Mitä itse olen loppuunajetun kanssa oppinut, niin tekniikan kannalta kilsalukema on lopulta pääosin vain numero, eli kirjoitat ihan asiaa. Mutta markkinoilla lyö iso metrimäärä turpaan kun auto pitäisi myydä. Ostajakandien määrä putoaa eksponentiaalisesti suhteessa mittarilukemaan, varsinkin tossa 200-300 tkm välillä.JP_Vette kirjoitti: ↑To Heinä 11, 2019 08:11Tampereen seudulla on useampi viiden-kuuden tonnin Insignia myynnis. Osa 200 tkm ajettuja, osa yli 300 tkm. Tekis mieli tottakai kattella niitä 200 tkm ajeltuja ensin, mut taidan sittenki alottaa niistä 300 tkm tuupatuista siitä huolimatta, että hintapyynti on about sama. Volvon jälkeen jotenki haluan ajatella, että kilometrit ei tapa autoa ja se enemmän ajettu lienee myös enemmän korjattu. Aika ei salli kaikkien vaihtoehtojen kiertoa, joten katotaan kuinka käy. Ihan pommia en toki osta, et tarkotus olis saada yhtä huoleton vehje kuin Volvo oli. Et pari sellasta todella kevyttä korjausiltaa ja sillä siisti.
Toisaalta jos vähänkin enemmän ajaa niin nimen omaan sen 200 tkm lykityn ostaminen voi olla se suurin virhe. Ostotilanteessa tinkivaraa on vähemmän, kun myyjä ei ole niin epätoivoinen. Sitten kun sitä itse myy 300 Mm mittarissa, niin onkin itse epätoivoinen ja tinkaa siitä kolmen tonnin pyynnistä 1/3 pois.
Mulla tosin toi myyntiurakka vielä testaamatta, mutta vaikea odottaa puhelimen soivan solkenaan jos nyt myisi 335 tkm ajettua Saabia, vaikka se olisi miten priimassa kunnossa. Siksi mä olenkin tuota jo 4,5 vuotta pitänyt eikä into vaihtamiseen ole kauhean kova. Kulutan mieluummin tehdyt investoinnit itse pois kuin luovutan ne ilmaiseksi seuraavalle.
Jos siis meinaat pidempään pitää, niin se 300 tkm Inkkari voi olla ihan pätevä ostos. Mutta jos meinaat hävittää sen vuoden päästä niin 200 tkm ajettu tuottanee vähemmän ongelmia ja mielipahaa.