin kyllä tämän riitauttanut jos ei olisi mennyt; oma veikkaus on että tuo sinne asennettu "uusi", oikeammin tehdaskorjattu kompura hajotessaan rikkoi myös tuon akuston (oikosulku tms?). Mutta näillä mennään... auto on siis edelleen Wetterillä ja odottaa uutta akkupakettia. Saapa nähdä milloin tulee.
Ei muuta kuin takaisin omamekaanikon juttusille. Mekaanikko otti läppärin kainaloon ja autosta löytyi kuutisen kappaletta uusia vikakoodeja. Sen verta sai autoa käymään että sen sai siirrettyä takaisin korjaamolle. Minulle sijaisauto (Volvo V40) ja aikoi jäädä töiden jälkeen tutkimaan mikä mättää. Seuraavana päivänä tuli soitto että uusi ilmastointilaite oli hajonnut samantien ja vikakoodit kuulemma hävisi kun ilmastointilaitteesta irrotti korkeajännitekaapelin. Uutta kompuraa olisi luvassa vasta seuraavaksi maanantaiksi joten auto oli jäämässä juhannukseksi seisomaan korjaamolle. Ilmoitin että pitäisi päästä juhannuksena reissuun ja tuohon V40 ei kyllä perhe ynnä koira tule mahtumaan, varsinkin kun auton lainaehdoissakin luki ettei koiraa ko. autolla saa kuljettaa. Pari tuntia myöhemmin sain soiton että saan käyttöön yhden heidän yksityiskäytössä olevan Volvo V90 T6 Cross Countryn juhannuksen ajaksi, mahtavaa palvelua siis Wetteriltä! Tällaisen kävin siis torstaina Wetteriltä noutamassa:
Kuusamossa pääsi Cross Country omanlaiseensa ympäristöönkin:
No, tarina jatkuu... maanantaina sain soiton että voin ajaa V90:llä vielä tiistaihin asti koska eivät kerenneet uutta kompuraa vielä asentamaan. Tiistaina sain sitten ikävän puhelun; eristemittaus ei mene korkeajännitepuolella läpi ja V90:lle jatkoaikaa perjantaille asti. Eilen mittausten ja jatkoselvitysten jälkeen sitten selvisi että hybridiakusto täytyy vaihtaa. Kilometrejä tuossa on tällä hetkellä 160321 ja akustolla on takuu 8v/162tkm eli melkoinen joulu ja uusivuosi sattui kerralla kun tuo menee vielä akkutakuuseen... Toisaalta olisin kyllä tämän riitauttanut jos ei olisi mennyt; oma veikkaus on että tuo sinne asennettu "uusi", oikeammin tehdaskorjattu kompura hajotessaan rikkoi myös tuon akuston (oikosulku tms?). Mutta näillä mennään... auto on siis edelleen Wetterillä ja odottaa uutta akkupakettia. Saapa nähdä milloin tulee.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mahtavuutta, että saat takuuseen kaiken. Mikäs tollaisella v90 ajellessa sillä välin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tälläsessä kohtaa käy helposti semmonen vahinko, että asiakas kantaa uudestaankin rahaa tiskille. Ei oo hyvä semmonen tilanne, sitähän joutuu pian asentaja tekemään toistekin töitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Pyyhin virtuaalisen hikipisaran otsaltani ihan vaan kannatuksesta. Olisit riitauttanut tahi et, niin säästyitpä nyt moiselta touhulta.
Hienoa palvelua Wetteriltä, pisteet siitä. Mitä tulee itse Volvoon, niin sellainen kuva on muodostunut, että takuiden ummettua tai vähän vanhempana, tuollaisesta on syytä pysyä kaukana, ellei ole pinkka ns. kunnossa. Ei mitään pikkuvikoja harrasta hän.
Hienoa palvelua Wetteriltä, pisteet siitä. Mitä tulee itse Volvoon, niin sellainen kuva on muodostunut, että takuiden ummettua tai vähän vanhempana, tuollaisesta on syytä pysyä kaukana, ellei ole pinkka ns. kunnossa. Ei mitään pikkuvikoja harrasta hän.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Melkoinen bensarohmu vaan kun tottunu sähköllä ajelemaan. Tankillinen meni keskikulutuksella 8.93l/100km, pääosin matka-ajoa. Huono homma on että joudun palauttamaan tuon V90 huomenna kun akkutakuu ei kata sijaisauton kustannuksia. Lomareissulle pitäisi lähteä ensi viikolla, käytännössä ajaa Helsinkiin ja siitä lennot. Näyttääpi siltä että pääsee Saabbi piiiiiiiiiiiitkästä aikaa Oulun lähiliikennettä pidemmälle reissulle.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
En haluaisi olla pahanilmanlintu, mutta:
Jos kompressorit ei kestä ja eristemittaus ei mene läpi niin ensimmäiseksi tulee mieleen että ilmastointiin on mennyt väärää (sähköä johtavaa) öljyä.
Ei tietty sinänsä kannata valittaa jos saa uuden akkupaketin takuisiin, mutta povaan että ongelmat ei vielä(kään) lopu.
Jos tuo ilmastoinnin öljy on tosiaan se ongelma niin ei ole ihan pikkujuttu korjata kun jokainen osa missä kylmäaine kiertää pitää vähintään puhdistaa erittäin hyvin väärästä öljystä tai vaihtaa kokonaan. Korkeajännite-AC ei tarvitse kuin pienen määrän normi PAG (tai PAO) öljyä niin eristemittaus ei mene läpi. Voi ihan riittää että tehdään ilmastointihuolto koneella jolla huolletaan "tavallisia" ilmastointeja vaikka ei edes lisättäisi öljyä. Mieluiten hybridin ilmastointi kannattaa huoltaa paikassa jossa on niitä varten erillinen kone, aina kuitin kanssa ja paikassa joka on tarpeeksi iso tai vastuuvakuutukset kunnossa jotta pystyvät maksamaan korjauksen jos käy huonosti.
