Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ja ennen vanhaan ruokakin säilyi ilmeisesti paremmin, kas kun ei ollut noita kylmälaukkuja kajakkien ja cherryjen takakontissa
Mutsi joskus jutteli että kun mökillä ei hänen lapsuudessaan ollut sähköä eikä siten jääkaappia, niin joskus se kolme päivää jossain maakuopan heinäkuisessa "viileydessä" lojunut makkara saattoi syödessä maistua vähän kompostille. Mutta jotain oli nälkään syötävä, ja kauppavene saapui naapurin laituriin tuoreine tuotteineen vasta seuraavana päivänä.
Mutsi joskus jutteli että kun mökillä ei hänen lapsuudessaan ollut sähköä eikä siten jääkaappia, niin joskus se kolme päivää jossain maakuopan heinäkuisessa "viileydessä" lojunut makkara saattoi syödessä maistua vähän kompostille. Mutta jotain oli nälkään syötävä, ja kauppavene saapui naapurin laituriin tuoreine tuotteineen vasta seuraavana päivänä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mulla ei ihan noin hc-touhusta oo kokemusta, mutta kyllä munkin lapsuudessa viime vuosi tuhannen loppupuolella haettiin kamaa kaukaa kaupasta. Ja tässä tapauksessa ajomatka oli Porin isoista kaupoista sen n. 100 km. Eli kaupas lastattiin kärryt ääriään myöten täyteen, neljän tappelevan kakaran kans kassalle, siitä autoon. Siinä meni eka puoli tuntia helposti kylmäketjun katkeamisesta jo.
Autona oli tietty '83 900 kattoluukulla, mut kamat kesähelteellä siä takakontis. Siitä sit köröteltiin ainaki se 1,5 h kotiin, jossa taas tappelevien kakaroiden kans kamat roudattiin sisälle ja tappelun kans lapset täytti jääkaapin. Eli taas meni vähintään 2 h.
Summa summarum: alle kolmen tunnin ei käytännös kama kulkenu kylmäaltaasta kodin jääkaappiin. Maitotuotteet oli muovises pärekopan korvikkees ja loput kangaskasseis. Ei siin paljoa katteltu oliko kysees tuore kala, kuohukerma vai joku muu "helposti pilaantuva", vaan kaikki syötiin ja täällä ollaan edelleen. Tänä päivänä hysteerisimmät pakkaa kamat jo kylmäaltaa edes kylmälaukkuun, ettei kylmäketju katkea. Kyl mä niille tavallaan vähän nauran, toisaalta moni nauraa mun jääkaapillekkin, kun kyllähän se metukkaleipä varmaan olis ihan syötävää viä 10 h jälkeen.
Niin tai näin, porukoilla käydes ällöttää, kun joku maitopurkki on tunnin pöydällä. Ite en kamalasti maitoa juo, mutta lapselle annan aina suoraan jääkaapista, ettei se maitopurkki lämpiä pöydällä. Mut kaupas en sentään käy kylmälaukun kans
Autona oli tietty '83 900 kattoluukulla, mut kamat kesähelteellä siä takakontis. Siitä sit köröteltiin ainaki se 1,5 h kotiin, jossa taas tappelevien kakaroiden kans kamat roudattiin sisälle ja tappelun kans lapset täytti jääkaapin. Eli taas meni vähintään 2 h.
Summa summarum: alle kolmen tunnin ei käytännös kama kulkenu kylmäaltaasta kodin jääkaappiin. Maitotuotteet oli muovises pärekopan korvikkees ja loput kangaskasseis. Ei siin paljoa katteltu oliko kysees tuore kala, kuohukerma vai joku muu "helposti pilaantuva", vaan kaikki syötiin ja täällä ollaan edelleen. Tänä päivänä hysteerisimmät pakkaa kamat jo kylmäaltaa edes kylmälaukkuun, ettei kylmäketju katkea. Kyl mä niille tavallaan vähän nauran, toisaalta moni nauraa mun jääkaapillekkin, kun kyllähän se metukkaleipä varmaan olis ihan syötävää viä 10 h jälkeen.
