Korvattu muilla suojaavilla aineilla. Tuskin löytyy ainuttakaan syytä, miksei tuo Teboil Diamond Plus 0W-40 toimisi, jos vaaditaan 0W-40 öljyä.
1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Juho80 en kyllä katsonut, mutta se näytti öljyltä ja tuota samaa öljyä olen käyttänyt aina kaikissa saabeissa (paitsi tuossa meidän Ttid:ssä olen käyttänyt ennen saab:n "premium" öljyä). Myös tuossa meidän Og 9-3:ssa on käytössä tuo sama castrol öljy.. Varmaan olis kait sama mitä 0w-40 öljyä sinne koneeseen laittaa jos autolla on ajettu yli 280tkm sekä "turhat" jutskat on poistettu pakoputkesta,imusarjasta ja softasta
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Ok, täytyypä siis käydä ostamassa tuota Diamond Plussaa 2x4l:n pönikkä, jotta siitä toisesta pöntöstä saa aina lisättyä sen 0,5l
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Kyllä se 4l riittää. Näyttää muuten olevan Honkkarissa tarjouksessa 32e pintaan kannu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Jep, minä en käsitä miksi koneeseen pitäisi laittaa 4,5l, koska 4 litralla sitä on reilusti yli öljytikun ylämerkin... Itse ostin Teboilin rasvaa tokmannilta, koska tuota 0w-40 laatua ei mistään muualta täällä maaseudulla löytynyt.
Eski
Eski
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Eikös manuaalikin sano, että suodattimen kanssa 4l?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Ei ainakaan meidän -08:n manuaali noin sano vaan ylimalkaisesti että: "Dieselmoottori 4,3l". Jostain netttisyövereistä löysin tietoa että tuo 4,3l koskisi yksiturboista versiota ja 4,5l olisi oikea öljymäärä kaksiahtimiselle moottorille. Joka tapauksessa tuolla 4,5l:n määrällä on kryptisen tikun näyttämä ollut ehkä 3mm yli ylärajan eli se on ollut mielestäni ihan riittävän ok. Ota noista öljymääristä sitten selvää kun ohjeet ovat ihan hanurista ja öljytikku on kammottavan huono
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Jep, tikun perusteella on vaikea uskoa, että koneeseen tarvitaan yli 4 litraa. Tikusta on vaikea saada mitään selvää, jos sen tökkää pohjaan, mutta dippaamalla tikulla vähän ylempää, voi saada jotain selvää öljyn tasosta. Sittenkin tikusta löytyy kaksi eri tasoa tikun eri puolilta...
Myös sillä on merkitystä kuinka kauan kone on seissyt ajon jälkeen, viraliinen ohje taitaa olla 5 min ajon jälkeen. Pidemmän ajan kuluttua tasosta ei saa mitään selvä, mutta tilanne muuttuu vähitellen, eli tulos on hieman erilainen 5min kuin 15min päästä...
Normaalisti tasan 4 litralla tikku näyttää tältä, eli hieman yli ylärajan->
Myös sillä on merkitystä kuinka kauan kone on seissyt ajon jälkeen, viraliinen ohje taitaa olla 5 min ajon jälkeen. Pidemmän ajan kuluttua tasosta ei saa mitään selvä, mutta tilanne muuttuu vähitellen, eli tulos on hieman erilainen 5min kuin 15min päästä...
Normaalisti tasan 4 litralla tikku näyttää tältä, eli hieman yli ylärajan->
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Paljonkos tuo ylä- ja alarajan väli on? Entäpä millä tasolla mahtaa ilmaantua varoitus öljyn määrästä?
Tuolla 4 litralla on tähän mennessä pärjätty tuo vuoden/13tkm vaihtoväli.