Jos kompressorit ei kestä ja eristemittaus ei mene läpi niin ensimmäiseksi tulee mieleen että ilmastointiin on mennyt väärää (sähköä johtavaa) öljyä.
Ei tietty sinänsä kannata valittaa jos saa uuden akkupaketin takuisiin, mutta povaan että ongelmat ei vielä(kään) lopu.
Jos tuo ilmastoinnin öljy on tosiaan se ongelma niin ei ole ihan pikkujuttu korjata kun jokainen osa missä kylmäaine kiertää pitää vähintään puhdistaa erittäin hyvin väärästä öljystä tai vaihtaa kokonaan. Korkeajännite-AC ei tarvitse kuin pienen määrän normi PAG (tai PAO) öljyä niin eristemittaus ei mene läpi. Voi ihan riittää että tehdään ilmastointihuolto koneella jolla huolletaan "tavallisia" ilmastointeja vaikka ei edes lisättäisi öljyä. Mieluiten hybridin ilmastointi kannattaa huoltaa paikassa jossa on niitä varten erillinen kone, aina kuitin kanssa ja paikassa joka on tarpeeksi iso tai vastuuvakuutukset kunnossa jotta pystyvät maksamaan korjauksen jos käy huonosti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
^tulipa hyvää tietoa, kiitos siitä! Ei ihan ekans tulisi itselle mieleen että ilmastointihuollossa pitää huomioida se onko auto hybridi. Tämä ei itselleni ole vielä ajankoohtaists, mutta jonain päivänä on.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Nuo kompurat hajoaa about kaikista D6 hybrideistä. Vaikea uskoa että kaikkiin olisi laitettu väärää öljyä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
En tarkoittanutkaan nyt D6 kompressoreja yleisesti vaan sitä että sinun autossasi ei kompressorit kestä. Todella surkeita ovat jos siinä ei ole nyt jotain muuta vikaa joka niitä rikkoo.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Luettuani tämän jatkan ehdottamasti ajoani 19 vuotta vanhalla etanooli saabilla. Ei noi polttoainesäästöt nyt vakuuta ottaen huomioon korjauskustannukset ja arvonalennukset ym. Pisteet Wetterin hyvälle palvelulle.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tässä tapauksessa siis akun sisäinen eristemittaus ei mene läpi vaikka mitään muuta ei ole kytkettynä siihen. Akkupaketille ei ollu minkäänlaista toimitusaikaa tiedossa, saapa nähdä milloin on taas liikenteessä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mä kanssa lähes sydän pamppaillen aloin lukemaan mitä tuleman pitää.
Itse aktiivisesti haaveilen jostain hienosta käytetystä premium-autosta hintaluokassa 20-30ke, mutta kyllä tätä ja monia muitakin tarinoita seuratessa tuli taas mieleen, miksi hankin tuon rellun jonkun X5:n asemesta. Mulla ei yksinkertaisesti hermo (ja talous) kestä mitään 8ke remppoja. Vaikka sellaisen eteen tuleminen ei olekaan erittäin todennäköistä, niin silti se on mahdollista.
Palasin siis jälleen oikeille poluille ajatuksissani, että joku pikkuinen takuunalainen auto on mulle arkiajoon sopiva, ja sitten jos ja kun tulee jotakin erikoisuudenkaipuuta, niin esim. Ng93 avo saa ajaa sen asian 10ke hintaluokassa.
Mutta täältäkin pisteet autoliikkeelle. Oli aiemmin hyvin sanottu, että tuolla performanssilla saattaa asiakkaat pysyä eikä kaikota.
Itse aktiivisesti haaveilen jostain hienosta käytetystä premium-autosta hintaluokassa 20-30ke, mutta kyllä tätä ja monia muitakin tarinoita seuratessa tuli taas mieleen, miksi hankin tuon rellun jonkun X5:n asemesta. Mulla ei yksinkertaisesti hermo (ja talous) kestä mitään 8ke remppoja. Vaikka sellaisen eteen tuleminen ei olekaan erittäin todennäköistä, niin silti se on mahdollista.
Palasin siis jälleen oikeille poluille ajatuksissani, että joku pikkuinen takuunalainen auto on mulle arkiajoon sopiva, ja sitten jos ja kun tulee jotakin erikoisuudenkaipuuta, niin esim. Ng93 avo saa ajaa sen asian 10ke hintaluokassa.
Mutta täältäkin pisteet autoliikkeelle. Oli aiemmin hyvin sanottu, että tuolla performanssilla saattaa asiakkaat pysyä eikä kaikota.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Hyvä tietää että näiden hybridi-Volvojen elinikä on käytännössä 8v/162K. Eli vehje pitäisi ostaa mahd. uutena ja vähän ajettuna ja laittaa kiertoon hyvissä ajoin ennen noita rajapyykkejä. Varmaan aika halapa remontti tuo akkupaketin vaihto, jos sen joutuu itse maksamaan... Veikkanpa, että muutaman vuoden päästä näitä patteriautoja työnnetään paaliin, kun akut sippaa... Eräs tuttu oli juuri laittanut Lexuksen hybridin kiertoon, kun 10v akkutakuu päättyi
Eski
Eski