Niin tai näin, porukoilla käydes ällöttää, kun joku maitopurkki on tunnin pöydällä. Ite en kamalasti maitoa juo, mutta lapselle annan aina suoraan jääkaapista, ettei se maitopurkki lämpiä pöydällä. Mut kaupas en sentään käy kylmälaukun kans
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Voi olla, että aika kultaa muistot, mutta kultaisella kahdeksankymmentäluvulla en kyllä montaa kertaa todistanut leivän homehtumista. Liekö säilöntäaineet olleet silloin tymäkämpiä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Silloin sota-aikaan nälkä oli oli aina kanssamme, eli leipä päätyi teuraaksi ennen hometta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Lähtikö auto aamul vielä käymään
Aika pienel sähköl pitää kylmänä, tosin se 18litraa on pieni tila. Piti oikein tsekata niin se perus valkone styroxboxi on 30litraa.
Tuoho käyttöö tietty riittää et muutama litra juotavaa ja välipalaa mahtuu vaikka useammalle päiväl.
Mitää isompaa mökkireissuu tai avomiittiä tuolla ei pelasteta.
Satunnaises käytös taidan tyytyy ite kylmäkalleihin ja styroxboxiin.
Raportoihan sit miten käytännössä pelittää.
Aika pienel sähköl pitää kylmänä, tosin se 18litraa on pieni tila. Piti oikein tsekata niin se perus valkone styroxboxi on 30litraa.
Tuoho käyttöö tietty riittää et muutama litra juotavaa ja välipalaa mahtuu vaikka useammalle päiväl.
Mitää isompaa mökkireissuu tai avomiittiä tuolla ei pelasteta.
Satunnaises käytös taidan tyytyy ite kylmäkalleihin ja styroxboxiin.
Raportoihan sit miten käytännössä pelittää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kyl lähti käyntiin eikä ollu akkuvahti lauennu. +1,6 näytti olevan sisälämpö, eli korjasin vähä termostaattia.
Oli se vähä hölmö fiilis tänään laittaa aakkosilla korkki kahvan väliin ja syödä leipä tankates. Ja lounas oli mallia "voi syödä myös kylmänä", niin seki tuli nautittua 30 km pääs lähimmästä lounaspaikasta.
Ja joo. Ei tonne paljoa mahdu kamaa. Mut jos kelpaa taskulämmin vesipullo, niin kyl parin päivän eväät tonne mahtuis.
Edit: jollain Keski-Euroopan autoreissulla koko perheen voimin tms tolla voi jäädyttää kylmäkallet siihen vieres olevaan kylmälaatikkoon... Jos siis näkee tarpeelliseks.
Oli se vähä hölmö fiilis tänään laittaa aakkosilla korkki kahvan väliin ja syödä leipä tankates. Ja lounas oli mallia "voi syödä myös kylmänä", niin seki tuli nautittua 30 km pääs lähimmästä lounaspaikasta.
Ja joo. Ei tonne paljoa mahdu kamaa. Mut jos kelpaa taskulämmin vesipullo, niin kyl parin päivän eväät tonne mahtuis.
Edit: jollain Keski-Euroopan autoreissulla koko perheen voimin tms tolla voi jäädyttää kylmäkallet siihen vieres olevaan kylmälaatikkoon... Jos siis näkee tarpeelliseks.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei toi pieni kulutus silleen yllätä, että tollanen uus miehenkorkunen integroitu jääkaappi pakastelokerolla vie virtaa keskimäärin sellainen 20-30 wattia, kun sitä ei availla eikä tungeta sinne lämpimiä kamoja kylmennettäväksi. Siitä kun vähän skaalaa siihen 18 litran tilavuuteen, niin eihän se voisi useita ampeereita viedä, ellei kone ole ihan sysi.
Uskon että varmaan oot tyytyväinen kun hankit kunnon koneen eikä mitään halpahallin viilentäjää. Nämä on niitä hankintoja joissa pitkällä aikavälillä ei muinoin käytetyt sataset yleensä harmita, mutta jos olisi langennut säästömalliin, niin vois taas pihiys korveta kun mutustaa niitä huoneenlämpöisiä eväitä.