Tuolla 4 litralla on tähän mennessä pärjätty tuo vuoden/13tkm vaihtoväli.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Käsittääkseni ylä- ja alarajan välinen ero on noin 1 litra. Se miten sen voi oikeasti arvioida tikusta, on toinen juttu edellä mainituista syistä. Itse olen joskus laskenut vaihdon yhteydessä öljyt mittakannuun, josta näki oikeasti paljonko rasvaa oli koneessa ja neljä litraa sieltä tuli pihalle. Tuo minun kuva on otettu noin 12K ajetuista neobrossin "ttid-öljyistä", jota laitettiin koneeseen tasan 4 litraa vaihdon yhteydessä. Edelleen tikku kastui yli ylämerkin, jos sen tökkäsi pohjaan, mutta dippaamalla sai selville, että yläraja oli hieman laskenut ylämerkistä...
Eski
Eski
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Tilasin iPartsilta Castrolin 0W-40 ja sivuilla selkeästi luki Dexos2 ym. (https://iparts.fi/autontavarat/product/8643). No purkissa sitten lukeekin se A3/B4. Sitä toki voi käyttää Castrolin sivujen mukaan mutta hämärää tuo merkintäsekoilu silti...
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Hieman aiheeseen liittyen... alkuperäislaatuinen öljynsuodatin maksaa Motonetissa 22,90 ja tarvike 15,90. Huomasin että M-Filterin luettelosta löytyy myös sopiva malli, MU1256. Ainaki Puuilosta tuota löytyy hintaan 11,50e.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Ttidin orkkissuti maksoi aikanaan noin 30e, mutta en nyt muista mitä se pcslla nykyään maksaa. Neobrossilla näköjään 15e -> https://www.neobrothers.co.uk/oil-filte ... 2846-p.asp
Itse en ole tarvikkeilla viitsinyt pelata, koska aika onneton säästö, jos kone hajoaa huonon putsarin takia
Eski
Itse en ole tarvikkeilla viitsinyt pelata, koska aika onneton säästö, jos kone hajoaa huonon putsarin takia
Eski
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
No tuo on edullinen, kyllä se 30e luokkaa on ainakin Oriolla. Tuskinpa tarvikkeet nyt niin paljon huonompia on että noista ongelmia seuraisi. On suhteettoman kallis tämä patruunaversio verrattuna perinteisiin peltipurkkimalleihin.
TM muuten testasi jonkun Toyotan suodattimia numerossa 20/2011, orkkissuodatin jäi kakkoseksi ja Mann voitti. M-Fiter oli kolmas. Puhdistusteholtaan nämä kaikki sai arvosanaksi 9. Suodatustehoa enemmän eniten eroa oli suodattimien kestoiässä.
TM muuten testasi jonkun Toyotan suodattimia numerossa 20/2011, orkkissuodatin jäi kakkoseksi ja Mann voitti. M-Fiter oli kolmas. Puhdistusteholtaan nämä kaikki sai arvosanaksi 9. Suodatustehoa enemmän eniten eroa oli suodattimien kestoiässä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1,9 TTID mikä moottoriöljy?
Offtopicia, mutta Facebookin ruotsalaisella NG9-5 -palstalla joku oli vaihdattanut Mekonomenilla autoonsa (TiD) jakopäänhihnan ja vesipumpun, jotka olivat ilmeisesti olleet tarvikeosia. Vesipumppu oli leikannut kiinni ja katkaissut jakopäänhihnan -> moottorivaurio.Eski kirjoitti: ↑Ke Heinä 03, 2019 20:17Ttidin orkkissuti maksoi aikanaan noin 30e, mutta en nyt muista mitä se pcslla nykyään maksaa. Neobrossilla näköjään 15e -> https://www.neobrothers.co.uk/oil-filte ... 2846-p.asp
Itse en ole tarvikkeilla viitsinyt pelata, koska aika onneton säästö, jos kone hajoaa huonon putsarin takia
Eski
Eli samoilla linjoilla olen Eskin kanssa. Joitain xenoneita (UK:n Ebaysta matchattu Lunex D1 -pari, yhteensä 47 €) ja pyyhkijänsulkia voin ostaa tarvikkeina, mutta moottoriin liittyvien osien pitää kyllä olla orkkiksia.
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, La Heinä 06, 2019 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007