Uskon että varmaan oot tyytyväinen kun hankit kunnon koneen eikä mitään halpahallin viilentäjää. Nämä on niitä hankintoja joissa pitkällä aikavälillä ei muinoin käytetyt sataset yleensä harmita, mutta jos olisi langennut säästömalliin, niin vois taas pihiys korveta kun mutustaa niitä huoneenlämpöisiä eväitä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nojuu olishan Verkkiksestä saanu myös Anto Oliverin halpamallipaskanki, mut tosiaan satasen säästö, lämpöset eväät ja paskalla tuurilla palanut auto, niin ei oo vaivan väärti. Kiinakura on kiinakuraa, oli kysees sit usb-kaapeli tai joku sitäkin monimutkaisempi vekotin.
Peltier oli suorilta pois laskuista, kun ei se jäähdy edes +10 asteeseen. Se absorptiokone kävi mieles, mut kun ei sekään vissiin viilenny kunnolla ja akunki tyhjää yön aikana. Kompressorilla sai kaikki kompromissit pois, jos hintaa ei lasketa.
Peltier oli suorilta pois laskuista, kun ei se jäähdy edes +10 asteeseen. Se absorptiokone kävi mieles, mut kun ei sekään vissiin viilenny kunnolla ja akunki tyhjää yön aikana. Kompressorilla sai kaikki kompromissit pois, jos hintaa ei lasketa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No nysse herjan taas keksi. Pimpelipom
26 kk se keylessin patteri sit kestiki. Isot on siis ongelmat. Eli tylsä ketju porsimus maximusta odotelles
26 kk se keylessin patteri sit kestiki. Isot on siis ongelmat. Eli tylsä ketju porsimus maximusta odotelles
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Hyvä tietää, että vuoden päästä pitää vaihtaa patteri
Edes noihin kilometreihin pääsemiseen meneekin sitten sen melkein kymmenen vuotta
Edes noihin kilometreihin pääsemiseen meneekin sitten sen melkein kymmenen vuotta
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Opel on myös ollut niin kiltti, et ohjekirjas on sekä vaihto-ohje että patterin tyyppi. Ei siis tartte marmorille mennä tän takia
Kilometrikertymästä ei kannata olla huolissaan. Syksyn mittaan se nousee 100 tkm/vuosi -tasolle
Kilometrikertymästä ei kannata olla huolissaan. Syksyn mittaan se nousee 100 tkm/vuosi -tasolle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tähän mennessä olet ajanut 81000 km vuosivauhtia. Tiedoksi. Laskin vartavasten. Ei kestä kiittää. Että vielä parannat tahtia. Hyvänen aika sentään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Se on tää nuoruuden into. Odotin töistä kenkää vauhdikkaan kevään myötä, mut tarjottiinkin perustylsää ratkasua tästä Pirkanmaalta ja heti perään kysyttiin, et tarttuisinko haasteeseen tua jumalan selän takana, niin pakkohan se oli tarttua, kun joku muhun niin kovasti luottaa. Rehellisesti sanottuna hetkellisesti oli jo mieli matalalla kun en osannut sanoa ei, mut enköhän paris vuodes sit tiä, et täytinkö osakkeenomistajien odotukset vai en. Ja on ratkasus muitaki arvoja, joita ei silleen rahas ajattele.
Tota 100 tkm suoritusta kuvastaa ehkä ankeiten se, että karkeasti yleistäen pelkät rengaskulut on satasen kuus Ja talvirenkaita ei kannata hätäsimpien johdolla vaihtaa alle, jos niillä meinaa kevään takatalven yli selvitä
Tota 100 tkm suoritusta kuvastaa ehkä ankeiten se, että karkeasti yleistäen pelkät rengaskulut on satasen kuus Ja talvirenkaita ei kannata hätäsimpien johdolla vaihtaa alle, jos niillä meinaa kevään takatalven yli selvitä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^Tekee kun jaksaa ja viittii. Tulee aika, jolloin ei enää viitti. Eikä jaksa. Onhan tuo sun ajomäärä vähän vaikea hahmottaa, rapiat 8000 km joka kuukausi jatkossa. Ajat meikän vuosiannoksen aika tarkkaan kahdessa kuukaudessa. Hyi helkutti
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Parempi se on valita se mielekkäämpi työ, sullaki noita työvuosii vielä runsaasti ees
"Rengasonkelmaan" suosittelen kolmatta sarjaa, vaikka kitkoja..
"Rengasonkelmaan" suosittelen kolmatta sarjaa, vaikka kitkoja..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992